بازدید 26084
فرار از پاسخگویی تا کجا؟

بیم آن می‌رود، مسئولان به زودی طلبکار مردم شوند!

مسئولان محترم سابق و فعلی باید بدانند که حوزه اجرا و پذیرش مسئولیت، جای در پیش گرفته شدن استراتژی «بهترین دفاع، حمله است!» نیست و جامعه چنین موضوعاتی را به خوبی تمییز می دهد و متوجه آن هست؛ بنابراین، اگر مسئولی توان اجرای خواسته ها و نظرات مردم به نفع مصالح کشور و ملت را ندارد، بهترین است ضمن عذرخواهی از مردم، از مسئولیت کنار برود و طلبکار مردم هم نشود.
کد خبر: ۷۵۹۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱ 30 December 2017

مسأله انتقاد مسئولان حاضر و سابق از شرایط کشور و وضعیت اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و مدیریتی، در نهایت کار را به جایی رساند که صدای رهبر معظم انقلاب و حتی برخی سیاسیون در برابر این رویکرد درآمد؛ رویکردی که به جای پاسخگویی در برابر اقدامات انجام شده و در حال انجام نه تنها پاسخگویی در آن شاهد نیستیم، بلکه در آن شاهد انتقاد از شرایط و اقدامات توسط افرادی هستیم که یا قبلا مسئول بوده اند و یا مسئولیت امور را در زمان حال در دست دارند.

به گزارش «تابناک»؛ رویکرد در موضع نقاد قرار گرفتن افرادی که یا دیروز یا امروز همه امکانات و امور اجرایی کشور را بر عهده داشته اند، کار را به جایی رساند که «حضرت آیت الله خامنه ای» در سخنرانی اخیرشان پیرامون آن گفتند: کسانی که دیروز همه امکانات کشور در اختیار آنها بود و کسانی که امروز همه امکانات مدیریتی کشور را در اختیار دارند، حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند و علیه کشور سخن بگویند بلکه باید پاسخگو باشند، ضمن آنکه مردم آگاه هستند و این گونه رفتارها در آنان تأثیرگذار نخواهد بود.

جالب است که مدیران سابق و فعلی کشور به جای پاسخگویی در برابر اقدامات، رویکرد و عملکردی که از خود برجای گذاشته و می گذارند، رویه انتقاد از شرایط و مدیریت ها را در پیش گرفته و نه تنها پاسخگوی عملکرد و کارهایی که انجام داده اند، نیستند، بلکه در مقام منتقد قرار گرفته و شرایط سابق و موجود را نقد می کنند.

این رویه برخی مدیران ارشد و مسئولان اجرایی کشور کار را به جایی رساند که حتی حامیان آنها نیز زبان به انتقاد از این رویکرد گشوده و آن را به طور جدی مورد انتقاد قرار دادند. در واقع این رویه را می توان همان استراتژی بهترین دفاع، حمله است دانست؛ به صورتی که مدیر فعلی سابق، با در پیش گرفتن چنین رویکردی، نه تنها در برابر اقدامات و عملکرد خود پاسخگو نیست، بلکه در مقام منتقد قرار گرفته و شرایط را نقد هم می کند!

یکی از منتقدان در پیش گرفته شدن چنین رویه ای، «غلامحسین کرباسچی» دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی است که اتفاقا بیشترین همسویی را با دولت روحانی و به ویژه معاون اول کارگزارانی آن داشته و دارد. او اخیرا با انتقاد از برخی اظهارات «اسحاق جهانگیری» که به جای پاسخگویی در مقام منتقد قرار گرفته است، گفته، «خیلی ناراحت شدم که جهانگیری هم مثل ما که انتقاد می‌کنیم گفته یک عده مدیر آویزان هستند. اگر آویزان هستند عوضشان کن و همانطور که رهبری گفت مثل اپوزیسیون ها حرف نزن. اگر عده ای از مدیران آویزان دولت هستند و نمی گذارند کار کنید، عوضشان کنید.»

کرباسچی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در مورد دانشجویان ستاره دار هم یادآوری کرده که «دلم می خواست روحانی بجای حمایت از دانشجویان ستاره دار، از وزیر علوم بخواهد که در جلسه هیأت دولت تعداد این دانشجویان را بپرسد و در جلسات آینده گزارش عملکرد بخواهد. از آقای روحانی می خواهیم ماهی یک بار سخنرانی بکند و در آن فعل ماضی به کار نبرد. به جای این نوع خطاب دادن ها که معلوم نیست مخاطب آن مردم یا افراد دیگری هستند به وزیر اطلاعات بگو وارد حریم خصوصی مردم نشوند.»

اینها بخشی از سخنان دولتی های فعلی است که کرباسچی آن را مورد اشاره قرار داده از در مقام منتقد قرار گرفتن رئیس جمهور و معاون اول حاکم انتقاد کرده است. در طرف دیگر ماجرا هم «محمود احمدی نژاد» رئیس دولت های نهم و دهم قرار دارد که نه تنها تا کنون هیچ پاسخگویی در خصوص اقدامات و عملکرد خود نداشته و از چرایی ایجاد مشکلات اقتصادی و سیاسی در دولتش برای کشور سخنی نگفته، بلکه در مقام منتقد خیلی رویکردها و عملکردها را نقد کرده است.

به نظر می رسد، مسئولان سابق و فعلی فراموش کرده اند که در جایگاه و مقام پاسخگویی به مردم باید قرار بگیرند، نه در جایگاه منتقد. به نظر می آید، اگر قرار باشد همین رویه ادامه پیدا کند، زمانی خواهد رسید که مسئولان محترم به جای پاسخگویی به مردم، طلبکار و منتقد آنها خواهند بود که چرا شرایط کشور این گونه است؟!

این رویکرد احتمالا به جایی ختم خواهد شد که در نهایت مسئولان محترم، نه تنها پاسخگویی در قبال عملکرد خود نخواهند داشت، بلکه از مردم سؤال خواهند کرد که چرا همراهی بیشتری با دولت و مسئولان اجرایی نکرده اند تا آنها بتوانند اقدامات بدون پاسخ بیشتری را در جایگاه و مسئولیتی که هستند، دنبال و پپیگیری کنند.

آقایان مسئول باید متوجه آنچه بر زبان جاری می کنند و خواستار آن می شوند باشند. بدون شک جامعه، جامعه آگاهی است و فریب سخنوری ها و اقدامات پوپولیستی را دیگر نخواهد خورد. هرچه هست، باید مسئولان محترم در قبال اقدامات و عملکردی که از خود بر جای گذاشته اند، پاسخگو باشند و این رویکرد که مسئولی در مقام طلبکار و منتقد قرار گیرد، به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

آنچه مردم و جامعه انتظار دارند، این است که هر کسی باید در قبال مسئولیتی که پذیرفته پاسخگو باشد و در مقابل ملت و انتقادات آنان گردنش از مو باریکتر باشد. هیچ رویکرد اپوزیسیون مآبانه از مسئولی که در جایگاه اجرا قرار گرفته و قرار است به نفع مردم، جامعه و کشور اقدامات موثر انجام دهد، پذیرفته نیست و در حقیقت اگر چنین رویه ای در پیش گرفته شود، آن را باید فرار رو به جلو و فرار از پاسخگویی در مقابل افکار عمومی قلمداد کرد.

مسئولان محترم سابق و فعلی باید بدانند که حوزه اجرا و پذیرش مسئولیت، جای در پیش گرفته شدن استراتژی «بهترین دفاع، حمله است!» نیست و جامعه چنین موضوعاتی را به خوبی تمییز می دهد و متوجه آن هست؛ بنابراین، اگر مسئولی توان اجرای خواسته ها و نظرات مردم به نفع مصالح کشور و ملت را ندارد، بهترین است ضمن عذرخواهی از مردم، از مسئولیت کنار برود و طلبکار مردم هم نشود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۶
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۹۶
ما مردم بدی هستیم که اینقدر از مسئولن توقع داریم!
بیچاره مسئول دیگه چکار کنه؟
با این چند ده میلیون ماهانه حقوق بخور و نمیری که می گیره چرا باید دلش بحال مردم بسوزه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
بله مردم بدی هستیم
در علم مدیریت جدید توقع در دیگر نشانه ضعف خود انسان است و انسان هر زمان خودش ضعف دارد از دیگران توقع میکند
مبنای علمی وقتی در کشور رنگ ببازه حرافی جایگزین میشود
حاج اقا ...مردم خیلی ناراحتند. بهترین کاری که شما میتوانید به عنوان مسئول وضییعت امروز کشور بکنید این است گه سکوت کنید. صدا و سیما هم چند روز تعطیل بشه یا حداقل فقط فیلم کره ای بدون قیچی بزاره! از ما بی بصیرت گفتن بود
آنچه ما به آن نیاز داریم، اتخاذ سیاست ها با داشتن انعطاف لازم در میدان اندیشه و عمل است. تاکید سختگیرانه و مجدد، ٔبر سیاست ها و تحلیل‌های کارشناسان گذشته، به خصوص در عرضه داخلی‌، نه تنها کمکی‌ به ما برای سد کردن این خطر های مهیب نمیکند، بلکه به نوعی ، اگر هوشیاری کافی‌ به خرج ندهیم، بازی در زمین آنها خواهد بود. همه تلاش ما باید در وهله اول، همراهی و هماهنگی داخلی‌ و بین ملت ایران با هر درجه پایبندی به سیاست ها و اهداف کشور باشد و لازمه آن، بالا بردن سعه صدر، شفافیت، مسولیت پذیری، انتقاد پذیری و از همه مهمتر اعتماد بیشتر به مردم و جوانان، حتی آنها که کاملا با ما همراه نیستند، است. در مرحله بعدی، و وقتی‌ بتوانیم قوام کامل و هماهنگی‌ ملی‌ را فراهم کنیم، تنش زدایی با کشورهای همسایه، ولو با قربانی کردن برخی‌ از دستاورد‌های خود در منطقه است تا خطر بزرگتر را عقب برانیم. و در مرحله بعد از کشورهای منطقه، تلاش برای گسترش روح آشتی‌ و همزیستی‌، حتی با کشورهای دور و غربی و آمریکا و یا حداقل با بخشی از جامعه مدنی آمریکا که به صورت جدی با ترامپ و لابی او، مساله دارد. .ولی ما هرگز این کیاست را در کشور شاهد نیستیم که هیچ بر خلاف هر چیزی فقط بر مواضع تاریخ گذشته خود تاکید می کنیم که وضییعت صدا و سیما بهترین شاهد است
خابی بابا جون ۱۰۰ساله مسئولان طلبکار مردمند
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
خوابی صحیح است نه بقول تو خابی
حکومت پاسخگو ؟؟؟؟ در ایران ؟؟؟؟ محاله
همه مسئولان باید پاسخگو باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
استغفرالله...اگه مسئول بخواد پایخگو باشه پس این ژن خوبا چی کار کنن...
تابناک لعنتی نظر مردمو منتشر کن
مگه تا حالا مسوولین طلبکار مردم نبودند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من بازنشسته ذوب اهن اصفهانم كه از صندوق بازنشستگي فولاد مستمري ميگيريم اقاي نوبخت دستور داده مستمري مارا قطع كنند و اقاي ربيعي هم موافقت كرده چون ميگويند صندوق خالي است و دولت هم هيچ پولي ندارد و ورشكسته است حالا ما چه كنين
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
مدیونی اگه آقای *نوبخت* را مسئول بدا!.
"فرار رو به جلو" که میگن همینه...!
آفرين تابناك
زدي به هدف
هركي نمي تونه به مردم خدمت كنه بره كنار تا يكي بهتر بياد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
از کجا بیاد ..اینا از آسمون آمدن و عصاره ...
با نام خدا .

با سلام و تحیات .

امام علی (ع ) میفرمایند : روزی که مظلوم از ظالم انتقام میگیرد بسیار سخت تر از آنی خواهد بود که ظالم بر مظلوم ستم کرده است .

تمام تلاش مسئولان کشور باید متوجه طبقات ضعیف و متوسط به پائین جامعه باشد .
آنهایی که خیلی پولدار هستند اصلا" کاری با مسئولین ندارند و در فکر منافع و خوش گذرانی های خود هستند .

کریسمس شده است ببینید چند هزار ایرانی با هواپیما راهی اروپا شده اند . 90 درصد فقط تفریح و خوش گذرانی است هزاران میلیار د تومان را از کشور خارج میکنند . ................. بعد احتمالا" گفتم احتمالا" یارانه هم میخواهند ..............شاید .........
دولت کاره ای نیست سنگ بپایش بسته اند و می گویند بدو
پاسخ ها
سید مجتبی بهشهری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
این بهانه خنده‌دار از زمان ریاست جمهوری خاتمی شروع شد.
تو رو خدا خودتونو گول نزنید. این دولت در چهار سال اول برنامه‌ای نداشت. وای بحال الان
بالاخره باید این چهار سال رو یه جوری بگذرونه دیگه
خدا به مردم مظلوم ایران رحم کنه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
درسته آقا مجتبی. همه برنامه ها فقط مال دولت پاک دستان بود؛ دولت خاتمی و روحانی برنامه نداشت. در ضمن، شما هم خوبی
مسئولان این طوری پاسخگو هستند.
طبق قانون تا سقف 15600000تومان معاف مالیاتی است
در طول یکسال بدون در نظر گرفتن حقوق برای خودم جمعآ 9 میلیون تومان درآمدداشتم که
1760000تومان مالیات برایم درآوردند برای درخواست رسیدگی پیش رئیس امور مالیاتی رفتم ضمن ندادن فرصت برای ارائه توضیحات و تحقیر نمودنم . گفت من تمام حرفهای ارباب رجوع را از این گوشم می گیرم از گوش دیگرم بیرون می دهم. این نمونه کوچک از یک پاسخگوئی است. سایر مسئولان هم کم وکسر از این ندارند به استثنا اندک معدودی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
بنده در این رکود اقتصادی از بیمه تامین اجتماعی اسمهال جهت پرداخت بیمه کارگران خواستم در جواب نامه تهدید ضبط دارایی دفتر بنده را برام (لازم الاجرا)فرستادن

می گن به ما ربطی نداره نمی تونی تعطیل کن البته قبلش اموال را می خوان ضبط کنن!

فریاد از بی عدالتی به کجا ببرم؟؟
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
استمهال است به معنای مهلت خواستن
مسول ناکارامد همیشه طلبکار میشود ایا شما را انتخاب کردند که به ملت خدمت بکنید یا از گرسنگی اشان بکشید؟؟؟؟

مردم دنبال سیاست وحکومت نیستند انها برای لقمه نانی دارند دست به دزدی می زنند کارمندان رشوه می گیرند جوانان بیکارند درامد نیست حقوق کارمندان وبازنشستکان انها را بذ بخت وبی ابرو کرده
اقای روحانی کجایی؟؟؟ اگر توان نداری بکش کنار تا امیرکبیری بجایت بیاید ایران کمبود راد مرد ندارد
با سلام
خواهشی از مسئولان کتابخانه ملی ایران دارم. هرچند به آنها گفته ایم ولی کو گوش شنوا، شاید از طریق شما گفته شود موثر واقع گردد.
کتابخانه ملی امکانات بسیار خوبی برای مراجعین فراهم کرده است ولی عدم توجه به برخی نکات کوچک باعث ایجاد نارضایتی مراجعین شده است. برخی از این موارد به شرح زیر است:
1- معمولا در دانشگاهها کمدهای کوچکی وجود دارد که دانشجویان وسایل خود را در آن قرار می دهند تا هر روز آنها را با خود حمل نکنند. اما کتابخانه ملی فاقد چنین امکانی است و این موضوع برای کسانی که وسیله نقلیه شخصی ندارند و مجبورند هر روز وسایل را با خود حمل و نقل کنند کار سختی است.
2- علیرغم توصیه تمام کارشناسان ارگونومی، در کتابخانه ملی زیرپایی برای صندلی های مراجعین وجود ندارد. در حالیکه خوشبختانه برای کارکنان کتابخانه زیرپایی قرار داده اند. اگر لطف کنند و برای مراجعین نیز زیرپایی قرار دهند ممنون میشیم. برخی مراجعین حتی مجبورند که زیر پایی نیز با خود به کتابخانه بیاورند.
3- صندلی های کتابخانه صندلی های خوبی نیست.
4- چراغ های مطالعه استاندارد نیستند و فقط از یک جهت به طور ثابت نور می تابانند. در صورت استفاده از کتاب یار (که کتاب را بطور مایل جلوی چشم خواننده قرار می دهد) دیگر چراغ مطالعه کارایی ندارد. بنابراین مجبورید که چراغ مطالعه نیز با خود بیاورید. (کتاب یار و چراغ مطالعه را به زیر پایی اضافه کنید)
5- کمدهایی که برای استفاده موقت (فقط در زمان حضور در کتابخانه) تعبیه شده اند ، به تعداد کافی نیست و برخی اوقات باید خیلی منتظر ماند تا کمدی خالی شود، در حالیکه با تعمیر کمدها یا کارهای بسیار ساده مثل دادن کلید در قبال کارت عضویت، می توان این اوضاع را سر و سامان داد. البته کتابخانه یک سری کمد دیجیتال بطور آزمایشی قرار داده است اما از آنجاییکه ابزارهای دیجیتال نیاز به سرویس دهی و پشتیبانی تخصصی دارند، در صورتی خرابی، زمان زیادی برای رفع نقص آنها توسط شرکت مربوطه نیاز است.
و هزاران نکته ریز دیگر که اگر راه تعامل درستی با مراجعین ایجاد می شد، تمام این نکات قابل رفع بود. راه های ارتباط با مسئولین کتابخانه (البته مسئولین بسیاری از دستگاهها) یک طرفه است و دریافت بازخورد معمولا وجود ندارد. بسیاری از این نکات گفته شده ولی به دلیل نبود تعامل و جریان دو طرفه گفتگو، مشکل لا ینحل باقی مانده است. در بسیاری از موارد مشکل به متصدیان توضیح داده می شود اما چون این متصدیان تصمیم گیرنده اصلی نیستند ما را به مدیران میانی خود ارجاع می دهند. مدیران میانی نیز پس از مقاومت فراوان در مقابل خواسته ها، آنها را به مطرح شدن در شوراهای اداری موکول می کنند، که معلوم نیست کی برگزار می شود و نتیجه اش چیست؟ راه حل بسیاری از مشکلات بسیار ساده است اما این سوال همیشه در ذهن وجود دارد که چرا مسئولین مقاومت می کنند؟
امیدوارم این بار مسئولین کتابخانه ملی حرف ما را بشنوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
ماذا فاذا اخوی!!!!!؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
چه ربطی داشت ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
دمت گرم که حرف دل منو زدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
عالی
همه اتون دروغگو و کارنکنید
با نام خدا .

با سلام و تحیات .

باید به استحضار برسانم تمام بیانات رهبر معظم انقلاب در باره توده مردم است و مخصوصا" توده مستضعف مردم . باید در جامعه عدالت اجتماعی حاکم باشد .
ایشان همیشه مسئله معیشت و فقر اقتصادی مردم را به مسولان گوش زد مینمایند .
حالا باید اقدام شود . فشار در بین مردم از لحاظ اقتصادی زیاد است .
جناب اقای احمدی نژاد در زمان دولت خودشان خدمات خوبی به روستاها نمودند . اینجانب خودم روستایی هستم و دیدم که در روستای گیلان از بخش کوچصفهان - رشت . راه روستایی آسفالت شد - آب آشامیدنی سالم احداث گردید و گاز رسانی هم انجام شد .........ایشان با طبقات سرمایه داری زیاد میانه خوبی نداشتند ..........اخیرا" تلویزیون برنامه خوبی را در رابطه با ریاست جمهوری بخش میکند در سبکه 3 سیما . .............آگاهی خوبی به مردم میدهد . ..................باید مدیران انقلابی در راس امور قرار گیرند . فشارهای خارجی نیز زیاد است . باید با هم متحد شوند ...........و کشور را بسازند .....................آقای موسوی واقعا" رای نیاورد. تمام ایران که تهران نیست . تمام روستا ها به احمدی نژاد رای دادند ..........................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
با شما کاملا هم عقیده ام. بابک زنجانی و سعید مرتصوی هم موقعی احمدی نژاد بهشون کار داد که جزء سرمایه داران بزرگ نبودند. بعدا البته شدند.
مگه نیستن؟
مطمئن باشید که اگر قدم هایی در راه بهبود وضعیت معیشتی مردم برنداشته شود ، در انتخابات های بعدی کسی برای رای دادن از خانه اش بیرون نخواهد آمد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
من میرم. حتی اگر از گشنگی بمیرم. کلا رای دادن را دوست دارم
عاشق اینم که شناسنامه م پر مهر انتخابات باشه. الان از همه بیشتر تو شناسنامه ام مهر دارم
تو بیش از سه دهه گذشته ما چند مسئول مرد سراغ داریم که سر اشتباهاتشون و ضررهایی که به انقلاب و جامعه زدن بیایند و مسئولیت آن رابپذیرند و استفاء دهند؟؟؟؟؟!!!! .بگیرید آمار این مسئولین را و آمار اختلاس کننده ها را و تطابق دهید ، گمان کنم آمار جالبی خواهد شد..
اعتراضات اینبار، دیگه اصلاح طلب و اصولگرا نمی شناسه، همه اینا امتحانشون رو پس دادن.
از این حرفها گذشته
مشکل مملکت این است که معلوم نیست مسول کیه؟
الان هم مردم یک کلام حرف زدند و اعتراض کردند گفتند همین هم زیادیتونه، طلبکاری مگه شاخ و دم داره
همین ترس از انتقاد باعث شده که مملکت به اینجا برسد.حتی شما مسیولان هم از انتقاد ترس دارید.
آخه کسی که یک شبه سوپر میلیاردر شده چطور از قدرت دست بکشه ؟
ما 40 ساله که به اینا بدهکاریم. شهدا 40 ساله که به اینا بدهکارن. خدا و پیغمبر هم 40 ساله که به اینا بدهکارن. کجای کاری تو.
مشکل اصلی اینجاست که مسئولان ما قدرت بی نهایت و مسئولیت صفر دارند. هر مسئولی مشکلات را به مسئولی دیگر پاس میدهد.
مگر الان از مردم طلبکار نیستند؟ تازه بابت این طلبکاری حقوقهای نجومی هم میگیرند!!!1
حق با مردم است سه سال است در دادگاه هستیم نتوانستیم 10ماه حقوق و سنواتمان را بگیریم با 15 تا 25سال سابقه از شهرداری شرکت مطالعات ترافیک تهران تاحالا حکم به نفع کلابر داران بوده
تابناک عزیز خیلی مقاله خوب وبه جایی بود کاش رسانه رسالت خویش را خیلی جدی ترازاینها دنبال کند مقاله بالا دقیقا شرح رفتار ژنهای خوب ای کیوهای بالاست که هرچه میکشیم ازبی لایقتی این قشربه ظاهرفرحیخته میکشیم.
معلوم نیست تو جامعه کی پاسخگوست. مسائل یا به مسئولی ربطی نداره یا ایشان هم طلبکارند.
احتمالا مردم باید پاسخگوی مشکلات و مسائل باشند.
اگر عدالت را در جامعه حاکم کنید تمام مشکلات حل خواهد گردید. خدا وکیلی اختلاف طبقاتی در هیچ کجای دنیا اینگونه که در کشور ماست نیست. مثلا چرا باید میزان در آمد یک نفر ماهیانه 5 میلیارد تومان و یک ایرانی دیگر 1 میلیون تومان باشد. یا مثلا چرا باید فقط ساعت مچی آقای مدیری برابر با داراییهای بیست خانوار باشد و یا فوتبالیست ها و بازیگرها و مسئولین و آقازاده ها و ... کاخ نشین باشند و مابقی مردم تنگدست؟
مگه نیستن همین الان؟!
سالها پیش بقال رندی به مشتری می گفت: خوب بابا جان حساب ما چقدر شد؟ و فورا می گفت 27 تومان و 17 تومان ، جمعا میشه 74 تومان! مشتری با عصبانیت می گفت چرا 74 تومان؟ بقال رند می گفت 70 تومان خوبه؟ راضی هستی؟!
متاسفانه دولتهایی که بر سر کار بروده اند هیچ گونه پاسخگویی در کارنامه آنها دیده نمیشود چه اصوالگرا و چه اصلاح طلب بیشتر به فکر جناح و افراد تحت پوشش جناح خود هستند.
فکر کنم خیلی وقت است دیگر کسی دردش مردم نیست . کارشان شده که گذشته ها را نقد و آینده را گره در اما و اگر بزنن. یکی باید دنبال واقعیت بگره.
امید صفر
وضعیت فعلی نتیجه عملکرد خودمان است
چند نفر از شما تا حالا به کسی رشوه نداده اید
در خیابان از چراغ قرمز عبور نکرده اید
در صف نانوایی جا نزده اید
قوانین رو دور نزده اید؟
جنس خارجی را به ایرانی ترجیح نداده اید
در کسب و کار کم کاری و نکرده اید
اگر مغازه دار هستید گرانفروشی نکرده اید
اگر نانوا هستید وزن چونه را کم نکرده اید
اگر کارمند هستید رشوه نگرفته اید ؟
اگر تولید کننده اید جنس مشکل دار تولید نکرده اید
اگر دکتر هستید با انسانها مانند دامپزشک ها برخورد نکرده اید
اگر معلمید ...
اگر کارگرید...
اگر ....
و ......
مسئولین شوهر ،پدر ،برادر،مادر یا دختر من و شما هستند و از کره ماه نیامده اند پس بهتراست بگویید خودم کردم که .... بر خودم باد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
آفرین به تحلیل واقعی ت.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
یکدفعه بگو مردم مقصر تمام مشکلاتند و مسیولان از هر بی کفایتی مبریا
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
بسیارعالی دقیقا
جناح حاکم با بررسی اوضاع و سعار اینکه می تواند کاری بکند آمده است، اما بعد از 5 سال هنوز دارد به سمت جناح حاکم قبلی ناسزا پرتاب می کند و هنوز به صورت جدی کاری را شروع نکرده است.
هنوز گویا قدرت را در دست نگرفته است.
کاری نکرده و سه سال دیگر دوره اش به پایان می رسد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
جناح حاکم کاری نکرده چون فهمیده جناح دیگر حاکمتر است.
لذا مردم هم فهمیدند جناح حاکم فقط شعار می دهد و جناح حاکمتر هم تره برای مردم خرد نمی کند.
تجمعات باعث نمیشه ایران امارات بشه، وضعیت بدتر میشه و مثل عراق و افغانستان همین امنیت نسبی هم از بین میره. از این کارا دست بردارید خواهشا. اوضاع مملکت خراب هست، بدترش نکنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
یعنی الان اوضاعمون خیلی خوبه!
این افاقات الان نیفته 10 سال بعد بدتر خواهد شد وقتی ورشکستگی به صندوق تامین اجتماعی هم برسد.
متاسفنانه مسئولين پاسخ نمي دهند هيچ .
انها هركسي را كه اعتراض نمايد را فتنه گر و ... ميخوانند . نگاهي به خبرهاي خود بيندازيد متوجه خواهيد شد .
بدبخت احمد نژاد که می گوید بیایید مارا محاکمه کنید .منتهی علنی که مردم هم بشنوند.نه درخفا وغیرعلنی.خوب اگر راست میگویید محاکمه اش بکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
احمدی نژادمنظورش گل آلودکردن اوضاع است.
بیم آن می رود ؟؟؟؟؟

مگه تا الان جز حس طلبکاری ، حس دیگری داشتن ؟؟؟؟
گویا مسئولان یادشان رفته صاحب اصلی این انقلاب مردمند نه مسئولان انگار گروهی موقعیت خود را ارث پدری میدانند....
این مطلب هم پوپولیستیه. مردم عمل میخوان. عملکرد مسئولان آسیب های جبران ناپذیری به اعتقاد و اعتماد مردم وارد کرده. مردم بی کفایتی ها و سوء استفاده ها رو با تمام وجود حس می کنند و اینکه مسئولین فعلی و سابق آواز همه چی آرومه - ما چقدر خوشبختیم سر بدن یا همچنان در راه بودن سیب و گلابی رو نوید بدن، مردم رو بیشتر عصبانی و بیزار می کنه.
هر دولتی در ایران می تواند مشکلات را حل کند فقط به این شرط که دولت در سایه اجازه دهد و خودش خط و مش تعیین نکند. مساله این است.
آقایان مسئولان محترم! مردم شما و دولت را از هم جدا نمیبینند!! چرا خود شما اپوزیسیون هستید؟؟!!
مسئولان چه کاره اند کسانی که این داستانها را برای ملت رقم زدند باید پاسخگو باشند با چه زبانی بگوییم پول ملت ایران برای ملت ایران باید باشد و بذل و بخشش به این وآن حرام است
این دولت توان خدمت به داخل کشور را ندارد بیچاره ملت که چطور گول خوردند وبه روحانی رای دادند
آقایان از بالا تا پایین باید بدانند اینها مردمند. وخودشان را با الفاظی مانند فتنه. بیگانه..منافق وغیروذال فریب ندهند. در تمام امور با نظر مردم عمل کنید
استیضاح روحانی بایدتسریع بشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
رسایی خودتی ؟
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
مثبت دادممن اشتباه
مردم اگر نان نیست می تونند بروند و کیک بخورند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
:-)
اووه یعنی الان طلبکار نیستن و این شکل رفتار میکنند!!!!!!
خوب اگه طلبکار بشن به اکسیژن هم عوارض می بندن
من بعنوان اصلاح طلب نگرش میدانی میگوید مردمی که قریب به اتفاق مردم با اصلاح طلبان مشکل ندارند بلکه درخواست بحق آنان مربوط به مشکلات تلنبار شده ای هست که غالب آن را اصولگرایان با سرکشی از هر گونه اصلاحات سیاسی و اقتصادی و گفتمان اصلاح طلبان طبل مخالفت میکوبند یعنی تحولات اقتصادی و سیاسی را برنمیتابند
نجات کشور با نخبگان اما کدام نخبه ای مانده؟
نخبگان را بسیج کنند؟ کدام نخبگان؟
نخبگانی که در خانه خانه نشین شده اند؟
نخبگانی که رها شده اند؟
نخبگانی که بازیچه بنیاد نانخبگی شده اند؟
نخبگانی که در پارتی بازی و فساد اداری گم شده اند؟
کدام نخبگان به داد کشور و نظام و ملت برسند؟
کدام؟
از ماست که برماست
حق مردم را با مارک زدن میدهند!!!!
عجب دولت خدمتگذاری!!!!!
وعده دروغ نتیجه اش نارضایتی است
روحانی با قولهای بی پشتوانه اش مردم و انقلاب را نابود می کند باید برود
یک سوزن به خودت بزن یک جوالدوز به دیگران
دیگه این مردم نجیب اومدن مسالمت آمیز مسایل رو حل کنن به روحانی رای دادن اون هم بی خیال مردم شد این هم نتیجش چرا به خواست ملت تمکین نمی کنن
تابناک عزیز شما به عنوان یک خبر گزاری مستقل لطفا در مورد جریانی که باید مردم ما انرژی خود را آزاد کنند مطلب بزارید، این همه محدودیت های اجتماعی در کنار تورم که نه فقط به این دولت ودولت های قبل هستش . دنبال مقصر نگردید دنبال راه کار باشند. مردم ما بهترین مردم تو دنیا هستن و همیشه از ولایت فقیه همایت کردن . امیدوارم این رو مسوولان عزیز ما کاملا درک کنن و در پیشبرد قول هایشان به مردم کم کاری نکنن و دشمن شاد نشویم.وقتی بشود شادی و نشاط را به جوانان داد و بدونن نظام جمهوری اسلامی ایران به فکر این عزیزان هست خیلی کارهای خوب اتفاق می افتد
مردم صاحب انقلاب هستند مردم خون بهای رسیدن به عدالت وبرابری را دادند اما دیگه توانایی این همه گرانی و تبعیض و... ندارند
آقا من که نون خوردن ندارم جون داشته باشم برم خیابون به خاطر وام 5 میلیون تومانی حقوقم مصدود شده اشتباه نشه من میلیاردی نگرفتم.
مملکت مجلس دارد وزیر اقتصاد دارد رییس جمهور دارد تمام اقتصاد کشور دست اینهاست به بنده و امثال بنده چه مربوط که حالا از ما طلبکارید؟
این مسیولین مدتها است از مردم طلب کارند
آقایان مسئول بدانند که نوکر مردمند و نه ارباب آنها!
در عجبم از مسئولین خودمان !
همانطور که پیشبینی شده بود سقوط تاریخی بورس از امروز یکشنبه 10 دی 1396 شروع شد ! شاخص کل تا ساعت 11 صبح 1800 واحد سقوط کرده است !!!!
سلام . از سایت خوبتون ممنونم که انصاف را کاملا رعایت می کنید و حرف دل مردم را می زنید .
اگثر مردم بنا به دلايلى كه نزدخودشان است ومردم جهان اكثرا أكاهى ندارند كالاهاى مرغوب خارجى دوست وازخريد كلاهاى بقولخودشان بنجل داخلى ويا توليد چين ناراضى اند دولت وقاچاقچيان اين خواسته را عملى ميكنند ومردم به محصول اينكار كه بيكارى ونشستن پاى برجام است معترض ميشوند ازعملكرد بانكهاى دولتى ناراضى بودند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر