بازدید 12219
«ولایتی» درباره نقشش در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم توضیح دهد

انتخاب عجیب برای یک سخنرانی درباره «آسیب‌شناسی جریان اصولگرایی»!

اما اینکه او به عنوان سخنران رونمایی از کتاب «آسیب شناسی جریان اصولگرایی» سخنرانی کند، همانطور که پیشتر گفته شد احتمالا به دلیل برگزاری این برنامه در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد است؛ در غیر اینصورت بهتر است ولایتی پیرامون نقش سیاسی و انتخاباتی اش در جریان انتخابات ریاست جمهوری 92 سخنرانی کند و چرایی انتشار نامه ای که در این مطلب هم به آن اشاره شد از سوی آیت الله مهدوی کنی. به نظر اگر چنین شود، این بهترین آسیب شناسی برای جریان اصولگرایی خواهد بود.
کد خبر: ۷۵۶۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸ 18 December 2017

قرار است همزمان با بیستمین سالگرد تاسیس مجمع هماهنگی پیروان خط امام و رهبری استان قم، مراسم رونمایی از کتاب «آسیب شناسی جریان اصولگرایی» در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شود؛ مراسمی که قرار است «علی اکبر ولایتی» در آن سخنرانی کند.

به گزارش «تابناک»، به نظر می رسد انتخاب ولایتی برای سخنرانی در مراسم آسیب شناسی جریان اصولگرایی از جایگاه ریاست هیات امنای دانشگاه آزاد صورت گرفته باشد، نه از حیث اصولگرا بودن او؛ چراکه بسیاری از اصولگرایان به خاطر عدم همراهی او با این جریان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم (92)، هنوز او را یکی از اجزای اصلی شکست این جریان می دانند.

بسیاری از کارشناسان سیاسی بر این عقیده اند که «علی اکبر ولایتی» در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 کمک شایانی به پیشبرد برنامه انتخاباتی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی کرد و در زمین انتخابات بازی تمام و کمالی به نفع «حسن روحانی» انجام داد تا بتواند اصل تشکیل ائتلاف سه گانه انتخاباتی را بین خود «قالیباف و حدادعادل» زیر سئوال ببرد و با ایجاد این حاشیه راه را برای پیروزی گزینه مورد نظر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام که «حسن روحانی» بود، باز کرد.

نامه آیت الله مهدوی کنی به دکتر ولایتی آنچه به عنوان روایت انتخاباتی از چگونگی شکست اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم مطرح می شود این است که مرحوم آیت الله مهدوی کنی به عنوان بزرگ تر و ریش سفید جریان اصولگرایی و همچنین دبیر کلی وقت جامعه روحانیت مبارز به این نتیجه می رسد که حضور قالیباف در صحنه انتخابات به نفع اصولگرایان است و راه پیروزی او در صورت هموار خواهد شد که «علی اکبر ولایتی» از صحنه انتخابات به نفع قالیباف کنار برود.

نقل قول بسیاری از نزدیکان مرحوم آیت الله مهدوی کنی اینگونه است که در آن زمان تلاش بسیاری از سوی دبیر کل فقید جامعه روحانیت مبارز برای برقراری ارتباط با ولایتی انجام می شود تا او به کناری گیری از صحنه مجاب شود، اما این امکان در نهایت میسر نمی گردد، تا جایی که آیت الله مرحوم متوجه میل ولایتی برای عدم کناره گیری از صحنه می شود و در نهایت برای ثبت در تاریخ تصمیم می گیرد نامه ای خطاب به او نوشته و اتمام حجت کند.

متن این نامه بدین شرح است:

برادر بزرگوار جناب آقای دکتر ولایتی دام عزه وتوفیقه

سلام علیکم و رحمه الله، در موقعیت حساس کنونی و با توجه به اوضاع پیش آمده در صحنه انتخابات من از شما تقاضایی ندارم. از باب اتمام حجت تنها به دو چیز به جنابعالی هشدار می دهم:

نخست این که آیا به عهدی که با ما کردید وفادار هستید یا نه؟

دوم آن که اوضاع پیش آمده نگران کننده است و احتمال پیروزی جبهه اصلاحات قوی است. آیا شما نگران اوضاع هستید یا خیر؟

خدایا شاهد باش که من به عنوان نصیحت به برادر دینی تذکر لازم دادم. والسلام علینا و علی عباد الله الصالحین.
محمد رضا مهدوی کنی 92/3/21

درست 3 روز قبل از انتخابات مرحوم آیت الله مهدوی کنی که اوضاع و شرایط را به نفع جریان اصولگرایی نمی بیند و ارزیابی اش این است که در صورت ماندن «علی اکبر ولایتی» در صحنه انتخابات آراء جریان اصولگرایی تقسیم می شود و شانس گزینه مورد نظر اصلاح طلبان و اعتدالیون بالا و بالاتر می رود؛ نامه صریح خود را به ولایتی منتشر می کند تا شاید از این طریق او را به کناره گیری از صحنه انتخابات متقاعد کند، اما در نهایت این اقدام هم افاقه نمی کند و طبق پیش بینی دبیر کل فقید جامعه روحانیت مبارز و رئیس مجلس خبرگان؛ در نهایت «حسن روحانی» به عنوان گزینه مورد اجماع اصلاح طلبان و اعتدالیون پیروز عرصه انتخابات لقب می گیرد.

ولایتی که این روزها و پس از رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی دیگر میلی به حمایت از دولت روحانی ندارد در جایگاه موازی با وزیر امور خارجه اظهار نظرهای زیادی پیرامون مسائل و موضوعات منطقه ای و بین المللی دارد و در این عرصه به نحوی فعال شده که گویی دوباره هوای وزارت امور خارجه که 16 سال عهده دار مقام عالیه آن بود به سرش افتاده است.

او در جایگاه ریاست هیات امنای دانشگاه آزاد اخیرا همراهی زیادی با جریان اصولگرایی داشته و تلاش کرده است که در این دانشگاه از نیروهای این جریان هم به نحو شایسته ای بهره ببرد، علاوه بر اینکه در جایگاه یک ادیب و تاریخ دان برجسته هم طی روزهای اخیر حضور جدی در رسانه ملی داشته و دارد.

انتخاب عجیب برای یک سخنرانی درباره «آسیب‌شناسی جریان اصولگرایی»!

اما اینکه او به عنوان سخنران رونمایی از کتاب «آسیب شناسی جریان اصولگرایی» سخنرانی کند، همانطور که پیشتر گفته شد احتمالا به دلیل برگزاری این برنامه در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد است؛ در غیر اینصورت بهتر است ولایتی پیرامون نقش سیاسی و انتخاباتی اش در جریان انتخابات ریاست جمهوری 92 سخنرانی کند و چرایی انتشار نامه ای که در این مطلب هم به آن اشاره شد از سوی آیت الله مهدوی کنی. به نظر اگر چنین شود، این بهترین آسیب شناسی برای جریان اصولگرایی خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۲۴
اتفاقا من معتقدم ایشان بدجوری هوای ریاست جمهوری کرده است
این تحلیلهای آبکی را از کجا می آرید؟!!!، کل مجموع آراء رقبای روحانی کمتر از 50% بود! حالا با کنار رفتن یا نرفتن ولایتی! چه تغییری در آراء و پیروزی یا شکست قالیباف ایجاد می شد؟ اگر ولایتی کنار می رفت آراء قالیباف یهویی سه برابر می شد؟
سلام
تو رو خدا بس کنید این بازیها رو شما تا کی میخواهید در گذشته سیر کنید بچسبید به اینکه چرا در بودجه سال ۹۷ اینقدر بودجه برای تشکیلات آقای حداد عادل منظور شده
ای کاش به جای این برنامه های الکی و شعاری راهکاری جدی برای مشکلات مردم اندیشیده و اجرائی می شد.
الان مردم آن چیزی که نیاز است خدمت به مردم فارغ از هرگونه رنگ سیاسی و حزبی است.
چقدر سخت میگیرید اصولگرا و اصلاح طلب هیچ کدام فرقی ندارند. بهتر است دو حزبِ قوی در کشور ایجاد شود تا افراد بر مبنای شایستگی ها بالا بیایند نه مثلِ الان که یکی بخاطر اینکه دامادِ آیت الله ... است مدیر عامل می شود یکی بخاطر اینکه دخترِ دکتر... است نماینده مجلس میشود یکی بخاطر اینکه پسر مشاور... است وام پانصد میلیارد تومانی میگیرد. یکی بخاطر اینکه برادر شهید... است 30 سال نماینده مجلس میماند یکی.... بعبارتی تقسیمِ قدرت و ثروت در کشور موروثی شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
احسنت !
افرین تابناک ، آفرین و صد افرین
ولایتی میگفت ماکرون چیکاره س که ....
من یادم اومد بپرسم خود ایشون چیکاره س که جواب میده؟
لطفا بگید کی باز نشسته میشه؟جهل سال است که در قدرت می باشد.10 سال اضافه کار کرده است.
ایشان پست های زیادی دارد
واقعا اگر آقای ولایتی وزیر امور خارجه بود کسی هم نقش فعلی اورا قبول میکرد
تازه مجلس هم یه وزیر امور خارجه دارد
اصولگرایی به عمل است ، کسی که 16 سال در راس کارگزارانی ها و اصلاحاتی ها بوده حالا اصولگرا شده ،
پس از آنکه دکترولایتی به عنوان رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد وبیش ازگذشته درصحنه های سیاسی واجتماعی ظاهر می شود
اگر می خواهید مملکتی یا جامعه ایی رشد کنه، فقط باید قانون حاکم باشه و قانون اجرا بشه ، برای همه یکسان.
چه اسیب شناسی میخواهند انجام دهند ،جوابش اینه که علی رعم در اختیار گرفتن پست های بسیار متاسفانه نتوانستند فرهنگ ونه اقتصاد ،ونه مشکل تولید ،وحل بیکاری ،ونه ازدواج جوانان ،نه بهداشت ودرمان ،نه جلودتخریب ومهاحرت از روستا به شهرها .ونه مشکل کم ابی وبی ابی ونه خشک شدن تابابها ومردابها ورودخانه ها ونه افزایش بی رویه جمعیت کشور ونه مشکل ریزگرد ها وترافیک وگسترش ایدز واعتیاد وفحشا وفسادها وجرم وجنایت ونه جلو افت تحصیلی ونه فرار مغزها ونه تقویت وایجاد نیروی هوایی قدرتمند ونه به سامان رساندن صنعت هوایی وحمل ونقل ریلی ونه وضعیت جاده های زمینی ونه ایجاد فضای سبز ومحل مناسب شادی وتفریخ وسرویس های بهداشتی در داخل وبیرون شهرها ونه تولید اتوموبیل استاتدارد بروز با قیمت مناسب ،نه افزایش تولید دانه های روغنی ورهایی از قید واردات ونه حمایت کافی از تولید ذرت وسویا وپنبه را تامین نمایند .
بسیار عالی
و دیگر اینکه باید توضیح دهد که چرا اجازه نمی دهد آموزش پزشکی به وزارت علوم منتقل شود تا کسی برای جیب خود آموزش پزشکان را محدود نکن
اين اصولگرايي چي هست؟
مرحوم مهدوی کنی چرا اینقدر از پیروزی جریان اصلاحات نگران بود مگر انتخاب مردم از نظر ایشان ایرادی داشت؟
سلام علیکم چقدر هر روز اخبار تلویزیون را پیگیری میکنم از افرادی با حرف تکراری گاهی در نقش سیاستمدار و گاهی دکتر و گاهی تاریخدان و گاهی اقتصاددان و حقوق دان و بین المل کارشناسی میکنند . خسته کننده نیست ؟ قطعی الرجال هست؟ از تعهد حرف میزنند تخصص ماشالاه هزارتا در همه کموسیونها عضویت دارند ما که خسته شدیم سرگرم تلفن. سوالم این هست خودشان خسته نشدند ؟ یعنی تو این همه دکتر و مهندس فقط این افراد کار بلد هستند ؟ آیا نتیجه اینهمه رکود و بیکاری و گرانی حاصل تخصص چنین افرادی نیست ؟ آیا وضعیت فعلی که داریم و خودشان هم از وضع موجود گلایه دارند تقصیرات را میپذیرند یا خیر در جواب اعتراض کشاورز گیلانی در مورد واردات بی رویه برنج خارجی بهش حواله خوردن سبوس را میکنند من که خجالت کشیدم چون هنوز با منش صد سال پیش رفتار میکنند کار را که بلد نیستند اجازه کار را هم نمیدهند لازم هست که کسی تخصص و تجربه خودش کار کند چه شد مردم از اصول گرایی به اصلاح طلبی گرایش داشتند چون اصلاح طلبان حرف مردم که جامعه به سمت رشد اقتصادی و سیاسی برسد را میزنند و مخالف و منتقد را تحمل میکنند آیا طیف اصولگرایان چنین هستند ؟ اگر چه کابینه آقای روحانی را اصلاح طلب نمیدانم .موفق باشید
اشاره شده به ادیب بودن ولایتی
یاداون برنامه تلویزیونی افتادم
عیب رندان مکن ای زاهد..........
در زمان انتخابات ایشان می گفت طی دوماه روابط با دول غربی را به حد ایده ال می رسانم. حالا هر هفته مجبور است به آنها بتازد. بله ایشان خلاف قول خود عمل کرد.
تابی فکر نمیکردم اصولگرا باشی ! اما خیلی اصولی هستی !
احسنت بر تحلیل نویسنده خود من هر بار ایشان را درتلویزیون میبنم نمی دانم که چرا هر شخص به خود جرات وجسارت میدهد در هر زمینه احضار نظر نمایید بقول مهران مدیری بازنشسته گی برای بعضی ها معنا ندارد جوانان ما ودهها 30و 40سال بیکارند ولی امثال ایشان بیش از ده جا پست سیاسی دارد چرا دولت جواب این شخص را نمی دهد که درامور خارجی اظهار نظر مینمایی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی