بازدید 2450

۱۰ مناقشه بزرگ ترامپ در سال ۲۰۱۷

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در اولین سال ریاست جمهوری‌اش مناقشات فراوانی را ایجاد کرد. تمایل ترامپ به زیرپا گذاشتن هنجارهای سیاسی خشم متحدان او را در پی داشت اما برخی حامیانش از آن استقبال می‌کردند. در اینجا می‌توان به ۱۰ مناقشه بزرگ ترامپ در سال ۲۰۱۷ اشاره کرد.
کد خبر: ۷۵۸۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵ 25 December 2017

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در اولین سال ریاست جمهوری‌اش مناقشات فراوانی را ایجاد کرد. تمایل ترامپ به زیرپا گذاشتن هنجارهای سیاسی خشم متحدان او را در پی داشت اما برخی حامیانش از آن استقبال می‌کردند. در اینجا می‌توان به ۱۰ مناقشه بزرگ ترامپ در سال ۲۰۱۷ اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، ۱۰ مناقشه بزرگ ترامپ از نگاه پایگاه خبری هیل، به شرح زیر است:

۱-اخراج جیمز کومی

تصمیم ترامپ برای اخراج کردن جیمز کومی، مدیر اف‌بی‌آی بزرگترین لطمه‌ای بود که او در اولین سال به خودش وارد کرد. این کار مستقیما به انتصاب رابرت مولر انجامید از سوی معاون دادستان کل آمریکا به عنوان بازرس ویژه پرونده تحقیقات ارتباط ترامپ با روسیه منجر شد.

۲-مناقشه شارلوتزویل

نحوه واکنش ترامپ به تجمع راست‌های افراطی در یک شهر ایالت ویرجینیا در ماه اوت خبرساز شد و انتقادات شدیدی را از داخل حزب خود ترامپ در پی داشت. ترامپ در واکنش به این تجمع گفته بود که "نفرت، تعصب و خشونت از سوی طرف‌های مختلف" مشاهده شده است. این پاسخ به این معنی بود که ترامپ نئونازی‌ها و معترضانی که علیه تجمع این افراد تظاهرات کردند را برابر دانسته است و این خشم مردم را در پی داشت.

۳-ممنوعیت مسافرتی

ترامپ بعد از یک هفته از آغاز ریاست جمهوری‌اش فرمان اجرایی ممنوعیت سفر اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا را امضا کرد که در دادگاه ناکام ماند. او چندی بعد فرمان دیگری امضا کرد و این فرمان نیز به در بسته خورد اما اوایل دسامبر دادگاه عالی آمریکا سومین اصلاحیه فرمان ترامپ را برای این ممنوعیت‌های مسافرتی که شامل شش کشور می‌شد، موقتا تایید کرد.

۴- اظهارات تند علیه بازیکنان راگبی

چند ماه پیش گروهی از بازیکنان راگبی آمریکا در اعتراض به نابرابری نژادی در این کشور به هنگام پخش سرود ملی به جای ایستادن زانو زدند؛ ترامپ بعد از این رخ داد در اظهارنظر تندی به آنها تاخته و گفت که مقام‌های لیگ راگبی باید این بازیکنان "حرامزاده" را از میدان اخراج می‌کردند.

۵- توصیف رهبر کره شمالی به "مردک موشکی"

ترامپ در جریان سخنرانی‌اش در ماه سپتامبر در مجمع عمومی سازمان ملل کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را با لفظ مردک موشکی خطاب قرار داد و همچنین وعده داد که آمریکا می‌تواند کره شمالی را کاملا نابود سازد. در مقابل رهبر کره شمالی نیز ترامپ را یک فرد فاقد سلامت روانی خواند.

۶- صحبت‌های مناقشه برانگیز خطاب به خانواده یک سرباز کشته شده آمریکایی

ترامپ در ماه اکتبر سال جاری میلادی برخورد بدی با خانواده یک سرباز کشته شده آمریکایی در کشور نیجر به نام لادیوید جانسون داشت. این مناقشه بعد از آن ایجاد شد که فدریکا ویلسون یک نماینده دموکرات آمریکایی و دوست خانواده جانسون گفت ترامپ در تماس با همسر بیوه این سرباز به او گفته که قطعا می‌دانید که شوهر شما می‌دانسته چه وظیفه‌ای دارد. ویلسون ترامپ را به بی تفاوتی نسبت به این فداکاری متهم کرد و همچنین همسر ویلسون نیز گفت که ظاهرا ترامپ اسم شوهر او را به خاطر نداشته است.

۷- صدور کیفرخواست

تحقیقات تحت رهبری مولر اواخر ماه اکتبر منجر به مشکلات جدی برای ترامپ شد. در آن زمان پل مانافورت، رئیس سابق کمپین انتخاباتی ترامپ و دستیارش ریچارد گیتس در ارتباط با اتهامات پولشوئی با کیفرخواست روبرو شدند. همچنین علیه جورج پاپادوپولوس یک دستیار رده پایین‌تر کمپین ترامپ نیز کیفرخواست صادر شد. تهدید بزرگ آنجا بود که گفته شد پاپادوپولوس در حال همکاری با پرونده دادستان‌ها در ارتباط با پرونده ارتباط ترامپ با روسیه است و بعدا نیز در ماه دسامبر گفته شد مایکل فلن، مشاور امنیت ملی سابق ترامپ به دروغگویی به اف بی آی اعتراف کرده و با تیم تحقیقاتی مولر یک توافق برقرار کرده است تا هرچه بیشتر همکاری کند.

۸- اظهارنظر توهین آمیز ترامپ علیه یک سناتور زن دموکرات آمریکایی

بعد از آنکه کرستن گیلیبراند، سناتور دموکرات خواهان استعفای ترامپ به دلیل رسوایی‌های جنسی مطرح شده علیه او شد، ترامپ در اظهارنظری توهین آمیز در توئیتر خطاب به او نوشت: این سناتور "سبک" یکبار به دفتر من آمد و برای کمک‌های انتخاباتی التماس کرد و گفت که "هرکاری" برای دریافت این کمک‌ها می‌کنم و حالا با ترامپ در میدان درافتاده است. این اشاره ترامپ به لفظ "هرکاری" به توهین جنسی وی به این نماینده زن آمریکایی تعبیر شد.

۹- مناقشه مربوط به اظهارنظر شون اسپایسر درباره حاضران در مراسم آغاز ریاست جمهوری ترامپ

شون اسپایسر، دبیر مطبوعاتی سابق کاخ سفید با انتقاد از نحوه پوشش رسانه‌ها از روز مراسم آغاز ریاست جمهوری ترامپ مدعی شد که در این مراسم بیشترین میزان مردم شرکت کننده در تاریخ آمریکا حضور داشته‌اند اما انتشار تصاویر مربوط به حاضران در مراسم آغاز به کار ریاست جمهوری اوباما در ژانویه ۲۰۰۹ این ادعا را رد کرد.

۱۰- مناقشه مربوط به آنتونی اسکاراموچی مدیر ارتباطات سابق کاخ سفید

اسکاراموچی به عنوان یکی از دوستان ترامپ در ۲۱ ژوئیه از سوی وی به عنوان مدیر ارتباطات کاخ سفید منصوب و ۱۰ روز بعد به دلیل اظهارنظرهای توهین آمیزش اخراج شد. او در مصاحبه‌ای با یک خبرنگار نیویورکر شدیدا به رینس پریباس اولین رئیس دفتر کاخ سفید در دولت ترامپ و استیو بنن استراتژیست ارشد سابق وی حمله کرده بود و با الفاظی توهین آمیز آنها را خطاب داده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها