بازدید 3277

توصیه ویژه رئیس جمهور به دستگاه های اجرایی

در آستانه سالروز ابلاغ منشور حقوق شهروندی از سوی رییس‌ جمهور، جلسه عصر یکشنبه هیأت وزیران به ارایه گزارش دستگاه‌‌های اجرایی و بحث و بررسی پیرامون این موضوع اختصاص یافت.
کد خبر: ۷۵۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵ 17 December 2017

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری/ در آستانه سالروز ابلاغ منشور حقوق شهروندی از سوی رییس‌ جمهور، جلسه عصر یکشنبه هیأت وزیران به ارایه گزارش دستگاه‌‌های اجرایی و بحث و بررسی پیرامون این موضوع اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رییس‌ جمهور که ریاست این جلسه هیات دولت را برعهده داشت، با بیان اینکه مردم باید در زندگی روزمره خود رعایت حقوق شهروندی را احساس کنند، تمامی دستگاه‌ های اجرایی را به اهتمام ویژه در این باره توصیه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، رفع تبعیضات ناروا و رعایت کامل حقوق اقوام، مذاهب و زنان را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: دستگاه‌ های دولتی باید پیشگام در رعایت این حقوق باشند.

رییس جمهور اظهارداشت: اگرچه رعایت کامل حقوق شهروندی به نهادها و قوای دیگر هم مربوط می‌ شود ولی قوه مجریه باید در اجرای منشور پیشگام باشد و در حیطه اختیارات قانونی خود، با تعرض به حقوق مردم مقابله کند.

دکتر روحانی تصریح کرد: حق دسترسی به اطلاعات، حق اقتصاد شفاف و رقابتی، حق اشتغال و کار شایسته، برخی از مواد مهم 22 گانه در منشور حقوق شهروندی است که تحقق آنها، پیگیری جدی برای رفع موانع را می‌ طلبد.

رییس جمهور از همه دستگاه‌ های اجرایی خواست که در نخستین سالگرد ابلاغ منشور حقوق شهروندی، گام نخست خود در این مسیر را به مردم گزارش کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل