بازدید 4013

آمریکا توافق مخفیانه با اسرائیل علیه ایران را تایید کرد

کد خبر: ۷۵۹۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۰ 30 December 2017

خبرگزاری اسپوتنیک نوشت؛ یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز جمعه در گفت وگو با این رسانه، خبر توافق مخفیانه واشنگتن با رژیم صهیونیستی برای اتخاذ راهبرد مشترک علیه ایران را تایید کرد.

به گزارش ایرنا، این سخنگو که به نامش اشاره‌ای نشده است، افزود: دو طرف روی چارچوب کلی همکاری‌های آینده در خصوص فعالیت‌های بدخواهانه ایران به توافق رسیده‌اند.
نخستین بار شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی از چنین توافقی خبر داده بود.

بنا به اعلام این رسانه، سند توافق در تاریخ 12 دسامبر (21 آذر) به صورت مخفیانه طی نشستی در کاخ سفید با حضور مقام‌های بلندپایه امضا شده بود.

این گزارش تصریح می‌کند که دو طرف روی تشکیل چهار کارگروه با هدف مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای ایران و اخلال در برنامه هسته‌ای و موشکی متمرکز شده‌اند.

دولت «دونالد ترامپ» در آمریکا از زمان روی کار آمدن، همواره موضعی خصمانه علیه ایران داشته است.

رئیس جمهوری آمریکا به تازگی از تایید پایبندی ایران به برجام سرباز زده و تصمیم‌گیری برای ماندن یا خروج از این توافق را به کنگره این کشور ارجاع داده بود؛ تصمیمی که با واکنش‌های منفی بسیاری در داخل و خارج از آمریکا همراه شد.

با نزدیک شدن به ضرب الاجل بعدی تصمیم گیری درخصوص برجام، احتمال خروج ترامپ از این توافق وجود دارد. برجام یکی از مسائلی هست که دولت آمریکا در تعیین راهبرد خود در قبال ایران، هماهنگی بیشتری درخصوص آن با رژیم صهونیستی انجام می دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان