بازدید 1745

ترامپ - روسیه؛ تلاش جمهوری‌خواهان برای توقف تحقیقات

دموکرات‌های ارشد می‌گویند، اقدام علیه تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا توطئه‌ای برای تخریب تحقیقات مولر-اف‌بی‌آی است؛ در حالی که ترامپ رد کردن بخشش مایکل فلن را رد می‌کند.
کد خبر: ۷۵۵۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴ 16 December 2017

دموکرات‌های ارشد می‌گویند، اقدام علیه تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا توطئه‌ای برای تخریب تحقیقات مولر-اف‌بی‌آی است؛ در حالی که ترامپ رد کردن بخشش مایکل فلن را رد می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، یکی از دموکرات‌های‌ ارشد آمریکا در تحقیقات روسیه – ترامپ نگران است جمهوری‌خواهان برای نابودی تحقیقات درباره مداخله ادعایی مسکو در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا تلاش کنند.

آدام شیف، از دموکرات‌های ارشد کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: به شدت نگرانم که جمهوری‌خواهان پایان این ماه اقدامی برای از بین بردن تحقیقات در کمیته اطلاعاتی این مجلس انجام دهند.

شیف همچنین تاکید دارد که جمهوری‌خواهان درباره تحقیقات روسیه – ترامپ اف‌بی‌آی، تحت نظارت رابرت مولر، رئیس شورای ویژه نظرات خودشان را دارند. طبق گزارش‌ها، وکلای شخصی رئیس‌جمهوری آمریکا قرار است روزهای آتی با مولر و تیم او دیداری داشته باشند تا درباره گام‌های آتی تحقیقات او اطلاعاتی دریافت کنند.

این دموکرات آمریکایی ارشد گفت: علاوه بر تحقیقات ما، آنچه واقعا مرا نگران کرده حملات علیه رابرت مولر، وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی است که نشان می‌دهد آنها تحقیقات مولر را هدف گرفتند. با بستن پرونده تحقیقات کنگره آن هم زمانی که مدارک جدید و مهمی همچنان در حال ظهور است، کاخ سفید ممکن است فشار بی‌حدی برای پایان دادن به تحقیقات مولر و یا ایجاد شبهه در آن وارد کند. نمی‌توانیم اجازه دهیم چنین اتفاقی رخ دهد.

سی‌ان‌ان گزارش داده است، تاکنون تحقیقات اف‌بی‌آی درباره مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ دست کم چهار تن از حلقه نزدیکان کمپین ترامپ را گرفتار کرده است. مولر هیچگونه وظیفه‌ای ندارد که اطلاعات به وکلای ترامپ که قصد دیدار با او را دارند، ‌بدهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل