بازدید 11683

ضرب و شتم دستفروشان، نسخه ای که هنوز برای ساماندهی آنها به کار می رود!

در میان همه اخبار تلخی که گاه و بیگاه رخ می دهند و خاطر شهروندان ایرانی را مکدر می کنند، ضرب و شتم سنگین دست فروشان را باید از آن دست رخدادهایی قلمداد کرد که هر چه بر شمارشان افزوده می شود، برای شهروندان تکراری نمی شود و همچنان مردم نسبت به آن حساس هستند؛ موضوع مهمی که گویا مدیران ارشد شهری به آن واقف نیستند و ضرب و شتم را تنها راه جمع کردن بساط دستفروشی می دانند.
کد خبر: ۷۵۵۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸ 17 December 2017

 ساماندهی دستفروشان سخت است، با ضرب و شتم بساطشان را جمع کنید!/ کلاف سر در گم دست فروشی و مدیرانی که با ضرب و شتم آن را مدیریت می کنند!در میان همه اخبار تلخی که گاه و بیگاه رخ می دهند و خاطر شهروندان ایرانی را مکدر می کنند، ضرب و شتم سنگین دست فروشان را باید از آن دست رخدادهایی قلمداد کرد که هر چه بر شمارشان افزوده می شود، برای شهروندان تکراری نمی شود و همچنان مردم نسبت به آن حساس هستند؛ موضوع مهمی که گویا مدیران ارشد شهری به آن واقف نیستند و ضرب و شتم را تنها راه جمع کردن بساط دستفروشی می دانند.

به گزارش«تابناک»، پس از ضرب و شتم سنگین یکی از دستفروشان تهرانی، که اواخر هفته گذشته و در محدوده چهارراه ولیعصر(عج) تهران رخ داد، واکنش های فراوانی نسبت به این رخداد در فضای مجازی نشان داده شد که همگی، حکایت از اعتراض و ناراحتی عمومی نسبت به تکرار چنین حوادثی بود.

ماجرای ضرب و شتمی که از آن سخن به میان آمد، تکرار داستان های تلخ مشابهی است که پیش از این نیز توسط مأموران سد معبر شهرداری ها در شهرهای مختلف کشور صورت گرفت و در شهر تهران نیز نمونه های فراوانی برای آن می توان پیدا کرد؛ حادثه ای که در جریان آن، یک دستفروش افغانستانی به دست چند مأمور سد معبر شهرداری تهران ـ آن هم در حضور مأمور نیروی انتظامی ـ به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

نخستین نکته عجیبی که در رابطه با وقوع این حادثه برای شهروندان بیشتر مطرح شد، چرایی تکرار اینگونه حوادث در حیطه مسئولیتی تیم جدید شهرداری تهران بود که با شعارهای زیبایی مثل حفظ کرامت انسانی و مدیریت شهر بر اساس اخلاق وارد صحنه مدیریتی شده بود.

نکته عجیب دیگری که در همین رابطه به وجود آمد، واکنش قابل تأمل مدیران شرکت شهربانی شهرداری تهران به عنوان مسئولان مستقیم مدیریت نیروهای سد معبر بود؛ واکنشی که در قالب یک جوابیه در فضای مجازی منتشر شد و در جای جای کلماتش نه پذیرش قصور و تلاش برای جبران خطا بلکه تلاش برای توجیه اتفاق دیده شد.

مدیران این شرکت که مستقیم زیر نظر شهرداری تهران اداره می شوند و اتفاقاً تیم مدیریتی شان بر خلاف بسیاری از حوزه های مدیریتی تا کنون تغییر قابل توجهی نداشته است، در جوابیه خود، با اشاره به اینکه فرد مضروب تبعه افغانستانی دارد و غیر قانونی در حال دستفروشی بوده است، تأکید کرده اند که چون فرد دستفروش در تعامل خود با نیروهای سد معبر فحاشی کرده است، درگیری و ضرب و شتم او اجتناب ناپذیر بود.

در این متن ضمن تأکید بر افغانی بودن دستفروش (نقل به مضمون)، تلاش شده است با روایتی حق به جانب از اتفاق پیش آمده، اقدام نیروهای سد معبر را در برخورد با این دستفروش توجیه کند؛ واکنشی که حتی از سوی مدیران روابط عمومی شهرداری تهران نیز پذیرفته نشد و آنها در جوابیه ای جداگانه هم ضرب و شتم دستفروش و هم واکنش مدیران شرکت شهربانی را محکوم کردند.

زهرا نژاد بهرام، عضو شورای شهر تهران در رابطه با حادثه اخیر و نیز چرایی تکرار چنین رخدادهایی به «تابناک» گفت: در تیم مدیریتی شهرداری تهران، این نگاه وجود داشت که برای توفیق در جمع کردن بساط دستفروشان باید نیروهایی را استخدام کرد که اهل ضرب و شتم باشند و بتوانند با برخورد قهریه، موضوع را پیش ببرند که این نگاه اصلاً مورد تأیید ما نیست و به شدت با آن مخالفیم.

نژاد بهرام در همین باره افزود: آنچه در برخورد با دستفروشان باید مورد تأکید باشد، رعایت کرامت انسانی آنهاست و برای تحقق این موضوع نیاز است که نیروهای سد معبر شهرداری تهران تحت آموزش های ضروری در رابطه با نوع برخورد قرار بگیرند. این موضوع در دستور کار ما قرار دارد و در این آموزش ها اگر نیروهای سابق نتوانند شرایط را قبول کنند، باید از مجموعه شهرداری خارج شوند.

این عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه باید بحث دستفروشان را ساماندهی کنیم و در این زمینه مطالعاتی نیز انجام داده ایم، افزود: بنا داریم برای اصلاح وضع موجود، علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی و اخراج نیروهای فاقد صلاحیت، مجازات سنگینی نیز برای افراد خاطی در نظر بگیریم که با این شرایط تصور می کنم، میزان جرایم این سطح کاهش یابد.

فارغ از سخنانی که این عضو شورای شهر و سایر مسئولان ارشد شهرداری تهران در نکوهش اقدام صورت گرفته بر زبان می آورند، آنچه نگرانی در مورد آینده و تکرار این حوادث را همچنان پابرجا نگه می دارد، واکنش مشابه تیم مدیریتی شهرداری قبل در این رابطه است که در عمل با تکرار ضرب و شتم دستفروشان به یک تناقض بزرگ منتهی می شد.

بنا بر سابقه چنین برخوردهایی و کلاف سردرگمی که از یک سو، بیکاری جوانان به آن دامن زده است و از سوی شهروندان با خرید از دستفروشان رسیدن آنها به سود و درآمد را تضمین می کنند، به نظر شهرداری تهران کار زیاد آسانی در این حوزه نخواهد داشت.

آنقدر سخت که شهرداری جدید به رغم تغییرات قابل مشاهده ای که در بسیاری از حوزه های مدیریتی از خود نشان داد، در حوزه برخورد با دستفروشان نتوانسته است تغییرات مورد ادعا را عملیاتی کند و سنت قدیمی ضرب و شتم را برای جمع کردن بساط دست فروشان ادامه می دهد.

این موضوع در حالی است که همواره با انتشار خبر ضرب و شتم دستفروشان توسط نیروهای سد معبر در هر نقطه از کشور که باشد، موج اعتراضی شدیدی از سوی شهروندان شکل می گیرد و اکثریت کسانی که از این گونه اتفاق ها آگاه می شوند، نسبت به آن واکنش منفی نشان می دهند؛ نکته ای که در مورد بسیاری از حوادث اخیر جامعه مثل اعتراض مالباختگان مؤسسه های مالی و اعتباری به این شکل نیست و گویا مردم به آنها عادت کرده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵۲
یکی از زشت ترین پدیده ها ، دستفروشی است . چهره شهر را شلخته و نا مرتب می کند . شهرداری باید این مشکل را با تدبیر و درایت حل کند .
والا نوبره.افغانی غیر مجاز بیاد تو کشور.به مامور رسمی ما توهین کنه.والا بخدا این افغانها تهدیدی برای امنیت ملی ماست.تورو خدا بندازینشون بیرون تا ننداختنمون بیرون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
بهمن خان اگه تو هم مجبور بشی بری یه کشور دیگه و این شکلی با تو برخورد کنند خوبه ؟
نشاناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
مثل ترامپ حرف میزنی
اگر اون دست فروش بیچاره رانت و پارتی داشت که نمیرفت دنبال دست فروشی تو اون هوای سرد و آلوده و هزاران درد سر دیگه. من نمیدونم این مسوولین کی از خواب اصحاب کهف بیدار میشن بفهمن مردم خیلی خیلی بدبخت شدند....
پس برای ادامه حیات باید چه کنیم؟
باسلام
ضرب وشتم دیگران توسط مامورین قانون عملی قبیح می باشد ولی چرا این عمل اتفاق می افتد؟
اولا اگر با دستفروش ها کاری نداشته باشند همه می دانیم که نه تنها پیاده روها رو پر می کنند.بلکه تا وسط خیابان پیش می روند
ثانیا اگر شهرداری محترم محلی را برای آنان در نظر بگیردوبرای آنان کارت شناسایی صادر کند حتما آنان نیز مزاحم عابرین پیاده نخواهند شد.
این بد اخلاقی ها و این مانیتورینگ عالی هدف دار بوی سیاسی میدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
دقیقا.بررسی کنیدببینیداین کلیپ برای اولین باردرکانال کدام خبرگزاری پخش شده.
ازنتایج تفکر ژن خوب و ای کیوی بالا در مملکته این جور برخوردهای ضد انسانی و اسلامی.
اگه اون دستفروش یک فرد خارجیه و غیر قانونی وارد کشور شده و فحاشی هم کرده تا الان باید کتکش میزدن.
ورود غیر قانونی به کشور یعنی به تمسخر گرفتن مرزهای اون کشور.
سوال اینجاست اگه یه ایرانی به صورت غیر قانونی وارد یک کشور همسایه بشه و بساط دستفروشی تو پایتختش راه بیاندازه و به ماموران هم فحاشی کنه، چیکارش میکنن؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
آقای افغانستانی راشب به کشورش برمی گردانندفرداایرانه
طرح لوله کردن دستفروشان زمان شهردای شهردار 96 درصدی لوله کن اجرا شد به نظر
البته هر دومورد صحیح نیست هم دستفروشی کنار خیابانها وهم برخورد عوامل با اونها باید فکری اساسی وپایدار برای معضل بیکاری کرد ودرامدی منطقی داشته باشن .
مگر نفت مال این کشور نیست
چرا اخیرا که قیمت نفت بالا رفته و فروشش نیز بیشتر شده است، و باید اجناس کشور بیشتر شود، گرانی در کشور افزایش می یابد؟!
دستفروش همه جای دنیا هستش.فقط تفاوتش اینکه تو کشورهای دیگه مکان مشخصی براشون مشخص شده که هم چهره شهر خراب نشه هم مزاحمت ایجاد نکنه هم باعث ترافیک نشه.ولی تو کشور ما هرکسی هرجا دلش بخواد وسایلشو پهن میکنه که این حرکت واقعا درست نیست.البته رفتار خشن کارمندان شهرداری با دستفروش خیلی بدتر و زشت تر از رفتار دستفروش بود.
2
قبلا هم خبری دراین خصوص منتشر کردین. نمیدونم چه نظراتی رو دریافت کردین؟
ولی در باره ی این خبر هم بگم که آدم بت پرست باشه ولی انسان باشه.
توایران همه بیکارند جوانان شهر دستفروشی می کنند ودر مرز کولبری ودر روستا جمع کردن نان خشکه وضایعات متاسفانه دولت تدبیر فقط برای خارج کشور فکر میکنه نه داخل کشور مردم نه درامد دارند ونه زندگی اینها برای زنده ماندن ناچارند دنبال لقمه نانی باشند
ای وای بر ما...

کجا بودیم به کجا رسیدیم...

200 سال از بنگلادش

400 سال از کره

600 سال از آمریکا

1000 سال از ژاپن

عقب تریم.
l-مظلوم گیر آوردند بنده خدا هم کسی را نداشت میدونستند بدبخت و بیچاره است - راه به جائی نمی بره رافت اسلامی را در حق اش بجا آوردند - حقوق شهروندی را بجا نیاوردند فکر کردند شهرون افغانی است شامل حالش نمی شود - ان شاء اله همین کتک زدن و کتک خوردن نصیب زن و بچه های این بشود که بفهمند چقدر سخت است شهرداری هم اومد هر کس هیکل بزرگ بلا تشبیه هیکل گاور راداشت استخدام کر د برای ضرب و شتم افراد بیچاره - ا
دلیل ضرب و شتم دست فروشان تلاش برای جمع آوری یا ساماندهی و ... نیست بلکه دلیل واقعی این است که ماموران از آنها پول می خواهند و وقتی نمیدهند کار به ضرب و شتم می کشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
مزخرف گفتن هم حدی داره
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
دقیقا همین هستش.دستفروشانی که حق خود (رشوه)نمیپردازند مشمول این کرامت انسانی میشوند.
قیمت ها هم مشخص است جسنجو کنید تا مطمعن شوید.هفته ای 100 هزار یا روزی 20 هزار تومان.
همین چند ماه پیش بود یه زوج ترکیه ای تو چهار راه آبرسان تبریز بساط دستفروشی تو شلوغترین نقطه پهن کرده بودن، نه از ماموران شهرداری خبر بود و نه کتک و ضرب و شتم.
میگفتن ما از این طریق مخارج سفرمون رو تامین میکنم. و کسی هم کاری به کارمون نداره. اما ما تو سرزمین و شهر خودمون حق نداریم مخارج و نان شبمون رو با دستفروشی و از راه حلال تامین کنیم.
از استخدام و اشتغال که خبری نیست، دستفروشی نباید بکنیم، سر چهار راه کارگرا هم که وایمیستیم حتی برای کارگری هم ورمون نمیدارن. برای کار باربری هم توان بدنی و سلامتی نداریم. دستمون رو به هرجا دراز میکنیم تا نون حلال گیر بیاریم، قاطعانه قطع میکنن. ماباید چطور زنده بمونیم.
عاقبت تماشای برنامه های مبتذل ماهواره ای که مروج اصلی خشونت در جامعه است همین است.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
اگر یک روز اینو ننویسی لال از دنبا میری
کرامت انسان خخخخخخخخخخخخ
دست فروشی خیلی بهتر از گداییه
باید یک فکری به حال ندارها بکنه شهرداری، خشونت که تنها راه نیست، یکم تفکر و تدبر هم بد نیست به خدا!
دست فروشی ،یک پدیدهٔ شوم است که دوعامل در بوجود آمدن آن نقش دارد ،اول تولید کنندگان اجناس بنجل ،وبی کیفیت که باعث میگردد ،بصورتی از افرادی واسته به دست ،دستفروشان برسد ،وآنرا با قیمت کمتری بفروشد ، و دوم مردم هم نقش دارند که اگر از این افراد خرید نکنند ،حتما این پدیده منحل میگردد ،وعامل سوم ،کسبه ‌وبازاری ها هستند که اجناس را با قیمت بالا ،وحتی صد درصد سود می فروشند ،وانصاف ،ومروت اکنون در جامعهٔ ایرانی وجود ندارد ،وعامل مهمتر خود مسولین است که بعلت عدم توانایی ادارهٔ کشور ،و ایجاد شغل ،اجازهٔ کارهای غیر قانونی میدهد ،یقین بدانید که درصد بالایی از همین دست فروشان ،در کار خلاف هم میباشند ،و بیشتر همین دست فروشان ،مامورین شهر بان را آلوده میکنند ،دست فروشی معنایی ندارد ،شهرداری میتواند ،در چهار سوق شهر ،بازار ،روز بر پا کند ،و آنرا هم مدیریت نماید ،مثلا ،سه شبه بازار ،ویا شبه بازار ،وهر روزی که کارشناسان تشخیص بدهند ،ومکانی هم که کارشناسان شهری ،تشخیص بدهند ،وبرای ارایهٔ نظم ،وخدمات ،نظافت بعداز پایان کار ،مبالغی شهر داری برای سطح معینی ،دریافت کند ،که هم دست فروشها ،هویت شان معین میگردد،وهم مدیریت میشوند ،و هم مردم میدانند که در چه روزی ‌ودر کجا ،بازاری ،اینچنینی هست ،و دیگر اینکه ،وزارت بازرگانی ،وتعزیرات حکومتی باید قیمتها را کنترل کنند ،و احازهٔ اجحاف به مردم را ندهند ؟ و همهٔ اینها به مار کارشناسی نیاز دارد ،؟،،،
سلام
دست فروشی چیست و.چرا برخی از افراد اقدام به دستفروشی می کنند؟!!
از منظر من
دست فروشان نجیب ترین و باشرفترین قشرجامعه هستند.
اینان از سر فقرو نداری دست به اینکار می زنند.
وظیفه مسولین در قبال این افراد چیست؟
با کتک و.هتک حرمت رفتار کنند؟!!
دست فروشان منبع درامدی برای بازرسان شهرداری و.مامورین سدمعابرهستند.
اگر دست فروشان.نباشند همان مامورین سدمعابر مختلس می شوند.
دست فروش افغانی بوده , اگر هم وطن بود حتما او را می کشتند
چرا به دست فروشی گیر میدین؟ تمام دنیا حتی آمریکا و اروپا دست فروش دارن ، غذای خیابونی دارن و ... چه اشکالی داره بدون اجاره دادن مغازه ملت بتونن اجناسشون رو کنار خیابون بفروشن؟
به نظر من پشت این مبارزه مسخره با دست فروشان فقط و فقط مغازه دارها هستن...وگرنه مردم همه از دست فروشا استقبال می کنن.....
مسئولان شهرداری هم بیشتر اینکه به کارشون رو جدی بگیرین دنبال پول دراوردن از مغازه دارها هستن..
پیشنهاد می کنم کنار دیوارهای عمومی شهر میزهایی با عنوان میز شغل ایجاد بشه و شهرداری هم بابتش هر روز ۲۰۰۰ تومان عوارض بگیره و سالانه اجاره داده بشه. البته به کسانی که هیچ شغلی ندارند. میز همراه یک سایه بان.
شهرداری الان طبق روزهای هفته بازار درست کرده مثل چهارشنبه بازار و... بهتر است بروند آنجا.
چرا دست فروشانیکه از پل ستارخان بطرف میدان صادقیه نشسته اتد کسی با آنها کاری ندارد،دارند آجیل ،یا البسه گرم ،چینی آلات،سبزی،با کمال آرامش میفروسند،برای اینکه به ماموران شهرداری پرداخت میکنند،
فقط اعدام جواب میده
واقعا دست مریزاد به کسانی که فضای مجازی را ایجاد کرده اند تا از وقایع دور و نزدیک اطلاع پیدا کنیم . شکی نیست از این قبیل برخوردهای فیزیکی به دفعات زیاد وجود داشته و مردم ما از آن بی خبر بودند . بلکه با انتشار درست و حقیقی اینگونه برخوردها ، جلوی این قبیل زد و خوردها و برخورد با این افراد خاطی گرفته شود .
بعضیا برای تزریق ناامیدی هی میگن "چی بودیم چی شدیم" سر هر چیزی
این چه کامنتیه دیگه
حقیقت تلخ ماجرا دریافت پول از دستفروشان توسط مامورین است هرزمان کسی از این قانون تبعیت نکرد نتیجه می شود این که دیدید بسیاری از مسئولین نیز در جریانند
پاسخ ها
كيا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
دقيقاً هر وانتي كه تو يه نقطه واستاده يا هر سبزي فرغوني بابتش پول زور مي ده - نامردم اگه دروغ بگم
دربسیاری از کشورها بازارهای روزانه و هفتگی در نقاط مختلف شهرها برگزار می شود ن بسیاری از آنها حتی بوسیله چادرهای موقتی مسقف هم شده اند تا هم فروشنده و هم خریدار از گزند آفتاب تابستان و سرمای زمستان در امان بوده و بتوانند خرید وفروش کنند چرا چون به مردم اهمیت داده میشه هم دستفروش جز مردم این کشور هم خریدار . نمونه آن در شهر استانبول بسیارفراوان است مسئولین ما اگر بلد نیستند فقط کافیه با کمی تحقیق یاد بگیرند و اجرا کنند.
دست فروش افغانی بوده خیلی باحاله معلومه که غیر قانونی اومده و گرنه دست فروشی نمیکرد بعدش هم اگه زیاد ناراحت شده بره مملکت خودش ، جوانهای ما بیکارن یکی از علت هاش همین افغانی ها هستن که با مزد کم کار میکنن و یه زمونی اینجا کار میکردن و برای خانواده هاشون پول میفرستادن ولی الان وضعشون انقدر خوب شده که خانواده هاشون رو هم اینجا اورون و خیلی از ما که نمیتوانیم خونه رهن کنیم اینها خیلی راحت خونه رهن میکنن
خب امیدوارم دیگه مردم بفهمند که ربطی به جناح اصولگرا و اصلاح طلب بودن نداره و تقسیم بندی اصلی بین ژن های خوب و ژن های بد هست که اونایی که پول دارن میتونن زندگی کنن و اونایی که پول ندارن باید برن بمیرن و واقعا تنها امیدم خداست که خود خدا میگه اگه به غیر من به کسی امید داشته باشی به همون واگذارت میکنم و الانم دقیقا به همونا واگذار شدیم به قول یه پراید که پشت ماشینش نوشته بود چون از خدا دوریم گرفتاریم:) بدبختی دور بودنمونم دور نیست نه مثل غربی ها از خدا دور میشیم حال کنیم نه درست حسابی سمت خدا میریم که باز حال کنیم!!!
اللهم عجل لولیک الفرج
سنگ را بستن و سگ را باز کردن را هر ننه قمری بلده
یادش بخیر مناظرات. جهانگیری کجاست ببینیم دوباره از دیدن سیلی خوردن دست فروش حس سیلی خوردن خودش اومده یا این شوها فقط برای تخریب رقیبش بوده!؟
افغان هایی که غیرمجاز رفتند اروپا اکثرا تابعیت گرفتند ومی تونند به مراتب عالی برسند .که حتی وزیرکاناداشدند.اینجا جوازکسب وگواهینامه موتور به مجازهانمی دهند!!نتیجش یادزدی هست یا دست فروشی شرافتمندانه.
عجیبه برخی نظرات ترامپی براحتی ازسایت رسمی منتشر میشه
الان دوره قالیباف اینجور شده بود داد و فترات راه مینداختن ! بفرمایید اینم شهردار جدید !!
70 درصد دستفروشای تهران باندهای کسب درآمد اراذل اوباش هستن
مردم برای زیارت که به کربلا میرن و بیشتر از ده روزم نمی‌کنند و بر میگردند ،اگر گیر بیفتند برای چندین سال زندانی می‌شوند ولی این برادران مجاهد همسایه براحتی میان و هر جای این مملکت میرن و بصورت شبکه ای تمام کارها دستشونه ،فقط در دست فروشی رخنه نکرده بودن ،که اون هم دیدیم و آنقدر هم پر رو و موز مار هستن که خدا می‌دونه ،البته تمام اینها مقصر دولت خودمونه که کلا مله
یه جوری بنده خدارمیزنند که انگارنوکروبرده پدرشون نافرمانی کرده گردن این دوقل چماق وباید شکست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل