بازدید 4634

شورای امنیت لغو تصمیم ترامپ را بررسی می‌کند

کد خبر: ۷۵۵۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۴ 17 December 2017

تارنمای خبرگزاری رویترز نوشت: شورای امنیت درحال بررسی پیش نویس قطعنامه ای است که از سوی مصر ارائه شده و خواهان آن است که تصمیم ها پیرامون قدس اثر قانونی نداشته و لغو شود.

به گزارش ایرنا، رویترز با اعلام این خبر افزود: این قطعنامه تک صفحه ای که روز شنبه از سوی مصر میان 15 عضو شورای امنیت توزیع شد، اشاره ای به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی ندارد.

به نوشته رویترز، اگرچه این قطعنامه حامیان بسیاری میان اعضای شورای امنیت سازمان ملل دارد، اما این احتمال وجود دارد که از سوی واشنگتن وتو شود.

به گفته دیپلمات هایی که رویترز نامی از آن ها نبرده، رای گیری برای این قطعنامه احتمالا روز دوشنبه یا سه شنبه همین هفته برگزار شود و در صورت عدم مخالفت 5 عضو دایم شورای امنیت، 9 رای موافق برای تصویب آن کافی است.

براساس این پیش نویس قطعنامه، هر تصمیم و اقدامی برای تغییر در وضعیت و یا ترکیب جمعیتی شهر مقدس قدس، تاثیر قانونی نداشته و باطل و بی تاثیر است و باید در راستای قطعنامه های مربوط شورای امنیت لغو شود.

این پیش نویس همچنین همه کشورهای جهان را به خودداری از ایجاد نمایندگی های دیپلماتیک در قدس در انطباق با قطعنامه شماره 478 شورای امنیت فراخوانده است.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه 15 آذر در سخنانی ضمن به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، از وزارت خارجه خود خواست برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس آماده شود.

رئیس جمهوری آمریکا سپس فرمان اجرایی شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را امضا کرد.

شهر قدس که مسجد الاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده، بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید.

قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل جزو اراضی اشغال شده، محسوب می شود و اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر اسرائیل نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان