بازدید 3608
نشنال اینترست:

اتحاد ایران، ترکیه و روسیه خبر خوشایندی برای آمریکا نیست

نشریه نشنال اینترست نوشت: بهبود روابط ایران، ترکیه و روسیه خبر خوشی برای آمریکا نیست و واشنگتن دیگر نمی‌تواند از گفت‌وگوهای این سه کشور در سال آینده، غفلت کند.
کد خبر: ۷۵۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۰ 29 December 2017

نشریه نشنال اینترست نوشت: بهبود روابط ایران، ترکیه و روسیه خبر خوشی برای آمریکا نیست و واشنگتن دیگر نمی‌تواند از گفت‌وگوهای این سه کشور در سال آینده، غفلت کند.

به گزارش تابناک، نشریه «نشنال اینترست» در یادداشتی به بررسی قدرت رو به رشد ایران در خاورمیانه پرداخته و نوشت با نزدیک شدن ایران، ترکیه و روسیه به یکدیگر، آمریکا نمی‌تواند از گفت‌وگوهای این گروه 3جانبه غفلت کند.

این یادداشت با اشاره به محکم‌تر شدن روابط ایران با روسیه و بهبود مناسبات با ترکیه، نوشت هماهنگی این سه کشور برای آمریکا خبر خوشایندی نیست زیرا این امر واشنگتن را از موضوعات مختلف خاورمیانه از جمله فرایند مذاکرات آستانه برای حل بحران سوریه، جدا کرده است.

نشنال اینترست با بیان اینکه 8 دیدار رؤسای جمهور ترکیه و روسیه در سال 2017 نشان دهنده میزان به حاشیه راندن شدن آمریکا در خاورمیانه است، تاکید کرد: برای متحدان آمریکا در منطقه، همکاری‌های استراتژیک تهران-مسکو-آنکارا در تضاد کامل با کمبود دیدارهای سران آمریکا با سران اسرائیل، مصر و عربستان است.

این نشریه ضمن اشاره به تقویت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه درپی زنجیره تحولات در منطقه، نوشت: کشورهای دیگر در منطقه نیز به دنبال ارتباط با این گروه سه‌جانبه هستند.

در پایان این مطلب آمده است: با کاهش مقیاس عملیات‌های نظامی (علیه گروه‌های تروریستی در منطقه) در سال 2018 آمریکا دیگر به سختی خواهد توانست که از گفت‌وگوهای متعدد بین ایران، ترکیه و روسیه غفلت کند.

بعد از توافق ایران، ترکیه و روسیه برای ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه و برقراری آتش‌بس سراسری، درگیری‌ها با معارضان در این کشور کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته و نبرد با گروه‌های تروریستی تسریع شد. بگونه‌ای که علاوه بر پایان یافتن فاز نظامی مبارزه با داعش در عراق، این گروه تمام مناطق مسکونی تحت اشغال خود را از دست داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان