بازدید 14681
فائزه هاشمی:

حجاب اجباري مانند كشف حجاب نتيجه ندارد

کد خبر: ۷۵۶۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸ 19 December 2017

فائزه هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه دانشجویان در هر دوره‌ای، در هر زمانی و در هر کشوری نقطه امید کشور هستند، اظهار کرد: آزادی‌خواهی، شجاعت، منطق و سایر ویژگی‌ها آنها می‌تواند مسیری را برای توسعه کشور مشخص کند.

به گزارش آرمان، وی عصر دیروز در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان با بیان اینکه در دنیایی زندگی می‌کنیم که کشورها به دنبال توسعه هستند، تصریح کرد: محور سنجش توسعه بر مبنای توسعه اقتصادی، توسعه سیاسی، توسعه اجتماعی، فرهنگی و ... است.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه امروز موضوع زنان و حقوق بشر بحث اصلی در توسعه است، اضافه کرد: نمی‌توان توسعه‌ای را متصور شد که در آن زنان و حقوق بشر جایگاهی نداشته باشند و جایگاه زنان و حقوق زنان مواردی است که مرتبط با هم است. وی با بیان اینکه توسعه یک امر تدریجی است، خاطرنشان کرد: توسعه ژاپن 50 سال طول کشید و توسعه سختی‌هایی دارد که باید آن را تحمل کرد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه ایران یک کشور اسلامی است و در موضوعات مختلف و به ویژه فرهنگی اجتماعی عقاید و آرمان‌های اسلامی ما در مسیر توسعه تاثیرگذار است، یادآور شد: اسلام مهم‌ترین و و شاید تنهاترین دینی است که حقوق بشر و موضوع زنان در آن دیده شده است. وی با اشاره به اینکه اگر امروز در جامعه ما و یا کشورهای اسلامی حقوق زنان به آن شکل لازم محقق نشده، آن را نمی‌توان به پای اسلام گذاشت، یادآور شد: فلسفه وجودی اسلام بر پایه به‌روز بودن آن است، یعنی بتواند به نیازها و مطالبات جامعه در هر زمان پاسخ دهد، داعش نیز ادعای اسلامی بودن دارد، اما آیا اسلامی که مدنظر آنها است با اسلامی که ما برداشت داریم، یکسان است.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه به نام اسلام بسیاری از کارها انجام می‌شود که با اسلام فاصله دارد، تأکید کرد: شیعیان مجتهد و سنی‌ها مفتی‌هایی دارند و وظیفه مجتهد به‌روز کردن اسلام است. وی با بیان اینکه همانگونه که با کشف حجاب رضا شاه مخالفم، با حجاب اجباری نیز مخالف هستم، تبیین کرد: 40 سال از انقلاب گذشته و اگر به تاریخ 40 ساله رجوع کنیم، آیا حجاب اجباری مردم ما را با حجاب‌تر کرده، اما در مقایسه با گذشته، روز به روز بدحجابی و کم‌حجابی بیشتر شده و حجاب و دین تقویت نشده و بعد از کشف حجاب رضاشاه نیز علاقه نسبت به دین بیشتر شد.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه دین اسلام بسیار جامع و کامل است، خاطرنشان کرد: اگر به عنوان مدیر در جامعه بدرفتاری می‌کنیم، آن را نباید به پای اسلام گذاشت. وی با بیان اینکه زمانی که تیم‌های ورزشی ایران در خارج از کشور مسابقاتی را برگزار می‌کنند، یکی از اقدامات سفارتخانه‌ها این بوده که خانواده‌ها را جمع کرده و به ورزشگاه می‌برند، تصریح کرد: این مهم کار خوبی است، اما اگر ورود زنان به ورزشگاه موجب گناه می‌شود، چرا در خارج از کشور این مهم ایرادی ندارد.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه مردان ما هنوز باغیرت بوده و زمانی که با خانواده خود بیرون می‌آیند، رفتارهای خود را کنترل می‌کنند، اظهار کرد: حضور بانوان فضاها را تلطیف می‌کنند. وی با تأکید بر اینکه باید مطالبات به حق خود را دنبال کنیم، گفت: فضای مجازی این ویژگی را در جامعه ایجاد کرده و پیگیری مطالبات را آسان کرده است. وی با بیان اینکه احمدی‌نژاد با تابوشکنی که انجام داد وزیر زن داشت، اما در دولت روحانی این موضوع تکرار نشد، گفت: از روحانی انتظار این بود تا در دوره دوم وزیر زن داشته باشد، اما به روحانی فشارهایی آوردند تا وزیر زن نداشته باشد. هاشمی رفسنجانی در پایان با تأکید بر اینکه قوانین ما گاهی براساس تفکرات مردانه نوشته شده است، گفت: این قوانین قابلیت اصلاح دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۴
انتشار یافته: ۳۲
ولي آزادي بي حجابي هم بدليل غريزي بودن اين مسائل سبب گسترش آن شده و باعث انحراف وبرخي مشكلات ديگر مي گردد . قوانين الهي براي نجات خود انسانها وضع شده است. بدحجابي داريم تا بدحجابي.
پاسخ ها
خدا نشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
قوانین الهی؟
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
شما نگران قوانين اللهي هستي بايد بهت بگم كه براي بدحجابي خداوند مجازاتي كه توسط بشر انجام بشه تعيين نكرده اما براي ربا ريا بيت المال بي عدالتي و...خيلي مجازات هاي بدي تعيين شده شما همگام با اسلام جلوبريد حله
نوشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
واقعا فکر میکنید باید غرایز ما رو کنترل کنند؟...یا عقل و منش انسان باید کنترلش کنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
خارجیا خیلی ساده تر و معقول تر از ایرانیا می پوشن و آرایش می کنن...دلیلش آزادیه. عقده ای نشدنه.
احسنت . مرحبا
فرار مغزها فرار مهاجرت به خارج وسرمايه مسافرتهاي خارجي بيخودي و،،،،،،،،،،،،
تمام از حجاب اجباري ميباشد
در زمان صدر اسلام هم حجاب اجباري نبوده
در عربستان هم حجاب فقط در دو شهر اجباري ميباشد
اگر دنبال ايران اسلامي و آزاد هستيم حجاب اجباري را برداريد
حجاب اجباري مربوط به قانون ٤٠ سال پيش ميباشد بايستي براي نسل جديد قانون جديد نوشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
حجاب حکم الهی است و قانون جدید و قدیم ندارد . از زمانی هم که آیه حجاب آمد همه زنان مسلمان آن روزگار رعایت کردند چرا که آثار بی حجابی دوران جاهلیت را علنی دیده بودند و جامعه آماده پذیرش این حکم بود . ابتدای انقلاب هم قانون حجاب آمد و اکثریت قریب به اتفاق مردم پذیرفتند چرا که آثار بی حجابی های قبل از انقلاب را دیده بودند . حکم خدا نسل قدیم و جدید ندارد تا روز قیامت جاری است و اگر کسی دوست ندارد خودش می داند و خدایش . ضمن اینکه فرار مغزها و مهاجرت و غیره
بیشتر به خاطر بی عدالتی موجود در جامعه و وجود فرصتهای بهتر شغلی و تحصیلی در خارج از ایران است تا حجاب اجباری . این اشتباه است مملکتی که بیشتر دانشجویانش را خانم ها تشکیل می دهند با عربستانی که تازه می خواهد حق رانندگی به زنان بدهد مقایسه کنیم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
در ایران هم باید فقط در قم حجاب رو اجباری کنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
.قربون آدم فهمیده
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
ناشناس 9:49 خداوند براي رعايت نكردن حجاب مجازاتي تعيين نكرده شما داريد از خداهم مسلمونتر ميشيد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
جناب ناشناس 9:49 لطف بفرمائید بطور صریح بفرمائید در کدوم آیه قرآن آمده حجاب با این معیارهائی که الان داره ترویج میشه باید رعایت بشه؟
زمان پدر مرحوم شما که یادمونه کمیته های نیسان سوار!!! حالا چطور شده شما یه هویی ضد این صحبت ها شدی؟
ولی پوششی برای بیرنگ کردن فساد گسترده وبیعدالتی است ادامه بدهید
بلاخره یکی واقع بینانه به این مسئله نگاه کرد.
یعنی اگر بی حجابی آزاد بشه، مشکل حجاب حل می شه؟ یا اگر بی حجابی آزاد بود الان وضع حجاب بهتر بود؟
من به عنوان یک مرد خودم موافق فلسفه حجاب هستم اما به زور نمی شود مردم را با حجاب یا متدین کرد اگر هم کاستی در ادای شعاعر دینی وجود دارد باید ریشه آن را در عملکرد متولیان جامعه جستجو کنیم اما این را فقط می دانم که ممنوعیت بسیاری از امور شخصی از جمله حجاب سبب دوگانه شدن و منافقانه شدن زندگی اکثر مردم شده است تا جایی که حتی چند روز پیش یکی از مربیان خارجی فوتبال هم به زندگی دوگانه ایرانی ها اشاره کرده بود
ضمن تائید این حرف، بارها گفته ام، اجبار بر حجاب فقط در ایران به این صورت قانونی است
اگر آموزشهای موازین دینی و نیز حجاب در جامعه کافی باشد ، سطح آگاهی مردم در مورد اینکه چرا در دین مبین اسلام حجاب قرارداده شده بالا خواهد رفت واز چنین مردمی به زور نیز نمی توان چادر را ازش گرفت. بدبختانه ترویج مسائل غیردینی واشاعه آن به مراتب بالاتر از تبلیغ دین می باشد .
ما که مردم عادی و معتقد به دین اسلام هستیم میدانیم که قران کریم فرموده اند در دین هیچ اجباری نیست و راه هدایت و گمراهی مشخص است و انسان خودش در انتخاب راه آزاد است.پس هیچ قانون اجباری پذیرفته شدنی نیست.اگرچه به اجبار ممکن است آن را در سطح جامعه اجرا کنیم ولی واقعیت اینکه آن را نپذیرفته ایم در مهمانی ها و جشن هایمان کاملا مشهود است.
حجاب زن وقتی معنی پیدا میکند که نوع پوشش او موجب تمیز دادن زن از مرد نباشد، به عبارتی مستوره باشد یعنی خود را در بین مردان استتار نماید.معنی استتار هم که کاملا مشخص است، مستوره بودن در جامعه عربستان پوشش سر و پوشش بدن همانند مردان بوده است آیا حجاب در جوامع دیگر نیز باید اینگونه باشد؟
هر چیزی در صورت اجباری و با تحمیل باشد جواب نمیدهد و این یک اصل است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
پس لطفا خيلي از قوانين را برداريم
بله ان زماني كه داد ميزديد كه اي زن ها بياييد در كنار مردان كار كنيد بايد هم اعتقاد به حجابها كم رنگ تر ميشد!
در ضمن مردان هم غيرتشون كاهش يافته كه زنانشون را اينجوري به ميدان ميفرستند!!!!
چه عجب بلاخره يكي شجاعتش بيانشو پيدا كرد
كلاروح بشربااجباروزورمخالفه، يه سربه تركيه بزنيدواقعااونايى كه به حجاب معتقدندكاملااون رو رعايت مى كنندوبى حجاب هاهم خيلى نرمال لباس مى پوشن وهردوطيف به اعتقادات يك ديگراحترام مى زارن.
شمابررسى كن تابه حال هرسال چه بودجه عظيمى بابت ارگانهاى مقابله بابدحجابى هزينه شد؟ نتيجه؟ جز لجبازى وبرخوردهاى بعضانامناسب وتجربه اى بسيارتلخ كه باعث مهاجرت خيلى هاشد؟
بخشى ازبودجه ونيروى ناجابجاى اينكه صرف مقابله باسرقت وسايرمنكرات بشه كه به نظرم بسيارمهمترازعقب بودن روسرى وساپورت پوشيدن هست الان وضعيت بسياربهتربو .
متاسفانه قبول اشتباه جزفرهنگ خيلى هانيست
این شعاری کاملا غربی است که بعضی به اصطلاح روشنفکر آنرا تبلیغ می کنند. این خانم هم اگر اجباری نبود محجبه نمی شد ( قضاوت مردم، نگاه دیگران و انتظار دیگران و شاید ترس از خدا) در هر صورت اجبار باعث شده این وضعیت را بپذیرد. همه انسانها دوست دارند مطابق میل و سلیقه خود رفتار کنند. کمتر کودک 7 ساله ای را می توان پیدا کرد که با میل و سلیقه خود صبح زود از خواب بیدار شود و به مدرسه برود اجبار در کار است. اینکه پدر یا مادر خانه، تن به کار طاقت فرسا بدهند اجبار در کار است و ... . این اجبارها بعدا نتیجه خواهد داد. اینکه به کسی تذکر داده شود به دیگران بی جهت فحش نده نه تنها اجبار نیست بلکه ضرورت است. اینکه به خانمی تذکر داده شود جوانهای مردم را اذیت نکن کجای آن اجبار است. فحش به دیگران برای آنها حق و حقوقی ایجاد می کند همانطور که بی حجابی یک خانم برای افرادی که اور را می بینند حق و حقوقی ایجاد می کند.
موضوع بی حجابی نیست . زن اگر بی حجاب شود دوست دارد بقیه اندام خود رانیز عرضه کند . چه بسا اینکه هنوز با بدحجابی ، عرضه کردن اندام خود را برای نامحرم ، عیب و بی حیایی نمی دانند .
هیچ جای دینمان نگفته بگدارید یک بی حجاب عابروی حجاب را ببرد
کل دنیا پوشش زن و مرد اختیاری است. فقط و فقط ایران اجباریه. قوانینمون با تمام دنیا فرق داره.
اگه هدف از حجاب جلب توجه نکردن بوده به نظر من حجاب الان توی همه جای دنیا هست بجز ایران چون هیچ جایی بجز ایران زنها توی چشم نیستن. حجاب که فقط روسری و مانتو و چادر نیست ادم میتونه بدون اینها باشه و جلب توجه نکنه
حجاب اجباری بیشتر دهن کجی نسبت به فلسفه حجاب از سوی کسانی است که به آن اعتقاد ندارند و اولین کسانی که باید به حجاب اجباری اعتراض کنند خود کسانی هستند که به حجاب اعتقاد دارند بنابراین من به خانم هاشمی رفسنجانی درود میفرستم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان