بازدید 1781

رویترز: مقامات عربستان میلیاردر فلسطینی را آزاد کردند

میلیاردر فلسطینی که اخیرا توسط مقامات سعودی بازداشت شده بود به رویترز اعلام کرد، بعد از پایان جلسات کاری‌اش به امان بازمی‌گردد. رویترز همچنین خبر آزادی او را منتشر کرده است.
کد خبر: ۷۵۶۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸ 17 December 2017

میلیاردر فلسطینی که اخیرا توسط مقامات سعودی بازداشت شده بود به رویترز اعلام کرد، بعد از پایان جلسات کاری‌اش به امان بازمی‌گردد. رویترز همچنین خبر آزادی او را منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز در خبری امروز (یکشنبه) گزارش داد، مقامات عربستان صبیح المصری، تاجر و میلیاردر فلسطینی‌الاصل را آزاد کرده‌اند.

این خبرگزاری افزود: شواهدی وجود دارد دال بر اینکه به او اجازه داده شده به زودی به اردن بازگردد.

در این رابطه المصری به این خبرگزاری گفته است، بعد از پایان جلسات کاری‌اش ظرف روزهای آینده به اردن بازمی‌گردد.

پیشتر برخی منابع در خانواده صبیح المصری، شهروند عربستانی فلسطینی الاصل و بزرگترین تاجر اردن که رئیس هیئت مدیره بانک العربی در اردن نیز است، ضمن تکذیب اخبار مربوط به آزاد شدن او از سوی مسؤولان عربستانی درخصوص اطلاعات منتشر شده از سوی جمال خاشقچی، نویسنده عربستانی در زمینه آزادی المصری ابراز تردید کرده بودند.

هنوز ابعاد پرونده بازداشت المصری در عربستان به دلیل نبود اظهارات رسمی در این خصوص از سوی مسؤولان عربستان و اردنی مبهم است.

پیشتر برخی از نزدیکان المصری تاکید کرده بودند که او هنوز در عربستان است و به اردن بازنگشته است.

به گفته نزدیکان المصری، هنوز درخصوص زمان آزادی المصری چیزی روشن نشده و خبرها و گزارش‌ها درباره بازداشت وی و یا تاخیرش در بازگشت به اردن بسیار ضعیف و اندک هستند.

خبرگزاری رویترز در این خصوص اعلام کرد، مسؤولان عربستانی صبیح المصری،‌ میلیاردر فلسطینی الاصل و رئیس هیئت مدیره بانک العربی در اردن را در جریان سفری کاری به ریاض برای بازجویی بازداشت کردند.

رویترز به نقل از اعضای خانواده این میلیاردر اعلام کرد، وی پس از ورودش به ریاض در هفته گذشته برای حضور در نشست شرکتش در این شهر بازداشت شد.

به گفته نزدیکان المصری، وی شب قبل از سفرش به ریاض به آنها گفته بود، درست است که این اولین سفرم به عربستان پس از آغاز "روند مبارزه با فساد" و داستان بازداشت حریری (نخست وزیر لبنان) است اما عربستان کشور من است و من شهروند آنجا هستم و سفرم به ریاض سفری کوتاه و کاری است، هیچ‌گونه احضاریه‌ای نیز برای من نیامده، فکر می‌کنم هیچ مشکلی وجود نداشته باشد.

المصری به همکاران و دوستانش قول داده بود عصر چهارشنبه گذشته میزبان آنها برای یک ضیافت در امان باشد.

اما عصر چهارشنبه گذشته مدیریت کل بانک العربی در اردن تماس تلفنی از المصری دریافت کرد. او تنها گفت که نمی‌تواند خود را به ضیافت شام برساند و این مهمانی باید لغو شود.

با وجود اینکه المصری برای سفری کاری به ریاض رفت و موسسه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های او در عربستان هیچ ارتباطی با بخش دولتی نداشته و او شهروند عربستانی است اما به نظر می‌رسد که او نیز به نمایش مضحک هتل مشهور "ریتز کارلتون" ملحق شده و تابعیت عربستانی نفرینی است که بلای جان تاجران می‌شود.

همچنین به نظر می‌رسد با توجه به مخالفت اردن با اقدام دولت فعلی آمریکا و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، بازداشت المصری مجازاتی اقتصادی و سیاسی برای اردن باشد به ویژه که او ریاست مهمترین موسسه بانکی جهان در اردن را برعهده دارد و با قدرت تمام از اقتصاد اردن حمایت می‌کند.

المصری تنها یک تاجر دارای تابعیت عربستان نیست بلکه او بزرگترین آنهاست که با اصالتی فلسطینی تابعیت اردن را نیز دارد و اکنون مدیر بانک العربی است.

وی اخیرا در جمع دوستان و همکاران اردنی خود گفته بود که قصد دارد تمامی و یا بخش عمده سرمایه‌هایش را به اردن منتقل و سال‌های پایانی زندگی‌اش را در اردن سپری کند و در همین کشور که در نزدیکی فلسطین است، دفن شود.

علاوه بر اینها وی دوست بسیار نزدیک عبدالله دوم، پادشاه اردن نیز است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها