بازدید 6638
۴
گزارش

آیا تعلیق کشتی ایران تا المپیک حتمی شده است؟

به گفته مسئولان فدراسیون کشتی، کمیته بین المللی المپیک به نمونه های مشابه در 13 سال اخیر استناد کرده و به همین دلیل اصرار زیادی به برخورد با این مساله دارند.
کد خبر: ۷۵۷۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 23 December 2017

صحبت های اخیر مسئولان فدراسیون کشتی نشان می دهد خطر تعلیق این رشته بیش از پیش جدی شده است و کار از فدراسون جهانی فیلا هم فراتر رفته است.

به گزارش تابناک ورزشی، در حالی که نزدیک به یک ماه از مسابقات کشتی آزاد زیر 23 جهان در لهستان می‌گذرد، بررسی پرونده شکست علیرضا کریمی مقابل حریف روسی و کشتی نگرفتنش با نماینده رژیم صهیونیستی در دستور کار اتحادیه جهانی کشتی قرار گرفته است. آنطور که نایب رییس فدراسیون کشتی عنوان کرده، رسول خادم با استفاده از نفوذ خود در اتحادیه جهانی در ابتدا توانسته این پرونده را تا حدودی حل و فصل کند؛ اما ورود کمیته بین المللی المپیک کار را برای مسئولان فدراسیون کشتی ایران سخت کرده است.

 تا به حال 2 جلسه برای بررسی این ماجرا تشکیل شده که هر 2 بار مسئولان فدراسیون سعی کردند از اتحادیه جهانی مهلت بگیرند تا راهکار مناسبی برای حل این مساله پیدا کنند. با این حال پرونده شکست علیرضا کریمی در دستور کار فوری اتحادیه جهانی قرار گرفته چون IOC منتظر اعلام نتیجه بررسی این پرونده است.به گفته مسئولان فدراسیون کشتی، کمیته بین المللی المپیک به نمونه های مشابه در 13 سال اخیر استناد کرده و به همین دلیل اصرار زیادی به برخورد با این مساله دارند.

آیا تعلیق کشتی ایران تا المپیک حتمی شده است؟

 حمید بنی تمیم، نایب رییس فدراسیون کشتی در آخرین اظهارنظرش گفته است: «به دلیل حساسیت بالای این موضوع برای کمیته بین المللی المپیک، تعلیق کشتی ایران و محرومیت کشتی‌گیر و مربی وی، در اتحادیه جهانی کشتی به جریان افتاده است و تصمیم نهایی در این زمینه بزودی اعلام خواهد شد.» اگر شرایط همینطور پیش برود، به نظر می رسد به زودی باید منتظر شنیدن خبر تعلیق فدراسیون کشتی و محرومیت علیرضا کریمی و علیرضا رضایی باشیم.

 بنی تمیم در پایان از مسئولان عالی رتبه کشور هم درخواست کمک کرده است: «فدراسیون ایران با تمام توان، از ظرفیت دیپلماسی خود برای کاهش این جرایم بطور قطع استفاده خواهد کرد؛ اما با توجه به ورود مستقیم IOC و فشارهای بالادستی موجود، قطعا این موضوع فراتر از تعاملات کشتی ایران و اتحادیه جهانی کشتی است. باید در سطح کلان مدیریت داخلی و خارجی کشور تعیین تکلیف شود چون در این خصوص صرفا بحث ورزش و کشتی مطرح نیست. کشتی ایران با بهره مندی از نفوذ خود در اتحادیه، توانسته دو نوبت زمان بگیرد؛ اما موضوع در سطح بین المللی آن، بسیار فراتر از حوزه کشتی است.» با این وضعیت ورزش اول کشور که در طول چند دهه اخیر همواره پرمدال ترین رشته کاروان ایران در بازی های المپیک و آسیایی بوده، نیازمند کمک های مسئولان دولتی است تا از یک خطر بزرگ فرار کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
سلام
دیگه چه خبر؟؟؟/
وقتی همه مسائل رو با هم قاطی میکنیم نتیجه اش همین میشه ....
الان مثلا اعتراض کردیم به جنایات اسراییل!
فاز اول: تعلیق کشتی
فاز دوم:حذف از المپیک
فاز سوم : ورود بانوان به ورزشگاهها.

فاز چهارم: پذیرش و نرمش قهرمانانه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار