بازدید 8569

جنایت «نوقداره بندها»

کد خبر: ۷۵۶۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۵ 18 December 2017

آن شب من از قهوه خانه ای که پاتوقمان بود بیرون آمدم تا به منزل بروم ولی صحنه ای دیدم که مسیر حرکتم تغییر کرد. درحالی که چاقویم را بیرون کشیده بودم به سوی افرادی رفتم که با دوستانم درگیر شده بودند و ...

به گزارش روزنامه خراسان، این ها بخشی از اظهارات جوان 18 ساله تبعه خارجی است که به اتهام قتل جوان 21 ساله در بازداشت به سر می برد. او که متهم است در نزاعی مرگبار، تیغه زنگ زده چاقوی بزرگ را بر گردن فردی به نام عبدا... وارد کرده است این بار در صحنه محل جنایت و در حضور بازپرس ویژه قتل عمد، مقابل دوربین قوه قضاییه قرار گرفت تا جزئیات این نزاع خونین را بازسازی کند.

در آغاز بازسازی صحنه قتل، ابتدا کارآگاه حمیدفر (افسر پرونده ) به تشریح خلاصه ای از محتویات این پرونده جنایی پرداخت و توضیحاتی را درباره اعترافات متهم در مراحل بازجویی و نحوه دستگیری وی ارائه داد.

سپس با دستور قاضی «کاظم میرزایی» ، جوان 18 ساله افغانی با معرفی کامل خود و در شرح چگونگی وقوع این حادثه وحشتناک گفت: آن شب برای قلیان کشی به قهوه خانه ای رفته بودم که پاتوق همیشگی ما بود افراد دیگری هم در کافه نشسته بودند ولی من با آن ها آشنایی نداشتم.

وقتی به قصد رفتن به منزل از قهوه خانه بیرون آمدم ناگهان دوستان هم محله ای ام را دیدم که با سرنشینان یک دستگاه پژو درگیر شده اند. با دیدن این صحنه تغییر مسیر دادم و پیاده به سمت آن ها رفتم. در همین حال بود که عبدا... (مقتول) و دو نفر دیگر از دوستانش با موتورسیکلت به آن جا رسیدند و پس از یک مشاجره لفظی کوتاه، درگیری شروع شد.

آن شب چاقوی بزرگی را که چند سال از آن استفاده نکرده بودم و زنگ زده بود بیرون آوردم. نزاع شدت گرفته بود و تیغه تبر و چاقو و شیشه نوشابه در هوا دیده می شد که من هم چاقو را در تاریکی شب و در هوا چرخاندم و به صورت کلنگی فرود آوردم که به گردن عبدا... خورد.

متهم این پرونده جنایی ادامه داد: بعد از این ماجرا بود که تصمیم به فرار گرفتم. چند نفر از دوستان عبدا... هم به من حمله کردند و مرا به شدت کتک زدند ولی با آن که زخمی شده بودم باز هم از چنگ آن ها گریختم و با کمک یکی از دوستانم برای مداوای زخم ها به مرکز درمانی رفتم که در آن جا هم توسط کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شدم و ...
به گزارش اختصاصی خراسان، در همین حال یکی از دوستان مقتول نیز که در صحنه درگیری مرگبار نوقداره بندها حضور داشت به مقام قضایی گفت: آن شب عبدا... (مقتول) با فرد دیگری در حال صحبت بود که ناگهان علی (متهم به قتل) از پشت سر و به صورت کلنگی ضربه ای به گردن او زد و فرار کرد. در این هنگام عبدا... او را به من نشان داد و گفت: آن پسری که فرار می کند مرا زد!

پسرخاله ام با شنیدن این ماجرا، بلافاصله سوار خودرو شد و به دنبال ضارب رفت و او را با خودرو به زمین کوبید ولی بازهم ضارب از میان این درگیری ها گریخت.

بنابراین گزارش، در پی اظهارات و اعترافات عوامل دخیل در این پرونده جنایی، قاضی میرزایی دستور پایان بازسازی صحنه قتل را صادر کرد و بدین ترتیب این پرونده جنایی نیز در مسیر رسیدگی قضایی قرار گرفت. شایان ذکر است: هفدهم مرداد گذشته چند جوان و نوجوان به سمت یکی از خیابان های مشهد حرکت کردند تا با عده کشی محله ای، زهرچشمی از افرادی بگیرند که به خیال خودشان در محله آن ها چشم چرانی کرده بودند. براساس تحقیقات قضایی و پلیسی، طولی نکشید که قدرت نمایی «نوقداره بندها» آغاز شد و چند جوان سوار بر موتورسیکلت و خودرو با چرخاندن چاقو در هوا به جان هم افتادند. دقایقی بعد عده ای به سمت منطقه ابراهیم آباد مشهد گریختند و هرکدام از طرف های مقابل دوستان شان را تلفنی برای شرکت در نزاع دسته جمعی فراخواندند. هنوز چند دقیقه از این نزاع سپری نشده بود که چند جوان قلیان کشی در قهوه خانه را رها کردند و به محل نزاع رفتند و این گونه ادامه نزاع «نوقداره بندها» به درگیری خونینی کشید که طی آن جوان 21 ساله ای به قتل رسید و چند نفر دیگر نیز به اتهام شرکت در نزاع دسته جمعی دستگیر شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار