بازدید 2559

تجمعات بدون‌مجوز و تخریب بیت‌المال اقدامی مجرمانه است

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به پیگیری تجمعات در اسرع وقت، گفت: تجمعات بدون مجوز، سر دادن شعارهای هنجارشکنانه و تخریب بیت‌المال اقدام مجرمانه است.
کد خبر: ۷۶۰۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴ 01 January 2018

 

الهیار ملکشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص تجمعات روزهای اخیر مردم شهرهای مختلف در اعتراض به مشکلات اقتصادی و گرانی، گفت: مشکلات اقتصادی در هر جامعه‌ای طبیعی است و در کشور ما نیز برخی اقشار مشکلات بسیار معیشتی و اشتغال وجود دارد البته دولت و سایر قوا با تمام توان به دنبال رفع مسائل و مشکلات مردم هستند.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم حق دارند مطالبات خود را مطرح کنند، تصریح کرد: درخواست مطالبات باید از مجرای قانونی صورت گیرد، در واقع اگر بناست تا تجمعی برای طرح مشکلات مردم شکل گیرد باید از مقامات مسئول من جمله وزارت کشور مجوزها دریافت شود.

وی با بیان اینکه تجمعات قانونی قطعا تاثیرگذارتر خواهد بود، افزود: تجمعات بدون مجوز از لحاظ قانونی به جهت اخلال در نظم عمومی کشور غیرقانونی است، به ویژه اگر در این تجمعات هنجارشکنی صورت شود، که در این روزها هم شعارهای هنجارشکنانه سر داده شده و هم نسبت به تخریب اموال بیت‌المال و برخی اماکن عمومی اقداماتی صورت گرفته است.

ملکشاهی معتقد است: چنین تجمعات غیرقانونی با تحریک اجانب به وسیله برقراری ارتباط از طریق فضاهای مجازی شکل گرفته تا از احساسات پاک مردم سواستفاده شود، متاسفانه در برخی از شهرها چون درورد استان لرستان هم دو نفر در این تجمعات کشته شدند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بی‌نظمی‌ها، تجمعات بدون مجوز، سر دادن شعارهای هنجارشکنانه و خسارت به بیت‌المال از نظر قانون اقدام مجرمانه شناخته می‌شود، بنابراین مردم باید خود را از افرادی که اقدام به اعمال مجرمانه می‌‎کنند، جدا کرده تا از حضور آنها سواستفاده نشود.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مسئولان امر چون نیروی انتظامی و دستگاه قضایی بر اساس قانون باید با جرایم ارتکابی برخورد قانونی داشته باشند، کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس هم در اسرع وقت چگونگی برخورد با این گونه تجمعات و بی‌نظمی‌ها را پیگیری خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان