بازدید 2039

تقدیر سفارت اسرائیل در قاهره از اظهارات جنجالی مورخ مصری

در پی اظهارات جنجالی یک مورخ و نویسنده مصری در خصوص قدس و لزوم عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس، سفارت این رژیم در قاهره با صدور بیانیه ای از این نویسنده مصری تقدیر کرد.
کد خبر: ۷۵۹۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳ 27 December 2017

در پی اظهارات جنجالی یک مورخ و نویسنده مصری در خصوص قدس و لزوم عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس، سفارت این رژیم در قاهره با صدور بیانیه ای از این نویسنده مصری تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «شفق نیوز»، در پی ادعای جنجالی یک نویسنده و مورخ مصری درباره قدس اشغالی، سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره با صدور بیانیه ای از این نویسنده مصری قدردانی کرد.

«یوسف زیدان» نویسنده و مورخ مصری در گفتگو با «عمرو ادیب» مجری معروف مصری در برنامه «کل یوم» گفت با معنای رایجی که در خصوص «عادی سازی روابط» در میان اعراب در خصوص اسرائیل ایجاد شده مخالفت است و به عقیده او عادی سازی روابط یعنی پذیرش واقعیت.

در حالی که عمرو ادیب در پاسخ به این اظهار نظر او گفت که عادی سازی روابط در فرهنگ مردم کشورهای عربی این است که اسرائیل را تحریم کنند و به عنوان مثال کالای اسرائیلی خریداری نکنند تا تل آویو از سود حاصل از آن اقدام به کشتار جوانان و کودکان فلسطینی و عرب نکند.

یوسف زیدان البته به افرادی که او را به تلاش برای زمینه سازی و توجیه اقدام ترامپ متهم کرده اند هم واکنش نشان داد و گفت بعد از سالها تحقیق در تاریخ یهودی ها و اعراب باید بگویم که قدس محلی مقدس برای سه دین آسمانی است. او همچنین مدعی شده بود که مسجد موجود در قدس مسجد الاقصی نیست.

این اظهارات نویسنده مصری به مذاق اسرائیلی ها خوش آمده و سفارت این رژیم در قاهره با صدور بیانیه ای اعلام کرده که از اظهارات نویسنده و تاریخ نگار مصری خوشحال شدیم و معتقدیم ریشه اختلاف میان یهودیان و اعراب به اقدامات افراط گرایان ارتباط دارد.

سفارت اسرائیل اعلام کرده پیام این نویسنده مصری که خواستار دوری از کینه میان اعراب و یهودیان است پیام مهمی برای تل آویو به شمار می رود و همکاری قاهره با اسرائیل می تواند به سود نسل جوان در مصر و اسرائیل باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس