بازدید 2077

درخواست بیش از ۵۰ شخصیت مطرح کویتی برای حل بحران قطر

جمعی از چهره‌های کویتی برای دومین بار از رهبران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای حل بحران قطر و از بین بردن اختلافات با استناد به طرح آشتی امیر کویت دعوت کردند.
کد خبر: ۷۵۸۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳ 26 December 2017

جمعی از چهره‌های کویتی برای دومین بار از رهبران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای حل بحران قطر و از بین بردن اختلافات با استناد به طرح آشتی امیر کویت دعوت کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، ۵۳ تن از دیپلمات‌ها و چهره‌های دانشگاهی، سیاسی و رسانه‌ای از جمله "عبدالله بشاره"، اولین دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس و "سامی النصف"، وزیر رسانه سابق کویت و "فهد المعجل"، تاجر کویتی با امضای بیانیه‌ای مشترک تحت عنوان "فراخوان برای بحران خلیج فارس و پیامدهای آن" نسبت به استمرار این بحران و تبدیل آن به مشکلی غیرقابل حل هشدار دادند.

آنها تاکید کردند، ادامه یافتن بحران منطقه خلیج فارس گذشته از پیامدهای بی پایان، فرصت‌های منفی را برای طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی که به دنبال افزایش تنش‌ میان کشورهای منطقه هستند، ایجاد خواهد کرد.

این چهره‌ها در ادامه نگرانی خود را از پیامدهای این بحران بر ماهیت شورای همکاری خلیج فارس و ساختار و منافع اعضای آن به ویژه در شرایط خطرناک منطقه‌ای و بین‌المللی ابراز داشتند و اجرای طرح آشتی صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت را برای توقف اختلافات و تنش‌ها خواستار شدند.

همچنین آنها از تمامی کسانی که این مساله را دنبال می‌کنند و تمامی کارشناسان در کشورهای منطقه خلیج فارس خواستند از دمیدن بر آتش فتنه و اختلافات و برانگیختن احساسات و ایجاد کینه و دشمنی به جای در پیش گرفتن عقل و تلاش برای برقراری آرامش خودداری کنند.

امضاکنندگان این بیانیه اعلام کردند، هر چه قدر ما در مهار این بحران و از بین  بردن پیامدهای منفی آن تلاش کنیم، می‌توانیم منافع مردم کشورهای منطقه خلیج فارس را حفظ کنیم.

این گروه در سپتامبر گذشته فراخوان مشابهی برای حل بحران خلیج فارس دادند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر