بازدید 3978

مرز پرویزخان و تمرچین به زودی بازگشایی می‌شوند

نماینده مردم گیلانغرب، سرپلذهاب و قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی خبر داد که به زودی مرزهای پرویزخان و تمرچین بازگشایی می‌شوند.
کد خبر: ۷۵۶۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳ 17 December 2017

 

فرهاد تجری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص بازگشایی مرز پرویز خان در استان کرمانشاه، اظهار داشت: مرز پرویز خان یکی از مرزهای پر رونق استان کرمانشاه و به نوعی می‌توان گفت که پررونق ترین مرز مشترک ایران و عراق بوده است.

نماینده مردم گیلانغرب، سرپلذهاب و قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشتر صادرات ایران که منتهی به تقویت بنیه تولیدی کشور می شود و عامل سودآوری و ارزآوری برای کشور است، از این مرز انجام می‌شود، بیان کرد: به دلیل اختلافات پیش آمده بین اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق، متاسفانه شاهد بسته شدن مرز پرویزخان بودیم.

نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این مدت نشست‌ها، اعترضات و پیگیری‌های متعددی در خصوص بازگشایی مرز پرویزخان انجام شده است، ادامه داد: بعد از بسته شدن مرز پرویزخان، شاهد وقوع زلزله در استان کرمانشاه بودیم و بازگشایی مرز به عنوان منفذی که عامل حرکت و پویایی اقتصادی در منطقه است، شناخته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بازگشایی مرز پرویزخان لازم بود، افزود: در جلساتی که با حضور رئیس جمهور، معاون اول وی و رئیس مجلس در تهران و کرمانشاه برگزار شد، بازگشایی مرزپرویزخان مطرح و خواسته شد.

تجری متذکر شد: مرز پرویز به عنوان مرزی استراتژیک، مهم و عامل رونق و گشایش اقتصادی و عمرانی منطقه محسوب می‌شود و خواهان بازگشایی این مرز به تبع خواسته عمومی مردم بوده‌ایم و هستیم.

نماینده مردم گیلانغرب، سرپلذهاب و قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیگیری‌هایی را نیز استاندار کرمانشاه در مراجع رسمی کشور برای بازگشایی مرز پرویزخان انجام داده است، گفت: از طریق شورایعالی امنیت ملی، دستگاه‌های امنیتی و نظامی کشور و دستگاه دیپلماسی رایزنی‌هایی انجام شده که به لطف خدا این رایزنی‌ها در حال به ثمر رسیدن است و در آینده نزدیک مرز پرویزخان و تمرچین بازگشایی می‌شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار