بازدید 14164
امیر خجسته در گفت وگو با «تابناک» مطرح کرد؛

مافیای قاچاق سیستمی در کشور نفوذ کرده است؛ حجم قاچاق از مبادی رسمی بالای 80 درصد است؛ کسانی که می گویند قاچاق نیست، چرا از من سند نمی گیرند؟

من نمی دانم این مافیای قاچاق چقدر قدرتمند است که برخی از اسناد در مجلس گم شده است و کسی در این باره پاسخگو نیست! احساس من این است که این مافیا با پول های میلیاردی در همه جا راه یافته است. نمی توانیم آرام بیاییم و برویم و بگوییم ما نماینده مردم هستیم. اینها در همه جا نفوذ کرده اند و می خواهند به مجلس هم نفوذ کنند.
کد خبر: ۷۵۹۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹ 28 December 2017

تهدید نماینده مجلس از سوی برخی مدیران گمرک!/مافیای قاچاق گمرکی در همه جا نفوذ دارد  وقوع فساد از هر نوع ممکن، فارغ از اینکه در کدام یک از ارکان اقتصادی رخ دهد، موجب زیر سؤال رفتن و تزلزل در آن بخش خواهد شد؛ مشکلی که بسته به میزان اهمیت آن نهاد، تبعات مختلفی خواهد داشت.

به گزارش «تابناک»؛ بر پایه آمارهای ستاد مبارزه با قاچاق ارز، در پایان سال 95 رقم کل قاچاق 12.6 میلیارد دلار اعلام شد. البته به جز قاچاق از طریق مسافری، کوله بری و ته لنجی، حدود 5.1 میلیارد دلار قاچاق از طریق گمرک و مناطق آزاد صورت گرفته است؛ این میزان قاچاق حدود 42 درصد از کل قاچاق برآوردی در سال 95 را شامل می‌شود.

هرچند در آمار ستاد به صراحت تفکیکی در خصوص قاچاق از گمرک و مناطق آزاد انجام شده، چندی پیش، سخنگوی پیشین ستاد مبارزه با قاچاق کالا، صراحتا وجود بیش از 3 میلیارد دلار قاچاق از گمرکات را مطرح کرده بود.

در روزهای گذشته، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به موضوع قاچاق ورود کرده اند؛ اما گویا در این راه به مشکلاتی برخورده اند، به گونه ای که کار به تهدید یک نماینده نیز کشیده شده و برخی خبرهای پشت پرده، حتی از جابجایی و تغییر محل سکونت برخی نمایندگان درگیر در این موضوع حکایت دارد.

امیر خجسته در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: کسی که بخواهد با فساد مبارزه کند، باید هزینه بدهد و از جان و آبروی خود بگذرد، این یک اصل است؛ بنابراین، ما هم جان می دهیم و هم آبروی خود را در این راه فدا می کنیم.

این نماینده مجلس گفت: نماینده مجلس نمی تواند ببیند که اموال مردم را غارت می کنند و نمی شود قبول کرد که از مبادی رسمی، هزاران کانتینر کالای قاچاق وارد کشور شود. گمرک و مافیای گمرک هماهنگ کردند، هر کس از مردم و مسئولان و نمایندگان مجلس بخواهد حرفی بزند، وی را بزنند.

وی یادآور شد: می خواهند در داخل و بیرون مجلس آنقدر نفرت سازی کنند که کسی جرأت مبارزه با قاچاق سیستمی را نداشته باشد؛ بنابراین، نباید کاری در مجلس کنیم که مافیای قاچاق احساس راحتی کند. باید عزم جدی باشد تا مردم احساس دلسردی نکنند.

وی گفت: مافیا هزاران میلیارد برای فیلم سازی و مسموم کردن فضا هزینه کرده است و نمی خواهند کسی وارد این داستان شود؛ اما بسیاری از همین کارکنان دولت، اطلاعاتی به ما رسانده اند که نشان از قاچاق سیستمی دارد؛ بنابراین، باید از خودمان هزینه کنیم. نمی توانیم آرام بیاییم و برویم و بگوییم ما نماینده مردم هستیم. اینها در همه جا نفوذ کرده اند و می خواهند به مجلس هم نفوذ کنند. من مستنداتی از فساد دارم و این مستندات را به هیأت رئیسه داده ام و امیدوارم ترتیب اثر داده شود.

من نمی دانم، این مافیای قاچاق چقدر قدرتمند است که برخی از اسناد از مجلس گم شده است و کسی در این باره پاسخگو نیست. احساس من این است که این مافیا با پول های میلیاردی در همه جا راه یافته است.

این نماینده همچنین یادآور شد: هم اکنون حجم قاچاق از مبادی رسمی بالای 80 درصد است و بسیار حساب شده و سیستماتیک و البته با هماهنگی خود آقایان وارد کشور می شود. البته این کار مربوط به کارمندان گمرک نیست، چون همین ها اطلاعات را به ما داده اند، ولی برخی مدیران خود گمرک در این کار دست دارند.

کسانی که می گویند قاچاق نیست، چرا از من سند نمی گیرند؟ مدیر گمرک یکی از شهرها300 میلیون تومان را رشوه گرفته و اقرار کرده است و البته خدا می داند که چقدر دیگر هم گرفته شده است!

اما برخی منکر این موضوع هستند، در حالی که دادستان اقرار این فرد را تأیید کرده است، و گفته که باید مسئولان گمرک اصلاح شوند و دست مافیا را قطع کنند، نماینده ها را تخریب می کنند و علیه آنها فیلم می سازند و حتی تهدید هم کرده اند.

وی گفت: من از این تهدیدها زیاد دیده ام. به من گفته اند، اگر کنار نکشی، چنان و چنان خواهیم کرد. اینها می خواهند سیستم را به جایی ببرند که مسئولان وحشت کنند و نزدیک این موضوعات نشوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۳۷
با گران شدن همه چیز و تثبیت نرخ ارز قاچاق بیشتر هم خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
جدیدترین دستگاه اسکن کانتینر فقط دو میلیون دلار است و در گمرک مالت نصب شده است. کافیست 100 عدد از اینها با قیمت 200 میلیون دلار در گمرک شهید رجایی نصب شود و جلوی 20 میلیارد دلار قاچاق گرفته شود.
کیه که ندونه چه خبره ...
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
خدا میدونه
شما میدونید
ما هم میدونیم
مافیا با پدر خواندش در سیسیله اینی که ما میبینیم ابرمافیاست
بابا ایول چرا آقای قاضی پور ودیگر نمایندگان استانها قاچاق خیز ساکتند نمایندگان مناطق کردم را ساکتن نکنه نماینده قاچاقچی ها باشن؟!
با سلام
درود و سلام فراوان بر آزاده و جانباز شجاع و ایثارگر ، احسنت و خدا قوت ، خدا یار و یاورت باشد جهت مبارزه با مفسدان اقتصادی و زرمداران و زور مداران ملعون و از خدا بی خبر . همه برایت آرزوی موفقیت می کنیم .
ما مردم حرف این بنده خدارو کاملا قبول داریم. ولی آیا یاری رسانی هست؟
آقا شما که مدرک داری اسم بیار مردم خودشون میدونن چجوری برخورد کنند
واقعا این حرفهای اقای نماینده صحت دارد انسان فکر میکند دیالوگی از یک فیلم سینمایی هالیودیست به نظر شما نباید فاتحه این مجلس و بازرسی و......راخواند
چه جالب !
خب اونا هم شریک جرمن دیگه
مقابله با قاچاق و فساد سیستماتیک اصلا مهم نیست. اونچکه مهمه مقابله قدرتمندانه با کنسرت، اینترنت، شبکه های اجتماعی، سینما و حقوق شهروندی است
جناب كرباسيان با اين سيستم جامع آنچنان آش شله قلمكارى درست كرد كه دوغ و دوشاب توش گمه وهر روز هم يك بخشنامه.... همشم قاچاق نيست اينقدر جدول تعرفه درمورد كالا هاى مشابه بالا پايين داره از ميزان اكسيد سرب كالاى شيشه اى تا نوع آغشتگى كاغذ!؟ تمام اينه موجب فساد ونيز تاخير وخسارت است يعنى برخى جاها كالا باتعرفه پايين واردميشه يا برعكس براى اينكه چوب لاى چرخت بزارن هى سوال مطرح ميكنن تو تعيين ماهيت وهى هزينه آزمون ونمونه بردارى وجابجايى و... يعنى ماهم رشوه داريم وهم باج!
تمامى اينهاباعث فساد، بالا رفتن هزينه ها بابت آزمون هاى متعددكه برخى چون در ايران نيست بايد يه شركت بازرسى پيداكنى موردتاييدباشه وخلاصه كلى پول هنگفت بدى و...بجاى اين همه تعرفه هاى متفاوت وليست سرسام آور بكنيد چندقلم شر قضيه رو بكنيد منتهى نمى خوان چون نون دونيه...
راستى بررسى كن تابناك ببين درسته كه دركيش ومنطقه آزاد سلفچگان دستگاهاى كپى مستعمل مى آوردن ومجدد به عنوان ارتقا داده شده ! واردكشور مى شده!
البته خوب هزينه هاى تبليغات نمايندگان هم خيلى زياده نياز به حامى دارن درموقع انتخابات ؟ درسته؟
اگر اراده باشد,مبارزه باقاچاق ساده خواهد بود ولی اگر اراده باشد!!!
بندر ازاد چابهار برای مردم منطقه بندر ازاد نیست زیرا اگر چهار حلقه لاستیک اگر از غرفه های خریداری شود واز چابهار بطرف نیکشهر بروید همان چهار حلقه لاستیک کالای قاچاق حساب میشود و دادگاه انها را جریمه ومصادره می کند اما ترانزیت صد کامیون پر به سمت تهران بیاید ازاد ازاد است ایا این مافیای قاچاق نیست؟
تابناک جان دنبال قاچاق میگردی؟
یک نگاهی به وضعیت واردات خودرو از بهمن سال قبل تا الان بنداز و بخشنامه های ضد و نقیض بازرگانی و هیئت دولت را بخون همه چیز را متوجه میشی!
بعد میان ما با هزار بدبختی کار میکنیم خداشاهده میبندن مارو به مالیات ارزش افزوده هزار داستان دیگز ولی اینها که میلیارد دلار میبرن کسی باهاشون کار نداره قصه روزگار این شده بیمه یه جور جریمه ات میکنه مالیات هزار تا مشکل به اسم شرینی میگیره تا بزاره کار کنی و... ادم به غلط کردن میفته این چه داستانی شده هزاران شرکت تو کارت دخیلن بی چارت میکنن به اسم این که میخوای کار کنی میخوای 5 نفر در کنارت نون بخورن
اين چه سازماني است كه ميتواند در همه جا نفوذ كند و تهديد هم بكند؟
مرگ بر آمریکا
من که چشمم آب نمیخوره درست بشه .
همه چی شده مثل فیلم هندیای دهه شصت و هفتاد
اگرهمین مسئولین هر روز یک جریانی را علم می کنند وسرمردم را گرم می کنند دست بدست هم داده وبسیج شوند ریشه قاچاق کالا خشکانده می شود . اگر صدا وسیما هرچندگاهی گزارش وجود کالا دربازار را به رخ مردم می کشد واقعاً از مبادی ورودی کالا گزارشهای رسمی ومستند تهیه کند و کانالهای ورودی ومسببین ورود قاچاق به کشور را به مردم نشان دهند آنوقت کسی جرات تهدید نمایندگان ومسئولین کشو راندارد .
متاسفانه مافیای قاچاق کالا ازدست دولت خارج شده و اقلیتی بادرامدهای بادآورده ملت ایران رابه تمسخرگپرفته اند
حرف زیاداست شنونده بایدعاقل باشد ظرف 30سال است که مدعی مبارزه با قاچاق ومفاسد اقتصادی هستند ولی متاسفانه هرسال بدتر ازسال گذشته میشود چون مافیای قاچاق ورانتخواری ریشه دوانده
مثلا ما ساحل نشین هستیم خیر سرمان/ باور کنید اکثر مردمان هرمزگان مخصوصا روستا ها زیر خط فقر هستند ولی وقتی نگاه می کنی به گمرگ روززانه صد ها تریلی بار از گمرک رفت آمد دارند .مامور انتظامی تمام راه ها بسته کسی نمی تونه دوبسته رانی ببر جایی برای زن بچه اش کار کنه . در این میان هستند کسانی که با بست بند کردن کامیون پر بار رد می کنند.
فقط حرف حرف و حرف ...
کیه که عمل
عمل در کار نیست
تو ایران ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مبارزه با فسادمون لوثه! هر طرحی و هر سیستمی از دنیا الگو میگیریم هم در داخل لوث میکنیم!
من مطمنم اگر این مساله ورود هم بهش بشه آخرش چیزی از توش درنمیاد! مگه الان فساد سه هزاری ته و پشت پرده اش معلوم شد؟ املاک نجومی مگه معلوم شد؟ بابک زنجانی معلوم شد؟ ساخت و سازهای بی رویه و زمین خواریا و ... مگه معلوم شد؟؟
هیچ کدام تهش درنیومد! هیچ کدام به نتیجه نرسید و تنها برای دلخوش کنی مردم تنها و تنها یسری شو و نمایش اجرا شد! بنظر من مردممان و همچنین نمایندگانی که آزاده ان خودشونو با این مسایل درگیر نکنن.
اگه واسه هر خلاف بالای یک میلیون اعدام بزارن و واقعا انجام هم بدن دو ساله همه چیز برمیگرده رو روال.
ده تا گردن بزنن وسط میدون کار تمومه
این اقا هفته گذشته با مسولان گمرک و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شبکه خبر مناظره داشت- واقعا در آن جلسه حرفی برای گفتن نداشت و سندهایی هم که میگفت همه از سامانه گمرک برداشته بود- برخی فقط ژست خوبی دارند.
البته کسی منکر حجم بالای قاچاق و مشکلات مردم نیست اما این مسایل با ژست و فریاد بلند حل نمیشود.
ممکن است که اقدامات اخیر منفع عده ای را به خطر انداخته لذا باید فرار به جلو کنند مواظب باشید
اگرتعرفه ها وعوارض گمرکی منحصر بفرد در دنیارا صفر کنیدقاچاق و حتی کوله بری هم منتفی خواهد بود وملت در رفاه وحقوقهای نجومی واختلاس ها وغارتها نیز از بین خواهد رفت
لطفا دیگر نه مبارزه کنید نه اخبار از قاچاق بدهید
چون این اخبار روز بروز ناامیدترمان میکند
مردم از حرفهای احمدی نژاد دلسرد نمی شوند از فساد دلسرد میشوند
بنظرم سهم آقای خچسته پرداخت نشده که صداش در اومده . جدیدا هر کی رو از قدرت پایین اومده یا سهمش رو نمی دن دم از مردم می زنه و افشا گری . چرا حضرات تا الان ساکت بودن ؟
جواب ناشناس ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷

حالت خوش نیست. منظورت کورد هستش. برادر من دیوار کوتاه تر ندیدی یا جرات دیدن نداری. حجم قاچاق از کوردستان 0.1 درصد قاچاق ایران هم نیست. ببین کیا مشغولن و کجا. یهو نچرخ به کوردها گیر بده. موجودات مثل تو هستن که جوون 17 ساله رو بخاطر کولبری با تیر میزنن. میدونی چرا کولبرن . چون کار نیست اونجا. انشالا سرت بیاد بیکاری که درک کنی.
مملکت گل وبلبلی است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان