بازدید 24004

راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا اعلام شد/ تأکید بر مقابله جدی با ایران در راهبرد جدید/ ترامپ: ما سپاه پاسداران را مجازات کردیم و داعش را شکست دادیم!/ ما به دنبال احیای قدرت آمریکا هستیم

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، راهبرد امنیت ملی جدید کشورش را منتشر کرد و در این راهبرد، شعار عمده دونالد ترامپ یعنی «آمریکای نخست» مورد تأکید قرار گرفته است. همچنین در بسیاری از بندهای راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا، ایران به عنوان یکی از مهم ترین تهدیدات پیش روی آمریکا مورد اشاره قرار گرفته است.
کد خبر: ۷۵۶۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶ 18 December 2017

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، راهبرد امنیت ملی جدید کشورش را منتشر کرد و در این راهبرد، شعار عمده دونالد ترامپ یعنی «آمریکای نخست» مورد تأکید قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»؛ همچنین در بسیاری از بندهای راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا، ایران به عنوان یکی از مهم ترین تهدیدات پیش روی آمریکا مورد اشاره قرار گرفته است.

در بندهای ابتدایی این راهبرد، ترامپ از بازسازی روابط دوستانه با کشورهای خاورمیانه به عنوان اهرمی مؤثر در ایجاد حرکت جمعی علیه ایران یاد کرده؛ از کره شمالی هم به عنوان دشمن شماره 2 و هدف دوم حرکت تحت هدایت آمریکا برای برخورد با دشمنان یاد شده است.

در این راهبرد آمده است، چین و روسیه تسلیحات پیشرفته تولید می کنند و قابلیت های آنها زیرساخت های حیاتی و ساختار مدیریتی ما را تهدید می کند و در همان بند، باز هم از ایران و کره شمالی به عنوان رژیم‌های بی‌ثبات‌کننده منطقه، تهدیدکننده مردم آمریکا و عامل تهدید برای متحدان این کشور نام برده شده است.

راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا اعلام شد/ تاکید بر مقابله جدی با ایران در راهبرد جدید

در بخش «اقدامات دارای اولویت» و زیربخش «ارتقای توان پدافند موشکی» آمده است: «ایالات‌متحده در حال استقرار یک سامانه دفاع موشکی چند لایه با تمرکز بر ایران و کره شمالی است تا بتوانیم از میهنمان در برابر حملات موشکی دفاع کنیم.»

همچنین در این سند آمده است: «رژیم ایران در حال ساخت موشک‌های بالستیک توانمندتر است و قابلیت ازسرگیری کار خود بر تسلیحات هسته‌ای را دارد؛ تسلیحاتی که می‌تواند ایالات‌متحده و شرکای ما را تهدید کنند.»

در ادامه این سند، باز هم ترامپ از ایران یاد کرده و ضمن «اصلی‌ترین حامی تروریسم دولتی» خواندن این کشور، ایران را به بهره‌گیری از بی‌ثباتی خاورمیانه برای بسط نفوذ خود و اقدام به حمله سایبری علیه منافع آمریکا متهم کرده است.

در ادامه این سند امنیتی، از درگیری چند نسلی فلسطینی‌ها و صهیونیست‌‌ها به عنوان عاملی منفی در برابر حرکت منطقه به سمت رونق و ثبات یاد شده و آمده است: «امروز اما، تهدیدات سازمان‌های تروریستی جهادی و تهدید ایران، این درک را ایجاد کرده که اسرائیل عامل مشکلات منطقه نیست.»

در بخش اولویت‌های سیاسی آمریکا، بدون نام بردن از کشوری خاص، آمده: «ما شراکت موجود را تقویت و شرکای جدیدی برای خود ایجاد می‌کنیم تا بتوانیم ثبات را از طریق امنیت، ایجاد کنیم. هر زمان هم که ممکن شد، (آنها را) به اجرای اصلاحات تدریجی ترغیب می‌کنیم.»

به طور کلی، در این سند علاوه بر مقدمه و نتیجه‌گیری، راهبرد امنیت ملی آمریکا در پنج بخش گوناگون تبیین شده است.

در بخش نخست که با نام حفاظت از مردم، سرزمین و سبک زندگی در آمریکا منتشر شده، به مسائلی از جمله تأمین امنیت مرزها، مقابله با سلاح‌های کشتار جمعی، سیاست‌های مهاجرتی، مقابله با افراط‌گرایی و جرایم سازمان‌یافته پرداخته شده است. تأمین منافع و امنیت آمریکا در فضای سایبری، از جمله دیگر مباحثی است که در این بخش به آن اشاره شده است.

بخش دوم این سند راهبردی، به ارتقای آبادانی در آمریکا می‌پردازد که در آن، مسائل اقتصادی داخلی و خارجی، مسائل حوزه پژوهش و فناوری و تسلط در حوزه انرژی مورد اشاره قرار گرفته است.

بخش سوم این سند با نام حفاظت از صلح از طریق قدرت منتشر شده که در آن مباحثی در رابطه با احیای توانایی‌های آمریکا در حوزه‌های نظامی، هسته‌ای، هوافضا، سایبری، اطلاعاتی و صنایع نظامی مطرح شده است. در این بخش همچنین موضوع دیپلماسی و راهبردهای واشنگتن در قبال آن بررسی و ذیل این عنوان، مباحث دیپلماسی رقابتی، ابزارهای دیپلماسی اقتصادی و حکمرانی اطلاعاتی مطرح شده است.

در بخش چهارم این گزارش، به موضوع افزایش نفوذ آمریکا پرداخته و عناوینی از قبیل تعامل با شرکا، دستیابی به نتایج بهتر در فضای چندجانبه و اشاعه ارزش‌های آمریکایی بررسی شده است.

بخش پنجم این سند به تبیین راهبردهای آمریکا در فضای منطقه‌ای پرداخته که در آن به شش منطقه هند-آرام، اروپا، خاورمیانه، جنوب و مرکز آسیا، نیم‌کره غربی و آفریقا اشاره شده است.

دونالد ترامپ در مقدمه این گزارش خطاب به آمریکایی‌ها نوشته است: مردم آمریکا مرا انتخاب کرده‌اند که آمریکا یک بار دیگر عالی شود. من وعده دادم که دولتم امنیت، منافع و رفاه شهروندان ما را در اولویت نخست قرار دهد. وعده دادم که اقتصاد آمریکا احیا و ارتش بازسازی خواهد شد، مرزهای ما مورد حفاظت قرار خواهد گرفت، یکپارچگی ما حفظ خواهد شد و ارزش‌های ما اشاعه خواهد یافت.

ترامپ خاطرنشان کرد: آمریکا با جهانی بسیار خطرناک مواجه شده که از تهدیدهای متعدد و روزافزونی سرشار است.

سخنرانی ترامپ به مناسبت اعلام راهبرد جدید امنیت ملی

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود به مناسبت اعلام راهبرد امنیت ملی جدید آمریکا برای چهار سال آینده گفت: سال گذشته مردم آمریکا رأی دادند تا این کشور دوباره عظمت خود را به دست آورد.

ترامپ افزود: رهبران آمریکا در دوره قبل به ندای مردم خود گوش ندادند. آن‌ها پیمان‌هایی امضا کردند که هزاران شغل را به بیرون از کشور فرستاد. رهبران قبلی آمریکا تهدیدات کره شمالی را نادیده گرفتند و یک توافق نامناسب را با ایران امضا کردند. آدم‌های بدی که در این چند سال وارد کشور ما شدند، نتیجه سیاست‌های مهاجرتی غلط گذشته است. سال گذشته مردم آمریکا تمام ناکامی‌های گذشته را رد کردند تا سرنوشت دیگری را برای خود رقم بزنند. آمریکا در حال بازگشت به دوران گذشته است و همه دنیا نشانه‌های این بازگشت را دیده اند. ما از این پس، همیشه و همه جا کشورمان را در اولویت قرار خواهیم داد. ما بودجه دفاعی خود را ۷۰۰ میلیارد دلار افزایش دادیم تا به نیاز‌های ارتش خودمان پاسخ دهیم.

رئیس جمهور آمریکا همچنین مدعی شد: ما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مجازات کردیم و گروه تروریستی داعش را شکست دادیم.

دونالد ترامپ خاطرنشان کرد: اعضای ناتو باید سهم خود را بپردازند و هزینه‌ای که ایالات متحده برای دفاع آن‌ها انجام داده را به ما بازگردانند. ما اجازه نخواهیم داد که کره شمالی جهان را تهدید کند. ما گزینه دیگری جز مقابله با این کشور نداریم. پس از رئیس جمهور شدن من رشد اقتصادی آمریکا رشد چشمگیری داشته و ارزش سهام و اعتماد سرمایه گذاران افزایش یافته است.

ترامپ گفت: کشوری که مرز نداشته باشد، کشور نیست. کشوری که نتواند از خود دفاع کند، نمی‌تواند از ارزش‌های خود دفاع کند. ما امروز استراتژی جدید امنیت ملی آمریکا را معرفی می‌کنیم. ما با رژیم‌ها و سازمان‌هایی مواجهیم که کشور ما را تهدید می‌کنند. ما با کشوری مانند چین روبه رو هستیم که امنیت اقتصادی ما را تهدید می‌کند. ما با رقبای سرسختی مواجه هستیم و به همین دلیل، باید خود را قدرتمند نگه داریم.

رئیس جمهور آمریکا گفت: استراتژی امنیت ملی جدید ما به چهار مسأله می‌پردازد؛ نخست اینکه استراتژی ما شامل ساخت یک دیوار در مرز جنوبی با مکزیک است و همچنین شامل پایان دادن به تمام برنامه‌هایی که مهاجران را به کشور ما می‌آورند. ما باید از ورود تروریسم اسلامگرا به آمریکا جلوگیری کنیم. استراتژی امنیت ملی ما در درجه بعد به دنبال تقویت و رونق بخشیدن به اقتصاد است. اگر اقتصاد ما ضعیف باشد، نمی‌توانیم به امنیت برسیم. ستون سوم استراتژی ما، حفظ صلح از طریق قدرت است. ما باید بنیه نظامی خود را بیش از پیش تقویت کنیم. استراتژی جدید ما انواع تهدیدات را در نظر می‌گیرد؛ از تهدیدات فضایی گرفته تا تهدیدات سایبری. آخرین بخش استراتژی امنیت ملی ما پیشبرد نفوذ آمریکا در سطح جهان است. ما باید اتحاد‌های قوی در جهان ایجاد کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۸۱
وقتی ما برای محو اسراییل و امریکا لحظه شماری و کورنومتر در خیابانها نصب میکنیم و پرچم امریکا را هر روز اتش میزنیم انتظار دارید انها قربان صدقه شما برن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
فرانسه و موضع گیری هایش تایید کننده این تحلیل آبکی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
اگه ما این کارا رو نکنیم، اونا دست از دشمنی بر میدارن؟
کودتای 28 مرداد بخاطر نصب کورنومتر بود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
ما هیچ انتظاری از استکبار جهانی نداریم و در واقع اگر جز این می گفتند متعجب می شدیم فعلا که قافیه را بدجور در منطقه باخته اند تا ببینیم بعدا چه می .شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
اقاي روشنفكر الان اكثر كشورها دارند پرچم اين كشور ها را اتش ميزنند
لطفا از ادبياتي كه كساني كه تازه راه انداختند استفاده نكنيم اقاي روشنفكر
!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
امثال شما هميشه يك بهانه داريد مانند برجام كه اگر ميگفتيد اجرا بشو چنين و چنان ميشود والان هماين بهانه

برو عمو يك كمي مطالعه كن كه چرا اينها با ما اينجوري هستند
گیر کردیم از دست این . اقا جان ما رو بیخیال شو . ما خودمون اینجا برای همدیگه تهدیدیم . ول کن برادر
من که تهدید برای کسی نیستم
فقط برای خودم تهدیدم
افسوس که فشار به ملت میاد و مسیولین همچنان در رفاه خواهند بود و ملت را دعوت به ریاضت کشیدن میکننند.
زياد حرف هايش منعكس نكنيد زيرا حرف داخل امريكا وجامعه جهاني خريداري ندارد و قصدش مطرح كردن خدوش است نه پشتوانه مردمي دَاوُدَ دَارد و نه جهاني لذا براي حرفهاش نبايد احترامي قايل شد ميگوييد چرا كاملا پوتين أو را شناخته و خوب كسي را انتخاب كرده و واقعا لايق اين مردم امريكا است مع اين كله پوك رييس جمهورش شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
مخصوصا بازار ،اقتصاد ودلار در ایران هیچ حساسیت وواهمیتی به حرفهای ترامپ نشون نمیده...
از این راهبردا زیاد گفتن
مهم اینه این استراتژی ها تا حالا علیه منافع امریکا معکوس عمل کرده
تغییرات د جهان سریع تر از اونیه که امریکای ترامپ بتونه بهشون برسه
کشورهای عربی مثل عربستان امارات بالابیگری امریکارو علیه مامیشورونن هرروز یک برنامه برای ایران رو میکنن یک روز بامتحد شدن با امریکا رقص شمشیر میکنن یک روز شوی موشکی حالاهم تهدید شماره یک امریکا میشیم .
اباما میگفت هروقت به کشورهای عربی سفر میکنم ازم میخان به ایران حمله نظامی کنم . این عربها کی دست بر میدارن از سر ایران . تا دیر نشده یک اقدامی بابد کرد.
قبل از حمله به عراق دروران صدام امریکا تبلیغات وسیعی از این دست راه انداخته بود علیه صدام تا افکار عمومیرا منحرف کنه خدا به دادمون برسه
دشمن دانا بلندت میکند برزمینت میزند نادان دوست .
کاری مسئولین به سر ملت آوردن که 100 تا دشمن نیاورد، نمیاره و نخواهد آورد!
تو منطقه ما کسی بخاطر ابروی زیبای ما از ما خوشش نمیاد و همه گروهها بخاطر پول و بودجه با ما یا رقیبانمان کار میکنند! مشکل اینجاست که ما درایم برای مقابله با آمریکا و اسراییل و عربستان و امارات و قطر و ترکیه و ... در منطقه پا به پای اونها دلار خرج میکنیم! اقتصاد ترکیه و عربستان که جای خودش اما حداقل در مورد آمریکا یادمون رفته که یک سوم کل سرمایه دنیا دست آمریکاییهاست! بالاخره این دلارها از یک جایی باید گرفته بشه تا جای دیگه خرج بشه! فقط خواستم برای دوستانی که دلشون رو خوش کرده اند یادآوری کنم که اینگونه اعمال قدرت کردن ما در منطقه به هیچ عنوان نمیتواند پایدار باشد! هربار که در همین الف یا دیگر رسانه های داخلی خبری خواندید که میگوید اقتصاد عربستان دیگر توان مخارج جنگ در یمن را ندارد و دیگر تحلیل های مشابه،‌ فراموش نکنید که این سکه روی دیگر هم دارد یعنی رقیب عربستان هم تا اینجا مجبور بوده پا به پای آنها خرج کند و خدا به دادش برسد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
"فقط خواستم برای دوستانی که دلشون رو خوش کرده اند یادآوری کنم که اینگونه اعمال قدرت کردن ما در منطقه به هیچ عنوان نمیتواند پایدار باشد!" احسنت
چقدر هم که برجام سبب «رفع شایۀ شوم تهدید و جنگ» شد! هیچ وقت جرئت درگیری مستقیم با ایران رو ندارن چون میدونن چقدر هزینه داره، اما مرتب برای ایران در منطقه سوژه درست میکنن تا انرژیش صرف غلبه بر همین سوژه ها بشه
پاسخ ها
امیر
| United States of America |
۰۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
اشتباه نکن دوست عزیز، آمریکاییها دست ما رو تو منطقه باز گذاشتن (البته تا حدی) که به مسئولین ما این موضوع رو بقبولانند که ایران بدون بمب اتمی هم میتواند قدرت منطقه ای باشد. با این استراتژی زیرکانه نه تنها برجام رو به خورد ما دادن بلکه حالا ما مجبوریم همه منابع خودمون رو خرج بازی قدرت در منطقه
بکنیم تا همان بلایی که آمریکا سر شوروی آورد و باعث شد شوروی بخاطر رقابت با آمریکا هزینه سنگینی بر اقتصادش وارد کنه و سپس از درون بپاشه رو سر ما هم بیارن!
کی بود داشت میگفت دلار نزول کرده بورس جهش ؟؟؟!!!
بیچاره بورس !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
اصلا تو میدانی بورس یعنی چی؟! آن هفته هم نوشتی بیچاره بورس، 4000 واحد رشد کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
من نمیدونم بورس چیه تو میدونی ولی برای قضاوت
نهایی در مورد بورس بهتره تا یک ماه دیگه دندان روی جگر بذاریم بعدش یا منهم مثل تو سهامدار بورس میشم یا تو مثل من سرمایه ات را در یک بازار امن سرمایه گذاری میکنی !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
:من دقیقا میدونم بورس یعنی چی
ب= بازار
و=ورشکسته
ر=روبه
س=سقوط
!!!
متاسفانه ما تا توانستیم دست این ها بهانه دادیم.
خدا به خیر کنه.
احمدی نژاد باید بهش نامه بده

خیلی تاثیر گذاره
متاسفانه این روزها اصلا حال و روز خوبی نداریم. در منطقه که تقریبا همه محاسباتمان داره اشتباه از آب در میاد و در داخل هم که اوضاع وخیمه.
خدا به خیر کنه.
کلا اضاع ما خیلی خرابه هم در منطقه و هم در داخل.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
همینطور املاء شما
خوب بریم که داشته باشیم تحریم بیشتر و نصف شدن جیره اشکنه
مهم مبارزه با امپریالیسته
ترامپ مثل رعد و برق داره به تمام وعده هایش عمل می کند و بسیار هم موفق بوده است رشد اقتصادی را به بالای 3.2 درصد رساند و نرخ بیکاری را به 5 درصد رساند.
الانم دیگه خیالش راحت است ازین بابتو بنابراین با خیال اسوده به ما فشار وارد می کند و این برایش کاری ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
باید رئیس جمهور ما از ترامپ یاد بگیره
ناشناس
| China |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
به دوستان چاکر و مخلص ترامپ پیشنهاد می شود نوبت بعد تشریف ببرن یو اس ای به ایشون رای بدن اگر این قدر خوبه. منتها نمی دونم چرا خود آمریکایی ها ازش خوششون نماد. ۳۲ درصد محبوبیت خیلی روشن و واضح است!!
با کمال احترام
اقای ترامپ خفه شو
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
عزیز شعار نده. جرعت داری بیکاری و فقر و تبعیض را ریشه کن کن، ترامپ خودش خفه میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
در کلمه ی ((خفو شو)) احترامی هم وجود داره ؟
با اینکه خیلی ها او را بی ادب بی عقل مینامند ولی او برای مردمش ارزش قائل است و همه امکانات دنیا را برای امریکا می خواهد . نه کشور ما که مسئولانش به همه کشورها اهمیت و بها میدهند غیر از مردم و کشور خودمان.
دمش گرم
درود بر شرفت.
صبح تا شب ما توی ایران همش تهدیده مثل زلزله ، آلودگی هوا ، گرانی ، ناهنجاری های اخلاقی در خانواده و .... بالا غیرتا تو دیگه ما را تهدید نکن
امروز تو آلودگی دهشتناک خودروهای آشغالساز داخلی قلبم تیر میکشید و حس مرگ داشتم ..... شرکت محل کارمخصولتی شده و حقوقم بشدت پایین آمده دیگر منظمم پرداخت نمی شود... مدیران برای رهایی از شر ما کارکنان درحال تدوین استراتژی های هوشمندانه جهت اخراجمون هستند .... خبر سرطان این رفیق و ام اس آن آشنا و.... هر روزه است... اخبار مایوس کننده از بیماری زا یودن همه مواد خوراکی که هر روز می شنویم .... خطر مرگ بر اثر زلزله در منزلمان استیجاری روی گسلمان ! ناتوانی من در تامین نیازهای خانوادم ...انگار همه شهر جولانگاه آدمهای تخس و دغلی شده که. گویی فقط اونها میتونند از این آشفته بازار پول به چنگ آورند داستان ورشکستگی آبی کشور داستان نابودی محیط زیست داستان نباریدن یک قطره بارون در پاییز ..... خبر و...خبر....
این یکسو یکسوی دیگر همه کشورهای دنیا که از بس تحقی ر و تهدیدمان کردند کمکم من که دارم باورم میشه انگار ما بدترین مخلوقیم در این جهان خاکیم ...نئوکان های آمریکایی که گویا گیر دادن به ایران واسشون یک تفریح لذت بخشه بی دردسره .....
به فرزند بیچارم نگاه میکنم ..... کودکم چه سرنوشت شومی در انتظارتو است
ترامپ مردیست که با تمام توان داره برای کشورش کار میکنه.صرف نظر از اینکه حقوق کشورهای ضعیفتر توسط قویترها خورده میشه.این قانون نانوشته دنیاست.در مورد ترامپ وکشورهای استکباری مثل فارسی میگه نیش عقرب نه از ره کین است اقتضای طبیعتش این است.کاش مسئولین کشور من هم جمله ترامپ که شما در متن نیاوردید

(رئیس جمهوری آمریکا: استراتژی نوین ما، افزایش نفوذ آمریکا در جهان است اما باید قبل از آن خودمان را تقویت کنیم. وقتی قدرت و ثروت مان زیاد شد، دیگران خود به دنبال ما می آیند. ما قصد زور نداریم و ارزش های مان را تبلیغ می کنیم.)در نظر میگرفتن.در ضمن ۷۰۰میلیارد دلار بودجه نظامی ۱۰برابرکل بودجه کشور ماست.
پیامهای دوستان را خواندم ماداریم به کجا میرویم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
به جایی که بهش میگن قبرستان...

ما داریم میمیریم دنیا هم از ما قطع امید کرده

من از خدامه زودتر بمیرم راحت بشم باز خیالم راحته اگر جهنم برم حداقل میدونم که مردم

مگر اینکه الان که توی جهنم باشم مردم و خودم خبر ندارم و فکر میکنم زندم...
ممل
| United States of America |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
به گور
خسرو جان ما جای خاصی نمی ریم. ولی از مسئولانمون بپرس آیا در داخل با مردم خودشون خوب رفتار می کنند؟ آیا در هر وزارتخانه ای که می ریم هزار تا مشکل سر راهمون نمیذارن؟ آیا عزم جدی برای مبارزه با فساد در این مملکت وجود داره؟
این مرد خود درگیری داره،
اما خب ، بسیار مرد خطر ناکیه، خدا سایش و از این دنیا کم کنه
ایرانی ها خودشون دشمن ایرانند نیازی به دشمن خارجی نیست
"اگر اقتصاد ما ضعیف باشد نمی‌توانیم به امنیت برسیم"
نبین کی گفته ببین چی گفته.
شرط اول امنیت داشتن اقتصاد سالم و موفق است و در درجه دوم فهم و شعور عمومی جامعه و بعد بقیه شرایط..
مثال:ما یک جامعه داریم که یک طبقه فقیر و یک طبقه ثروتمند وجود دارد و چون اقتصاد سالم نیست حق افراد پایمال می شود در این صورت نیاز به وجود دشمن خارجی برای نا امنی نیست چون این طبقات با هم دچار اختلاف شده و در ستیز با هم موجب فروپاشی جامعه می شوند.
دنیا یک کره شمالی داره لازم نیست ایران دومیش باشه
زنده باد ترامپ
متأسفم برای تفکرات منفی که در اینجا به عنوان نظر بیان شده...
کشور ما به امپراطوری گذشته باز خواهد گشت، نفوذ هزینه دارد
ولی درد داخلی از بی کفایتی هاست.... ربط زیادی به مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی ندارد... خودمون مشکل داریم.
این راهبرد چهارساله انشاالله به دوره ریاست جمهوری جنابعالی ختم نمیشه،،،وانشاالله یکی بیاد که دهن بنیامین رو هم آسفالت کنه
یه سیستم هوشمند, زمان شناس, منفعت شناس, یک قوه عاقله عظیم داره بر امریکا حکومت میکنه اقای مجری هم حالا ترامپه که فضای امروز جامعه بشری جور در میومده و اوردنش سر کار و انصافا هم خوب داره منویات اتاق فکرها و افراد پشت صحنه امریکا را به اجرا میگذارد.
کره شمالی موجب رشد کره جنوبی شد و حالا ما داریم کمک به رشد عربستان میکنیم با دسمنی با امریکا اونا به دسمن ما در منطقه کمک خواهند کرد البته اگر عربها عرضه داشته باشند مثل کرا جنوبی امریکا را ردوشند
آقايان بعضا خيلى تند رفته ايد٠ زياد نه ها يك كمى صبر داشته باشيد٠ تب تند عرقش زود در مياد٠نظام يك خونه يا اداره يا كشور با ديوانه بازى دلقك بازى و مسخره بازى ، اداره نميشه٠ ايرادات و نواقص و كمبودها و ،،،، درست ولى بايد به شكلى منطقى و اساسى با هاش برخورد بشه٠ اگر معنى و مفهوم سياسى كارى اينگونه باشد كه شما در بياناتتان إبراز داشته ايد كه واى٠٠ منتظر باشيد تا رندان و كلاشان جل پوست زير پايمان را هم ببرند٠راستى شما بهشت موعود را در كدام يك از كشورهاى منطقه و يا عالم يافته ايد ؟ به هر كجا إشاره كنيد اشتباه كرده ايد و نهايتا اگر هم جايى گردو زياد باشه حتما شماره داره٠ لطفا گز نكرده قيچى نكنيد٠
اگر اقتصاد ما ضعیف باشد نمی‌توانیم به امنیت برسیم. 
زنده باد ایران بزرگ
ایران بزرگ آرمان بزرگ میخواهد
من تا به الان و تا به امروز فکر میکردم اینطرف آبیها بیغرت و وطنفروش هستند... ولی با خواندن این کامنتها که بعد از سخنرانی این رٔیس جمهور امریکا در تابناک خواندم تازه متوجه شدم چقدر وطنفروش در داخل خود ایران وجود دارد که با یک سخنرانی عادی که همه ساله همچون نواری تکراری که آن هم مصرف داخلی دارد یکمشت بی رگ و ترسو اینطور به حرف افتاده اند.. بابا بیخال در اینجا کسی به این مزخرفات اهمیتی نمیدهد اتفاقاً طبق آمار و سنجشی که بعمل آورده شد در صد شنوندگان و بیندگان این سخنرانی زیر ۳۰ در صد بودند چون کسی برای این رٔیس جمهور کمدین در امریکا ارزشی قاعل نیست این مردک هر روز قدرت سیاسی خود را بیشتر از گذشته از دست میدهد جالب اینجاست که این دیوانه بی ارزش در ایران بیشتر طرفدار دارد تا در امریکا و یا کشورهای امریکای لاتین و اروپا..حالا متوجه میشوم که چرا ۱۷ شهر راهبردی خود را دودستی به روسها دادیم تازه متوجه میشوم که چطور امریکا با خفت و خاری فرجام را به ملت شهیدپرور ایران تحمیل کرد همش بخاطر اختلافات داخلی خودمان و اهمیت ندادن به امنیت ملی کشور عزیز ما ایران است که متأسفانه درک صحیحی از اهمیت راهبردی آن در میان نسل جوان ما دیده نمیشود که باعث تأسف است...
با همه لودگي داره اقتصاد كشورشو احيا ميكنه ومردم امريكا هم شغل وامنيت ميخوان كه اون براشون مياره بنابراين روز بروز در كشور خودش محبوبتر ميشه واختلاس هم نميكنه
حالا که امریکا شمشیرش را برای روسیه و چین و اروپا و ایران از رو می بندد ایران هم جاره ایی ندارد به جز ابنکه هر انچه لازم باشد را از روسیه و چین و اروپا دریافت کند
انشالله به زودی امریکاراشکست می دهیم0
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
بزودی رو خوب آومدی
خدایی همه حرفاش منطقی و درسته
من قبلا ازش بدم میومد ولی حالا قبولش دارم
اقای ترامپ ما با کسی سر جدال نداریم ولی از هویت واب وخاک وتمدن وفرهنگ کهنمان همیشه تا پای جان دفاع کرده وخواهیم کرد ،حالا خود دانی لطفا موی دماغ ما نشو سرت تو کار خودت باشه.ازما گفتن واز شما نشنیدن .
قدر مسلم این آقا باید یک سر به دوران کودکی خودش بزنه. اینهایی هم که در داخل و خارج از این مزخرفات طرفداری کردن باید از عاملی به نام عقل استفاده کنند.
ما باید یک تصمیم بزرگ بگیریم
محمد۲.۳۱عزیز.فرمایش شما صحیح که بهشت موعود در این کره خاکی وجود ندارد.اما شما به جایی که مردمش عصبانی ترین مردم دنیا هستند چه میگویید؟جایی که برای امرار معاش بیش از ۵۰کیلو بار سنگین راکیلومترها از نقاط سخت کوهستانی انهم بر پشت قاچاق میکنند .دوست گرامی اگر کشورهای دیگر بهشت موعود نیستند کشور عزیز من هم چندان وضع خوشی ندارد.
عیب بزرگ مسئولان ما اینه که هنوز هر چه کم و کاستی در زمینه های اقتصادی - سیاسی- فرهنگی وووووو میارند آن را به گردن آمریکا می اندازند و حاضر نیستند اشتباهات خودشان را به گردن بگیرند . نمونه اش دولت احمدی نژاد که مملکت را در هشت سال ریاست جمهوریش به تباهی کشاند و بعد تحریمها را کاغذ پاره اعلام میکرد و گندهای دیگری که بالا آورد
عقلا گفته اند جواب ابلهان خاموشي است .
مسئولين و مردم عزيز بايد بفكر رفع مشكلات داخلي خودمان باشند و سياست برون مرزي نيز ادامه داشته باشد و بهترين روش مبارزه با دشمن در شرايط كنوني دو راه حل زير است :
1-تلاش جهت رفع مشكلات معيشتي و مديريتي كشور
2- عدم توجه به ياوه گوئي هاي دشمن و عدم دهان به دهان شدن با آنها در حاليكه بايد چهار چشمي مراقب اوضاع نيز باشيم .
شما داعش را شکست دادین؟!! شما کمکش نکنید شکست پیشکش. سیستم شما کلا داعش پروره.
میگن پیروزی صدتا پدر و مادر داره حکایت داعشه.
رو نمایی از فاشیسم جدید در جهان ، ادعای (آمریکایی نسل برنر ) توسط یک نو هیتلر دیگری که احتمالا جهان را به آتش خواهد کشید . دنیا باید هشیار باشد زیرا این تفکر مستکبرانه که میگوید ما برای رسیدن به قدرت برنر در جهان هزینه میکنیم و دیگران باید سهم خود را بپردازند ، یک باج گیری جهانی بیشتر نیست . خدا به مردم دنیا رحم کند
باید تبلیغات و مراودات وسیعی در سطح جهانی و سازمان ملل در خصوص صلح ورزی ایرانیان و مبارزه با تروریسم انجام گردد.
ترامپم ارزوست
نمیدونم بعضی چطور در ادمی که به شدت بلده از شرایط استفاده کنه حماقت میبینند حماقت اونه رسانه بگن کسی چجوریه و با هم چشم بسته قبول کنیم بع بع
دوباره بهونه برای تحریم جدید
بابا چه رویی داری تو دیگه ترامپ!!! یعنی دروغ گو تابلو تر از این مردک تو صحنه سیاست دنیا نیست...
تابناک عزیز تو هر چند وقت یک بار یک نظر سنجی به راه می اندازی بیا مردانگی کن و از فردا به مدت یک هفته این نظر سنجی را به مردم اعلام کن . ایا از زندگی در ایران راضی هستید یانه ؟ اگر جرئت داری روی سایت قرار بده. این از شهرداری این از مالیات این از بیکاری این از شیوع بیماریها این از وضع بیمارستانها این از الودگی هوا این از دزدیهای میلیاردی این از ترافیک این از سیاست خارجی این از بانکها . این از ادارات دولتی این از همه مهمتر بی کفایتی برخی مسوولین وای چه به روز مردم امده خدا بداد بچه هامون برسه .بخدا برای بچه هامون باید گریه کنیم
حقه باز دروغ هایش را خودش هم باور کرده کی داعش را شما!!!!!؟؟؟ شکست دادید که کسی خبر ندارد.شیاد کلک کمک هم کردید و هرگز درگیر هم نشدید. اگر می خواستید درگیر بشوید اول با عربستان درگیر می شدید که داعش را ایجاد کرد. حقه باز دروغگو که سگ از تو راستگوتر است.
این راهبردهای آمریکا نشان از ضعف آن کشور نسبت به گذشته دارد . ما باید از این راهبردها درس بگیریم و با اتکا به خود و مردم خود و اقتصاد مقاومتی بنیه اقتصادی کشور را تقویت کنیم. وقتی در در راهبردهای پنجگانه آمریکا موضوع مهم اقتصاد و اتکا به داخل مطرح است چرا ما نباید این مهم را برای کشور خود تعریف نکنیم . وقتی کشور ما یکی از چالش های جدی و راهبردی آمریکاست چرا این قدرت را برای ریشه کنی فساد و فقر هم بکار نگیریم. راهبردهای ما باید اتکا به مردم داشته باشد باید مبارزه با فساد باشد و باید در راستای کارآیی منابع و نیروها باشد. آمریکا دشمن درجه یک ماست و کاملا مشخص است که در راهبردش برای ما جایی تعبیه کرده است اما استراتژی های رسیدن به این راهبردها خیلی مهم است. ترامپ بعنوان یک دلال قلدر اقتصادی استراتژی مهم رسیدن به راهبرد تقویت اقتصادش را منابع هنگفت عربها در خاور میانه و کره جنوبی و ژاپن در شرق اسیا قرار داده و بر این اساس نیاز است تا یک دشمن درجه یک تعزریف نماید
ترامپ درود بر شرفت.
تا می توانی این کارات را ادامه بده.
وقتى امريكابرنامه شماره يك را به دو ودرا به سه وسه را به چهار تغيير ميدهد به معنى اينست كه دراجراى برنامه هاى قبلى شكست خورده است ودراجراى برنامه اخير هم شكست خواهد خورد
جناب آقا یا خانم عابد
نگران نظرات برخی کاربران نباش
با وجود برخی بی کفایتی ها و بی نظمی های داخلی اما
اما تعدادی مزدور اسراییل در تمامی گروه ها و سایت های پر بیننده مامور به تزریق بزرگترین گناه یعنی نا امیدی در جامعه هستند
اگر دقت کرده باشید چون بیکار هستند و تنها کارشان همین است بلافاصله برای هر خبر جدید شاهد تحلیل ذلت بار همراه با تاییدتوسط همقطارانشان هستیم
ظاهرا در فضای مجازی در اکثریتند اما در جامعه هیچند
روز اول انقلاب کتاب فروشی در پیاده روها وارگانها وشرکتها پهن کرده بودند ویک کاسه پول بود که هرکس کتابی میخرید پولش را در ان کاسه می گذاشت هیچ کس نظاره گر نبود وهمه خالص بودند مدافعان جنگ جنوب در سنگرها خالصانه سر میدادند وبه شهادت میرسیدند.نعمت همه جا فراوان ودلار ارزان مسافرتهای خارجه هم اکثرا میرفتند مدیران اون موقه امام بودندوبرای وطن جانفشانی می کردندمردم برای فرزندانشان در جبهه همه جور خوراکی می فرستادند توی هر ماشین جبهه ای پر بود ار انواع اجیل کمپوت وکنسرو و...یک عده کثیری از این مردان شهید شدند
ونبودند که در بازسازیهای ویران شده مملکت سهیم باشند بعنی نبود کرسی این جماعت در جامعه حس می شد جنگ تمام شد حالا باید مدیر قدرتمندی باشد که این باران عظیم رحمت خدا نیروی انسانی را به سوی باز سازی حرکت بدهد اینها مدیر بودند وهزاران فکرهای خوب در سرشان بود وایده داشتند وسهم خواه نبودند از کسی طلب نداشتند چون برای مملکتشان وبرای خاک کشورشان به جنگ رفته بودند.فقدان شهیدان در جامعه وکمبود انها حس میشد چون اگر بودند باهم در نوسازی مملکت وزیربنایی کشور ومدیر سازی شرکت داشتند ما مدیرقوی نداشتیم که مدیر بسازد و در شرکتها وادارات جایگزین کند ودر جا زدیم وفکرهای مخرب درافکارمان بروز کرد وزدیم به جاده خاکی ودزد منزل خودمان شدیم دزد کشور خودمان شدیم مدیر اختلاس پرور و رانت خوار ودزد پرور پروراندیم وهی زیاد کردیم تا به خانوار هم رسید بچه های بی نزاکت کج فهم پر توقع بی صبرپر افاده شد مدیر ما پدر این بچه ها با رای این مردم رفتند بالا که دردی از مردم وملت باز کنند درد که نه عقوبت اوردند با فکر های پوچ خودشان .پوچی را رواج دادند
دزدی را عیان وعادی کردند اختلاس را بی توجهه کردند همراه شدند در مملکت اسلامی مردم را نقره داغ کردند اعتقادها را سست کردند انوقت در ممالک غرب چه بر سر اختلاس گرها دزدها وازار اذیت رسان میاورند مدیر مدری نیست چون به محض دزدی را گرفتند فردای ان روز ازاد میشود وبه کارش مشغول بی خود گلوی خودمان را پاره نکنیم باید از خودمان شروع بشود اقایان کمک کنید شما هم شروع کنید وهمت کنیدملت ایران باید یکپارچه شود به یاری خداوند بزرگ.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر