بازدید 5865

نگرانی از درگیری جنگنده‌ها در آسمان سوریه

کد خبر: ۷۵۵۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۳ 17 December 2017

وزارت دفاع آمریکا نسبت به احتمال بروز درگیری میان جنگنده‌های روس و آمریکایی در آسمان سوریه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع آمریکا نسبت به احتمال بروز درگیری میان جنگنده‌های روس و آمریکایی در آسمان سوریه ابراز نگرانی کرد.

وزارت دفاع آمریکا درباره خطر وقوع درگیری بین هواپیماهای جنگنده روسیه و آمریکا در آسمان سوریه ابراز نگرانی کرد که ممکن است به تنش دیپلماتیک جدی بین دو کشور تبدیل شود.

گفتنی است که روز چهارشنبه گذشته دو فروند هواپیمای اف‌ــ‌۲۲ آمریکا یک فروند هواپیمای سوخوــ‌۲۵ روسیه را در آسمان سوریه در منطقه‌ای که به‌ گفته پنتاگون هواپیمای روسی نباید آنجا می‌بود، رهگیری کردند.

وزارت دفاع روسیه پیش از این اعلام کرده بود که حضور جنگنده های آمریکا در سوریه غیرقانونی است.

در همین راستا، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: هواپیماهای آمریکایی در منطقه دره فرات از هدف قرار دادن داعش توسط جنگنده های روسی جلوگیری می کنند.

وی افزود: اظهارات نمایندگان ارتش ایالات متحده که بخشی از فضای هوایی سوریه را در اختیار دارند، باعث سردرگمی می شود. نمایندگان پنتاگون باید به یاد داشته باشند که سوریه یک کشور مستقل و عضو سازمان ملل است، بنابراین ایالات متحده نمی تواند سهمی از آن داشته باشد.

کوناشنکوف تصریح کرد: بر خلاف هواپیمای نظامی روسیه، هواپیما های ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا به طور غیرقانونی در سوریه حضور دارند.

وی همچنین یادآور شد که در ۲۳ نوامبر، یکی از جنگنده‌های آمریکا از مأموریت دو جنگنده روسیه در کرانه غربی رودخانه فرات جلوگیری کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس