بازدید 7407
تشریح سفر کمیسیون اصل نود به مناطق زلزله‌زده

تحویل اسکان‌های دائم برخی مناطق زلزله‌زده ظرف ۴۵ روز آینده

رئیس کمیسیون اصل نود با اشاره به سفر به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه گفت: هم‌اکنون مشکل حادی برای تأمین مواد غذایی و وسایل گرمایشی وجود ندارد و بیشترین نگرانی درباره اسکان دائم و امرارمعاش آتی روستاییان است.
کد خبر: ۷۵۵۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳ 16 December 2017

 داوود محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح سفر سه روزه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی به مناطق زلزله زده غرب کشور گفت: با توجه به مأموریت رئیس مجلس روز چهارشنبه (22 آذر ماه) برای بررسی روند خدمت رسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه همراه فرهاد تجری نماینده سرپل ذهاب و شهاب نادری نماینده پاوه به این استان سفر کردیم.

نماینده مردم قزوین،‌ البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ابتدای سفر دیداری با استاندار کرمانشاه در محل استانداری داشتیم که اطلاعات جامعی در خصوص نحوه خدمت رسانی واصل شد و پس از آن به بازدید میدانی از اسلام آباد غرب و روستاهای اطراف آن رفته و با مردم گفت و گو کردیم و اظهارات آنها را شنیدیم، سپس عازم سرپلذهاب شده و در دیدار مردمی در جریان بازسازی ها و روند خدمت رسانی قرار گرفتیم.

وی ادامه داد: همچنین در جریان این سفر به شهرستان ثلاث باباجانی رفتیم و بعد از دیدار با مردم، مسائل این مناطق را مورد بررسی قرار دادیم سپس در جلسه ستاد مدیریت بحران در این شهر که با حضور استاندار و مسئولان ذیربط مقابله با بحران و خدمت رسان حوزه زلزله تشکیل شد،‌ حضور یافته و گزارش جامعی ازسوی دستگاه های مختلف دریافت کردیم.

محمدی همچنین یادآور شد: نمایندگان مجلس نیز در این جلسه دیدگاه های خود را مطرح کردند و قرار شد جمع بندی نهایی کمیسیون در تهران صورت گرفته و گزارشی به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با اشاره به رضایتمندی مردم منطقه از روند خدمت رسانی عنوان کرد: در 24 ساعت اول علیرغم زلزله بالای 7 ریشتر، اقدامات خوبی ازسوی سپاه،‌ ارتش، اورژانس و هلال احمر صورت گرفت. البته با وجود اینکه روند ارسال کانکس تسریع شده اما هنوز خیلی افراد از این مزیت برخوردار نیستند.

وی با اشاره به برخی نگرانی های دیگر مردم زلزله زده اظهار داشت: مردم نگران بودند که استمهال وام هایی که در گذشته دریافت کرده بودند فرا رسیده و امکان بازپس دادن آن را ندارند همچنین محل امرار معاش بسیاری از زلزله زدگان به خاطر تلف شدن دام ها از بین رفته است.

محمدی در ادامه با بیان اینکه مردم برای اسکان دائم خود نیز دغدغه داشتند، تصریح کرد: در برخی مناطق روستایی گیلانغرب مراحل ساخت اسکان دائم شروع شده و متولیان قول داده اند ظرف 45 روز واحدها را تحویل دهند و بنیاد مسکن و سپاه متکفل ساخت شهرها و روستاها شده اند برای مثال بنیاد مسکن استان قزوین ساخت و سازها در برخی روستاهای گیلانغرب را برعهده گرفته است.

نماینده مردم قزوین در مجلس ادامه داد: اما باید توجه داشت علیرغم آغاز ساخت و سازها به دلیل فضایی که تحت تأثیر زلزله قرار گرفته و مساحتی بیش از 10 هزار کیلومتر مربع بود که بیش از هزار و 900 روستا را در معرض تخریب قرار داده، حجم کار گسترده است و زمان می خواهد.

وی ادامه داد: نماینده صلیب سرخ جهانی اقدامات 24 ساعت نخست را بی نظیر و رکوردی در دنیا دانسته بود ضمن اینکه حضور مقام معظم رهبری و دستوراتی که صادر کردند بسیار اثربخش بود و حضور روسای قوا، معاونان آنها و فرماندهان لشکری بسیار مهم و مثبت بوده است.

رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکل حادی به لحاظ مواد غذایی وجود ندارد و تقریبا تأمین شده است البته هنوز برای وسایل گرمایشی تقاضاهایی وجود دارد که با تمام این مشکلات در نهایت امیدواریم با طرحی که کلیات آن در صحن علنی مبنی بر تخصیص اعتبارات و بودجه به مناطق زلزله زده به تصویب رسید اندک التیامی برای آلام مردم مناطق زلزله زده باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار