بازدید 23187

دولت قبل و نمایندگان مجلس اصولگرا حق ندارند طلبکار مردم باشند!

در روزهای اخیر، برخی مقامات دولت پیشین و نماینده های سابق مجلس ـ که عموما اصولگرا هستند ـ به گونه ای می نویسند و سخن می گویند که گویی، سهم آنان در مشکل کشور را مردم از یاد برده اند و هر چه هست در این چهار سال به وجود آمده است، به گونه ای خود را طلبکار می دانند که گویی، زمانی که خود، صدارت امور را به دست داشتند، همه در آرامش و رفاه بودند!
کد خبر: ۷۵۹۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶ 29 December 2017

در روزهای اخیر، برخی مقامات دولت پیشین و نماینده های سابق مجلس ـ که عموما اصولگرا هستند ـ به گونه ای می نویسند و سخن می گویند که گویی، سهم آنان در مشکل کشور را مردم از یاد برده اند و هر چه هست در این چهار سال به وجود آمده است، به گونه ای خود را طلبکار می دانند که گویی، زمانی که خود، صدارت امور را به دست داشتند، همه در آرامش و رفاه بودند!

به گزارش «تابناک»؛ مسئولانی که در این سال ها، مسئولیت اجرایی، قانونگذاری و نظارتی کشور را بر عهده داشته اند، مانند شرکت کنندگان در یک دو امدادی، مرحله به مرحله این فرایند ناکارآمد کردن کشور را دست به دست هم رسانده اند؛ اگر اکنون مشکلاتی در زندگی مردم وجود دارد، مردم به یاد دارند که بیش از یک دهه، قدرت مطلقا دست اصولگرایان بوده است و اقبال مردم به سمت روحانی، حاصل نارضایتی مردم از ده سال حاکمیت اصولگرایان در این کشور بوده است. دولت احمدی نژاد و مجلس هفتم، هشتم و نهم، با همه افرادی که در سطح بالا در آنان دخالت داشتند، امروز دیگر نمی توانند خود را طلبکار مردم بدانند! آنها را یک بار مردم کنار گذاشته اند؛ هیچ آرزویی هم برای بازگشت آنان ندارند.

بر اساس این گزارش، اگر امروزه نارضایتی هست، قطعا معنایش بازگشت به گذشته و یا به اصولگرایان که اینک در صفحات مجازی از نارضایتی مردم جشن گرفته اند، نیست. اصولا بدیل دولت روحانی، هیچ گاه بازگشت به سیاست های ناکارآمد در بیش از دو دهه گذشته نیست. اگر مردم اعتراضی در بخش هایی دارند و اگر ناتوانی در اداره امور کشور می بینند، این نارضایتی را در سه انتخابات گذشته از عملکرد اصولگرایان نشان داده اند.

یکی از جنبه های اعتراضی مردم، اتفاقا همین است که چرا در این چند دهه، مجموعه ای از افراد در درون جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی در انتخابات حضور یافته اند و وعده های دروغ به مردم داده اند؟ آنان دیگر نه به این جریان و نه به آن جریان اعتمادی ندارند، چون آنان را پیش از این امتحان کرده اند و هر دو جریان اصلی کشور از این امتحان سربلند بیرون نیامده اند.

انتظار این است که هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان، امروز مسئولیت ناکارآمدی خود را بپذیرند. اگر در بخش هایی کوتاهی ها بیشتر بوده است، از مردم عذرخواهی کنند. اصولگرایان به ویژه دنبال کلاه بافتن از نمد نارضایتی مردمی نباشند. برای یک بار هم که شده، هر دو گروه با صدای بلند اعلام کنند که نتوانستند به اندازه اعتماد مردم کار و برنامه ریزی کنند. این بدان معنا نیست که در کشور کاری انجام نشده است، ولی کارهای انجام شده تا کنون نتوانسته، شایستگی که مردم لایق آن هستند را نصیب آنان بکنند.

اکنون دیگر باید این هر دو گروه، فضا را برای نسل متخصصان و افراد شایسته ای باز کنند که توانایی انجام کار دارند، برای اداره کشور برنامه دارند، ایران و جایگاه آن را در عرصه بین المللی و منطقه ای می شناسند و مهم تر از همه معیارهای حکومتگری خوب، یعنی شفافیت،مسئولیت پذیری، کارآمدی، پاسخ گویی و حاکمیت قانون در جامعه را به رسمیت می شناسند.

این روزها این مردم هستند که از هر دو جریان سیاسی کشور طلبکارند و مسئولیت پذیری می خواهند. نکند اصولگرایان فکر کنند که مردم خواهان بازگشت آنان هستند. مردم خواهان حضور مسئولانی هستند که اتفاقا به این هر دو جناح تعلق خاطری ندارند و فقط به مردم تعهد دارند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۱۷
بسیار منظقی و درست بود
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
الان که تقریبا اصولگراها نه دولت را در اختیار دارند و نه مجلس مجلس اصولگراست . خوب پس چرا مشکلات رو حل نمی کنن ! حتی اگه بگیم که اصولگراها گند زدن به اقتصاد و رفتن باز الان چندین ساله که دولت در اختیار اصلاح طلبان است ولی متاسفانه توانایی هیچ کاری رو ندارن؟ البته اونهایی که دم از اصولگرایی می زنن کم هستن و بسیاری از این افراد که خودشون رو اصولگرا می نامند ا. اصولگرایی یعنی پایبندی به آرمانهای امام. اینکه به فکر مردم مستضعف باشن و با مردم باشن. به فکر اشتغال مردم ، تولید و از این قبیل کارها که متاسفانه در بین مسئولین گذشته حال کمتر شاهد هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
تو این سالها شما یه کار بگو انجام شده ولی دزدی نشده باشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
اصلا تیتر اشتباه است!
هیچ کس حق ندارد طلبکار مردم باشد.
اینطور که شما نوشتید یعنی دولت و مجلس امید حق دارد طلبکار مردم باشد؟!!!
مردم از خدمتگزارانشان طلبکار به حق هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
عالی بود عالی
حمید رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
چرا حرف محال میزنید ! با وجود اون کسانی که در خارج از چارچوب دولت وقانون بر تمامی شئون مملکت تسلط دارند،این حرفها توهم هست.
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
مقاله خوبی بود، اما یک بخشیش تاکید داشت که شرایط الان توی چهار سال این دولت ایجاد نشده، نتیجه 8 سال قبل اصولگراهاست... احسنت، اما خیلی منطقی تر میشد، اگر میفرمودن، شرایط الان ناشی ناکارامدی همه رییس جمهرهای ماست، بقول خودشون 8 سال هم انچنان تاثیری روی کشور نمیذاره و این شرایط از اقای هاشمی شروع شد. دیگه همه که تورم 50 درصد زمان اقای هاشمی رو
اصول گراها بین مردم نیستند و نمیدونن چه خبره. من اینطور که دارم میبینم مردم اصول گراها گذاشتن کنار و هدفشون اصلاح دولت فعلی است نه برکناریش. زیاد هم هیزم به اتیش ندن که دودش میره تو چشم همه
پاسخ ها
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
منظورتون اصلاح طلبانی که در شمال شهر زندگی می کنند یعنی در بین مردم هستند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
شما از دهن خودت صحبت کن نه مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
رای ثبت و منفی نشون میده که از دهن کی صحبت کردن
تابناک خودتی؟؟؟

چه عجب یه همچین مقاله ای نوشتی...

عجیبه واقعا!!!

جای تعجب داره!!!

البته اگر واقعا از گفتن تک تک اون کلمات بهشون ایمان داری باید تبریک گفت بهت ولی اگر برای سوپاپ اطمینان هست که هیچی مثل همون نماینده ای که تازه یادش افتاده حقوق ملت با دنیا برابر نیست یا ماشینش ماشین درست نیست و در این چند قرن اصلا خواب نبودن یا نفعی نداشتن یا الان در خطر نیستن
آیا میشود و یا میگذارند که چنین شود. کمی فکر کنیم ببینیم از امروز چه کسی میتواند فارغ از جریانات سیاسی موجود در یک فرایند قانونی تبدیل به یک رجل سیاسی شود تا بتواند در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان کاندیدا شرکت کند. باید باز تعریفی از یک رجل سیاسی داشت. و یا اینکه شخصی بیاید که هم سابقه اجرایی قوی داشته باشد و هم مستقل که باز هم محال است. لذا به نظرم بهترین کار شکل‌گیری نهادهای مردمی قوی و مستقل برای مطالبه‌گری است که واقعا بدون وابستگی سیاسی بتوانند مطالبات مردم را پاسخ دهند.
درود بر احمدی نژاد
پاسخ ها
حسيني
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
كلي از مشكلات فعلي مربوط به همان
احمدي نژادميشه و حالا ژست مدعي گرفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
ایشالله خدا به عذاب الهی ایشون و حامی هاشون رو دچار کنه افرادی که الان که دست ایشون رو شده اعلام براعت می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
برائت
احسنت .
جانم فدای ایران! دوباره ميسازمت وطن
من طرفدار احمدینژاد نبوده و نیستم اما انصافا تیر خلاص رو دولت روحانی به مردم زد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
اشتباهی مثبت دادم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
اشتباهی منفی دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
انصافا احمدی نژاد زده بودش دوست عزیز ولی صداش در نیومده بود ما دیر آخ گفتیم
دولت روحانی مشکلش عدم توانایی تو احیا جان ملت بود بعد از رگبار بیرحمانه احمدی نژاد و حامیانش
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
اشتباهی منفی دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
تير خلاص رو احمدي نژاد زد
هزار آفرین!
خنده ام میگیره وقتی اینجور می نویسین.به همین راحتی .میدون چند نسل را گرفتار کردین.کشور را را عقب نگه داشتین.تابناک عزیز همیشه به همین سادگی نیست که بتوانی به راحتی جوابکوی برنامه ی اشتباهتون نباشین
اجرای قانون و احترام به قانون لازمه پیشرفت هر کشوری است و البته زمانی می توان گفت که کشوری قانون مند هست که اه مضلومی نباشد
افرین.این شد تحلیل نه اون دو تیتر پایینتر.ایران یک کشتی داره.اصولگرا واصلاحطلب هم فرق نمیکنه برای مردم.مردم معیشت وکار میخوان وشادی وزندگی راحت مثل همه مردم دنیا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
بخدا من هم کار بلدم هم تخصص های مختلف دارم ولی وجدانا کار کم شده ملت پول ندارن
اين چه مزخرفاتي است که مي نويسيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
مزخرف تویی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
این چند روز اگه توشهرتون یه دور زده باشی متوجه میشی مزخرف هم ننوشته .
هر دو جناح در این سالها فقط به خط امام (ره)عمل نکرده و رهنمودهای ایشان را فراموش کرده و به مردم به عنوان ابزار برای پیشبرد اهداف سیاسی خود نگاه کردند.
خدا رحمت کنه شهید رجایی را که هنوز کسی مثل ایشان پیدا نشده.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
خوب شهید رجایی هم عمر دولتشان بسیار کوتاه بود از کجا معلوم که مثل این ها نمی شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
ايشون هم اگه الان بود يا اينوري بود يا اونوري يا توي حصر
منطق این مقاله رو در باره دولت نهم و دهم هم به کار میبردین؟
احسنت...آره اینا خیلیاشون از این ناآرامی ها جشن گرفتن..
اتفاقا دولت قبل بهترین عملکرد داشته حد اقل عرصه پول در اوردن و خرج کردن داشته اگه اینا یک درصد لت قبل کار میکردند ممذکت به این روز نمی افتاد با هم دکتر احمدی نزاد عزیز
درود تابناک ، به امید آینده ای روشن برای فرزندانمان
بنا به فرمایش مقام معظم رهبری هرکس باید پاسخگوی عملکرد خودش باشد چه دولت مردان گذشته وچه دولت مردان کنونی . نمایندگان اصوالگرا وبرخی دولت مردان گذشته و تند روهای افراطی نباید از وضعیت کنونی وبحرانی امروز جامعه از آب گل آلود ماهی بگیرند چرا که پازل این گرفتاریها در زمان حاکمیت آنها چیده شده است .انصافاً دولت آقای روحانی اقدام خاصی انجام نداده که باعث گرانی برخی اقلام شده باشد . برای مثال طرح گرانی بنزین هنوز درمجلس بررسی نشده وبه تصویب نرسیده ببینید چه آشوبی در کشور به راه انداختند ؟ درحالی در دولت گذشته نرخ ارز وبسیاری کالاها واقلام ضروری مردم چندین برابر افزایش می یافت از همین آقایان نفسی در نمی آمد . با دادن یارانه نقدی وجود 45 درصد تورم را چگونه لا پوشانی می کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
آیا خودشان هم پاسخگوی حمایت از احمدی نژاد و مواضع ضعیفشان در مقابله با فسادهای کلان هستند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
دوست عزیز مردم دیگه نمی خوان بلایی که تو دولت احمدی نژاد و اصولگراها سرشون اومد دوباره سرشون بیاد این اعتراضات رو به اصولگراها نچسبونید این ها مردم هستند و بعضا مثل خود من طرفدار اصلاحات
این مملکت اصولگرا و اصلاح طلب نمی خواد
چند تا مرد می خواد که دنبال حل بدبختی و مشکلات بیکاری و معیشت مردم باشند.
من خودم اصلاح طلب هستم این دولتی ها که پنج ساله تو مسند کار هستند چرا نباید جواب بدهند؟ همه همه مقصرند چه اصولگرا چه اصلاح طلب باید جواب پس بدهند
ظاهر بی طرفانه اما طرفدارانه از اصول گرایان است. زیرا مردم نشان دادند که به شدت از اصول گرایان دورند، پس این امر بدیهی را مبنای قیاس قرار دادن که پس از اصطلاح طلب ها هم نا امیدند، مغالطه ای بیش نیست.
با سلام مشکلاتی برای مردم وجود دارد اما تورم که 40درصد نیست مثلا اگر تورم سه برابر شود باید پراید را 63میلبون باید میخریدیم اما این مشکلات طی سالها روی هم تلنبار شده رشد جمعیت بالا هست جوانان و تحصیلکردگان زود فراموش کردین زمانی که روحانی داشت برجام را امضا میکرد بهش چه حرف ها زدند روحانی فقط گفت برای صلح با دشمن بخاطر مصالح کشور جرات میخواهد سواد دارید میفهمید نتیجه حرفهای بعد از انتخابات روحانی که کارشناسی بود چه واکنشی داشت؟ بخدا هیچ راهی نداریم فقط راه حل بیکاری و گرانی اقتصاد باید فقط برای مردم باشد چرا گناه را به گردن دیگر کشورها میندازیم راهکار اقتصادی ما اشتباه هست
این روند مردمی نشون دادن تابناک مشکوکه!! :D
لایک
تابناک اینو دوووس داشتم عالی بود
سلام من نمیدانم آیا کسی این پیام را میخواند یا نه اما بااین وجود برای چندمین بار میخواهم به داد ما کارمندان دولت که مهرونشان قراردادی نزدیک به ۱۴ سال و بعضاً بیشتر بر پیشانیمان حک شده کمک کنید تا لااقل باعث فروپاشی واز بین رفتن کانون خانواده نشیم آخه چرا وقتی در یه اداره و در یه اتاق ۴نفر وبا انجام وظایف محوله و مشخص یکی مثل من باید حقوق و دستمزد اداره کاری بگیرم و دیگران حقوقی تقریباً ۴ الی ۵ برابر بگیرند ، آخه چرا . من با مدرک لیسانس و با دوتا بچه ومستاجری باید چکار کنم ،بخدا آگه عذاب خدا نبود خودما از این زندگی خلاص میگردم و شاهد این همه گرفتاری که برای خانواده درست کردم و نگاه های این بچه‌ها نمی‌شدم . طور خدا کمی هم من و امثال من را درک کنید
والا بلا جیب ما و مردم در دولت قبلی و مجلس قبلی خیلی بیشتر از این دولت پر بود
شما بیا از مردم بپرس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
اشتباه نکن پس انداز هات بئده دیگه که الان دیگه همه رو خوردی تموم شده یادته تو دوران احمدی نژاد دلار از 1200 تومان شد 3200 تومان بلکه بیشتر یعنی ارزش ريال پولی که حقوق می گیری یک سوم شد پس قدرت خریدت به یک سم کاهش یافت ضربه کاری رو اون موقع خوردی دوست عزیز الان آخ گفتی
جهش دلار از 1000 به 4000 یادشون رفته !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
انصافا اون جهش دلار بخاطر کودتای اقتصادی سال90 علیه محمود بود الان خودشون تو همون چاهن
بله به غیر از تابناک که مظهر عدالت و تقواست هیچ فردی حق انتقاد ندارد. خدا هم احمدی نژاد را آفرید تا دولت ها تا پایان سال ۱۵۰۰ بهانه ای برای ناکارآمدی شان داشته باشند. الحمدالله.
قیمت ارز رو ول کردن به امان خدا.مایحتاج زندگی هر روز یه قیمت هستش .یه ماه سیب زمینی سر به فلک میگشه.یه ماه پیاز یه ماه گوجه فرنگی.یه ماه مرغ یه ماه تخم مرغ و یه ماه روغن نیست یه ماه گوشت پرواز میکنه .تابستون که میشه اجاره خونه ها پرواز میکنه هیچ کس به داد ما اجاره نشین ها نمیرسه.شب عید میوه پیدا نمیشه اگر هم پیدا بشه به قیمتی که ادم نمیتونه نگاه کنه و مسولین فقط حرف میزنند.
جاده ها خرابه .ماشین ها و سوخت بد داره جون مردم رو با الودگی میگیره در عوض مسولین از دو تا کارخونه دزد حمایت میکنند.
توی این مملکت هر تصمیمی که گرفته میشه به ضرر مردم و از جیب مردم هست.اقا جیب من خالی هستش چیکار کنم.
مدرسه دولتی میری تا پول زور ندی از ثبت نام خبری نیست.بعد وزیر میاد میگه شکایت کنید.من اگر شکایت بکنم بر فرض اینکه ثبت نام هم بکنم از فرداش پدر بچمو تو مدرسه در میارن.
بیمارستان میری تا زیر میزی پزشک رو ندی رات نمیدهند .مگه قرار نشد بساط زیر میزی جمع بشه.مگه نگفتید دستمزدشون رو 4 برابر میکنیم تا زیر میزی جمع شه ؟چرا نشد؟
چرا این مملکت رو همه جاشو فساد و دزدی برداشته؟
کی جواب ما رو می ده؟
باسلام .کار بران محترم آقای روحانی در زمانی دولت تشکیل داد که کشور در شرایط سختی بسر میبرد یعنی دولت احمدی نژاد تمام معادلات اقتصادی و سیاسی و اجتماعی. و بانک و وبین المل را بهم ریخته بود با تورم 45درصد تحویل داد چون شماها دیدید اصول گرایان از پس تحرکاتش زبانی ایشان درمانده شدند روحانی چطوری از پس ترمیم سیاست های غلط ایشان چه باید میکرد . کسی حریف احمدی نژاد نیست چون اعمالش و گفتارش قابل کنترل و پیش بینی نیست . چون ساختار اداری و ارکان را بهم زده بود چقدر وقت دولت در برجام گرفته شد چانه زنی با چند قدرت اتمی بود. فعلا روحانی تنها هست حتی کسانیکه در بند 17از روحانی بودجه گرفتند سر دیگر دیگر ماجرا و طلبکارند چون زمان اردو کشی حزبی فرا رسیده. مقابل روحانی کسانی هستند که درس سیاسی را بلد نیستند از آنها چه انتظاری دارید مخالف گفتمان روحانی افراد سر سختی هستند حتی حاضر نشدند به ایشان تبریک بگویند فقط گفتند ما به ملت عرض تبریک داریم چقدر جالب هست اکثریت مردم به نظرشان رای مثبت ندادند بعد کاندید شکست خورده به همان مردم تبریک میگوید من به کار اصلاح طلبان خوشبینم چون هر گروهی غیر از آنها کشور دوباره در سیکل معیوب تکرار خواهد شد سایه جنگ و نفرت را باید از اقتصاد دور کنیم . خصولتی را جمع کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
سلام. عزیزم اگر ارتباطت از طریق وی پی ان نباشه معلومه که تو آمریکا نشستی یک سری خبرها را نداری. بیشترین تعداد خصولتی ها دست خود دولت است و متاسفانه هیچ دولتی به دلیل منافع مالی، اراده جدی برای جمع کردن یا واگذازی آنها ندارد. خصوصا دولت روحانی که افرادی که الان بر سر کارند همانهایی هستند که بیشترین شرکتهای خصولتی را در دولت سازندگی ایجاد کردند. امیدوار نباش از این جماعت جمع کردن شرکتهای خصولتی را ببینی عزیزم!
ﻗﻠﻢ ﻧﻮﻳﺴﻨﺪﻩ اﻳﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺭا ﺑﺎﻳﺪ ﻃﻼ ﮔﺮﻓﺖ.
اﻣﺜﺎﻝ ﺭﺳﺎﻳﻲ ﻃﻮﺭﻱ ﻣﻴﻨﻮﻳﺴﻨﺪ ﻛﻪ اﻧﮕﺎﺭ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻧﺸﺎﻥ ﻛﺸﻮﺭ ﮔﻠﺴﺘﺎﻥ ﺑﻮﺩﻩ و ﻣﺮﺩﻡ اﺯ ﺳﻮﻳﻴﺴﻲ ﻛﻪ اﻳﻨﻬﺎ اﻓﺮﻳﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﺭﻭ ﺑﺮﮔﺮﺩاﻧﺪ و ﺑﻪ ﺭﻭﺣﺎﻧﻲ ﺭاﻱ ﺩاﺩﻩ.
ﻫﻤﻴﻦ ﺭﺳﺎﻳﻲ ﻓﺮاﻣﻮﺵ ﻛﺮﺩﻩ ﻛﻪ ﺑﻌﺪ اﺯ ﻫﺸﺖ ﺳﺎﻝ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﮔﻲ ﻣﺠﻠﺲ ﺑﺎ ﺭاﻱ ﭼﻨﺪ ﺩﺭ ﺻﺪﻱ ﻧﻬﺎﻳﺘﺎ ﺗﻮﺳﻄ ﺷﻮﺭاﻱ ﻧﮕﻬﺒﺎﻥ ﺑﺎ اﺳﺘﻨﺎﺩ ﺑﻪ ﺑﻨﺪ 2 ﻗﺎﻧﻮﻥ اﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ (ﻓﺴﺎﺩ اﻗﺘﺼﺎﺩﻱ) ﺭﺩ ﺻﻼﺣﻴﺖ ﺷﺪ.
اﻳﻨﻬﺎ ﻭاﻗﻌﺎ ﺑﺎ ﭼﻪ ﺭﻭﻳﻲ اﻇﻬﺎﺭ ﻧﻆﺮ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ!
به استناد مقاله ذکر شده مردم از هر دو جناح سیاسی کشور ناراضی هستند و طی دوران حاکمیت بر مردم نتونستن شعار های مطرح شده خودشون رو اجرا کنند و طی این سالها هنوزم فقرو فساد و تورم وبیکاری و..هنوزم بیداد میکنه
یکی به میخ، یکی به نعل
مسىولان محترم كاهش به نظرسنجي مردم در چند هفته قبل كه مي پرسيد كدام مولفه در حكومت ايران رعايت ميشود و پاسخ ٩٥ درصد اشخاص هيچكدام بودض، توجه ميكردند.دقت كنيم كساني كه سايت تابناك رو ميخواند عموماازطرفداران نظام هستندحالا سىوال اينجاست چرا تمامي رسانه هاي مخالف ان نظرسنجي را ديدند جز مسىولين محترم؟ قطعا اگر اصول گرايان عزيز الان بودند يه چند ماهي از جنگ ايران با امريكا در خاك خودمان گذشته بود واقعا خدا به اين ملت رحم كرد و انشالله در اينده هم پشت و پناه ملت باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
مسئولین تا حالا که به آمار و ارقام و نظرات مردمی کاری نداشته و ندارند . اونها خودشان آمار داشته و آمار سازی و شاخص سازی می کنند.
درود بر شما . حرف دل خیلی ها رو زدی . ای کاش به توصیه شما توجه کنند .
منم موافقم. کلا احمدی نژاد اعدام کنیم تا همه مشکلات کشور حل بشه
مساله این است که می بایست مشکلات انباشته شده اقتصادی مردم مرتفع گردد نه اینکه از حالا مردم نگران ایجاد موج تورمی در سال اینده باشند
هر چي مردم ميكشن إز صدقه سر همين اصولگراها و تندروهاست
عدم شفافیت.رانت بیداد میکند برای اصلاح باید با تمام وجود با این مسائل تمامی دستگاهها اهم از دولت مجلس قوه قضائیه و نیروهای مسلح مقابله کنند طرح به اصطلاح سلامت هم باید جلویش سریعتر گرفته شود این وزیر بهداشت مملکت را برکنار کرد و بیت المال را ریخت توی جیب پزشکان انگار اینها از این جامعه نیستند آنچنان دک و پزی هر پزشکی درست کرده که نگو و نپرس
مسئله این نیست که دولت قبل نقشی در وضع کنونی داشته یا نه ولی کشورهایی مثل ژاپن، المان بعد از جنگ جهانی و چین در دهه ی اخر میلادی قرن گذشته بدون داشتن منابع عظیم ایران و با وضعی بدتر از ایران توانستند در کمتر از یک دهه پیشرفت عظیمی کرده و در دهه های بعد ان پیشرفت را ادامه داده تا تبدیل به قدرت های برتر اقتصادی جهانی شوند. اما ما پس از پنج سال از جنگ جهانیمان (دوره احمدی نژاد، بیایید این پیش فرض را قبول کنیم) ایا وارد جنگ جهانی دومی نشده ایم؟ گفته می شد سیاست خارجی ما غلط بود و مدیریت نداشتیم پس شرایط بد بود. الان که هر دو را داریم چرا حداقل احساس نمی کنیم در مسیر پیشرفت قرار گرفته ایم؟ اگر هم عده ای معتقد هستند که اختیارات رئیس جمهور محدود است و تقصیر روحانی نیست و عواملی در کارست که خارج از دستان رئیس جمهور است، ایا همین استدلال را نمی توان برای دفاع از شرایط عصر احمدی نژاد به کار برد؟
یکی از جنبه های اعتراضی مردم اتفاقا همین است که چرا در این چند دهه،مجموعه ای از افراد در درون جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی در انتخابات حضور یافته اند و وعده های دروغ به مردم داده اند؟آنان دیگر نه به این جریان و نه به آن جریان اعتمادی ندارند؛چرا که آنان را پیش از امتحان کرده اند و هر دو جریان اصلی کشور از این امتحان سربلند بیرون نیامده اند. انتظار این است که هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان، امروز مسئولیت ناکارآمدی خود را بپذیرند و از مدیریت کشور کنار بروند و کشور را به دست نمایندگان واقعی مردم بسپارند.
چرت و پرت ننویس. اوضاع اقتصادی از زمان احمدی نژاد بدتر که شده ولی بهتر نشده. ما به روحانی رای دادیم چون باور کرده بودیم که مشکلات کشور از سوء مدیریت هست و این آقا که این همه زبون می ریزه کلید حل این مشکلات رو داره.
احسنت !بعضي از اين اقايون اصولگرا که از نارصايتي مردم قند تو دلشون اب ميشه
ساختار فعلی توان دانش کار آفرینی برای جوانان ندارد. حداقل کاری که باید انجام دهد این است که سیاستهای مداخله جویانه خود را متوقف کند و با دنیا رابطه حسنه برقرار کند. در آن صورت جوان بودن به معنی طلا بودن است اینقدر تکنولوژی و سرمایه وارد می سود که حتی کمبود نیروی کار خواهیم داشت. پس ریشه مشکلات فعلی مشخص است. دولت باید به این نکته توجه کند که هر جوان ایرانی که از کشور خارج می شود عملا تریبونی است علیه دولت. پس لازم است اصلاحاتی صورت گیرد تا کشور از این وضعیت نجات یابد. مردم ضد انقلاب نیستند مردم زندگی مناسب می خواهند. باید به مردم احترام گذاست. باید به مردم تعظیم کرد.
دولت قبل و بعد و اینوری و اونوری نداره. مسئول نمی تونه و نباید طلبکار باشه!
در دولت قبلي حقوق و مزايا خوب بود حتي 90ساعت اضافه كاري بود ولي در دولت فعليحقو ق را در دو يا سه قسطي و با اضافه كاري حد اكتر 20 ساعت دريافت مي كنيم حالا كدام دولت به وضع كارمندان مي رسيد قضاوت كنيد.
جناب تابناک جوری گزارش تهیه نمودی انگار الان زمان گل و بلبله تظاهرات و نارضایتی مردم رو در چند روز اخیر مگه نمی بینید
اگه مجلس قبل اصولگرا بودن برجام بیست دقیقه ای تصویب نمی شد,مجلس الان هم ناگفته پیداست...
به عمل کار براید به سخنرانی نیست,متاسفانه امروزه خیلی ها واسه رسیدن به موقعیت خودشون رو به هر رنگی در میارن
مشکلات موجود را نمی شود پای اصلاح طلبان نوشت چون نگذاشتن اصلاح طلبان واقعی وارد صحنه انتخابات مجلس و ریاست جمهوری شوند .
مردم دیگر فریب وعده های رنگارنگ را نمیخورند کارد به استخوان رسیده.
. اگر 10 سال در اختیار مثلا اصولگراها بوده است لیکن 30 سال در اختیار لیبرالها بوده است. البته در این 10 سال نیز اقتصاد به طور کامل در اختیار لیبرالها بوده است. فقط راس سیاست بوده است که ظاهر در اختیار اصوالگرا قرار داشته است. در کل این لیبرالهای بوده اند کا در اقتصاد همیشه و در سیاست هستند. گناه را به گردن دیگران نیندازید.
گر حكم كنند كه مست گيرند از هر دو جناح بايد گيرند
آنقدر از مردم حساب می برند که عوارض خودرو وارداتی رو کردند 150 درصد. افغانها هم به ما می خندند.
اي كاش مسئولين مردم رو دوست داشتند
دقیقا حاصل این فضای بازی که ایجاد شده کار بسیار مبارکی است که مردم واقعا به خیلی مسایل آگاه شده اند اگر امروز مردم نگران تر از گذشته اند نه فقط به جهت این است که فکر کنیم اوضواع خیلی بدتر از قبل شده بلکه به جهت آگاهی مردم از خیلی از مواردی است که قبلا از آن ها دریغ می شد. مردم کی در جریان ریز لایحه بودجه بوده اند . مردم کی در جریان اختلاس ها بوده اند مردم کی در جریان وضعیت دستگاه هایی بوده اند که به هیچ کجا پاسخگو نیستند همه اینها حاصل ایحاد فضای بازی است که فراهم شده . اتفاقا باید مردم در جریان قرار گیرند و اعتراض کنند چرا باید مسولین از این اعتراض ها بترسد باید به فال نیک بگیرد این اعتراض ها را اما اعتراض هم نباد تخریبگر اموال و حیثیت عمومی و افراد باشد. اعتراض در چارچوب قانون. اینکه الان عده ای خوشحال هستن این اتفاقا از حال بد این افراد است چرا که هیچ وقت خود را پاسخگو نمی دانند و نداسته اند . یادمان باشد وضعیت الان بغرنج تر از سال 1390 و 1389 نیست . اصلا بغرنج تر از 1387 نیست اما مردم مطلع شده اند. مگر نمایندگان مجلس در 4 سال گذشته رد قانون بودجه دولت را مکلف به حذف متمولین تا 24 میلیون نفر نکرده بودند . حال همین نمایندگان دولت را سرزنش می کنند که چرا یارانه مردم را قطع می کند اینها افرادی هستند که متخصص و متعهد نیستند و هرجا باد می آید ارزن باد می دهند. مگر نه این است که موسسات غیر مجاز در گذشته شکل گرفته اند حال چرا بیت المال باید تاوان مردمی که سود 34 درصد گرفته اند را پس بدهد
کسانی که بیشترین سهم ها را از ردیف های بودجه خاص میبرند حالا مدعی شده اند!!! اندکی از این حیف و میلها را خرج ملت کنید ما هم میدانیم دولتها مجبورند این بودجه های زوری را اختصاص دهند
دولت یکی مونده به قبلی هم حق نداره به دولت انتقاد کنه، کلا هیشکی حق نداره. چون بالاخره یکی یه وقتی یه جایی از مسئولیت رو داشته!
تابناک بوقلمون صفت.

ما که میدونیم رسانه ی کی هستی
الکی پس اینجا ژست نگیر
مگه آقای روحانی چی تحویل گرفت که این همه انتظار دارید؟
هر روز دلار بالا می رفت؟
پراید برای خرید از کارخانه وجود نداشت؟
مردم همه تو صف خرید سکه و ارز و دلال بازی و....
هنر روحانی این بوده که خیلی اقلام و نیازهای اولیه مردم رو تثبیت کنه

برجام همه هنر بزرگ او بود و لی یکسری خارجی و البته داخلی اونو آتش زدند!
اگر دو حزبِ قوی و پرجمعیت در کشور ایجاد نشود و شایسته سالاری حاکم نشود یقین پیدا کنید مجدد یک فردی پوپولیسم مجددا سوار بر جامعه میشود و ارکان نظام را تضعیف میکند و این بار راستی راستی مملکت دچار بحران خواهد شد
عذرخواهی به چه درد من جوان می خوره؟ عمرمون تباه شده رفت، خدا مسئولین به سزای اعمالشون برسونه
این مقاله اگر در نظر نگیرد دوران طلایی شکوفایی اقتصادی رئیس اصلاحات رو با اون قراردادها بزرگ نفتی در پارس جنوبی و... عدم وجود رانت و فسادهای اقتصادی رو بی انصاف است.
اخه چرا مردم سوادشون رو بالا نمیبرن ..
کدوم حزب .. حزب کجا بود ..مگ اصولگرا و اصلاح طلب ها حزب هستن ..
حزب به چیزی اطلاق میشه که حداکثرا اعضا و طرفداران مردمیش عضو باشن .. اینجا ده نفر ادم بلند شدن گروه تشکیل دادن اسمشو گذاشتن حذب ...
برو از مردم بپرس اصلا عقاید حزب اصولگرا و اصلاح طلب چیه .. اصلاطرفدار کدوم حزب هستش ..
مردم ایران تا وقتی که بشینن و نگاه کنند و حزب و حزب بازی کنن و نمیدونم رای به ادمایی بدن که واقعا در بطن وجودشون بهشون اعتقادی ندارن هر دولتی بیاد همین اش و همین کاسه هستش ..
بهترین کار اینه که وقتی میبینی نامزد های ریاست جمهوریت واقعا خواسته هات رو براورده نمیکنن رای ندادن بهتر از انتخاب بد و بدتر هستش ..
فعلا که ما مردم شرمنده مسولین هستیم که همیشه ازمون ناراحتن! و جدیدا هم با سر و صدا های زیاد باعث شدیم نون اختلاس با شیرینی کمتری از گلوشون پایین بره!! ما رو ببخشید مسولین!! ما واقعا نمیدونیم جواب شهدا رو جی بدیم!!
تابناک نسبت به سایر رسانه های مجاز مردمی تر وشفاف تراست بدبختی ما اینست که یک رسانه تاکید میکنم یک رسانه واقعی نداریم که نظر مردم را منعکس کند صدا و سیما وکیهان رسانه اقلیتی هستند که مرتب از زبان مردم سخن میگویند الف که مدعی شفافیت وعدالت است بیشتر مداحیها را منعکس میکند مثلا در داستان محمود صادقی اکثر کامنتها در مورد موضع گیری ایشان مثبت بود الف منفیهارا درج میکرد سایت جماران که منتسب به بیت حضرت امام است جای بحث وکامنت گذاشته ولی چیزی از خیر وشر درج نمیشود ما اگر دوتا کانال تلویزیونی ورادیویی ودوتا روزنامه وسایت مجاز ومردمی میداشتیم که نظر واقعی مردم را در مورد مسولین وسیاستها مطرح میکردند کار بجایی نمیرسید که فریاد مردم از بیدادگری وریخت وپاش به آسمان رود مردم ما قریب به اتفاقشان مسلمان وعرق وحمیت وطنی دارند ولی درحال حاضر از مسولین وریخت وپاش به ستوه آمده اند خشم رعیت ومردم گرسنه نمونه ای از خشم خداست بعضیها چرا نمیفهمند اگر درسطح کلان دزدی واختلاس ورشوه م باشد بطوری که مرجع تقلید برای خواندن نماز باران عذر لقمه شبهه ناک را مطرح کند دراین میان یک جناح سیاسی علیه دولت تظاهرات برپا کند مانند نیشتری برغده چرک و فساداست واینبار مردم گرسنه وجوانان بیکار ودختران مایوس از ازدواج به میدان آمده اند بله آقای رسایی فکرمیکند این به نفع جناح راست است من میگوییم کج فهمیدید مسولین ونمایندگان مجلس بایستی سریعا بودجه های فرهنگی بلاوجه وسازمانهای تحت همین عناوین را حذف واعلام کنند جوانان از بیکاری به سمت اعتیاد و دخترانشان از بی شوهری نافرمانی میکنند وچاره ای ندارند فریاد میزنند بله قبول دارم در این شرایط دشمن غدار حیله کند وادعای کمک به ملت کند ولی ما بایستی سریعا اموال بدهکاران بانکی واختلاس گران را به بیت المال برگردانیم برای استانهای بامحرومیت بیشتر مثل کرمانشاه وکردستان وسایر استانهای مرزی محروم سریعتر عمل کنیم در تظاهرات خون از دماغ کسی جاری نشود اینبار جناح چپ وراست واصولگرا واصلاح طلب هردو مسول اند اگر درگیریهایی جناحی بیشتر شود وزودتر به درد دل محرومین نرسبم شامل این آیه کریمه میشویم قُلْ‌ هُوَ الْقَادِرُ عَلَى‌ أَنْ‌ يَبْعَثَ‌ عَلَيْکُمْ‌ عَذَاباً مِنْ‌ فَوْقِکُمْ‌ أَوْ مِنْ‌ تَحْتِ‌ أَرْجُلِکُمْ‌ أَوْ يَلْبِسَکُمْ‌ شِيَعاً وَ يُذِيقَ‌ بَعْضَکُمْ بَأْسَ‌ بَعْضٍ‌ انْظُرْ کَيْفَ‌ نُصَرِّفُ‌ الْآيَاتِ‌ لَعَلَّهُمْ‌ يَفْقَهُونَ‌ خدایا توشاهد باش از سر دلسوزی نوشتم
تازمانی که نقد مملکت در خارج از کشور به تاراج میره و تا زمانی که چاه ویل جیب اقایان به اشباع نمیرسه امید هیچ گشایشی نیست !.....
مشکل اینجاست که عده ای فکر می کنند یک دوره وجود داشته که کشور در وضعیت خوبی بوده (مثلا دوره ی خاتمی) اما هرگز این طور نبوده. افرادی که الان 35 سالشون هست و کم هم نیستند و بیکارند در زمان خاتمی هم جزء نیروی کار بوده اند اما برایشان کاری وجود نداشته. پس بیایید بفهمیم کمه چپ و راست در این چندین سال کم کاری داشتند و هر دو مقصرند
کاملا منطقی بنظر میرسد ولی باید دید وقتی نخبگان و متخصصین را رد صلاحیت میکند و دایره انتخاب مردم را محدود میکند این آقایان مدعی ناکارامد در مصدر کار قرار میگیرند
دشمنی با همسایگان و آمریکاستیزی و صدها سیاست دیگر که فشار اصلی را بر کشور و اقتصاد و فرهنگ وارد کرده است. مگر ژاپن و ویتنام بیشترین ضربه ها را از جنگ با آمریکا نخوردند؟ چرا الان مهمترین پایگاههای ساخت محصولات آمریکایی هستند و توانستند رونقی به اقتصاد و اشتغال کشورهایشان بدهند؟ انرژی هسته ای چه دستاورد مهم و قابل اتکایی برای کشور ما داشته است که مجبور شدیم چنان هزینه های سنگین تحریم و رفتن ذیل بند هفتم منشور ملل متحد (اعلام چنگ) بدهیم؟ چرا باید همه همسایه ها را علیه خود بشورانیم که مجبور به خرید و ساخت این همه تجهیزات نظامی و .. بشویم؟‌ چرا باید منابع مردم فقیر را خرج سایر کشورها کنیم؟ کمیته امدا اگر خیلی هنرمند است فقر را در ایران ریشه کن کند نه سایر کشورها. اینها سیاستهایی است که منابع کشور را به تاراج برده و تمرکز مسئولین را بهم ریخته است.
دیگه ن اصولگرا ن اصلاح طلب
مملکت را وزیر مرفه میلیاردی بهداشت پکونده .این طرح مزخرف سلامت میلیاردها تومان از بودجه عمرانی کشور را به جیب پزشکها زده .کسی هم نیست جواب بده
دولت قبل هیچگونه طلبی ندارد انها خودرا خدمتگذار مردممی دانن ولی مخا لفین رفاه طلب انها به بهانه های مختلف علیه انها تبلیغ می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
اشتباه مثبت دادم
حرف مردم را بشنوند با اتهام زنی جناحی به یکدیگر مردم عصبانی تر می شوند وقت انست که دور هم بنشینند و راه مشترکی برای رفع مشکلات بیابند .
مقاله تابناک خواسته برای مردم دلسوزی کند اما پیام این مقاله اتفاقاً ایجاد ناامیدی بیشتر در میان مردم است. چراکه اگر به هیچیک از جناح ها نتوانید اعتماد کنید کدام گروه سیاسی را دارید که بتواند زمام امور کشور را به دست بگیرد و کشور را از مشکلات موجود برهاند؟ درست است که این دو جناح نتوانستند آنطور که شایسته ملت است کشور را به سمت درستی هدایت کنند اما فکر می کنید اگر افراد مستقلی بیایند و دولت را به دست بگیرند می توانند معجزه کنند؟ خیلی از مواتعی که خارج از دولت تر سر راه است دیگر نخواهد بود؟ مشکل دیگر این مقاله این است که همه را با بک چوب رانده است و معتقد است که باید تر و خشم را با هم سوزاند! آیا واقعاً عملکرد دولت احمدی نژاد با روحانی یکی است؟ این نکته را هم باید اضافه کرد که در زمان احمدی نژاد همه تریبون های رسمی کشور از همه عملکرد احمدی نژاد مدام حمایت می کردند اما در دولت روحانی اغلب این تریبون ها اگر نگوییم همه، از روز اول علیه همه کارهای این دولت اعم از خوب و بد شعار دادند و حمله کردند. متأسفانه هر روز تلاش می کنند اعتماد مردم را از دولت صلب کنند اما فکر نمی کنند که اگر این اتفاق بیفتد ممکن است اعتماد مردم ا به پایین ترین سطح برسد. منظور این نیست این دولت اشتباه نکرده و نمی کند. اما وقتی قلم را بر میدارید و در نقش دلسوزی از مردم هرچه می خواهید می نویسید این خود مصداق بی عدالتی و سردرگمی مردم و افزودن بر مشکلات مردم است نه چیز دیگر. واقعیت این است که همه در بروز مشکلات کشور مقصر بودند و این مشکلات را همه باید کمک کنند تا برطرف شود.
مشکلات مردم اقتصادیه،تبعیضه،نابرابری وبی عدالتیه،بیکاری وگرانیست حالا براشون فرق نمیکنه که روحانی رییس جمهورشون باشه یا احمدی نژاد پرمدعا مردم کسی رو می خوان که باری ازدوششون برداره حالا شما بیا بگو اینخوبه اون بده
متاسفانه دولت احمدی نژاد همه رشته هارا پنبه کرد تا کار به اینجا رسید چه قبول کنید و چه نکنید سهم اصولگرایان در تخریب در همه زمینه ها از همه بسیار بیشتر است آنچه مشخص شده این است که ساختار اجازه پیشرفت مورد انتظار مردم را نمی دهد
اصلاح طلبان نمی توانند مانند مردم عادی زندگی کنند
آنها از قشر مستضعف جامعه به قشر مرفه جامعه رسیده اند طبیعی است که مسائل اقتصادی مشکل آنها نیست، چون درد انها مسائل سیاسی میباشد
6 سال است که دولت احمدی نژاد رفته حالا این دولت است که باید پاسخگوی عملکرد خود باشد سال اولش که نیست که بگوییم وارث آ« دولت است الان وارث خودش است هر خرابی که دولت قبل داشته باید تا کن.ن رفع شده باشد بهانه به هیچ عنوان قابل قبول نیست
گرانی بیکاری بیداد میکند گذشته ها گذشته امروز در یابید چقدر حرف خسته نشدید مردم برای امروز جواب می خواهند
مردم کشته مرده هیچ جناحی نیستند مردم در انتخاب بد و بد تر مجبور به انتخاب اصلاح طلبان هستندو دیگر از این وضعیت خسته شده اند یک بار برای همیشه باید جلو فرار مغزها گرفته بشه
يکي از دلايل مخالفت گسترده اصولگرايان و اصلاح طلبان اينست که دستشان در بودجه روشد
این درست افرین
دشمنی با همسایگان و آمریکاستیزی و صدها سیاست دیگر که فشار اصلی را بر کشور و اقتصاد و فرهنگ وارد کرده است. مگر ژاپن و ویتنام بیشترین ضربه ها را از جنگ با آمریکا نخوردند؟ چرا الان مهمترین پایگاههای ساخت محصولات آمریکایی هستند و توانستند رونقی به اقتصاد و اشتغال کشورهایشان بدهند؟
انشای خوبی بود ولی هیچ دلیلیس برای ادعای خودش نداشت.
اون موقع که همه چیز رو به برجام گره میزدید باید فکر الآن رو هم می کردید
واقعا با این قانون اساسی عجیب وغریب که در ایران داریم رییس جمهور چه قدر اختیار دارد؟ در ایران نهادها و ارگانهایی بودجه عمده ای را تلف می کنند ولی هیچ دردی از جامعه دوا نمی کنند
برادر وخواهر گرامی دولت روحانی فقط اضافه حق مدیرت مدیرانش بیش از صد هزار میلیارد تومن است یعنی قریب سه برابر یارانه همه ملت فقط بلدند به زیر دستان فشار بیاورند وخودشان در خانه های صد میلیاردی زندگی کنند ملت دیگر بیدار است نمی توان با روزنامه های زنجیره ای کاری ازپیش برد حق مدیریت بیش از سیصد درصد میدانید یعنی چی یعنی بخور وبخواب
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر