بازدید 3634
۱
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

شاخص کل بورس با شتران و خودرو دوباره در مسیر صعودی قرار گرفت

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماگر بورس با حمایت مثبت نمادهای معاملاتی شتران، خودرو، فملی و کچاد، به رشد 113 واحدی دست یافت و در سطح 95 هزار و 590 واحد قرار گرفت. همچنین در بازار فرابورس شاهد رشد 8.4 واحد شاخص کل و رسیدن به رقم 1077 واحد بودیم.
کد خبر: ۷۵۶۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱ 19 December 2017

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه 28 آذرماه 96 با افزایش 113 واحدی معادل 0.12 درصد به رقم 95 هزار و 590 واحد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در چهارمین روز کاری هفته، برخلاف روز قبل، شاهد روند صعودی شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 36 واحدی به رقم 30 هزار و 637 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با رشد 71 واحدی، عدد 17 هزار و 884 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 54 واحدی به رقم 13 هزار و 485 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز با رشد 0.30 درصد همراه شد و 313 واحد افزایش را رقم زد به سطح 103 هزار و 486 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 105 واحد افزایش به رقم 68 هزار و 146 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با 106 واحد افزایش همراه بود و عدد 202 هزار و 256 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت 11:40 داشت و در سطح 95 هزار و 703 واحد قرار گرفت.
 
 نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛
 
در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد شتران (پالايش نفت تهران) با 52 واحد، نماد خودرو (ايران‌ خودرو) با 37 واحد، نماد فملی (ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌) با 30 واحد، نماد کچاد (معدني‌وصنعتي‌چادرملو) با 21 واحد، نماد وغدیر (سرمايه‌گذاري‌غدير(هلدينگ‌) با 14 واحد، نماد شیران (س. صنايع‌شيميايي‌ايران) با 13 واحد، نماد وبملت (بانك ملت) با 12 واحد، نماد شسپا (نفت سپاهان) با 11 واحد و نماد کگل (معدني و صنعتي گل گهر) با 10 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان) با 31 واحد، نماد همراه (شركت ارتباطات سيار ايران) با 24 واحد، نماد شبریز (پالايش نفت تبريز) با 21 واحد، نماد تاپیکو (س. نفت و گاز و پتروشيمي تأمين) با 20 واحد، نماد فارس (صنايع پتروشيمي خليج فارس) با 15 واحد و نماد پترول (گروه پتروشيمي س. ايرانيان) با 14 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر بورس داشتند.
 
معامله‌گران بورس امروز، با کاهش حجم معاملات نسبت به روز دوشنبه، یک میلیارد و 196 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب 74 هزار و 865 نوبت معامله و به ارزش 260 میلیارد و 244 میلیون تومان داد و ستد کردند.
 

بر اساس گزارش بازار سرمایه (سنا)، امروز فرآورده های نفتی، خودرو و فلزات اساسی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای نیروکلر، موتورسازان تراکتورسازی ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، تایدواتر خاورمیانه، قند ثابت خراسان، افست و نورد آلومینیوم بود.

در مقابل نمادهای سرما آفرین، دوده صنعتی پارس، ایران ارقام، محورسازان ایران خودرو، صنایع پتروشیمی کرمانشاه، لوله و ماشین سازی ایران و پالایش نفت تبریز با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

همچنین امروز سرمایه گذاران بورسی برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم، اورق مشارکت شهرداری تهران، اوراق مشارکت رایان سایپا، سهام آهنگری تراکتورسازی ایران، تایدواتر خاورمیانه و اوراق مشارکت شهرداری شیراز بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را داشتند.

در مقابل گروهی از سرمایه گذاران تلاش کردند با عرضه های سنگین از سهام پارس دارو، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری تهران، اوراق مشارکت شهرداری مشهد و اوراق صکوک رایتل خارج شوند.

در پایان معاملات امروز سرمایه گذاری معادن و فلزات با معامله بلوکی 305 میلیون سهم به ارزش 558 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشتند.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دوباره قرمز پوش میشه !!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار