بازدید 3862

خنثی‌سازی نقشه یک حمله تروریستی در استانبول

کد خبر: ۷۵۹۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳ 29 December 2017

نیروهای امنیتی ترکیه نقشه اعضای «پ ک ک» برای اجرای یک حمله تروریستی در شهر استانبول را خنثی کردند.

به گزارش مهر به نقل از دیلی صباح، نیروهای امنیتی ترکیه نقشه اعضای گروه «پ ک ک» برای اجرای یک حمله تروریستی در شهر استانبول را خنثی کردند.

در این نقشه تروریستی قرار بود از یک خودروی ون مملو از مواد منفجره استفاده شود.

طبق گفته منابع امنیتی ترکیه، یگان پلیس ضد ترور استانبول روز چهاردهم دسامبر یک مینی بوس را در محله «ینی بوسنا» استانبول در حالی که اعضای گروه تروریستی «پ ک ک» در حال جاسازی مواد منفجره در این وسیله نقلیه بودند، توقیف کردند.

گفته می شود که بازداشت شدگان با سازمان دهندگان حمله تروریستی نافرجام علیه نشست «سازمان همکاری اسلامی» در ارتباط بودند.

پلیس ضد ترور استانبول روز سیزدهم دسامبر نیز ۶۰ کیلوگرم مواد منفجره را که قرار بود برای اجرای یک حمله تروریستی علیه نشست سازمان همکاری اسلامی در استانبول مورد استفاده قرار گیرد، در محله ای نزدیک به محله ینی بوسنا کشف و ضبط کردند.

منابع امنیتی همچنین اعلام کردند که آژانس اطلاعاتی ترکیه و پلیس استانبول از نزدیک فعالیتهای این گروه تروریستی را پیش از آغاز هرگونه عملیات تحت نظر داشتند.

گروه «پ ک ک» که از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا در زمره سازمانهای تروریستی قرار گرفته است، فعالیت مسلحانه خود علیه دولت ترکیه را از ماه ژوئیه ۲۰۱۵ از سرگرفت.

دولت ترکیه اعلام کرده است که از ژوئیه ۲۰۱۵ تاکنون، گروه «پ ک ک» مسئول مرگ بیش از ۱۲۰۰ پرسنل امنیتی و غیرنظامی این کشور از جمله شماری از زنان و کودکان است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار