بازدید 9721

وزیر خارجه انگلیس برکنار می شود

کد خبر: ۷۶۰۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱ 01 January 2018

ترزا مي نخست وزير انگليس به زودی کابينه خود را ترمیم خواهد کرد و به همین منظور شماري از اعضاي کابينه از جمله وزیر خارجه سمت هاي خود را از دست می دهند

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما؛ روزنامه انگليسي گاردين در گزارشي نوشت ترزا مي نخست وزير انگليس به فکر جايگزين کردن بوريس جانسون وزير امور خارجه خود است.


در اين گزارش به قلم آنوشکا آستانه آمده است: ترزا مي نخست وزير انگليس در حال آماده شدن براي ترميم کابينه خود در سال جديد است. در تلاش براي تجديد قواي اين جناح محافظه کار، ممکن است شماري از اعضاي کابينه سمت هاي خود را از دست بدهند.


گفته مي شود نخست وزير انگليس به فکر بررسي پيشنهاد دادن يک نقش به بوريس جانسون در ارتباط با برگزيت و گماشتن او در نهادي ديگر است اما احتمالا جانسون در مقابل چنين اقدامي مقاومت خواهد کرد.


تصميم ترزا مي براي ترميم کابينه خود در پي اختلافات شديد در دفتر نخست وزيري در اين باره اتخاذ مي شود که اين اقدام تا چه ميزان مي تواند عاقلانه باشد.


برخي از مقامات اطراف نخست وزير انگليس از جمله گاوين ويليامسون نماينده ارشد سابق نخست وزير در پارلمان به سبب پيامدهاي اخراج يک وزير خواستار در پيش گرفتن اقدامات احتياطي شده اند.

ديگر مقامات نيز احساس مي کنند ناديده گرفته شده اند. اما گاوين بارول رئيس کارکنان ترزا مي در ارتباط با مزاياي استفاده از افراد جوان تر از حمايت جوليان اسميت نماينده ارشد نخست وزير انگليس در پارلمان برخوردار است.


شايعاتي در اين باره منتشر شده است که جاستين گرينينگ از سمت وزارت آموزش برکنار خواهد شد و يک منبع گفت او به شدت از اتحاديه هاي تجاري حمايت مي کند تا اجراي اصلاحات از سوي حزب محافظه کار انگليس.


روزنامه ساندي تايمز نوشت آندره آ ليدسام ممکن است از سمت رهبري مجلس عوام برکنار شود و ممکن است کريس گريلينگ جاي او را بگيرد.


گرگ کلارک هرگز به عنوان وزير امور تجاري کار خارق العاده اي انجام نداد و او نيز ممکن است از جمله افرادي باشد که سمتش را از دست خواهد داد.


پاتريک مک لوگلين نيز ممکن است از رياست حزب برکنار شود و احتمالا برندن لوئيس وزير امور مهاجرت جايگزين او خواهد شد.


ترزا مي همچنين مجبور است داميان گرين هم پيمان و معاون خود را از کار برکنار کند. گرين به سبب ناکامي در صادق بودن در ارتباط با تصاوير مستهجن پيدا شده در رايانه دفتر کارش مجبور به استعفا شد. جرمي هانت وزير بهداشت نيز احتمالا کار خود را از دست خواهد داد.


کريس ويلکينز که تا فصل تابستان مدير امور راهبردي ترزا مي بود گفت براي نشان دادن «موضع قدرت» کنوني نخست وزير انگليس،‌ مهم است که ترميم کابينه صورت بگيرد.


او گفت: «اين اقدام با دو هدف انجام مي شود: نشان دادن اين موضوع به کشور که استعدادهاي زيادي در حزب محافظه کار وجود دارد و همچنين نشان دادن اين موضوع که حزب متحد است و از همه رويکردها و عقيده ها استقبال مي کند.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان