بازدید 6036
۳

پای تخفیف به بازار نان باز شد

رقابت بر سر جذب مشتریان پای تخفیف های ویژه را حتی به نانوایی ها باز کرد. برخی تخفیف در این اقلام را ناشی از کمبود قدرت خرید می دانند در حالی که رقابت برای جذب مشتری در این عرصه در نهایت نفع مصرف کنندگان را در پی خواهد شد.
کد خبر: ۷۵۸۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴ 24 December 2017

خبرآنلاین نوشت: رقابت بر سر جذب مشتریان پای تخفیف های ویژه را حتی به نانوایی ها باز کرد. برخی تخفیف در این اقلام را ناشی از کمبود قدرت خرید می دانند در حالی که رقابت برای جذب مشتری در این عرصه در نهایت نفع مصرف کنندگان را در پی خواهد شد.

تخفیف ویژه و حراج غالبا مشمول اقلام پرمصرفی که در سبد غذایی و روزانه خانوارها جای ندارد . اقلام پرمصرف در ساختار اقثتصادی ایران ، اقلامی هستند که مشمول دریافت یارانه می شوند .
به عبارت دیگر یارانه اعطایی از سوی دولت راه را بر هر رقابت، تخفیف یا تلاش برای جذب مشتری از میان می برد اما این روزها اتفاقی غیر عادی در بازار نان کشور ، البته در نانوایی های آزادپز به چشم می خورد.


بازار نان ایران چند سالی است که با فضایی نیمه یارانه ای روبروست . در این راستا برخی نانوایی ها به صورت آزادپز فعالیت می کنند و نان نیمه یارانه ای را با قیمتی بالاتر برای مصرف کنندگان پخت می کنند.
حالا در این راستا ، برخی نانوایی های آزادپز برای جذب مشتری دست به ارائه تخفیف زده اند و در این راستا نان را با قیمتی پایین تر از قیمت های پیشین به فروش می رسانند.


تصویر مقابل نانوایی ای در شرق تهران را نشان می دهد که 300 توماتن در قیمت هر قرص نان سنگگ تخفیف داده و نان ساده ای که پیش از این 1300 تومان می فروخت را به قیمت 1000 تومان عرضه می کند.
قیمت یارانه ای هر قرص نان سنگک هشتصد تومان است . پیش از این تصمیماتی برای افزایش قیمت نان اتخاذ شد که با مخالفت رییس جمهور ، ابلاغ قیمت ها جدید نان از ابتدای آذر منتفی شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
300 تومان یعنی 25 درصد تخفیف. بنابراین معلوم میشود سود نانوایی با هنین قیمت های فعلی حداقل همین مقدار است. پس باید گفت تصمیم اخیر به افزایش نرخ نان بیمورد و زیاده خواهی بوده است.
بازار نان باید از انحصار تعدادی نانوا خارج شود و نان هم باید به یک کالای رقابتی تبدیل شود.
خیلی خوشحال نشید لطفا
تجربه نشون داده که بجای آن از کیفیت پخت، وزن نان، کاهش و از آرد نامرغوب با قیمت خرید پایین تر استفاده خواهند کرد.
بنده چندین بار با 124 تماس گرفتم و از کیفیت نان عرضه شده از یکی از نانوایان بسیار محترم شکایت کردم، هیچ ترتیب اثری داده نشد.
تبلیغات دیگه بسه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر