بازدید 2618

چین: اروپا ناقض مقررات سازمان تجارت جهانی است

یک سخنگوی وزارت خارجه چین گفت اتحادیه اروپا در شرایطی پکن را به زیر پا گذاشتن مقررات سازمان تجارت جهانی متهم می کند که خود ناقض این ضوابط است.
کد خبر: ۷۵۷۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵ 22 December 2017

یک سخنگوی وزارت خارجه چین گفت اتحادیه اروپا در شرایطی پکن را به زیر پا گذاشتن مقررات سازمان تجارت جهانی متهم می کند که خود ناقض این ضوابط است.

به گزارش روز جمعه ایرنا 'هوا چون اینگ' در مصاحبه ای در پکن گفت اتحادیه اروپا در سندی به سازمان تجارت جهانی، اتهامات بی پایه و اساسی به چین وارد کرده است.

خبرگزاری شینهوا می نویسد اتحادیه اروپا در شرایطی دست به انتشار این گزارش زده است که تخطی های خود از مقررات این سازمان را نادیده می گیرد.

سخنگوی چین از این اتحادیه خواست به مقررات ذی ربط سازمان تجارت جهانی پایبند بوده و تدابیری اتخاذ نکند که مناسبات تجاری طرفین را خدشه دار کند.

شینهوا خاطر نشان کرده این اتحادیه در سند اخیر خود به سازمان تجارت جهانی از نحوه رشد تجاری و اقتصادی چین شکایت کرده و آن را یک خطر برای اقتصاد جهان معرفی کرده است.

سخنگوی چین گفت اتحادیه اروپا با نقض مقررات سازمان تجارت جهانی و انتشار این گزارش و مقصر جلوه دادن چین راهبرد برد ـ باخت را اجرا می کند.

وی تاکید کرد حرکت هایی از این دست نه تنها مغایر با مقررات سازمان تجارت جهانی است و به اقتصاد جهان لطمه می زند، بلکه خطری برای خود اتحادیه محسوب می شود.

این سخنگو اضافه کرد که در سال های گذشته اقتصاد چین و برنامه های این کشور برای واردات کالا برای توسعه اقتصادی دنیا بسیار مهم بوده است و این کشور سهم مهمی در آینده اقتصادی دنیا دارد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل