بازدید 3444

پیام آیت‌الله ‌نوری‌همدانی به حزب‌الله لبنان

کد خبر: ۷۵۹۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴ 28 December 2017

مرجع تقلید شیعیان خطاب به نخبگان لبنانی ‌گفت: سلام ما را به حزب‌الله لبنان برسانید و بگویید ما سیوف خود را از دماء سیراب می‌کنیم تا بتوانیم بر اسرائیل غاصب پیروز شویم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از نخبگان لبنانی که در بیت این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به اهمیت جهاد در راه خداوند اظهار داشت: اسلام در همه بعد از ابعاد خود توجه به مسئله عزت و عظمت دارد چراکه اسلام ابعاد متعددی برای بیان حقیقت اسلام معرفی کرده است.

وی با بیان توجه اسلام به تمام ابعاد مختلف عزت‌آفرین و اینکه مسلمانان باید بتوانند عزت و قدرت اسلام را نشان دهند، افزود: حزب‌الله لبنان عزت و عظمت اسلام را در تمام ابعاد و چهره‌ها نشان می‌دهد، و امروز لازم است مسلمانان در تمام ابعاد سیاسی، اجتماعی، نظامی و اقتصادی متحد و قوی باشند تا بتوانند عزت اسلام را نشان دهند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت آموختن زبان عربی بیان کرد: عربی لغتی بسیار کامل است و هیچ لغتی را مانند لغت عرب کامل و جامع نمی‌بینیم، قرآن مجید نیز به زبان عربی نازل‌شده است اما این جزئیات را در زبان فارسی و زبان‌های دیگر عالم نداریم، البته زبان فارسی نیز بسیار سلیس و روان است.

وی گفت: دشمنان اسلام در مقابل ما این‌همه پیشرفت را به نام غرب و منابع غربی گذاشته‌اند، در قرآن قوه جاذبه بیان‌شده اما غرب گفت که نیوتن این قوه را کشف کرده است، دشمن سعی کرد آنچه مسلمانان زحمت‌کشیده بودند را به نام خود صادر کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به جنگ‌های صلیبی ابراز کرد: علومی که غرب به ما عرضه کرد تصور کردیم که علوم غربی است، درحالی‌که این علوم متعلق به مسلمانان بود و ما نیز باید سعی کنیم منبع این علوم را به مسلمانان نشان دهیم.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه باید به دنیا چهره فرهنگی، سیاسی و اجتماعی اسلام را نشان داد، خاطرنشان کرد: قرن‌ها مدیریت اسلامی در دست غرب بود اما امروز اسلام نشان داده که در زمینه‌های مختلف فرهنگی دارای حرف‌های بسیاری است.

وی با اشاره به موضوع انفال گفت: کل معادن، دریاها، جنگل‌ها و کوه‌ها در هرکجا باشد طبق فقه شیعه باید در اختیار امام یا جانشین امام قرار بگیرد و اگر خودمان مدیریت کنیم می‌توانیم بهترین اقتصاد را داشته باشیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به جنگ صفین گفت: در این جنگ پس از تصرف شریعه فرات توسط معاویه، معاویه به عمر عاص گفت که ما به لشکر امام علی(ع) آب نمی‌دهیم تا این‌ها تسلیم ما شوند، امام علی(ع) به فرماندهان خود گفت: آن‌ها به دنبال جنگ هستند بنابراین با حمله و هجوم مالک اشترها و عمارها توانستند فرات را از معاویه و لشکر شام بگیرند و در جنگ پیروز شوند.

آیت‌الله نوری همدانی خطاب به نخبگان لبنانی حاضر در جلسه گفت: سلام ما را به حزب‌الله لبنان برسانید و بگویید ما سیوف خود را از دماء سیراب می‌کنیم تا بتوانیم بر اسرائیل غاصب پیروز شویم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر