بازدید 3607

طلا در آستانه ثبت بهترین عملکرد سالانه طی ۷ سال گذشته

قیمت طلا طی 12 ماه گذشته بیشتر به علت تضعیف دلار و تقویت جذابیت در اثر بلاتکلیفی سیاسی در جهان افزایش داشته و در مسیر ثبت بهترین سال عملکرد خود از سال 2010 تاکنون قرار گرفته است.
کد خبر: ۷۵۹۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱ 29 December 2017

قیمت طلا طی 12 ماه گذشته بیشتر به علت تضعیف دلار و تقویت جذابیت در اثر بلاتکلیفی سیاسی در جهان افزایش داشته و در مسیر ثبت بهترین سال عملکرد خود از سال 2010 تاکنون قرار گرفته است.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، قیمت طلا به بالاترین رقم یک ماه گذشته رسید و در مسیر ثبت بهترین سال عملکرد از سال 2010 تاکنون قرار گرفت.

قیمت طلا طی 12 ماه گذشته بیشتر به علت تضعیف دلار و تقویت جذابیت در اثر بلاتکلیفی های سیاسی در جهان افزایش داشته است.

هر اونس طلا امروز با 2 دلار و 8 سنت افزایش 1297.12 دلار فروخته شد که بالاترین رقم از 29 نوامبر برابر با 1296.26 به شمار می‌رود.

به گفته تحلیلگران، طلا به دلایل فنی و تضعیف دلار در مسیر ثبت بهترین عملکرد در ماه از ماه آگوست نیز قرار دارد.

طلا طی یک سال گذشته تاکنون 1.7 درصد افزایش ارزش را ثبت کرده است و در آستانه ثبت سومین هفته متوالی افزایشی قرار دارد و طی سال 2017 تاکنون 12 درصد رشد داشته است.

شاخص دلار امسال بیش از 9 درصد افت کرده است و در آستانه ثبت بیشترین کاهش سالانه از سال 2003 قرار دارد. این ضعف کمک کرده است که طلا از کمترین قیمت 5 ماه گذشته یعنی 1235.92 دلار در نیمه دسامبر، تقریبا 5 درصد بالاتر بیاید.

بسیاری از تحلیلگران پیش بینی کرده بودند که با تصویب قانون کاهش مالیات آمریکا، سیاست‌های انقباضی تر بانک مرکزی و رشد اقتصادی قوی برای سال 2017 ارزش دلار تقویت شود.

دلار در ابتدای سال 2017 با امید به اجرای قوانین موافق با رشد اقتصادی و تورمی ترامپ، رئیس جمهور جدید، قوی ترین رشد 14 سال اخیر ا ثبت کرد، اما با تردید در موفقیت ترامپ در اجرای برخی از برنامه‌هایی که وی در مبارزات انتخاباتی قول داده بود، دلار تضعیف شد.

خاصیت امنیت طلا امسال با همکاری آمریکا، چین و دیگر کشورها در مقابل کره شمالی، تقویت شد.

در میان فلزهای گران بها، پالادیوم بهترین عملکرد را در سال جاری داشت و بیش از 57 درصد به علت تقاضای بالا رشد قیمت داشت.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل