بازدید 12414

بهترین عکس‌های علمی سال ۲۰۱۷

کد خبر: ۷۶۰۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 31 December 2017

عکس های علمی سال 2017 لیستی از منحصر به فرد ترین و دیدنی ترین تصاویر علمی ماه‌های اخیر بوده که با رسیدن به روزهای آخر سال جاری میلادی، منتشر شده است.

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از گجت‌نیوز، دنیای اطراف ما پر از پدیده‌های شگفت‌انگیز است؛ از برخورد بادهای خورشیدی با اتمسفر زمین و ذرات بارداری که شفق‌های قطبی خیره‌کننده را ایجاد می‌کنند گرفته تا موجوداتی بسیار کوچک که به هیچ وجه با چشم غیرمسلح قابل‌دیدن نیستند. از طرف دیگر،‌ با چشم دوختن به آسمان می‌توان ستاره‌ها و کهکشان‌های بیشماری را دید که با در نظر گرفتن وسعت آن‌ها به نسبت ابعاد سیاره ما، کره زمین شبیه به نقطه‌ای کوچک و ناچیز در فضایی بیکران به نظر می‌آید.

عکسان هم در رشته‌های مختلف سعی می‌کنند تا شگفتی‌های سراسر جهان را به با دوربین خود به ثبت برسانند؛ در همین رابطه، به تارگی لیستی از بهترین تصاویر علمی سال 2017 منتشر شده است که 15 پدیده شگفت‌انگیز و جالب‌توجه ماه‌های اخیر را از نگاه دوربین، به ما نشان می‌دهد.

تصویری خیره‌کننده از پنجمین سیاره منظومه شمسی، مشتری، که توسط فضاپیمای جونو (Juno)‌ به زمین مخابره شده است.

یکی از فینالیست‌های رقابت عکاسی با نام «دنیای کوچک نیکون» (Nikon Small World) که سر یک کرم نواری (Tapeworm) را به همراه جزئیات دندان و سایر اجزای صورت جاندار، نشان می‌دهد.

 

فوران کوه آتشفشانی آگونگ (Agung) در اندونزی که در ماه نوامبر توجه زیادی را به خود جلب کرد؛ خاکستر فوران شده تا فاصله 4 کیلومتری به اطراف و تا 6 کیلومتر به سمت آسمان، پراکنده شده بود.

تصویر بعدی از مجموعه بهترین عکس های علمی سال 2017 یکی از تصاویر کتاب تازه چاپ شده عکاسی به نام تیم فلچ (Tim Flach) بوده که در آن تصاویری خیره‌کننده از گونه‌های روبه انقراض قرار گرفته است.

عکسی از آتش‌سوزی‌های اخیر کالیفرنیا آمریکا

در زیر، آبشار رواکانا (Ruacana Falls) در شمال کشور نامیبیا را می‌بینیم که تصویر تهیه‌شده از آن در رقابت «عکاس بین المللی منظره» برنده مسابقه شد.

تلاش برای بقا موضوع مورد بعدی از بهترین تصاویر علمی سال 2017 است که نهنگ‌های قاتلِ منتظر برای شکار پنگوئن‌ها را نشان می‌دهد.

در ماه آگوست، اخبار خورشید گرفتگی کامل آمریکا در صدر خبرهای سرویس‌های اطلاع‌رسانی بود.

عکسی دردآور و غم‌انگیز که جسد کرگدنی که شاخش بریده‌ شده را نشان می‌دهد؛ این اثر در رقابت «عکاسی حیات وحش 2017» برنده جایزه شد.

آخرین تصویر کامل تهیه‌شده از سیاره زحل که توسط کاوشگر کاسینی (Cassini) و قبل از پایان ماموریت 20 ساله این فضاپیما،‌ تهیه شد.

خرابی‌های طوفان ایرما (Irma) که قبل از رسیدن به فلوریدای آمریکا در اوایل سپتامبر، خسارت‌های زیادی را به جزایر کارائیب وارد کرد.

مسئله آلودگی در سال 2017 مشکلات زیادی را به وجود آورد؛ عکس بالا تعداد زیادی مرغ دریایی که به دور قایقی بر روی رودخانه (Yamuna) در دهلی نو هند جمع شده‌اند را نشان می‌دهد.

شگفتی شفق قطبی بوریالیس (Borealis) که دهکده پالاس در فنلاند را نورانی کرده است؛ 8 سپتامبر 2017

عکاسی به نام بیپلب هازرا (Biplab Hazra)‌با انتشار این تصویر از حمله خلافکاران بنگال غربی هند به فیل‌ها، دنیا را شگفت‌زده کرد؛ این اثر برنده جایزه رقابت «عکاسی پناهگاه حیات وحش آسیا» شد.

در ماه نوامبر تلسکوپ فضایی هابل (Hubble) تصویر گره ای کیهانی که از ادغام دو کهکشان با یکدیگر به وجود آمده بود را ثبت کرد؛ این پدیده شگفت‌انگیز در صورت فلکی سرطان قرار دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر