بازدید 3023

برنامه ورود هواپیماها به ایران تغییر کرد؟

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده که ایران تا پایان سال 1396، هشت فروند هواپیمای جدید تحویل خواهد گرفت. اطلاعاتی که با برآوردهای اولیه صورت گرفته تفاوت دارد.
کد خبر: ۷۵۷۳۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰ 21 December 2017

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده که ایران تا پایان سال 1396، هشت فروند هواپیمای جدید تحویل خواهد گرفت. اطلاعاتی که با برآوردهای اولیه صورت گرفته تفاوت دارد.

به گزارش ایسنا، ایران‌ایر در زمستان سال گذشته موفق شد پس از چند ماه مذاکره مداوم قرار داد خود با شرکت هواپیماساز ایرباس را نهایی کرد تا در قالب آن 100 فروند هواپیمای این شرکت در قالب برنامه‌ای هشت ساله وارد ایران شود. قراردادی که اجرای آن ظرف چند هفته اول آغاز شد و ایران‌ایر پس از چند ماه سه فروند ایرباس جدید تحویل گرفت.

چند هفته پس از آن قرارداد هما با هواپیماسازی ATR نهایی شد و در قالب آن بنا شد 20 هواپیمای جدید کوچک وارد ایران شود که در جریان اجرای آن نیز تاکنون 6 ATR به ناوگان کشور اضافه شده است.

پس از اجرای این قراردادها در گام‌های ابتدایی ایران‌ایر برای سال 2017 و 2018 نیز برنامه‌ریزی خود را اعلام کرد.

پرورش مدیرعامل وقت این شرکت اعلام کرد: تا پایان سال 2018 باید قرارداد فروش ATR پایان پذیرد و از این‌رو این شرکت اروپایی وقت دارد در طول 13 ماه آینده 14 هواپیمای باقی‌مانده را به ایران تحویل دهند که می‌تواند بخشی از صحبت‌های رییس سازمان هواپیمایی کشوری به تحویل هواپیماهای ATR اختصاص یابد.

در حوزه تحویل قرارداد هواپیماهای ایرباس نیز طبق برآورد ابتدایی ایران‌ایر باید تا پایان سال  2017 میلادی چهار فروند 320 به ایران تحویل داده می‌شد که با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال بعید به نظر می‌رسد این هواپیماها به کشور وارد شود.

همچنین ایرباس بنا شده تا پایان سال اینده میلادی نیز پنج فروند ایرباس 321 و چهار فروند ایرباس 330 به ایران تحویل دهد که بخشی از آن در سال جاری کشور باید اجرایی شود.

با توجه به رسیدن به سه ماه پایانی سال جاری احتمالا برنامه‌ریزی ایرباس برای تحویل هواپیماهای خود به ایران با تغییراتی همراه خواهد بود که البته بخشی از آن به دلیل برنامه‌ریزی‌های جدید برای نهایی کردن فاینانس‌ها به وجود آمده که به نظر می‌رسد بخشی از فرآیند نهایی سازی آن به خود شرکت ایرباس ارتباط خواهد داشت.

ایران‌ایر هنوز اعلام نکرده که این هشت فروند هواپیما از کدام شرکت‌ها و در کدام کلاس‌های پروازی به ایران خواهند آمد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر