بازدید 2520

ضرورت حل مشکل ایاب و ذهاب دانش‌آموزان روستایی

نماینده مردم قزوین در مجلس بر حل مشکل ایاب و ذهاب دانش‌آموزان روستایی تأکید و عنوان کرد: این مسئله هزینه اضافی به خانوارهای روستایی وارد می‌کند.
کد خبر: ۷۶۰۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴ 01 January 2018

سیده حمیده زرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ضرورت حل مشکل ایاب و ذهاب دانش‌آموزان روستایی، عنوان کرد: در بسیاری از روستاهای سراسر کشور به دلیل اینکه تعداد دانش‌آموازن در روستا به اندازه‌ای نیست که کلاس تشکیل شود به طور معمول دانش‌آموزان چندین روستا در یک روستا تشکیل کلاس و مدرسه می‌دهند.

نماینده مردم قزوین، آبیک، البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به طور معمول این دانش‌آموزان با مشکل جدی رفت و آمد مواجه هستند، افزود: دولت نسبت به رفت و آمد این دانش آموزان موظف است و باید در این خصوص تدبیری کند.

وی با برشمردن خطرات ایجاد شده برای دانش‌آموازن روستایی در طول مسیر مدرسه، ادامه داد: این مشکلات به صورت روزانه دانش آموزان روستایی را تهدید می‌کند به طوریکه برخی به دلیل امن و ایمن نبودن مسیر یا سختی راه از تحصیل صرف نظر می‌کنند و این مسئله هشداری جدی برای کشور است.

زرآبادی با یادآوری اینکه دولت باید حامی روستاییان باشد و مسئله رفت و آمد دانش آموزان روستایی به مدرسه هزینه اضافی به خانوارهای روستایی تحمیل می‌کند، گفت: وزارت آموزش و پرورش با در نظر گرفتن اعتباری ناچیز می‌تواند نسبت به تهیه سرویس برای این دانش آموزان اقدام کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با یادآوری اینکه به همراه سه تن از نمایندگان مجلس به وزیر آموزش و پرورش در خصوص ضرورت حل مشکل ایاب و ذهاب دانش‌آموزان روستایی تذکر داده است، اظهار امیدواری کرد که این مسئله با پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش و اختصاص اعتباری نه چندان زیاد حل و فصل شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر