بازدید 6675
۹

پیشنهاد جدید درباره قیمت "بنزین"

کد خبر: ۷۵۹۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳ 27 December 2017

عضو کمیسون اقتصادی مجلس گفت: پیشنهادی داده شده مبنی بر اینکه قیمت بنزین در شهرستان ها کمتر از تهران باشد یعنی نرخ بیشتر بنزین در تهران در راستای کاهش آلودگی هوا و تقویت حمل و نقل عمومی باشد.

به گزارش ایلنا مهرداد لاهوتی نماینده مردم آستانه در مجلس و عضو کمیسون اقتصادی درباره رد تبصره افزایش قیمت بنزین در کمیسیون انرژی اظهار داشت: نهایت تصمیمات مجلس در کمیسیون تلفیق گرفته می شود و تصور بنده این است که در نهایت قیمت متعادل می شود.

وی افزود: دولت قرار است که ١٧ میلیارد و ٤٠٠ میلیون تومان از افزایش قیمت حامل های انرژی را جهت اشتغالزایی اختصاص دهد که این امر با بنزین ١٥٠٠ تومانی و نرخ ٤٠٠ تومان بابت هر لیتر گازوئیل محقق می شود.

لاهوتی تصریح کرد: البته پیشنهاد دیگری نیز مطرح است و آن اینکه قیمت بنزین در شهرستان ها کمتر از تهران باشد یعنی نرخ بیشتر بنزین در تهران در راستای کاهش آلودگی هوا و تقویت حمل و نقل عمومی باشد.

وی با اشاره به اینکه جلسات کمیسیون تلفیق از روز شنبه آغاز می شود، گفت: البته دولت برای افزایش قیمت حامل های انرژی نیازی به اجازه مجلس ندارد، زیرا ما قبلا گفته ایم قیمت بنزین ٩٥ درصد فوب خلیج فارس باشد، اما با توجه به حذف یارانه اقشاری از مردم و همچنین افزایش رقم مالیات به مردم فشار وارد می شود.

گفتنی ست؛ اخبار دریافتی از جلسه روز گذشته کمیسیون برنامه و بودجه حاکی از آن است که اعضای این کمیسیون نیز ضمن مخالفت جدی با افزایش ۵۰ درصدی قیمت بنزین، از معاون امور بودجه سازمان برنامه و بودجه دعوت کرده‌اند با حضور در این کمیسیون به دلایل دولت برای ارائه لایحه افزایش قیمت را تشریح کرده و به بررسی تبعات تورمی و اجتماعی آن بپردازد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۹
چرا افزایش؟!مگر درامد مردم افزایش پیدا کرده؟!مگر بنزین از ۸ریال به ۱۰۰۰تومان افزایش یافته الودگی هوا کمتر شده است؟گرانی تاکی و تاکجا؟!
این یعنی بنزین دو نرخی. دو نرخی هم یعنی فساد و سوءاستفاده یه عده خاص.
پمپ بنزینهای ورودی تهران که در تقسیم بندی جغرافیایی در شهر تهران نباشند قیامت خواهد شد و صف وحشتناک برای یک باک بنزین ارزانتر!!!
نمي شود بنزين دونرخي شود چون در ان صورت مردم بنزين را ازشهرستان به تهران قاچاق مي كنند .
اونوقت ديگه بنزين فروشي از شهرستانها به تهران راه ميفته واي واي واي
با دو نرخی کردن نرخ بنزین در تهران و شهرستانها عملا قاچاق از مرزها به داخل هدایت می شود.
اگر قیمت بنزین در شهرستانها کمتر از تهران باشد. باز قاچاق بنزین از شهرستانها به تهران.
دولت چرا برای اشتعال زایی از جیب مردم خرج می کند.
دولت منابع ملی را هدر ندهد، کلی اشتغال می تواند ایجاد کند.
ميشه دقيقا" بگين منظور از تقويت حمل و نقل عمومي با افزايش قيمت بنزين چيه ؟ يعني مردم بيشتر از وسايل نقليه عمومي استفاده كنند ؟ كدوم وسيله نقليه عمومي همين الان كه عده زيادي از وسيله شخصي استفاده ميكنند يه سر به مترو و اتوبوس و ... بزنيد
اشتغالزایی به قیمت نابودی مردم وهمان کسانی که از این محل مشغول بکار شدند. شرکتها وفروشگاهها یکی پس از دیگری بسته می شوند .
جهت اشتغال زایی!!!!!!!! عجب
یعنی الان که یارانه کلی ادم قطع میشه اشتغال زایی نمی کنن به بنزین گیر دادن؟
از 10سال پیش که بنزین از 100تومن شد 1000 مگر اشتغال زایی شد؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار