بازدید 2997

تذکر روسای کمیسیون‌ها به دولت درباره پیشنهاد گرانی بنزین

رئیس کمیسیون عمران مجلس جزییات نشست امروز روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس با رئیس جمهور را تشریح کرد.
کد خبر: ۷۶۰۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵ 01 January 2018

 

محمدرضا رضایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به جزییات نشست امروز دوشنبه (11 دی ماه) روسایی کمیسیون‌های تخصصی مجلس با رئیس جمهور، گفت: در این جلسه بحث های کلان کشور و اتفاقات روز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در دنیا موفقیت های خوبی داشته و در شرایطی قرار گرفته ایم که بسیاری از کشورهای دنیا مقابل آمریکا ایستاده و از ما حمایت کرده اند، افزود: موفقیت هایی که در سوریه، عراق و فلسطین و غیره داشته ایم طبیعی است که عربستان، اسرائیل و آمریکا را به عنوان دشمنان قسم خورده ایران کرده و به هر شکلی به دنبال دشمنی با ما هستند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه دشمنان قسم خورده نظام با تحریک عده ای در داخل کشور مسائلی را پیش می آورند، تصریح کرد: در روزهای اخیر همه افرادی که در خیابان ها بوده اند منافق و ضد انقلاب نبوده و لذا بسیاری از این افراد نیز مسائل و مشکلاتی دارند که باید آن ها را حل و فصل کنیم.

حضور خراب کاران در میان تجمع کنندگانی که دغدغه معیشت دارند

رضایی با بیان اینکه راه بهبود شرایط تجمعات خیابانی و همچنین آتش زدن پرچم ایران اسلامی نیست، افزود: متاسفانه برخی افراد خراب کار در میان تجمع کنندگانی که دغدغه معیشت دارند برای اهداف خود دست به اقدامات ضد امنیتی و مشکلاتی را ایجاد می کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه بادی مسائل و مشکلات اقتصادی مردم و بیکاری آن ها را بپذیریم، گفت: به مجلس، قوه قضاییه و دولت ایراداتی وارد است که برای رفع آن ها باید تلاش شود.

وی با بیان اینکه حضور مردم در خیابان ها فرصتی برای مسئولان است، افزود: ما مسئولان باید به خودمان بیاییم تا ببینیم در کجا اشتباه کرده ایم و کجای کار ما نقص داشته که مردم صدای خود را در خیابان ها به گوش ما می رسانند.

ضرورت بازبینی برای عزل مدیران نالایق از بدنه نظام

رئیس کمیسیون عمران مجلس دهم، با تاکید بر اینکه باید نظام یک بررسی و بازبینی مجدد در درون خود انجام دهد، گفت: مدیران نالایق و فاقد توانمندی باید کنار گذاشته شوند تا نفر بعدی جایگزین شود.

وی ادامه داد: اگر مدیری هم حزبی ما است اما لایق و حرفه ای نیست نباید روی کار باشد.

رضایی با بیان اینکه اصل نظام است نباید نظام را به افراد گره بزنیم، گفت: باید مسائل مربوط به معیشت مردم را به جد همه مسئولان پیگیر باشیم.

وی با اشار به توضیحات روسای کمیسیون های مجلس در باره حوزه های تخصصی کاری خود در حضور رئیس جمهور، افزود: آمار پروژه های نیمه تمام کشور و ضرورت واگذاری به بخش خصوصی، ضرورت ایجاد جاذبه برای این پروژه ها در راستای حضور سرمایه گذار در آن ها، افزایش ارتقا انگیزه در مدیران در جهت واگذاری طرح ها و همچنین استفاده از ظرفیت هایی که در بودجه تعریف شده از مواردی بود که مطرح شد.

رضایی ادامه داد: در حدود 80 هزار میلیارد تومان در بودجه برای پروژه های عمرانی پیش بینی شده اما بهره مندی از آن نیاز به این است که مدیران شجاع و توانمند از این ظرفیت ها خارج از آن منابع نقدی که تعریف شده استفاده کنند.

کسری 5 میلیون واحد مسکونی در کشور

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به مشکلات پیش روی بخش مسکن در حضور رئیس جمهور، تصریح کرد: در حال حاضر ما 5 میلیون واحد مسکن در کشور کم داریم یعنی اگر سالی یک میلیون واحد تولید شود سال 1404 عرضه و تقاضا با هم برابر می شود اما چون در سال های اخیر به جای تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی 300 هزار تا تولید کرده ایم فاصله عرضه و تقاضا زیاد شده و این میزان کمبود مسکن در حال حاضر وجود دارد.

وی ادامه داد: بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری با توجه به زلزله های اخیر رخ داده در سراسر کشور موضوع دیگر مورد بحث در حضور رئیس جمهور بود.

رضایی تاکید کرد: باید تسهیلاتی در راستای مقاوم سازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری اعطا شود البته هر چند که در قانون برنامه ششم توسعه مجلس به این موضوع تاکید کرده بود اما دولت در حوزه عمل موفق نبوده است.

برگزاری نشست روسای کمیسیون های مجلس با رئیس جمهور هر 6 ماه یک بار

وی با بیا اینکه در این جلسه مقرر شد هر 6 ماه یک بار نشستی مشابه این جلسه با رئیس جمهور برگزار شود و در یک فضای تعامل مسائل کشور بررسی شود، گفت: اگر امروز مردم ببینند مسئولان با هم هستند و با تعامل مشکلات کشور را بررسی و حل می کنند امیدوار شده و مشکلات را تحمل می کنند.

رضایی ادامه داد: نگرانی مردم از اختلافات مسئولان و اینکه به مسائل و دغدغه های آن ها توجه نکنند است.

وی با بیان اینکه فساد و عدم برخورد به آن و تبعیض نگرانی دیگر مردم است، گفت: اعتقاد ما این است که دولت و مجلس و قوه قضاییه باید برای حل مشکلات معیشت مردم قدم های جدی تری بردارند.

گرانی بنزین موج گرانی به راه می اندازد

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، از تذکر جدی به رئیس جمهور در خصوص بحث پیشنهاد گرانی بنزین خبر داد و افزود: در حال حاضر که بحث گرانی بنزین در لایحه بودجه مطرح شده جو روانی آن به جامعه تزریق شده حال اگر این موضوع عملیاتی شود موج دیگری نیز به راه می افتد.

وی ادامه داد: دولت اگر می خواهد زمینه اشتغال را فراهم کند باید به فکر راهی غیر از گرانی بنزین باشد زیرا با این اقدام بیکاری افزایش می یابد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: امید است بازخورد این جلسه حل مسائل معیشتی و بهبود کسب و کار مردم باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل