بازدید 3386

داورزنی:مهندسی انتخابات؟ اتهامی نمانده که به ما نزده باشند!

کد خبر: ۷۵۸۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶ 26 December 2017

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: در بوکس استعدادهای زیادی داریم و باید بدون نگاه قومی فضا را برای رشد در این رشته فراهم کنیم.

 به گزارش تابناک ورزشی، محمدرضا داورزنی در مجمع انتخاباتی فدراسیون بوکس گفت: از زحمات طولانی مدت برادر بزرگم احمد ناطق نوری برای توسعه بوکس در کشور تشکر می کنم. فصل جدیدی از امروز در بوکس آغاز شده است و کار رییس جدید برای رسیدن به اهداف بزرگ این رشته نیاز به همفکری و خرد جمعی دارد. حضور قدرتمندانه در بازی های آسیایی و المپیک در هر رشته ای باعث ارتقای غرور ملی می شود و بوکس ایران پتانسیل درخشش بین المللی را دارد.

Image result for ‫داورزنی‬‎

 وی افزود: استعدادهای زیادی در جای جای بوکس کشور وجود دارد و باید بدون نگاه قومی استانی فضا را برای رشد این رشته در تمام استان ها فراهم کنیم. نگاه ملی بدون حب و بغض و اتحاد و همدلی بزرگان باعث پیشرفت هر رشته ای از جمله بوکس می شود. پشتوانه سازی باید از مهم ترین برنامه های فدراسیون بوکس در آینده باشد. امروز رقابت انتخاباتی تمام شد و خواهشم از تمام دوستان این است که برای 4 سال آینده در کنار بوکس باشند و برای رشد آن به رییس جدید کمک کنند. بازوان اجرایی آقای ثوری هیات های استانی هستند. استفاده از تجربه پیشکسوتان را به طور جدی توصیه می کنم. اگر ما در ووشو، کشتی و تکواندو صاحب سکوهای جهانی هستیم، قطعا در بوکس هم با یک برنامه ریزی و استراتژی بلندمدت می توانیم سکوهای جهانی را کسب کنیم.

 داورزنی در حاشیه مجمع نیز در جمع خبرنگاران، گفت: امروز مجمع انتخاباتی بوکس برگزار شد. ناطق نوری هم 28 سال بعد از انقلاب با ایجاد فدراسیون زحمت کشید. جلسه خوبی برگزار شد. نامزدها برنامه‌های خود را ارائه کردند. کتیرایی یکی از نامزدهایی بود که در خصوص نکات مثبتی که می‌تواند به بوکس کمک کند ارائه کرد و در نهایت کنار رفت. برخی نامزدها هم غایب بودند و رقابت بین سه نامزد پیگیری شد. ثوری به دلیل سبقه‌ای که در بوکس داشته و مسئول هیأت سیستان بلوچستان بود، در انتخابات شرکت کرد و در نهایت رای مجمع را به دست آورد.

 وی افزود: در 12-13 مجمعی که امسال برگزار کردیم وزارت برگزارکننده بود اما اینکه گفته‌اند وزارت نماینده دارد، خیر اینطور نیست. به عنوان مثال در بسکتبال 23-24 نفر ثبت‌نام کردند که یا رئیس بودند یا مسئول و احساس کردیم می‌توانند به بسکتبال کمک کنند اما تلاش ما این است که عدالت را برقرار کنیم و شرایطی فراهم شود تا هر کسی برنامه‌اش را ارائه کند. کسانی که رای را در صندوق می‌اندازند، رؤسای هیأت‌ها،‌ نماینده ورزشکاران، نماینده داوران و ... هستند. آنها تشخیص می‌دهند چه کسی شرایط بهتری دارد. ما هم به نظر مجمع احترام می‌گذاریم. روح دموکراسی همین است. نه تنها در این رشته بلکه در همه رشته‌ها وزارت ورزش از رای مجمع حمایت می‌کند. ما انتخابات چند رشته دیگر را پیش رو داریم تا فدراسیون‌ها بتوانند برنامه‌های خود را برای بازی‌های آسیایی با ثبات پیگیری کرده و برای المپیک 2020 تلاش کنند.

 معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش درباره شائبه مهندسی انتخابات خاطرنشان کرد: متاسفانه چیزی نمانده که به ما نگویند. دوستان هر چه دلشان خواسته مطرح کردند. اگر دوستان فلش بک بزنند می‌بینند که وزارت تلاش کرده تا عدالت برقرار شود. مسئله داوری نیز مربوط به الان نیست و از قبل برای نامزدی صحبت شده بود اما در برخی از فدراسیون‌ها مثل بسکتبال شرایط متفاوت است. ما گفتیم پریچهره به فدراسیون بیاید تا شرایط را برای نامزدی فراهم کند. ما نباید وزارت ورزش را متهم کنیم. گاهی اوقات یک نفر چندین ماه در فدراسیونی می‌ماند و در انتخابات رای نمی‌آورد از طرفی نمایندگانی که از سوی فدراسیون برای مجمع انتخاب می‌شوند، باید شرایط لازم را داشته باشند. مثلا بهترین داور، بهترین مربی و بهترین ورزشکار باشد. ما برای اینکه شائبه‌ای پیش نیاید به داوری گفتیم در انتخابات حضور پیدا نکنند. تلاش وزارت ورزش هم این است که با آرامش و بی‌طرفی انتخابات را برگزار کند.

 داورزنی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم نماینده بسکتبال در مجمع کمیته ملی المپیک حضور داشته باشد، گفت: در تلاش هستیم تا 22-23 دی ماه مجمع انتخاباتی فدراسیون بسکتبال را برگزار کنیم؛ البته این موضوع مشروط به این است که نهادهای تایید صلاحیت هم زودتر بتوانند کارهای خود را انجام دهند. تلاش می‌کنیم استعلام‌ها زودتر گرفته شود و ما بلافاصله مجمع انتخابات انتخاباتی را برگزار کنیم. سعی می‌کنیم قبل از 25 در ماه مجمع انتخاباتی بسکتبال برگزار شود.

 وی در مورد تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی فدراسیون والیبال خاطرنشان کرد: هنوز شرایط بهنام محمودی نهایی نشده است. تلاش ما این است که مشکل بهنام هم حل شود. ضمن اینکه ما وظایف مربوط به بخش خود را انجام داده‌ایم و از نهادهای دیگر هم پیگیر حل مشکل او هستیم تا محمودی بتواند در انتخابات حاضر شده و برنامه‌هایش را ارائه کند. اینکه نام محمودی اعلام نشده مربوط به حوزه ما نیست. به هر حال پیش‌بینی می‌کنم مشکل او قابل حل باشد و بتواند در انتخابات حضور پیدا کند.

محمدرضا داورزنی

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار