بازدید 7024

آمریکا خواستار اقدام شورای امنیت علیه ایران شد

کد خبر: ۷۵۷۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷ 22 December 2017

سخنگوی کاخ سفید با تکرار اتهام‌های ثابت‌نشده علیه ایران درباره موشک‌‌های شلیک‌شده به پایتخت عربستان، از شورای امنیت خواست ایران را به‌خاطر نقض مکرر قطعنامه‌های این شورا پاسخگو کند.

به گزارش تسنیم به نقل از «رویترز»، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید، عصر پنجشنبه در بیانیه‌ای از اقدام ائتلاف متجاوز سعودی به بازگشایی یک‌ماهه بنادر یمن، که امکان ورود کالاهای تجاری و کمک‌های انسان‌دوستانه را فراهم می‌سازد، استقبال کرد.

عربستان سعودی، از چهارم اکتبر گذشته که در آن روز نیروهای ارتش یمن یک فروند موشک بالستیک را با موفقیت به فرودگاه «ملک خالد» در ریاض شلیک کردند، تمامی گذرگاه‌های هوایی، زمینی و دریایی این کشور جنگ‌‌زده را بسته است.

سارا سندرز در این بیانیه بار دیگر اتهام‌های ثابت‌نشده علیه ایران را تکرار کرد و گفت که ایالات متحده معتقد است که ایران مسئول حمله موشکی نیروهای یمنی در 19 دسامبر به کاخ پادشاهی «الیمامه» در ریاض است.

سخنگوی کاخ سفید گفت: «از شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌خواهیم که ایران را به‌خاطر نقض‌های مکرر و آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت مؤاخذه کند».

به‌دنبال حمله موشکی سه‌شنبه به کاخ الیمامه، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد نیز مدعی شد که حمله موشکی تازه حاوی تمام نشانه‌های حملات قبلی است که با کمک سلاح‌‌های تأمین‌شده توسط ایران انجام شده است.

در همین زمینه روز گذشته نیز «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی، تلفنی در این‌باره صحبت کرده‌ مدعی شدند که ایران بایستی درقبال حملات موشکی انصارالله پاسخگو باشد.

این در حالی است که مقام‌های ایران هرگونه حمایت تسلیحاتی از جنبش «انصارالله» در یمن را قویاً رد کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار