بازدید 21066
روحانی در جلسه ای با رؤسای کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی؛

نقد و اعتراض مردم فرصت است نه تهدید؛ ملت خود پاسخ قانون شکنان و آشوبگران را می دهند/ مشکلی بزرگتر از بیکاری نداریم/ دولت برای حل مشکلات سپرده گذاران 11 هزار میلیارد تومان پرداخت/ فضا برای نقد و اعتراض قانونمند، باید بازتر شود

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در بحث اشتغال هنوز تا زمانی که مشکل بیکاری را حل کنیم، فاصله داریم، گفت: مردم مشکلات دارند. طبیعی است، باید این مشکلات را حل و فصل کنیم؛ بنابراین، یک عده اعتراض یا انتقاد دارند. بحق انتقاد دارند، منتها باید طریق و مسیر درست و قانونی را برای بیان انتقاد انتخاب کنند. یک عده ای در این وسط آمدند و دارند با تحریک دیگران، سوءاستفاده می‌کنند. آن هم معلوم است که برای چیست؟
کد خبر: ۷۶۰۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ 01 January 2018

رئیس جمهور، همدلی و همراهی بیش از پیش همه قوا برای رفع مشکلات مردم را ضروری خواند و با استناد به آمارهای رسمی از روند توسعه و پیشرفت کشور به رغم همه تلاش های دشمنان، تصریح کرد: شرایط اقتصادی ما از شرایط متوسط دنیا بهتر است اما این بدان معنا نیست که همه مشکلات حل شده است. برخی مشکلات هنوز هست، ولی باید با وحدت و همدلی و دست در دست یکدیگر، برای رفع آنها تلاش کنیم.

به گزارش «تابناک»؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، روز دوشنبه در جلسه‌ای با رؤسای کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی، ضمن بیان ضرورت تداوم جلسات مشترک با رؤسای کمیسیون های مجلس و اهمیت این نشست ها در هماهنگی نزدیکتر بین دولت و مجلس، به موضوع حوادث چند روز گذشته در کشور اشاره کرد و گفت: طی چند ماه گذشته، ما یک انتخابات بسیار شکوهمند و شاید بتوان گفت، رقابتی‌ترین انتخابات را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشتیم.

دکتر روحانی افزود: حضور و مشارکت گسترده مردم در سراسر کشور در این انتخابات ـ که حتی با یک مسأله امنیتی و یا نزاع و برخوردی میان مردم مواجه نبود ـ بسیار چشمگیر بود و گروه های حاضر در جامعه هر یک نظر خودشان را می‌گفتند. این روند و برگزاری یک انتخابات عظیم و پرشکوه و با حضور گسترده مردم، پیروزی بزرگی برای ملت و انقلاب و کشور پس از حدود 39 سال بود.


نقد و اعتراض مردم فرصت است نه تهدید؛ ملت خود پاسخ قانون شکنان و آشوبگران را می دهند/ مشکلی بزرگتر از بیکاری نداریم/ دولت برای حل مشکلات سپرده گداران 11 هزار میلیارد تومان پرداخت/ فضا برای نقد و اعتراض قانونمند، باید بازتر شود

رئیس جمهور با بیان برخی توطئه ها که در ذهن برخی دشمنان به ویژه در مسأله بروز اختلاف میان نیروها وجود داشت، گفت: بعد از انتخابات، یک انتظارات و هوس‌هایی یا یک تفکراتی در ذهن دشمنان ما بود که شرایط این گونه و یا آنگونه خواهد شد و اختلاف ایجاد می شود؛ اما شما دیدید یک مراسم بسیار خوب و شکوهمند برای تنفیذ و مراسم بسیار شکوهمند و بی سابقه نیز برای تحلیف شکل گرفت که در آن هیأت هایی از 110 کشور جهان شرکت داشتند که در برخی از این هیأت ها سه تا چهار وزیر نیز حضور داشتند.

دکتر روحانی اظهار داشت: بعضی ها از اینها فکر می کردند روابط سه قوه، روابطی گسسته، با فاصله و اختلاف می‌شود اما بحمدالله این روابط حتی در مقایسه با دولت یازدهم بهتر و نزدیک‌تر شد که در رأی اعتماد نمایندگان مجلس به وزرا تبلور یافت. آن جلسه رأی اعتماد بسیار شکوهمند و کم‌نظیر بود. مجلس حرف خودش را با کمال احترام، رعایت قانون و بهتر از هر زمان دیگر زد. تحمل اینها و دیدن این میزان از وحدت و اتحاد، برای مخالفین و دشمنان نظام آسان نبود.

رئیس جمهور با بیان اینکه وحدت و اتحاد نزدیک بین نیروهای مسلح و دولت و در مرحله بعد نیز موفقیت و پیروزی سیاسی بزرگ ملت ایران در دنیا، خوشایند دشمنان ما نبود، تصریح کرد: آمریکایی‌ها کمر بستند که برجام را از بین ببرند، با ملت ما مبارزه کنند و تحریم ایجاد کنند اما دنیا در برابر آمریکا ایستاد و در اولین گام شکست بزرگی خوردند.

دکتر روحانی با بیان اینکه البته موضوع برجام فراز و نشیب دارد، گفت: طبیعی و معلوم است موضوعی که یک طرف ما، قدرت‌های بزرگ هستند، مخصوصاً یکی از آن کشورها آمریکاست که با ما دشمنی دارد، فراز و نشیب داشته باشد. به هر حال آمریکا شکست بزرگی در برابر متحدینش و حتی اروپا متحمل شد. فقط یکی دو کشور و یک رژیم منفور غاصب از آمریکا حمایت کردند و همه دنیا در برابر این کشور ایستاد. این یک پیروزی بزرگ و عظیم و بین‌المللی برای همه ما بود و دنیا هم این پیروزی را دید.

رئیس جمهور اظهار داشت: مسأله بعدی موفقیتی بود که برای ثبات و امنیت منطقه و برای از بین بردن تروریسم به دست آوردیم. هیچ‌کس تردید ندارد که ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه، نقش مهم و اساسی داشته است. امروز هم برای صلح، آینده سوریه، ثبات بیشتر عراق، ثبات بیشتر در لبنان و برای دفاع از مظلومین، همه جا ایران نقش مثبت دارد.

دکتر روحانی با بیان اینکه مجموعه اینها برای دشمنان ایران سخت بود، تصریح کرد: می‌گفتند که شاید همه اینها هست، ‌ولی کشور از لحاظ اقتصادی و اجتماعی دچار شکست می‌شود. شما نمایندگان و رؤسای کمیسیون‌های مجلس مطلع هستید، شرایط ما از شرایط متوسط دنیا بهتر است. چرا نباید بگوییم، وضع اقتصادی ما از وضع اقتصادی متوسط دنیا بهتر است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امسال رشد اقتصادی ما در شش ماهه نخست، 6 درصد است. تمام کشورها به طور متوسط رشد اقتصادی‌شان 2 تا 3 درصد است. رشد اقتصادی ما از متوسط دنیا بهتر است و ما پیش رفتیم. ما 700 هزار شغل درست کردیم. نتیجه در تابستان امسال نسبت به تابستان پارسال، گواه یک کار عظیم است؛ 700 هزار شغل درست کردن، مگر کار کمی است؟

دکتر روحانی ادامه داد: چند تا کشور می‌توانند در سال 700 هزار شغل درست کنند؟ تعداد انگشت‌شماری هستند. اما ما این کار را کردیم. کشوری هستیم که حقوق ثابت کارگر، کارمند و مستمری‌بگیر ما از تورم سالانه بالاتر است. یعنی هر سال افزایش حقوقی که داریم، با تورم سال یا معادل است یا بالاتر است. این کار بسیار عظیم و بزرگی است.

رئیس جمهور گفت: دهک‌های بسیار پایین و مستضعف ما که مستمری آنها امسال، یعنی در 96 نسبت به سال 95 به طور متوسط بیش از سه برابر شده است. کجا داریم؟ در کدام کشور که اقشار سطح پایین جامعه آن 8 تا 10 میلیون تن است، مستمری این افراد در یک سال نسبت به سال گذشته به طور متوسط بالای سه برابر شده است. ما کار عظیمی کردیم.

دکتر روحانی اضافه کرد: وضع روستاهای ما از لحاظ برق، آب، گاز و بهداشت را با 5 تا 10 سال پیش مقایسه کنید تا ببینید که تحول بسیار بزرگی رخ داده است. در کشاورزی، یک رشد کم‌سابقه‌ای داشتیم. در تولید گندم، دانه های روغنی، شکر و سایر محصولات پیشرفت کردیم. پیشرفت قابل ملاحظه ای هم داشتیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: خودکفایی در تولید گندم، گازوئیل و صادرات گازوئیل داریم و به سمت خودکفایی در تولید بنزین می رویم که کار عظیمی است. در پارس جنوبی، در 4 سال معادل همه سال‌های قبل کار کرده ایم. فازهای 10 - 11 را به ثمر رساندیم که کار بسیار عظیم و بزرگی است.

دکتر روحانی تصریح کرد: در سال گذشته کمبود گاز نداشتیم. برای اولین بار وقتی ترکمنستان گاز را قطع کرد، برای ما مشکل ایجاد نکرد. این برای ما افتخار است. دفعه پیش که ترکمنستان گاز را قطع کرد، ما ناچار شدیم پول کلانی بدهیم برای اینکه وصل شود و افزایش قیمت را هم پذیرفتیم. این دفعه قبول نکردیم و بی‌اعتنایی کردیم و آنها خودشان بعد از 15 روز ناچار شدند که گاز را وصل کنند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت و درمان نگاه کنیم که نسبت به 5 تا 7 سال پیش وضع‌مان بهتر شده است یا نه؟ ممکن است یکسری مشکلاتی باشد، ما که نمی‌گوییم همه مشکلات حل شده است. اینکه بعضی‌ها می‌گویند ما نگوییم کشور ما گل و بلبل است، بله درست است. گل و بلبل نیست، مشکل داریم.

رئیس جمهور اضافه کرد: شما رؤسای کمیسیون های تخصصی مجلس بهتر از همه می‌دانید که حل برخی از مشکلات زمانبر است. آماری که دیروز دیدم بارندگی پاییز امسال نسبت به پاییز متوسط 10 سال گذشته، 55 درصد کاهش یافته است. اینکه دست ما نیست. باید دعا کنیم رحمت خداوند بر ما نازل شود. در مورد زلزله هم از شمال تا جنوب ایران می لرزد، اینها که دست ما نیست، خداوند باید کمک کند، البته ما باید خودمان را در برابر زلزله آماده کنیم.

دکتر روحانی همچنین به مشکل آلودگی هوا در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این آلودگی در عرض دو روز و یک سال و پنج سال که کامل برطرف نمی شود بلکه چند تا برنامه می‌خواهد تا با این آلودگی‌ مبارزه کنیم. همین امسال و دو ماه پیش به خاطر آلودگی، برخی شهرهای اروپایی بهم ریخت،آنجا که باد و باران است اگر برای مدتی این اتفاق نیفتد، دچار مشکل می شوند، لذا اینطور نیست که چنین مشکلاتی را بتوان به سادگی حل کرد ؛البته این معنایش این نیست که نمی‌توانیم این مشکل را حل بکنیم، باید حل کنیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: این مجموعه، دشمن ما را عصبانی کرد، وحدت ما تیری بود بر چشم آنها، پیشرفت ما برای آنها غیرقابل تحمل بود، موفقیت ما در دنیای سیاست و در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی برای آنها غیرقابل تحمل بود. موفقیت ما در منطقه برای آنها غیر قابل تحمل بود. شما می‌خواهید آنها انتقام نگیرند؟ شما می‌خواهید یک عده افراد را تحریک نکنند؟ ما می‌بایستی خودمان را برای این داستان آماده می‌کردیم. آنها به زبان و صراحت گفتند که ما این مشکل را به تهران می‌کشانیم و به زبان تصریح کردند نه اینکه تحلیل ما باشد.

دکتر روحانی تصریح کرد: ملت ایران با صلابت، به خوبی از این مشکلات عبور خواهد کرد. ملت ما یک اقلیت و گروه کوچک را که بیایند کاری انجام دهند، شعار خلاف قانون و خواست مردم بدهند و به مقدسات و ارزش‌های انقلاب توهین کرده و تخریب اموال عمومی بکنند، به خوبی جمع می‌کند. ملت بزرگ ما هم از چنین حوادثی زیاد دیده و هم به راحتی از اینها عبور کرده است، اینها که چیزی نیست.

رئیس جمهور افزود: دشمن در برابر پیشرفت‌ها و عظمت‌های ملت ساکت نمی‌ماند، البته اغفال شده‌هایی هم در جمع معترضین هستند که خواست به حق دارند، حالا مشکل دارند. مؤسسات غیرمجاز و تعاونی‌ها که ربطی به این دولت نداشته و حتی مجوز بانک مرکزی را هم نداشتند، اینها مجوز‌هایشان مجوزهای تعاونی برای دهه 80 و قدیمی است، اشکالات و مشکلاتی داشتند، دولت برای اینکه این مسائل را حل کند، تاکنون 11 هزار میلیارد تومان، پول گذاشته، این بار سنگینی بر دوش دولت است. ما این کار را کردیم. به عهده ما نیست. مگر باید این را دولت حل کند؟ برخی رفتند به یک مؤسسه غیرمجاز اعتماد کردند و این را هم می‌گویند که به مؤسسه کاسپین بانک مرکزی مجوز داده، شما می‌دانید که موسسه فرشتگان، جزو آنهایی بود که داخل این نبود و مجاز نبود داخل این شود. نمی‌خواهم تفسیرش را بگویم یک قاضی‌ در یکی از شهرها اشتباهی کرده و این گرفتاری برای ما درست کرده که ربطی به دولت ندارد.

دکتر روحانی اضافه کرد: ما باید مشکل مردم را به گونه ای حل می‌کردیم چرا که مردم گرفتار شده بودند لذا آمدیم پول های بیش از سه میلیون نفری که گرفتار بودند را با یک سود عادلانه ای پرداخت کردیم، حتی سود عادلانه هم به آنها داده شده است. از تعداد سپرده‌گذاران 98 درصد مسائل‌شان حل و فصل شده و 2 درصد مانده حالا ممکن است عدد پولشان بالا باشد ولی تعداد سپرده‌گذار 2 درصد است برای حل آن هم داریم تلاش می‌کنیم، یک مشکل قضایی بوده و مجوزهایی لازم بوده، فکر می‌کنم کارهایش را در همین هفته بتوانیم سامان دهیم که اموال آنها در اختیار قرار بگیرد، محاسبه و به آنها رسیدگی شود اما عده‌ای هم مشکلات دیگری دارند، یکسری کارگر هستند که صاحب کارخانه فعال است. جنس هم تولید کرده و جنسش هم در انبار است، تقاضا در بازار وجود ندارد. پول ندارد پول کارگرش را بدهد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در بحث اشتغال هنوز تا زمانی که مشکل بیکاری را حل کنیم، فاصله داریم، گفت: مردم مشکلات دارند. طبیعی است، باید این مشکلات را حل و فصل کنیم. بنابراین یک عده اعتراض یا انتقاد دارند. به حق انتقاد دارند، منتها باید طریق و مسیر درست و قانونی را برای بیان انتقاد انتخاب کنند. یک عده ای در این وسط آمدند دارند با تحریک دیگران سوء استفاده می‌کنند. آن هم معلوم است که برای چیست؟

دکتر روحانی با بیان اینکه بهترین پاسخ در برابر این گونه حوادث، چه مشکلات و چه این گونه مسائل وحدت ملی ما است، اضافه کرد: اولین مصداق وحدت هم وحدت مسئولین است. یعنی مجلس، دولت، قوه قضائیه، نیروهای مسلح و همه افرادی که در این کشور مسئولیت دارند، همه باید کنار هم قرار بگیرند و متحد و یکصدا شوند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه نمی خواهم وارد بحث در این باره بشوم که ریشه این حوادث که ایجاد شد، از کجا شروع شد و چه بود، اظهار داشت: درباره این مسأله در یک فرصت و زمان دیگر می‌شود بحث کرد و حرف زد. منتها امروز باید متحد باشیم. همه دست به دست هم دهیم. دیگر بحث سر این نیست که این برای کدام جناح و حزب است و دارای چه تفکری است. بحث، بحث خود نظام و انقلاب و منافع و امنیت و مصالح ملی و ثبات ما و منطقه است.

دکتر روحانی درباره روش حل مشکل تصریح کرد: همیشه نمی شود مریض را با قرص خوب کرد و گاهی جراحی می‌خواهد. حالا اگر خانواده‌ای که باید این مریض را به جراح بسپارند، بین‌شان اختلاف نظر شود، یعنی یکی بگوید این باید جراحی شود، پزشک متخصص هم می‌گوید جراحی شود، آن طرف هم بگوید من می‌دانم باید جراحی شود، اما می‌ترسم و نمی‌توانم تحمل کنم، می‌ترسم طوری شود، نگرانی پیدا می‌کند. حالا وقتی دعوا می‌شود پزشک و جراح باید چه کار کند، بایستد؟

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مثلاً مسأله مؤسسات اعتباری غیرمجاز را اگر جراحی نمی‌کردیم، چه می‌شد؟ غده‌ای بود که همه بدن اقتصاد ایران را می‌گرفت. خوب جراحی شد. البته برای دولت به تنهایی کار سختی بود؛ با قوه قضائیه همکاری لازم بود و مجلس و دیگران همه دست به دست هم دادند. اما اگر این کار را نمی‌کردیم چه می‌شد. نمی‌توانیم این کار را نکنیم.

دکتر روحانی گفت: الان مشکل بیکاری و معضل اشتغال داریم. باید به شکلی آن را حل کنیم. شما می‌گویید بودجه اشتغال را از جای دیگری بیاورید. اهلا و سهلا، شما نمایندگان مجلس هستید. شما می‌گویید این بودجه را از اینجا نبریم، خوب بگویید از کجا بیاوریم، هر جا بگویید ما حرفی نداریم.
رئیس جمهور افزود: آیا ما اشتغال نمی‌خواهیم؟ خیلی خب، نیاییم به مردم بگوییم؟ خب چه کار کنیم؟ به مردم چه بگوییم؟ من به عنوان رئیس جمهور شما، برنامه ششم؛ برنامه ششم سر جای خودش، من به عنوان رئیس جمهور یک برنامه‌ای به مردم ارایه دادم و با این برنامه‌ام مردم به من رأی دادند. خود قانون اساسی هم می‌گوید برنامه به عهده رئیس جمهور است. اصل 134 می‌گوید خط مشی و برنامه با مشورت وزرا بر عهده رئیس جمهور است.

دکتر روحانی اظهار داشت: من برنامه دادم و مردم به این برنامه رأی دادند. به مردم قول دادم و گفتم فقر مطلق را می‌خواهم از بین ببرم. به مردم گفتم که می‌خواهم مشکل اشتغال را درست کنم. بر این مبنا مردم آمدند به من رأی دادند. من باید به مردم چه بگویم؟ بگویم من برای اشتغال برنامه ندارم. باید بگویم برنامه دارم، برای اینکه برنامه داشتم و در بودجه دادم به مجلس، اما مجلس به هر دلیلی آمد گفت من رأی نمی‌دهم. باید به مردم شفاف بگوییم.

رئیس جمهور تصریح کرد: در قدیم مجلس می‌گفت که دولت باید شهامت به خرج دهد. وقتی انجام نمی دهیم می‌گویند دولت شهامت این کار را ندارد که معضل را حل کند، می‌ترسد. خیلی از کارهایی که می‌خواهیم انجام دهیم ممکن است عده‌ای موافق نباشند و عده‌ای مخالف باشند. مگر شما در قانون نگفتید که حامل های انرژی چگونه باید اصلاح شود. قانون خودتان است، من الان این بحث را نمی‌خواهم اینجا مطرح کنم. این کاری که شما در مجلس انجام می‌دهید، قاعدتاً در کمیسیون تلفیق بحث می‌کنید و می‌روید دنبالش. شما می‌دانید اگر اشتغال را حل نکنیم به یک نقطه‌ بحران می‌رسیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه مجلس اگر منابع بهتری دارد، آنها را اعلام کند و ما در این موضوع بحثی نداریم، گفت: آلودگی هوا را چه کار می‌خواهید بکنید. آلودگی باشد یا نباشد؟ نمی‌توانید در قیمت ها اصلاً دست نبرید و بگویید آلودگی حل شود؛ پس فردا که آلودگی زیاد می‌شود، اگر بنا باشد مدارس و حتی ادارات تهران 10 تا 20 روز تعطیل شود، آن وقت مردم می‌گویند چرا آلودگی را حل نمی‌کنید. ما یک مشکل دیگر داریم که آن مشکل را باید حل و فصل کنیم.

دکتر روحانی با اشاره به وعده دولت به مردم در راستای از بین رفتن فقر مطلق در کشور، اظهار داشت: اجرای این کار نیاز به منابع دارد و طرح دولت در بودجه این است که در سال آینده به مردم اعلام کنیم کسانی که درآمد آنها از حداقل مستمری که به افراد ضعیف داده می شود، کمتر است، ثبت نام کرده و ما به آنها کمک کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه سالانه 60 هزار میلیارد تومان از جیب دولت بخاطر کمبود های صندوق های بازنشستگی، می رود، گفت: دلیل آن عمدتاً به تصمیمات مجلس و دولت در گذشته مربوط می‌شود؛ با تصویب بازنشستگی زودهنگام، ورودی پول به این صندوق کم شده و خروجی آن زیاد می‌شود و نتیجه آن کسری در صندوق است که هر سال هم بدتر می‌شود و سال آینده باید پول بیشتری برای آن بگذارید.

دکتر روحانی افزود: از 360 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی، 60 هزار میلیارد تومان برای صندوق های بازنشستگی و بیشتر از 40 هزار میلیارد تومان برای یارانه نقدی تخصیص پیدا می کند؛ 60 هزار میلیارد تومان نیز به صندوق توسعه ملی و 10 تا 11 هزار میلیارد تومان هم به عنوان پاداش بازنشستگی می‌دهیم؛ علاوه بر آن برای توسعه کشاورزی نیز یارانه هایی ارائه می کنیم که در مجموع نزدیک به 200 هزار میلیارد تومان از این 360 هزار میلیارد تومان بخاطر مسایلی که در اختیار دولت نیست، از دست ما می‌رود.

رئیس جمهور ادامه داد: آن 60 هزار میلیاردی که به صندوق‌ها کمک می‌کنیم حاصل یک فرآیندی است که در طول سال‌ها انجام شده و به اینجا رسیده است؛ تقصیر ما نیست اما باید حل کنیم.
دکتر روحانی لایحه بودجه سال 97 را برنامه یکساله دولت بر مبنای 4 سال برنامه‌ای که به مردم وعده داده است، عنوان کرد و گفت: امسال سال انتخابات نیست و در موقعیت خوبی قرار دارید؛ حالا اگر در بهترین موقعیت مجلس و دولت نمی‌توانیم مسائل را حل کنیم، معنایش این است که نمی‌توانیم این 5 مشکل بزرگ را حل کنیم و به یک نقطه بسیار خطرناک و ناجور خواهیم رسید.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه همه ما موقتی بوده و کشور و مردم ماندنی و ماندگار خواهند بود، اظهار داشت: معتقدم آنچه که این چند روز واقع شده ظاهرش یک نوع تهدید بوده که باید آن را به فرصت تبدیل کنیم و ببینیم مشکل چیست، چون همه اینها کسانی نیستند که از خارج دستور گرفته باشند بلکه عده‌ای از آنها مردمی هستند که به خاطر احساسات و مشکلات‌شان به خیابان ها آمدند.
دکتر روحانی با بیان اینکه مردم تنها به خاطر مشکلات اقتصادی به خیابان نیامده اند و فقط پول و نان و آب نمی خواهند، افزود: یکی از خواسته های مردم این است که فضا را بازتر کنیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: وقتی خودمان همدیگر را تضعیف کنیم یعنی دولت، مجلس را تضعیف کند ما دو تا با هم قوه قضائیه را تضعیف ‌کنیم و قوه قضائیه هم همه ما را تضعیف کند آیا در چنین صورتی می‌توانیم پیش برویم، قطعا نمی‌توانیم پیش برویم وقتی خدمات‌مان را کم بیان می‌کنیم. به هر حال یک کار بزرگی در این کشور به نام برجام انجام گرفته است اصلا کاری ندارم که برجام بعدا چه می‌شود تا همین دو سال، برجام چه خدماتی به ما کرده است؟ برجام هم که برای دولت نیست بلکه مجلس، شورای نگهبان و رهبری و شورای عالی امنیت ملی هم آنرا تصویب کرده است و با هم این کار را کرده ایم.

دکتر روحانی افزود: چرا این افتخار برجام را به خوبی بیان نمی‌کنیم و همین افتخار را تبدیل می‌کنیم به کار غیردقیق انجام گرفته ما در برابر آمریکا؟ معلوم است که ما به آمریکا اعتماد نکردیم. ما که روی کلمه کلمه و خط خط برجام بحث کردیم، بالا پایین کردیم، سی ماه شبانه‌روز مذاکره کردیم، اگر اعتماد داشتیم که سه روزه حل می‌شد و متنی را با هم توافق می‌کردیم چون اعتماد نداشتیم سی ماه طول کشیده است.

رئیس جمهور با طرح این که آیا تا اینجای برجام ما سود بردیم یا ضرر کرده ایم، گفت: اگر سود بردیم چرا همه آنرا نمی‌گوییم. دولت خدماتی انجام داده یا نه؟ اگر انجام داده، چرا همه با هم نمی‌گوییم؟اگر نقصی هم دارد و از دولت داریم را هم بگوییم، چنانچه اشکالی وجود دارد را باید دولت، مجلس و قوه قضائیه همه با هم باید حل کنیم چرا که مشکل هم برای همه ما است، شما قانونی تصویب کرده اید ممکن است دقیق نبوده و اصلاحیه بخواهد و یا ممکن است دولت اقدامی کرده که دقت لازم را نداشته و نیازمند اصلاح باشد و یا قوه قضائیه ممکن است سیاستی اتخاذ کرده که نیازمند اصلاح باشد همه باید قبول کنیم که در مسیر تغییر صحیح و تحول درست برای رسیدن به اهدافی که مردم از ما می‌خواهند حر کت بکنیم.

دکتر روحانی تصریح کرد: اگر همه با هم شویم من تردید ندارم مردم از ما حمایت می‌کنند؛ مردم 80 میلیون جمعیت است که اگر روزی لازم باشد این مردم در روزهای آینده بیایند و از نظام حمایت کنند خواهید دید که چه جمعیت میلیونی در خیابان خواهد آمد، معلوم است اینها به معنای مردم نیستند اما این هم معنایش این نیست که ما نسبت به صدای انتقاد و اعتراض بی‌توجه باشیم و گوش نکنیم بلکه باید گوش کنیم و این را به یک فرصت تبدیل کنیم. ببینیم مسأله و راه حل آن چیست؟ دنبال آن راه‌ حل بگردیم و حل و فصل کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه نکاتی در جمع مطرح شد که می‌خواستم درباره آنها هم صحبت بکنم، اما فرصت نشد، گفت: خیلی از دیدگاه هایی که مطرح شد، حرف‌هایی است که ما کاملاً با آن ‌موافقیم. یعنی نظر ما یکی است. باید یک قوانینی را اصلاح کنیم و باید به سیاست‌های کلی اصل 44 توجه بیشتر کنیم.

دکتر روحانی اضافه کرد: مسأله مهارت‌آموزی از تأکیدات من در این دولت بوده و الان، هم در دانشگاه‌ها، هم در آموزش و پرورش و هم در جاهای دیگر دارد، انجام می‌شود و کمیسیون های مجلس همه می‌توانند به ما کمک کنند. مسکن یکی از مسائلی است که این دولت، کاملاً به آن توجه کرده و ما در این مسأله برنامه‌ای که داریم، تبصره 18 و 19، در تبصره 18 دنبال اشتغال و در رأس آن مسأله بافت فرسوده و مسکن هستیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: جلسات متعددی برای بافت فرسوده گذاشتم و داریم موضوع را دنبال می‌کنیم. حتی فردی را گذاشتم برای نظارت ویژه برای بافت فرسوده. اگر می‌خواهیم اشتغال را درست کنیم، باید مسکن ما به حرکت در بیاید، باید صنایع و بنگاه‌های کوچک و صادرات غیرنفتی به حرکت در بیاید. حمل و نقل ما باید اصلاح شود، تا هم موضوع انرژی حل شود و هم مسأله اشتغال حل شود.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه در منبع دست شما باز است، تصریح کرد: به نظر من اگر مجلس، فکر می‌کند منبع بهتری دارد، در تبصره 18 بیاید از منبع بهتر استفاده کند، ولی اگر ما برای اشتغال سال‌های آینده، امسال تصمیم‌گیری درستی نداشته باشیم، نمی‌توانیم. شما بدانید، هیچ مسأله‌ای بالاتر از مسأله اشتغال نیست و هیچ خطری بالاتر از بیکاری نیست. تمام مسائل از جمله مسائل اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی، مواد مخدر، مسأله خانواده، طلاق، هر جا که شما بروید، یک ریشه‌اش به مسأله بیکاری و اشتغال برمی‌گردد.

رئیس جمهور ادامه داد: این مسأله بسیار مهم ماست که باید آن را حل و فصل کنیم. قادر هستیم حل و فصل کنیم. شما می‌گویید دولت یک منبعی گذاشته و من می‌خواهم منبع دیگری تعیین کنم. اهلا و سهلا، شما یک منبع بهتر پیدا کنید، ما در خدمت شما هستیم. مجددا تأکید می‌کنم دولت می‌داند که در سایه وحدت قوا می‌تواند کارش پیش برود.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: ما در حسن نیت مجلس و نمایندگان هیچ تردیدی نداریم. نمایندگان محترم با حسن نیت دارند دنبال می‌کنند. نماینده ملت هستند. هم شما و هم من نماینده مستقیم ملت هستیم. یعنی رئیس جمهور نماینده مستقیم کل ملت است. تک تک شما هم هر کدام نماینده حوزه انتخابیه هستید که وقتی رأی می‌گیرید طبق قانون اساسی نماینده همه ملت می‌شوید و در برابر همه ملت مسئولید.

رئیس جمهور تأکید کرد: بنابراین هر دو نماینده مردم هستیم و از طرف مردم انتخاب شدیم. باید دست به دست هم دهیم و مشکل مردم را حل کنیم. به اعتقاد من با وحدت و اتحاد و یگانگی حتماً می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم و این جلسات را هم انشاءالله استمرار می‌بخشیم که بیشتر استفاده کنیم و هماهنگی بیشتری داشته باشیم.

در این جلسه که با هدف افزایش تعامل و همکاری دولت و مجلس و بررسی مسائل و موضوعات کلان کشور بویژه موضوعات مرتبط با نحوه اجرای احکام برنامه ششم توسعه و قانون بودجه سال 97 و حوزه های فعالیت تخصصی هر یک از کمیسیون ها برگزار شد، رؤسای کمیسیون های مجلس به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات تخصصی خود در بخش های مختلف به منظور بهبود شرایط در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی کشور و مردم پرداختند.

ضرورت استمرار نشست های تخصصی میان دولت و مجلس، موضوعات مرتبط با احکام بودجه و راه های تامین مالی، ساماندهی مؤسسات مالی و اعتباری در حوزه اقتصادی کشور، نگاه مجلس درباره تغییر در قیمت حامل های انرژی، تحول در بخش مسکن و تأثیرات آن در رونق اقتصادی، آسیب های اجتماعی و راهکارهای برون رفت از آن، موضوعات مرتبط با بخش های فرهنگی، آموزش عالی و قضایی کشور، ضرورت بازنگری در قوانین و مقررات بازرسی متناسب با شرایط کشور، توجه جدی به معیشت مردم و اقدام عملی در زمینه ایجاد اشتغال در کشور از جمله موضوعات مطرح شده در نشست رؤسای کمیسیون های تخصصی مجلس با دکتر روحانی بود.

همچنین در این جلسه رؤسای کمیسیون های تخصصی مجلس درباره مسائل سیاست خارجی و ارتقای امنیت ملی، طرح نظام سلامت و تقدیر از این اقدام دولت، گزارش کمیسیون اصل نود در زمینه وظیفه نظارتی مجلس و تاکید بر توجه سران سه قوه به گزارش های این کمیسیون در راستای حل مشکلات مردم، توجه به حُسن عملکرد سه قوه، شرایط پروژه های عمرانی و طرح های نیمه تمام، توجه به بافت های فرسوده، انرژی و محیط زیست و لوایح مربوط به نظام انتخاباتی و امور شوراها، دیدگاه های خود را با رئیس جمهور در میان گذاشتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۱۱۷
مشکل ندیدن ملت توسط دولت است.مشکل کابینه دو تابعیتی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
لازم است دولت لیست هزینه کرده اداره کشور را
آنهم بصورت شفاف منتشر و در اختیار مردمش قرار دهد.

سوال بنده از دولت محترم این است که چرا ایران با اینکه جزو 20 کشور ثروتمند دنیاست اما وضع ما مردم اینگونه است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
یکی از ایرادات کشور ما این است کسی که قبلا" مثلا" رییس جمهور است نمی تونه اظهار نظر شخصی بکند و ایشان وقتی مسولیت ندارد باید کنار دولت بعنوان مشاور باشد شما وقتی می بینی ایشان دارای احترام نیست در نتیجه بعدی هم همین می شه. افراد جامعه دیگر فکر می کنند بی ارزش هستند فقط یک شخص را در نظر می گیرند.
یه دفع زبونم لال قبول مسولیت نکنید یا نگویید اشتباه کردیم . معصیت داره. دل دشمنان شاد میشه . سیاه نمایی میشه!!!!
چرا جلوی احمدی نژاد نگرفتین اگر آقای احمدی نژاد محاکمه میشد. مردم متوجه میشدن یه قانونی هست.. وقتی آقای بقایی هر حرفی میزنه و هر کاری میکنه کسی جلودارش هم نیست....... چرا چرا چرا ...... اگر احمدی نژاد و محاکمه می کردید به خدا این چیزها پیش نمیومد.
تا روش صدا و سیما تغییر نکند مردم به هیچ سخن و وعده ای اعتماد نخواهند کرد. صدا و سیما بهترین نشانه است که ایا اقایان بیدار شدند یا خیر!
چرا نمی خواهید متوجه شوید. در شهرهایی که بیشترین میزان بیکاری فقر و حاشیه نشینی است میزان خشونت بیشتر بوده.. مشکلات و صدای مردم و بیگاری و فقر انها را نشنیدن نتیجه این ست و باز ما و صدا و سیما بیدار نمی شویم!
درست است که قسمتی ازحوادث امروز ایران کار عربستان و بن سلمان است. حاییکه بن سلمان به زنان عربستان اجازه رانندگی حضور در ورزشگاه و خواندن و پخش موسیقی مردم پسند و.... را داد. انجا بود که عربستان هم تاثیر گذاشت و ما همچنان در خواب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
مسیولان همیشه گناه خود را به گردن دیگران می اندازند .چندین سال است که لرستان در فقر و بیکاری فرو رفته است و هیچ مسیولی هم عین خیالش نبوده است . زیرا تصور میکردند مردم نجیب و غیور لر همیشه تاب فقر و فلاکت را خواهد آورد و همیشه تسلیم خواسته های حکومت خواهد بود.مردمی که بزرگترین حماسه ها را در جنگ آفریدند در فقر و بیکاری رها شدند .حالا آن زخم های کهنه سر بر آورده و هیچ دشمنی هم دست اندرکار اعتراضات نیست .مردم حق خود را می خواهند وچارهای جز اعتراض ندارند.
مسولان یا خوابند یا نفعشان اینه که خودشان را به خواب بزنند و بعد بیدار شوند بگویند چه شد؟! از کارشناسان خارجی چیزی نمی گیم. از نیلی کارشناس خودی و مشاور ارشد دولت میگیم که دو سال پیش نسبت به وچود دو بمب ساعتی در ایران یعنی بمب ساعتی بیکاری و نقدینگی و فعال شدن ان هشدار داده بود! حالا چیزی که شده این بمبها و گسلها پیش فعال شده ولی هنوز کاملا منفجر نشده. حالا ایا مسولان ما از خواب بیدار میشوند یا اصلا وجود بمب را تکزیب می کنند؟!
همش حرف و حرف و حرف
عجب همه اینها اتفاق افتاده و ما خبر نداریم؟ ما ایران نیستیم یا رئیس جمهور
اقای روحانی دلار 4400 را رد کرد. باز هم از برنامه ها و وعده ها بگو
بازم دروغ؟
به کاسپینی ها سود عادلانه دادید؟
منی که 68 میلیون تو دفترچه داشتم بهم 33میلیون پرداخت کردین و دفترچمو ازم گرفتین. سودمم صفر کردین و فقط اصل پول رو دادین اونم بعد 1.5 سال از افتتحاح حساب در فروردین 95 .یعنی دوسال قرض الحسنه بوده حسابم اونم تو کشوری که تورم داره
از یک مامور سازمان ملل که دو سال در کره شمالی کار کرده بود پرسیده بودند رمز مقاومت کره شمالی چیست. او پاسخ داده بود که در کره شمالی فقر همه جا و به خصوص خارج از پایتخت هست ولی اگر فقر هست تقریبا برای همه از مدیران تا کارگران است و به غیر از کیم و حلقه بسیار نزدیک او همه در کره شمالی احساس می کنند مانند هم هستند! از تصاویر همی معلوم است. تقریبا به غیر از کیم شما مرد چاقی را نمی بینید!
دلارآمریکا 4300 پوند 5900 یورو 5450 دلار کانادا 3600 !!!
با عرض معذرت!
ایشون تصور می‌کنن هنوز در ایام تبلیغات انتخاباتی هستیم!! همه کاسه کوزه ها را هم که سر مجلس شکوندن!
به دولت تدبیر و امید واقعا خسته نباشید عرض می‌کنم!
مشكل دقيقاً همان (200 هزار میلیارد تومان از این 360 هزار میلیارد تومان بخاطر مسایلی که در اختیار دولت نیست، از دست ما می‌رود).
مردم هم دقيفا با همين مشكل دارند خوب كجا ميرود؟ و مردم بايد فشارها را در زندگي خود متحمل شوند.
جناب رییس جمهورمشک آنست که خودببوید. نه آنکه عطاربگوید. میفرمایید رشداقتصادی کو آثارش؟ پس این بیکاری .تورم وفقر ازکجا است....‌
شما فقط میگید مشکلات هست باید حل و فصل کنیم ملت باید کمک کنن یه سئوال تا کی از ملت بدبخت میخواهید کمک بگیرید ملت که تا آخر اومدن ولی هر سال بدتر داره میشه اوضاع معیشتی بجای قله داریم میریم ته دره . خواهش میکنیم اگه یک ذره انسانیت دارید برید. شما بلد نیستید مملکت داری رو مردم شما رو نمیخوان. ملت بدبخت بیچاره دارن 10 برابر جاهای دیگه هزینه میکنن با این همه ثروت ملی.
آقای روحانی اگر همان مجلسی که به دولت قبل برنامه پرداخت یارانه را به همه آحاد ملت داد بود آیا مکانیزمی پیش بینی نشده که چطوری پولهای پرداختی جمع آوری شود که باعث رشد نقدینگی شود ؟ آیا جز با گران کردن خدمات و اجناس . مگر مجلس تخصص نداشتند ؟ آن 360هزار میلیاردی که در دست دولت نیست پس کجاست چرا پاسخی ندارید آیا مجلس قبل که بازنشستگی پیش از معود و حتی با پنج روز بیمه بازنسسته شد آیا کارسناسی نبود که بگوید پولش از کجا تامین شود یعنی مثل سنگ بزرگی تو آب انداخته شده بلند کردنش امکانش نیست . آدمهای مجلس قبل کجایند باید پاسخ بدهند . حدادکجاست پاسخ دهد لاریجانی پاسخ دهد .همین مطالب هضم و جزمش برای مردم سخت هست . متاسفانه باز هم به وقت دیکر موکول شده .
"یک قاضی‌ در یکی از شهرها اشتباهی کرده و این گرفتاری برای ما درست کرده که ربطی به دولت ندارد"؟؟؟!!!!!!!!
مثلا حقوقدان است!!!! در قانون اساسی تصریح شده وقتی قاضی اشتباه کرد دولت باید زیان مردم را جبران کند. مردم چه گناهی دارند که دولت میگوید قاضی اشتباه کرده و قوه قضائیه و مجلس می گویند بانک مرکزی تخلف کرده است. با همین لجبازیها به عصبانیت مردم دامن میزنید
قانون شکن و آشوبگر ؟؟!!

جناب پرزیدنت اینها همان ملتی هستند که شمارو به این صندلی رساندند ...

این همان مدنیت و آزادی بیانی است که از آن حرف میزدید ...

این اعتراض هایی به حق درباره اقتصاد و سیاست و حاکمیت است ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
اگر شهر کوچک دورود را در استان لرستان دیده باشید میفهمید چه ظلمی در حق مردم این دیار رفته است
كليد مشكلات همين جاست:
نزدیک به 200 هزار میلیارد از 360 هزار میلیارد تومان بودجه عملا در اختیار دولت نیست
مردم با روحانی مشکلی ندارند چون وی حداکثر هشت سال می باشد که چهارسال را بود و مانده چهارسال مردم با کسانی که از صندلی خود کنار نمی روند مشکل دارند
همش شعار. یه کاری بکن آقای روحانی. بیچاره شدیم از این اقتصاد مریض. از این فساد. کی به داد مردم میرسه جز خودشون؟
حق گرفتنی است ما تعداد زیادی همکارهستیم که سه سال است حکم وزارت کار را داریم دادگاه هم همین حکم راداده ولی شهرداری تهران حق حقوق عقب افتاده ما را نمی دهد ما چه کار کنیم به که بگوییم دادگاه وزارت کار کاری نکردن به خدا گفتیم دعا کردیم نشد در سختی هستیم
خدایا شکر که افغانستان را افریدی که ما آخر نبا شیم
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
چقدر ساده اي شما ، وضع اقتصادي افغانستان از كشور ما خيلي بهتره ، ارزش پول ما از افغانستان و حتي عراق جنگ زده و سوريه اغتشاش زده كمتره ، سردمدارن اون كشور ها به مردمشان مي گويند بريد خدا رو شكر كنيد كه تو ايران زندگي نمي كنيد با اين وضع اقتصاديش
دولت توان حل مشکلات را ندارد چون تدارکاتچی بیش نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
کاملادرست است.
اقای رییس جمهور لطفا فضا را باز تر کنید و سایت دولت بهار را از فیلتر بیرون بیاورید.
اقای رییس جمهور ایا هشت سال دولت احمدی نژاد یک کار مثبت نداشت که ان همه سیاه نمایی کردید و حالا که نوبت خودتان شد انتظار دارید همه به به چچه بگویند
اقای رییس جمهور هم پیمانان و حامیان شما تا به امروز از قانون تمکین نکرده اند
اقای ریس جمهور مسلم است که مردم این قانون شکنان را جمع خواهند کرد ولی شما هم به مردم قول بدهید تعدی کنندگان به بیت المال و بی اعتقادان به دین را از دولتتان جمع کنید
اقای رییس جمهور سالهاست پرداخت یارانه را غلط می دانید ولی بر ادامه این کار غلط اصرار دارید این کار جز تزویر چه معنی دیگری دارد اگر درست است چرا میگویید غلط است و....بلعکس .
آقای روحانی برای کی سخنرانی میکنی؟! کسی دیگه گوشش به این حرفا بدهکار نیست من هم نخوندم چه فرمایشی داشتید چون احتمالا همون حرف های 39 سال اخیر رو دوباره تکرار کردین
"این بار سنگینی بر دوش دولت است. ما این کار را کردیم. به عهده ما نیست" واقعا متاسفم رییس جمهور مملکت بگه این به ما ربطی نداره؟ بازم داره فرافکنی میکنه و ادرس غلط میده ؟ مدارک ثابت میکنه ما پولی نگرفتیم برید تحقیق کنید این پولهایی که میگی دادیم کجاست لابد اونها رو هم دزدیدند ؟عجب مملکتی شده ها
یکم شفاف سازی می کردی و می گفتی پول ملت کجاها میره و کیا جلوت رو می گیرن بد نبودااا
این حرفات که خیلی کلی هستن
آقای روحانی درد ما ای کاش فقط همینها بود امروز این صحبت را کردی درست . صبر کنید چند روز دیگر به بهانه اینکه جوابی از سر موضع سیاسی و بعنوان چند صدایی و انتقاد به شما داده باشند کاغذ و قلم را هم اکنون آماده کرده اند مثل نظر دهی ما کاربران هست که چند نفر را دور تریبون جمع میکنند و شروع به مخالفت با دانه دانه از گفتار شما آماده هستند چرا چون بیکارند از شما پول میگیرند بعد تمام حرفهایت بعنوان دلسوزی و بدون داشتن آمار و بدون داشتن تخصص به چالش میکشند اصلا شک نکنید حالا خواهییم دید چون مدت 38سال هست مسایل سیاسی را پیگیری میکنم چنین بوده است منتظر باشیم
سپرده گذارن مشکلی نداشتن دولت تو این وضع رو درست کرد بیشتر مردم معترض مالباخته هستند که صدای اعتراض رو نشنیدی پولی که دادی به مراتب کمتر از حق قانونی هست
پول مردم رو پس بده و عذر خواهی کن و سیف و وزیر اقتصاد رو برکنار
امیدوارم مشکلات حل بشه تا زمانی و به شکلی دیگه ی دوباره همین اتفاقات ناخوش ایند ظهور نکنه
جنای آقای رئیس جمهور...اما سفره مردم روز بروز خالی تر می شود.
اشتغال زایی بودجه نمی خواهد که شما مرتبا می فرمایید بودجه دادم مجلس تایید نکرد.
وقتی بانک مرکزی برای گرفتن وام از منابع خارجی ضمانت نامه صادر نمی کند وقتی تامین کافی برای امنیت سرمایه گذار چه داخلی و چه خارجی ایجاد نمی کنید. وقتی که خط ارتباطی مالی فقط برای از ما بهتران بین کشورها ایجاد می کنید چطور کار ایجاد شود. اینها ربطی به بودجه ندارد .
جالبه آقای روجانی میگن که آشوبگران. آقای روجانی اگه با آرامش اجازه راه یپیمایی می خواستند می دادید. من خسارات به اموال را تعیید نمیکنم ولی جایی که حمله به سفارت عربستان خسارت محسوب نشه بلکه یه کار ارزشی چه انتظاری دارید. هزینه برای ارزشها مشکلی نداره کسی هم حق مخالفت نداره ... تابناک توهم ما رو خفه کن و پخش نکن
چرا به آمارهای جهانی مبتنی بر شاخص ضریب جینی توجه نمی شود که در دولت حاضر تبعیض و تفاوت طبقاتی افزایش یافته است.
و یا به آمارهای موسسه لگاتوم که سقوط آزاد 42 رتبه ای را در 5 سال گذشته بیان کرده است.
با سلام .اقای روحانی که میگه رفع الودگی هوا زمانبره . خود دولت ایشان با افزایش دو و سه برابری تعرفه واردات خودرو خارجی . باعث میشه من وامثال من مجبور شویم خودرو های اشغال تولید داخل که تکنولوژی و همه چیز انها متعلق به نیم قرن پیش است راسوار شویم و هرچه بیشتر باعث الودگی هواشویم .پس به این نتیجه می رسیم که این دولت هم مثل دولت های قبلی فقط و فقط دروغ می گوید . ومردم را یک عده بیسواد و ساده دل فرض می کند که هرچه بگویند مردم باور می کنند. هرچه می گویند دروغ . دروغ و دروغ است .
لطفا يك نفر نشاني منطقه متوسط دنيا را ازاين آقا سوال كند تاماهم متوجه شويم كجاي دنيا گراني شب تا صبح افزايش پيدا مي كند وبعد مي گويند همه چي گل وبلبله.از اول هرچي يارانه پرداخت كرديد با سود 100 درصد پس بگيريد وقيمتها را برگردونيد به سال 89 (قبل از جراحي اقتصادي آقاي دكتر)
اینترنت رو قط کردین که ماها هم که تو خونه نشستیم پاشیم بریم تظاهرات؟ نیم ساعته که تمام سایتای خارجی بسته شدن و دسترسی به دامنه دات کام رو بستن و فقط سایتتای آی آر میشه رفت. مسخره کردن اینجوری فقط دارن بنزین میریزن رو آتیش چون امثال من فقطکارشون تو اینترنته وقتی قط بشه پا میشن میرن بیرون
جناب آقای حسن روحانی باسلام وعرض ادب
مردم تشخیص میدهند چه کسی برایشان کارایجاد میکند زحمت میکشد به فکرمردم هست وبه شما وبه تیمتان ومجلسیها خسته نباشید عرض میکنم ولی وقتی یک شبه اعلام میکنید بنزین میخواهید گران کنید واقعا تیم اقتصادی شما تشخیص نمیدهد با این گران کردن بنزین 30 درصد همه کالاها افزایش میابد یا میائید میگوید بنزین درکشور ما ارزانتر از همه کشورهای همسایه هست وقتی این میگوئید مردم جوش میاورند ومیریزند توخیابان حقوق یک کارگر عادی دردبی چقدر است 7برابر حقوق یک کارمند ماهست آن نمیگوئید فقط بنزین میگوئید یا تیم ضعیف بازرگانیتان به شما مشاوره میدهند وشما هم تصویب میکنید چرا یکدفعه حقوق وسود گمرکی خودرو افزایش دادید چرا دلیلش اینکه حمایت ازتولید داخلی ولی اشتباه میکنید اگر ورود تمام خودروها آزاد وتعرفه گمرکی کاهش بدهید آن وقت خودرو ساز ما فکر رقابت می افتد نه اینکه تعرفه خودرو بکنید 100 درصد معلوم هست ایران خودرو وسایپا وبقیه خودرو سازهای چینی به جای تولید خودرو تولید تابوت برای مردم انجام میدهند والله به الله دارید اشتباه میکنید 40 سال است دارید ازاین صنعت خودروساز حمایت میکنید چه کارکردند چراغ عقب عوض کردند نام پژو عوض کردند وصدهزارمرتبه شکر که این خودروسازهای چینی هم اضافه شدند وخودروهای بی کیفیت تولید کردند جناب آقای روحانی عزیز سالی 100 ها نفر مردم به خاطر بی کیفیت این خودرو های ساخت داخل میمیرند حتما میگوئید مرگ دست خدا هست ولی بایستی ما تلاش کنیم بعد اگراتفاق افتاد بگوئیم تقدیر طرف بود شما فقط به تیم کارشناسیتان بگوئید مابه التفاوت مصرف بنزین خودرو داخل با یک خودرو ژاپنی وکره ای سالی چند هزار میلیارد هست وچند میلیارد هم بابت آلودگی هوا وبیمه کشته شدن مردم پرداخت میکنیم جناب آقای روحانی بنده حدود 40 سال است در زمینه بازرگانی کارمیکنم اگر تمایل داشته باشید فقط این تفاوت بگویم به اندازه 100 کارخانه تولید خودرو خوب داخل میشود لطفا لطفا این لطف نیست که تعرفه خودروها افزایش دادید به خودروسازهای داخلی بلکه خیانت به تولید خودروسازهای داخلی هست شما ملاحظه نمودید هنوز خودروسازهای ما بعد از 50 سال خودروسازی هنوز استاندارد رعایت نمیکنند لطفا تجدید نظر فرمائید نکند خودروسازهای ما فکری کنند ونسبت به تولید خودرو خوب وایده آل اقدام فرمایند درغیراین صورت اگر این روش ممنوع کردن خودرو وافزایش تعرفه ادامه پیدا کند خودرو پراید ما هم میشود فرغون پژویی یا فرفون آردی
باعرض معذرت وپوزش
عباس
آقای روحانی در اینجا آمارهای خوبی دادند چرا دیشب در برنامه تلویزیونی وقت بیشتری نگذاشتند و همین حرفا رو با کل مردم درمیان نذاشتند؟؟؟
یعنی چی برای جمع آوری پولها یا همان رشد نقدینگی مکانیزم بورس و فروش دلار و گران کردن خدمات و کالاها و عوارض گمرکی و مالیات و ارزش افزوده و فروش اوراق مشارکت و ..ووو ابزار کمی نیستند منتها آیا روحانیون در کموسیونها و مجلس دولت سمتی دارند این مکانیزهای اقتصادی را دستاورد غرب میدلنند چون اکثر مناظره اقنصادی که دیدم روحانیون طرف بحث اقتصاد سوسیالیستی را دنبال میکنند آیا این را میفهمید
یعنی ایشان جوابی ندارند که بدهند و رسما اعلام می کنند مردم جواب هم را بدهند و به جان یکدیگر بیافتند.
یعنی ایشان جوابی ندارند که بدهند و رسما اعلام می کنند مردم جواب هم را بدهند و به جان یکدیگر بیافتند.
باز همون حرفای قبلی
کجا حقوق با افزایش تورم افزایش یافته
یا تورم شما چیزی دیگر است یا حقوق ما غیبیست
با 900 هزارتومن من چجوری قول ازدواج بدم؟
میشه بفرمایید مشخصا دراستان قزوین که ماهستیم شاغلین جدید کجاها مشغول شدن؟
به کل کشور کاری نداریم؟؟؟
شما به عكس نگاه كن مشكل مملكت رو پيدا ميكني. تيپ تمامي حضار يه شكله ريش با كت شلوار گشاد كمي لهجه .اين يعني ما از اين تيپ براي سمت ها استفاده ميكنيم يعني بايد يه طرز تفكر داشته باشي يعني ظاهر مهمه!!!!
آقای روحانی گویا حاضر نیستی پنبه ها را از گوش خودت بیرون بیاوری ظاهرا همه همینجور هستید حاضرید هر کاری برای مقابله با مردم انجام دهید جز اینکه حرف مردم را بشنوید و خواسته مردم را اجرا کنید
آقای روحانی تورم را ۸ درصد اعلام کردن و حقوق ما کارگر را ۱۰ درصد بالا بردن واقعا کار بزرگی انجام دادید
پول گذاشتیم فلان موسسه بعد از ۷ ماه می گن نمی تونیم پولت و بدیم باید ۲۰۰ هزارتومان، ۲۰۰ هزارتومان در هر روز برداشت کنی و سودش نمی دیم
اجاره خانه ام ظرف ۱ سال ۵۰ درصد رفت روش
برای خرید یک ماشین مدل ۲۵ سال پیش باید حداقل ۳۰ میلیون پول بدیم
شب می خوابیم بیدار می شیم یه چیز گرون شده یکی اخلاص کرده
مدیریت آب برای یک کشور خشک انجام ندادید لازم نکرده دعا کنید باران بیاد ۹۰ درصد آبی که تو کشاورزی غلط هدر می ره رو مدیریت می کردید
صنعت خودروی بیمارمان را که باعث این همه کشته و قطع نخاعی و معلول و آلودگی هوا است را درست نکردید
همه دولت های قبل بد ولی شما چکردید با آمارهای عجیب و غریب مردم را یاد نفر قبل از خود نندازید
یه خدا حق مردم ایران نیست که اینگونه زندگی کنن
دیگر امیدی به اصلاح امور نیست.نه اصلاح طلب و نه اصولگرا.مردم گوششان از وعده ها و آمارهای بی پایه و اساس پر هست
برادر .روز انتخابات من تا پای صندوق بروم خیلی فکر کردم دو ساعت با خانواده تو صف ماندم لذا تحلیل ذهنی من چنین بود یکی از کاندایدا فقط پرسش میکرد و قطعه هواپیما میساخت دومی مردم را طبقه و طبقه و تو لوله کرده بود وسومی فقط وعده یارانه سه برابر داده بود بدون گران کردن خدا میداند فقط کرامت تو دستش بود هیچ نداشت یعنی کار حاکمیتی را بلد نبود و چهارمی اصلا مخالف یارانه بود و حرف عاقلانه میزد و بعدی فقط آمار و ارقام جهت گرفتن فشار مناظره بود آیا میدانی امثال بنده برای چه بهت رای دادم حقوق شهروندی آزدیهای مدنی از این بابت که اگر کسی ظلمی از بالا بمن شد حق وکیل داشته باشم وکیل ملت شما هستید و مردم حق شادمانی دارند به اندیشه مردم و شعورشان احترام بگذاریم روابط خارجی و تنش زدایی .تدارکاتچی نباید بود تا تمام نابسامانیها را براحتی قوای قدرت انتصابی به گردنش بیندازند آیا نیاز به باز نگری قانون نداریم؟ آقای روحانی به رای ملت احترام بگذارید جنابعالی با احترامی که بهت قایل هستم و حقوقدان هستید و اولین شخص سیاسی کشور دیگران اگر برضد ملت حرف زدن با مردم در میان بگذارید آیا میشود لایحه بودجه را پس گرفت و دوباره نوشت . حق مردم را پس گرفت 360هزار میلیارد کجاست دست چه کسانی هست ؟ بودجه های سه دهه کمک ما به اعراب را ببینید چقدر هست من که نمیدانم اما اگر ریالی از جیب ملت و بدون اجازه ملت باشد از سهم خودم و خانواده ام راضی نیستم دیگر ممالک عربی برای جنگ هزینه شود از مردم بپرسید اینقدر میلیارد پول به خارج میدهیم ملت راضی هستین ؟ والسلام
مشکل مردم دزدی و اختلاس و رانت وپارتی بازی است.مشکل مردم فقر و فحشا و تجاوز به کودکان است مشکل مردم خرج کردن ثروت ایران برای کشورهای دیگه است اول به ملت خودت برس 80 درصد ایران زیر خط فقر شما توو کاخ هاتون نشستین و از دل مردم خبر ندارین
مطالبات مردم خیلی برزمین مانده .مثلا توشهر کرج با این همه جمعیت هنوز مترو افتتاح نشده ونماینده کرج به شوخی گفت مترو انقلاب حضرت مهدی افتتاح میشه .سوال اینجاست این گونه پروژه ها که میلیونها نفر ادم ازش بهره مند میشن مگر بیشتر از دوسال از صفر تاصد کار داره ؟الان بیشتر از ده سال هست که پروژه تمام نشده .یا شهرداریها واقعا اوضاع بدی دارند ومردم رو اذیت میکنند .برای یک درخواست لکه گیری واسفالت باید کلی مکاتبه کنی .کافیه کمی برای مردم ارزش بیشتری قایل بشین
من به این معترض هستم که چرا سرمایه ما صرف کشورهای دیگر می شود؟ چرا هدف اصلی انقلاب که استقرار عدالت بود، فراموش شده است؟ چرا به جای اینکه اهداف عدالت خواهانه انقلاب محقق شود، مسئولان پیگیر اجرای سیاستی برون مرزی شده اند؟ حالا من این حرف ها را زدم، آیا آقای رئیس جمهور گوش می کند یا دیگر مسئولان، که با قایفه طلبکار از حق مردم برای اعتراض می گویند؟ وقتی به اعتراض ها ترتیبی داده نمی شود، اعتراض چه فایده ای دارد؟
روحاني به تو اعتماد داريم خدا پشت و پناهت
شما خود عامل بیکاری مردم هستید یک سال است که یک بیرونبر و تهیه غذا راه اندازی نمودم و نزدیک به 25 نفر پرسنل دارم که همگی قبل از آن بیکار بوده اند هنوز بعد از این یک سال پروانه کسب من را نداده اند با این که همه مدارک من کامل میباشد چون اعضا اتحادیه همگی خود رستوران دارند و نمیخواهند یک رقیب جدید داشته باشند و نامه پلمپ مغازه من را صادر کرده اند حال بگویید عامل بیکاری کیست ؟
نوبخت،سیف و نهاوندیان یک تنه پدر روحانی و مردمو درآوردن
الان سالهاست وعده پوچ میدید این کارارو شما بایدانجام بدید چرا هی میگید باید اینکارو کرد اونکارو کرد بسه دروغ خسته شدیم تاکی حرف تاکی وعده های دروغ دست بردارید
مسولین محترم شعار دولت الکترونیک این بود هر بانک مراجعه میکنی درخواست نصب نرم ابزار برای امور بانکی دارند که یاد بگیرید چند سال دیگر فقط پول الکترونیکی داریم تمام باجه پرداخت جمع میشود و فقط از اعتبار استفاده میکنی پول مجازی خواهیم داشت با این اینترنت؟ . ودوم کسانیکه ساز مخالف تلگرام را میزنید آیا از همان طیفی نیستی که با ویدیو و دوربین فیلم برداری مخالف بود و حالا همه توی موبایل جمع شد دخترم راه دور هست و هر ماه عکس و فیلم بچه ها را بمن میرساند و من هم متقابل . شما دغدغه خودت را داشته باش غصه خور مردم نباش . فضا گناه همه جا هست بستگی به خود انسان داره. یک سری یاد گرفتند روز و شب به تکنولوژی گیر بدهند که تمام مشکلات را به گردن موبایل بیندازند در صورتی به محاسنش فکر نمیکنند من بنظرم خود این آدمها اول میروند سرکشی میکنند و بعد نسخه منعیت را به مردم میدهند چه سیاست بدی هست اینکار
می تونم قسم بخورم اگه دو نفر از اختلاس گران بزرگ را جلو چشم مردم اعدام کنند ، غائله خواهد خوابید ‌.
با حرف نمی شود . مردم باید به چشم ببینند . مردم باید عمل را ببینند . حرف و امار زیاد شنیده اند .
اما می دونم که اعدام سهله ، تو هم تمی تونند بهشون بگن .
ما 700 هزار شغل درست کردیم. نتیجه در تابستان امسال نسبت به تابستان پارسال، گواه یک کار عظیم است؛ 700 هزار شغل درست کردن، مگر کار کمی است؟
والا چرا ما نمیبینیم ...
آمار خود وزارت کار که چیز دیگه ای نشون میداد ..
جناب اقای روحانی این کسانی که اعتراض کردن در سال 88 ،12 سال داشتن الان 20 سال دارن . خدمت سربازی رفتن و اومدن بیکارن .. سر خودت رو داری کلاه شرعی میزاری.. مرد مومن تیر خلاص زدی به ملت .. داری در حق ضعفا و مستضعفین جامعه که پشتت ببودن و بهت رای دادن خیانت میکنی ..
این هموطنان بجز کار و رفاه معشیتی نرمال چی میخوان ؟
این عزیزان که تو فقرن چی میخوان ؟
وام میرن بگیرن هزارتا ضامن ازشون میخوان .. با سود کلان بهشون وام میدن .. بیشتر فقیر ترشون میکنن اگر بتونن وام بگیرن ..
بابا اینا ادم هستن .
نکنید اینکارو ..
بی علی قسم این ظلمی که میکنید در حق مردم عین کفر ..
بیایید من نشون بدم بهتون چند تا شرکت که میشناسم 5 ماهه حقوق ندادن ...
مردم صداشون رو بکجا برسونن...
مجلس که برای خودش حقوق تصویب میکنه برای مردم هم به همون اندازه تصویب کنه ..
صمن احترام به تابناک تابناک عزیز اجازه بده عصبانیت م رو سر تو خالی کنم همه تون سر و ته یه کریاسبن بابا .چرا شما انقدر می رید تو اعصاب ملت!!!!!!
اقا من سیاسی میاسی نیستم!!! امد نیوز نیومد نیوز هم به جهنم اقا این موبایل ها رو چرا اینجوری کردن من حصرت عباسی ایران بودم فقط بخاطر موبایل تظاهرات می کردم.این همه با اعصاب بازی نکنید تورا به خدا
مشکل آینه که شما و مدیرانتون خودتون رو برتر از مردم میبینید و در حالی که عده زیادی حقوق ناچیز دارند. شما و مدیرانتون حاضر نیستید از حقوق های کلان بگذرید.و آن را حق خود میدانید
شما به دروغ عادت کرده اید
اقایون رسانه عزیز
نه در مشهد ونه در تهران ونه در هیچ شهر دیگه ای حتی یک نفر هم در خیابان ها حاضر نشدن .
پس چیه این همه اخبار جعلی که رسانه های داخلی و خارجی در مورد تجمعات و اغتشاشات منتشر می کنید . ایا می خواهید کمر بورس را بشکنید و سرمایه های مردم را بسوزانید و بازار طلا و ارز رو ملتهب کنید .
خفه. شدیم.
لطفا فکری به حال الودگی هوا بکنید.

طرح 1
مه پاش بر روی کلیه پل ها میادین همه جا نصب کنید. و با پاشش اب الودگی رو کمتر کنید.

طرح 2
فقط یکسال. از خودرو های 40 تا 80هزار درهم خارجی عوارض نگیرید.
هم مصرف سوخت و در نتیجه سوبسید و در نتیجه مرگ و الودگی کشنده کمتر میشه.
روحانی بجای عمل به وعده های سال 92 سعی وتلاش میکند افکارعمومی رااز وضعیت فلاکت باراقتصادی منحرف نماید ومانند 5سال گذشته وعده سرخرمنی وآمارهای کذبی که با حقایق فرسنگها فاصله دارند ارایه مینماید بازنشستگان ازنظراقتصادی به فلاکت رسیده اند وشرمنده خانوادههایشان هستند وروحانی حرفهای تکراری وآمارهای دروغ ارایه میدهد
کاربران محترم بیکار . سریال پس از باران که در شبکه آی فیلم پخش میشود را میبینید ؟ که ارباب به رعیت ظلم میکند سیاست را میبینی که زجر رعیت را پخش میکند و سرخوشی ارباب را . در این مدت سریع سرچ کردم خیلی چیزها فهمیدم که در سریال نیست . تا کی میخواهییم روی ندانستن ما جوانان کار کنند .خدا را شاکرم که اینترنت باتمام معایب و محاسنی که دارد محاسنش خیلی بیشتر هست اما به توی جوان نمیگوید که ارباب رعیتی چگونه جمع شد چگونه از بین رفت اصلا برای چی جمع شد .برای دگرگونی آن ساختار چه کاری انجام شد فقط آه و ناله نشان میدهد مناسب آن سریال به چیست جز درد و رنج من بیشتر کند و سرم را گرم کنند سریال ببینم و پول برق بدم و غصه بخورم که چی بشه که ظلم دوران قدیم را ببینم فورا امروز غروب دیدم گفتم خوب حالا چی .ارباب داریم با شکل دیگر پولدار داریم شکل دیگر آیا حالا این چیزها نیست حق خوری نیست چماق نیست ؟ به این سیاست چه میگویند این مسایل را که در پنجاه سال پیش بود نباید آلان ببینم . چه بدرد من میخورد پخش آهنگ و گل و سبزه که بهتر نیست .
آقای رییس جمهور کمی جسور باش و تمام کسانی که مانع کارت هستند را برای ملت افشا کن مردم در آن صورت با شما خواهند ماند.
جناب روحانی اگربا شعارها وحرفهای تکراری ووعده های پوچ مشکلات اقتصادی بازنشستگان حل میشد پس از5سال به وضعیت اقتصادی وخیم فعلی نرسیده بودند و بدترین دوران اقتصادی رانمیگذراندند 5سال شعار وحرفهای تکراری بس است ملت نیازبه عمل دارند
مسئولان را در مورد حل بیکاری وادار به پاسخ کنید.
نخبگان را دریابید
بازی بنیاد نخبگان با نخبه ها را تمام کنید
استانداران به درد نخبگان و بیکاری آنان توجه کنند
فکری کنید....
فکری کنید
آقای روحانی 5سال است باپرداختهای اندکی که کفاف هزینه های لجام گسیخته زندگی رانمیدهد بازنشستگان رادرنزدخانواده هایشان شرمنده نموده ای حال نوبت شماست تا بخاطر عملکرد ناکارآمد شرمنده ملت ایران شوی گفتی قدرت خرید کارمندان کم است قدرت خرید خودت ومقامات را چند برابر کردی وبازنشستگان را زیر فشاراقتصادی له نمودی منتظر عواقبش باش آه ملت مظلوم گریبانت راخواهدگرفت
چرا ازحقوق مدیران کم نشد ؟
چرا هیچ یک از اینها که گفتند اختلاس کردن و وامهای کلان کرفته اند محاکمه نشدند هفته پیش نمونه کوچکی تو برنامه نود بود
چرا اخوی رییس خمهور ومعاون برادر قوه قضایه تکلیفشان معلوم نمی شه ؟
اصلا چرا فقط بدبختی ها تحریمها مال مردمه ولی خودشون با حقوقهای نجومی خیالشون نیست ؟
بچه ها و خانوادههاشون تو کشور های اروپایی و امریکا هستند شما ببینید از این مسئولین بچه هاشون کجا درس می خونند چند تاشون ؟
خو نه هاشون کجاست ؟
بخدا اگر امام بود این مسئولین جرات %D
برخلاف ادعاهای روحانی واقعیت تلخی که وجوددارد وضعیت فلاکت باراقتصادی اقشارآسیب پذیر کشوراست ممکن است روحانی ووزرا در پرتو گرفتن حقوقهای چندبرابر نسبت به بازنشستگان وضعیت بسیارخوب داشته باشند ولی 80درصد ملت زیرخط فقر وفلاکت بسرمیبرند
یکی ازمشکلات عدیده ملت ایران با دولت روحانی این است که متاسفانه ازوضعیت اقتصادی اکثریت ملت ایران بیگانه است ومدام شعارمیدهخد واظهارات خلاف واقع میکند
اقای رئیس جمهور ،متاسفم که صندلی ریاست جمهوری را با کرسی وعظ و خطابه اشتباه گرفته اید.!!!همه اش وعظ می فرمائید و پند و اندرز می دهید اما از راه حل های عملی برای مشکلات خبری نیست. سخنگوی شما واقعا حرف هائی می زند که جز آن که آن را جوک بدانیم چیز دیگری نیست. باید گفت مردم دیگر با این روشی که در پیش گرفته اید طبعا نمی توانند به شما اطمینان و اعتماد کنند خلاصه تا دیر نشده کاری بکنید. خود شما به حرفی که می زنید عمل نمی کنید. می گوئید فیلترینگ شبکه اجتماعی در کار نیست ولی عکس آن را عمل می کنید. وزیر ارتباطات شما همین حرف را می زند بعد فیلتر می شود سپس می گوید من نبودم شورای امنیت ملی چنین تصمیمی گرفته است . خلاصه بازار کی بود کی بود من نبودم را راه انداخته اید و مشکلات عظیم را به حال خود رها کرده اید و هرکس تقصیر به گردن دیگری می اندازد این روش اداره کشور نیست
اگر کمی عاقلانه تر فکرکنیم می بینیم مشکلات کشور خصوصاً در مسائل مالی واقتصادی بسیار زیاداست ومتاسفانه منابع ودرآمد کشور هم کفاف حل مشکلات را نمی کند و با حوادثی که خصوصاً امسال برکشورعارض شده غوز بالای غوز شده . مردم فهیم ایران هم حق دارند از بدی معیشت زندگی خود اعتراض کنند اما خدا وکیلی خودمان را جای دولت بگذاریم ومنصانه قضاوت کنیم ببنیم همین دخل وخرجی که دولت دارد با همین نسبت ، ما در زندگی خودمان داشته باشیم قادر به حل تمام مشکلاتمان هستیم . اگر ببنیم ومی دانیم بودجه کشور دارد حیف ومیل می شود وسراغ داریم بیهوده مصرف می شود ،شفاف بیان کنیم وسپس به سیاستهای دولت اعتراض کنیم . اگر به آینده کشور وملت بزرگ ایران علاقه مندیم به سخنان وتحلیل های مغرضانه مخالفان دولت ( نه منتقدان با انصاف) گوش نکنیم وآب به آسیاب دشمن نریزیم . به لطف خدا ملت ایران ازتمام این مشکلات وگرفتاریها عبور خواهد . خدا می داند که هدف من حمایت شخصی از رئیس جمهور و دولت نیست بلکه نگاه عاقلانه به وضعیت کشوراست .
جناب روحانی دیگه مردم به شما اعتماد ندارند بخصوص قشر متوسط و ارمان خواه جامعه ، وقتی صداقت با مردم ندارید وضعیت همینه
با عرض معذرت اینها همش حرف زدن است واقعا هیچ عملی در کار اقای دکتر حسن روحانی نیست واقعا اگر عمل در کارشان داشتند دولت این طور دچار مشکل نمی شد
مسولان جلوی انتقال آب کارون به اصفهان را بگیرند که بحران بزرگتری در راه است
باز هم حرف های پوچ و تکراری و اعصاب خورد کن.
بنزین ، نون و...... گرون نکن ، والله ، تالله بالله مردم طاقت گرونی رو ندارن دیگه
پول ۱۳۰ هزار نفر تو شاندیز خوردین . فقط یه کاغذ بی اعتبار دست مردم است. بابا خودتون عامل این نا آرامیها هستین. مگه شاندیز با صدا وسیما تبلیغ نمی کرد. همه خواب بودین. تعداد زیادی از مردم مشهد سهامدار شاندیز بودند.
جناب اقاى روحانى شما علاوه بر تحولات اقتصاد يك سرى شعار ازادى هاى سياسى وفرهنگى دادى مثل ازادى زندانهاى سياسى ودانشجويي يا پخش صداى ربناى شجريان كه با دهن كجى صدا وسيما وروزنامه كيهان روبرو شد امثال همين مورد ها توهين بشما واكثريت مردم ايران است دهان كجيها .. ٢-صدها اسكله هاى غير قانونى وجود دارد كه قاچاق كالا انجام مى دهند مال چه كسانى است ٣ كسانى كه وام ها ميلياردى گرفته اند وبول انرا هم پرداخت نمى كنند ٣-فرار ميليادرها تومان ماليات ، كه دولت اجبارآ دست توى جيب مردم بايد نمايد بيكارى بيكارى ام الفساد است لطفأ جلو كسانى كه سنگ مى اندارند بيگيريد يا نام انها را اعلام فرماييد
اقاي دكتر روحاني
مي فرماييد يك مشگل بزرگ بيكاري هست كه البته هست
اما سياستهاي دولت شما در افزايش و فسار مالياتي كه متاسفانه از سوي ادارات ماليات جاي اينكه به سمت موديان بزرگ يا مشاغلي كه ماليات نميدهند يا حذف مشاغل غير مجاز برود به سمت بنگاهاي كوچك روانه ميشود مه هر روز شاهد تعديل نيرو يا تعطيلي اين شركتها هستيم
شركت من ابتداي دولت اول شما ١٧ پرسنل داشت اما الان ٤ نفر و كه اخر امسال هم قطعا تعطيل خواهد شد كه علاوه بر ركود بازار و فرصتهاي نابرابر فشار غير منطقي و بي منطق ماليات و بيمه از مهم ترين دلايل ان است
هنوز نفهميدم شما بابت مالياتي كه از كارافرينان امثال من ميگيريد چه خدماتي بهم ارائه ميديد جز بي احترامي ماموران مالياتي يا وقتي با هزينه شخصي شغلي ايجاد كردم چرا بايد فشار حق بيمه ٢٣ درصدي حقوق به گردن كارفرماي خصوصي باشد؟
گفتن یارانه ها رو قطع نمی کنیم بنزین هم گرون نمیشه ظاهرا خوبه ولی خب احتمالا منبع این هزینه ها از حذف پروژه ها تامین میشه یعنی ما هزینه ساختن کشورمون رو می خوایم بگیریم بخوریم کاش با مردم صادق بودند و بودجه نهاد های بیفایده که بودن یا نبودنشون فرقی نداره رو حذف میکردن این جوری هم آینده و هم حال مردم بهتر میشد
مردم، گرسنه هستند و شما هم یارانه ها را قطع کردید و مردم از رشوه و بی توجهی دولت نسبت به مشکلات مردم خسته شده اند. این مردم از شما هستند و به ش شما اشتباها رای دادند. در واقع به هرکس رای بدهند اشتباه است. این برای مردم سوال است. ملت ایران به ایرانی و اسلامی بودنشان یقینا افتخار می کنند و این ها همان هایی هستند که با ظهورشان در تمام تظاهرات ها حضور دارند و از حکمت و خاک ایران جانانه دفاع می کنند. آقایان مسئول به مردمان توجه کنید و دروغ نگویید و مایحتاجشان را برطرف کنید. مدار و دانشگاه ها و درمان را رایگان کنید.
به زلزدگان رسیدگی کنید و نه با یک بار رفت به منطقه دیگر به فراموشی سپرده شده اند. مردم ما ملتی آگاه هستند و نادان و فکر نکنید و آنها را به قیمت ناچیز نفروشید که انشالله به کوری چشم حسودان همیشه پایدار و مقتدر خواهد ماند.
آقای روحانی برادر جان با افراد و مدیران غیر اصلاح طلب نمی توانید اصلاحات اقتصادی و سیاسی را جلو ببرید باور کن چنین چیزی امکان ندارد ای کاش با همان شعار اصیلگرایان شعار میدادی بیشتر بهت میامد ای کاش اصلا مثل هاشمی طبا فقط حرف خودت را میزدی چون شعار اصلاحات تحققش خیلی سخت هست کشور مالزی را ببین لیدر اصلاحات قوی بود و پیشرفت کرد گاهی چپ و گاهی راست نتیجه نمیدهد من از سر ناچار بهت رای دادم چون فرد اصلاحاتی نداشتم 16میلیون هم گاهی میپرسم اصلاح طلب بودند منتها گزینه نداشتندوالسلام
اقا مردم با روش و طرز فکر روحانی مشکل دارن...
مشکل انتخاب بی فکر مردمه...خوئمون رای دادیم خوده بی فکرمون...هر کس هم خربزه میخوره پای لرزش میشینه...
بدیش اینه که عبرت نمیگیریم...
اقای روحانی کشورهای عربی پول نفت را بین ملت تقسیم میکنند یک عرب ماهی 20 میلیون تومان یارانه میگیرد تازه اگر کارم بکند مال خودشه ......................شما 45 تومان از گرانگردم اقلام اساسی برداشتین به ملت میدین سرشون هم کلی منت میزارین اگر مرد هستین سهم ملت از نفت را بدهید تا دیگر امسال خاوری احمدی نژاد و سایر بودجه خواران پولی نداشته باشند کع ببرند کانادا .....
انقدر به مردم بي توجهي تا صبر اين مردم صبور تمام شد برخي خيلي خوش خيال بودند و يا مردم ايران گوسفند هاي سر براه فرض كردند مردم گرسنه هستند تخم مرغ را گران ميكنند نآن را گران ميكنند گوشت و مرغ پيش كش انوقت اقازاده ها با ماشين هاي ميلياردي در خيابان ها جلو مردم رژه ميروند و به رخ مردم ميكشند
حقا ما براي اين انقلاب كرديم ؟ فقط براي اينكه بجاي والاحضرت ها اقازاده را بِه غارت گري بگذاريم حالا هم مردم فقير تر شده اند نه ازاد شدند نه ثروتمندتر شدند نه فساد و دزدي را نابود كردند و،.....
آقای روحانی وقتی کاندید شدی برای ریاست جمهوری فقط به نفر قبلیت تازیدی و گفتی اون عرضه نداشت قالیباف رو با درغگویی کنار زدی و گفتی من صد روزه درست میکنم بیش از ۱۵ صد روز گذشت کاری که نکردی وضع مردم رو بدتر کردی . کی دولت قبلی تخم مرغ و ماست نون و شیر با اینقیمت به تو تحویل داد . میگفتی اون آمار سازه حاج آقا تو که بدتر از اونی اینقدر به دیگران تهمت نزن بیا بگو نمیتونم و خلاص . ولار رو چند تو به تو تحویل داد الان چنده؟بس کن داریم مثل بدبختها زندگی میکنیم دو نفر کار میکنیم ولی هیچ لذتی از زندگی نمیبریم.
در کشوری در حال توسعه بنام
روستایی در ایران نیست که برق نداشته باشد
در همه استانهای ایران غیر از یک استان گاز لوله کشی به دروان منازل وجود دارد
امنیت در همه شهرهای ایران برقرار است اما تا نباشد کسی نمیداند امنیت یعنی چه
در ۹۰ درصد روستا ها و شهرهای ایران اب لوله کشی وجود دارد و زیر ساختها مطلوب است
در سیاست منطقه ای ایران کشور موفقیست
بیکاری بیداد میکند کسانی که حرفه ای را دنبال نکرده اند اکنون بیکارند وبا یک مدرک دانشگاهی دنبال یک میز میگردند انها به کم قانع نیستند و حتی میخواهند ریس باشند انها نمیدانند کارمندی فقط پول عمرشان است و یک تولید کننده در روستا میتواند موفق تر باشد
فقر به عده ای فشار اورده کسانی هستند که محتاج پول یارانه ها هستند و بحق مجاز به معترض بددن هستند
فضای کشور بسته است جوان نباید دیوانه وار به خیابان بیاید و برای تخلیه هیجان خود ماشین مردم و اموال عمومی را تش بزند
هر موقع نخست وزیر اسرائیل دلش برای معترضان سوخت بدانید یک جای کار میلنگد
باور کنید من علی معرف خودم امروز ۸۰۰۰۰۰

تا شغل ایجاد کرد. آقای روحانی چرا دروغ

میگی ؟
توطئه علیه روحانیست
آقای روحانی ، برای یک روز هم که شده صبح بلند شو بگو چی کار کنم نه اینکه هر روز صبح بلند بشی بگی چی بگم .

فقط حرف میزنی . حرف هایی که شاید چند روز اول قشنگ بود ولی الان قشنگ نیست و نفرت میاره . حرف های بی اساس که الکی و که دل خودت و کابینه محترم هم خوش نمیشه باهاش چه برسه به مردم
خيلي ببخشيد، اگر ربطي به دولت نداره پس براي چي خودتون رو انداختين وسط و بانك مركزي پولهاي مردم كه تو اين موسسات بود رو بلوكه كرد و ضبط كرد. دولت يازده هزار ميليارد رو از جيب خودش گذاشته يا از پول همين مردم داده. خجالت نمي كشه
جناب دکتر واقعیت جامعه با امار ارایه شده خیلی فرق داره
اقای روحانی فکر کنم ما یه چیزی هم به شما بدهکار شدیم
ببخشید دیگه ... از این به بعد لال می‌شویم
آیا فک میکنید روحانی کامنت های شما را میخواند :(
نان,برنج,گوشت,مرغ,تخم مرغ,اجاره,قیمت مسکن,خودرو ایرانی,خودرو خارجی,حاملهای انرژی و غیره,همه گران شده یا قصد گران کردن داشتند, آنهم بمقدار بیش از 40 درصد,آنوقت آقایان میگویند تورم7درصد است,ما برای رفاه حال مردم10درصد افزایش حقوق میدهیم.
یک ساندویچ فروشی دومتری باز کنی صدنفر برای نظارت می آیند,موسسه کاسپین با n شعبه اینهمه پول بالاکشید و دفترچه مردم را باطل کرد,بدون سود,مردم مقصر شدند چون دولت گفت مردم دقت نکردند!!!
آقایان,هنوز هم دیر نشده,حرف مردم را بشنوید.
آمار کشته های تصادفات سایپا و ایران خودرو به اندازه جنگ تحمیلی,در مدت زمان مشابه است.آلودگی هوا,هزینه بیماری ها,اعصاب مردم...
چرا مردمی که نفت وگاز و معادن و نیروی جوان کار و مشتاق و تحصیلکرده دارند را از حقوق ابتدایی محروم میکنید؟
تویوتا در همین کشورهای عربی منت مردم رامیکشد از دم قسط راو4 را بقیمت 69هزار درهم بفروشد.معادل69میلیون تومان.بدون سود.
ما باید خودرو چینی را 170میلیون بخریم...
نرمش قهرمانانه فقط در برابر استبداد نباید باشد,ماهم انسانیم,حتما باید قدرتی بزرگتر و برتر تحریم و زورگویی کند تا نرمش قهرمانانه انجام دهید.
خیلی ساده,تمام حقوق ملت را بدهید,مردم شما راانتخاب کردند.حق این مردم گرسنگی,بیکاری,افسردگی,سیاستزدگی,فساد اداری و اقتصادی,بیماری های عجیب,سانسور,تحریم,خجالت مقابل زن و فرزند و فامیل,شنیدن دروغ و غیره نیست.
البته شما که آمارتان چیز دیگری میگوید,رشد اقتصادی ما رکورد آمریکا و فرانسه و آلمان و چین را زده...بله...حتما...همین آمارها را شبها قرقره کرده و به خواب ناز فرو بروید.به آقازاده هایتان هم لطفا بگویید در هر کشور پیشرفته,ببخشید,دیار کفر منظورم است,که هستند,راحت بخوابند...
درود بر روحانی
 درسته دل خوشی از روحانی و دولت  ندارم،اما اینم میدونم که اوضاع فعلی بسیار بهتر از شرایطی است که خدای ناکرده جنگ داخلی رخ بده و وضعیت کشورمون بشه مثل سوریه.
دولت باید به فکر محرومان و قشر متوسط و ضعیف باشه،برای تامین درآمدهاش،از جیب مردم هزینه نکنه،به والله مردم پولی در بساط ندارند،چرا قصد داشتید بنزین رو ۱۵۰۰تومان بکنید؟؟چرا قصد افزایش مالیات ها رو داشتید؟چرا در این وضعیت وخیم قصد داشتید که یارانه ۳۰ میلیون نفر رو قطع کنید؟
جناب روحانی،مردم توان اداره یک زندگی عادی رو ندارند،حداقل ۵ سال باید قیمت بنزین به همین شکل بمونه،افزایش قیمت نداشته باشیم و یارانه حذف و قطع نشه تا به یک ثبات و تعادلی برسیم.
شما خرج هاتون و اسراف در دستگاههای دولتی رو کم کنید،بهره وری سازمانها و وزارت خانه ها رو افزایش بدید و از راه صرفه جویی در دستگاهها و حذف بریز و بپاش های مضر،درآمد کسب کنید.
به والله برای مملکتی که بهترین مملکت برای درآمد زایی در حوزه گردشگری است؛خجالت داره که مردم اش در فقر زندگی بکنن.
با گردشگری ما میتونیم درآمدی در حد درآمد نفت داشته باشیم.
کشوری مثل آلمان درآمدش از گیاهان دارویی بیشتر از درآمد نفت ماست ولی ما که کشورمون بهشت گیاهان دارویی است،اندر خم یک کوچه ایم و درآمدی از این نعمت نداریم.
و دهها مورد درآمدی دیگه.
قبول کنید که مدیران وزارت خانه ها و سازمان های شما با میانگین سنی بیش از ۵۵ و ۶۰ سال ناکارآمد هستند.انگیزه کار و تلاش ندارند.
توانایی و نشاط مناسبی ندارند.وزرا و مدیران کل را باید عوض کرده و نیروهای جوان و کارآمد و با انگیزه وارد دستگاهها کنید و نتیجه را ببینید.
با محافظه کاری و ترسیدن و ریسک نکردن به هیچ جا نخواهید رسید و اوضاع وخیم تر خواهد شد.
اما بدانیم که تا زمانیکه با همسایگان و کشورهای حوزه خلیج فارس مشکلات جدی داریم،رشد و پیشرفتی نخواهیم داشت.
به هر شیوه ممکن،این درگیری های منطقه ای را پایان دهید زیرا این مسایل و دعوا و درگیری با کشورهای همسایه؛شده پاشنه آشیل کشور ما.
بیش از ۵۰ درصد ظرفیت مدیریت کشور ما و هزینه های ما؛بابت این درگیری ها صرف میشود و تبدیل به وضعیت نگران کننده ای شده است.
اگر با همسایگان رابطه عالی داشته باشیم؛مشکلات اقتصادی هم به تبع آن بهبود خواهد یافت.
امیدوارم گوش شنوایی برای شنیدن باشد
یعنی اگر آن 200 هزارمیلیارد در داخل کشور خرج می شد نصف بیشتر مشکلات داخلی حل می شد ، بخشی از آن حتما برای دفاع لازم است
200 هزار میلیارد تومان را شفاف سازی کنید همه چی روشن می شود؟ خودت هم استعفا بده برو ، کار مملکت یکسره می شه، بقیه اش هم با خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
احسنت . موافقم
اينكه شما اول مجوز تاسيس موسسات مالي را مي دهيد و بعد از جيب اين ملت جبران خسارت مي كنيد يعني چه؟؟؟ ،.........
جناب روحانی به جای دشمن دشمن کردن و به جای نازیدن به مراسمی که گرفتی به فکر حل مشکلات مردم باش .
اشکالی نداره خودمون کردیم که خوش به حال خودمون
وقتی رییس جمهور مملکت داره میگه سودم داده به سپرده گزارها! و اینکه مشکل ۹۸ درصد حل شده ! پس چرا هنوز تعداد زیادی از مردم بخت برگشته آواره خیابانها هستند . من با تابلوی کاسپین و با توجه به مجوز بانک مرکزی پول گذاشتم و اصلا فرشتگان نمیشناختم اینکه قاًضی در یک جا اشتباه کرده و بخاطر همین اشتباه ۲۶۰۰ میلیارد بعداز مجوز بانک مرکزی و تابلوی کاسپین مردم سپرده گزاری کردن را طبق ماده ۱۷۱ باید دولت این اشتباه را برای مردم جبران کند آقا روحانی بهتر است بداند مشکل ما درحال حاضر رفاه و افزایش پول بنزین و... نیست ما غارت شدگانی هستیم که دست در جیبمان شده و حاصل یک عمر دسترنجمان را با تله مجوز دزدیدند پس بهتر است این توجیهات را کنار بگذارید و پول خودمان را پس بدهید
آقا روحانی بیا بگویم به سپرده گازران سودم دادیم بیا بگویم مشکل ۹۸ درصد و حل کردیم بیا بگویم ما وظیفه ای نداشتنم بیا بگویم مردم رفتن موسسه غیر مجاز پول گذاشتن ووووووووو
جواب سپرده گذاران موسسه مجاز کاسپین :
حتی اگر بمیرمممممممممم
پولم و پس میگیرممممممم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل