بازدید 7187

سارقان مسلح سوپر ماركت‌هاي تهران اعدام شدند

کد خبر: ۷۵۹۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ 30 December 2017

چهار سارق مسلح كه با ايجاد ترس و وحشت از سوپر ماركت‌هاي تهران سرقت مي‌كردند در زندان رجايي‌شهر اعدام شدند.

به گزارش شرق، سارقان مسلح كه در شهرهاي اطراف تهران زندگي مي‌كردند، سرقت‌هاي مسلحانه‌‌ خود را ابتدا از شهرستان‌هاي پاكدشت و ورامين آغاز كردند و در ادامه سرقت‌هاي مسلحانه سريالي خود را از سوپرماركت‌هاي تهران ادامه دادند. نيمه‌شب 23‌آذرماه سال گذشته بود كه مأموران پليس تهران از سرقت مسلحانه از سوپر‌ماركتي در حوالي افسريه با خبر و راهي محل شدند.

بررسي‌هاي مأموران نشان داد در آخرين دقايقي كه صاحب مغازه سوپر ماركت قصد بستن مغازه‌اش را داشته است، خودروي سمند سفيدي جلو مغازه توقف مي‌كند و در حالي كه راننده سمند پشت فرمان به صورت آماده‌باش نشسته است، چهار‌مرد جوان نقاب‌دار مسلح به داخل مغازه يورش مي‌برند و با تهديد اسلحه و چاقو تمامي پول‌هاي دخل را سرقت كرده و بعد به سرعت از محل فرار مي‌كنند.

مأموران در نخستين گام دوربين‌هاي مداربسته مغازه و اطراف آن را بررسي كردند كه مشخص شد خودروی سمند سفيد سرقتي است و يك‌روز قبل سارقان نقابدار براي اينكه شناسايي نشوند خودرو را سرقت كرده‌اند.

در چنين شرايطي كه سارقان از خود هيچ ردپايي به جا نگذاشته بودند مأموران تحقيقات خود را در شاخه ديگري ادامه دادند تا اينكه دريافتند همان شب سارقان مسلح به همين شيوه به چند مغازه سوپرماركت و ساندويچي دستبرد زده و از محل گريخته‌اند.

بدين ترتيب با توجه به حساسيت موضوع تيمي از كارآگاهان مبارزه با سرقت‌هاي مسلحانه پليس‌آگاهي براي شناسايي سارقان نقابدار وارد عمل شدند.

بررسي‌هاي مأموران نشان داد سارقان مسلح به صورت زنجيره‌اي دست به سرقت از سوپرماركت‌هاي سطح شهر تهران مي‌زنند. همچنين مشخص شد اين سارقان بين ساعت 24 تا 1و 30 دقيقه بامداد سرقت‌هاي خود را از جنوب شرقي تهران آغاز مي‌كنند و در نهايت پس از سرقت از سوپرماركت‌هاي شمال‌غربي تهران از شهر خارج مي‌شوند.

در حالي كه سرقت‌هاي سريالي سارقان ادامه داشت مأموران دو سارق 27 و 33‌ساله كه سابقه چندين سرقت در كارنامه‌شان ثبت بود شناسايي كردند كه مشخص شد دو متهم سابقه‌دار به اتهام شرب خمر و رانندگي در حال مستي دستگير شده و در بازداشتگاه پليس بسر مي‌برند.

بنابراين دو متهم براي ادامه بازجويي‌ها در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفتند. دو متهم ابتدا با تناقض‌گويي قصد فريب مأموران را داشتند، اما وقتي مورد بازجويي تخصصي قرار گرفتند به سرقت‌هاي سريالي از سوپر ماركت‌هاي تهران با همدستي سه نفر ديگر از دوستانشان اعتراف كردند. با اعتراف متهمان مأموران مخفيگاه دو متهم فراري را شناسايي و در اقدامي غافلگيرانه آنها را دستگير كردند.

مأموران پليس در مخفيگاه متهمان يك اسلحه كلت كمري، 18‌فشنگ جنگي، تعدادي شوكر و افشانه و چاقو و قمه كشف كردند كه در بررسي‌ها مشخص شد اسلحه كشف شده با اسلحه‌اي كه دوربين‌هاي مدار بسته محل حادثه تصويرش ثبت شده است، متفاوت است كه متهمان در ادامه كلت كمري‌اي كه در سرقت‌ها از آن استفاده مي‌شد به مأموران تحويل دادند. متهمان در نخستين بازجويي‌ها به 18‌فقره سرقت مسلحانه زنجيره‌اي اعتراف كردند.

يكي از متهمان گفت: من و يكي از دوستانم ابتدا از راننده كاميون‌ها سرقت مي‌كرديم تا اينكه دو دوست ديگرمان هم به باند ما اضافه شدند.

پس از اين نقشه سرقت‌هاي سريالي از سوپر ماركت‌هاي تهران را طراحي و اجرا كرديم. چهار‌نفر از پنج‌متهم پس از تحقيقات تكميلي و بازسازي صحنه جرم محارب شناخته شدند و پس از صدور كيفرخواست دادگاه انقلاب محاكمه شدند.

قاضي پرونده پس از مطالعه پرونده و شنيدن اظهارات متهمان چهار‌سارق مسلح را به اعدام محكوم كرد. بدين ترتيب چند روز قبل چهار سارق مسلح در زندان رجايي‌شهر كرج اعدام شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار