بازدید 2077

سفر هیئت جنبش فتح به مصر برای پی‌گیری پرونده آشتی

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و رئیس این جنبش در پرونده آشتی که به قاهره رفته، دیدارهایی را با مسئولان دستگاه اطلاعات مصر برای بررسی این پرونده آغاز کرد.
کد خبر: ۷۵۹۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ 27 December 2017

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و رئیس این جنبش در پرونده آشتی که به قاهره رفته، دیدارهایی را با مسئولان دستگاه اطلاعات مصر برای بررسی این پرونده آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، این دیدارها درحالی آغاز شده که اخیرا اختلافاتی میان فتح و حماس درباره فعالیت دولت در غزه و مالیات و حقوق کارمندان این منطقه به وجود آمده است.

سفر عزام الاحمد، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح به قاهره در سایه تلاش‌های مصر برای نجات طرح آشتی فتح-حماس و توقف اظهارات رهبران این دو که اختلافات میان آنها را وخیم‌تر می‌کند، صورت گرفته است.

به گفته منابع فلسطینی، قاهره به عنوان میانجی‌گر و ناظر پرونده آشتی، برای نجات پرونده تلاش زیادی کرده و با رهبران فتح و حماس برای رسیدن به تفاهم درباره مسائل موجود تماس برقرار کرده است.

به گفته منابعی در جنبش حماس، این جنبش تماس‌هایی از مسئولان مصری دریافت کرده و در جریان تحولات پرونده آشتی قرار گرفته‌اند. این منابع اعلام کردند که حماس در زمان کنونی هیئتی به قاهره نمی‌فرستد و منتظر واکنش مصر و تفاهم‌هایی است که با فتح خواهد داشت.

این منابع می‌گویند که اقدامات مربوط به آشتی تقریبا متوقف شده و از زمان تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره قدس هیچ گونه تحرک جدیدی در این پرونده حاصل نشده و همین مسئله بیانگر احتمال فروپاشی آن است.

در همین راستا، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و یحیی السنوار، رئیس این جنبش در نوار غزه مجددا مواضع خود را درباره آشتی اعلام کرده و تأکید کردند که تا رسیدن به اهداف مطلوب این مواضع را خواهند داشت.

هنیه بر پایبندی حماس به دستاورد آشتی براساس توافق قاهره تأکید کرد و در عین حال نسبت به کندی اجرا شدن این پرونده که نتایج وخیمی برای مسئله ملی فلسطین خواهد داشت، هشدار داد.

السنوار نیز تأکید کرد: ما امتیازهای زیادی برای تحقق آشتی دادیم و از این مسئله پشیمان نیستیم.

وی تأکید کرد که بهتر است آشتی تنها میان فتح و حماس نباشد بلکه تمامی فلسطینی‌ها در آن مشارکت داشته باشند تا مانع فروپاشی آن شویم.

السنوار تأکید کرد که وی از گروه‌های فلسطینی خواسته کمیته ویژه‌ای برای حمایت ملی از آشتی تشکیل دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار