بازدید 8894

شناسایی درآمد خانوارها بر اساس «کدملی»

کد خبر: ۷۵۵۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷ 16 December 2017

بنابر اظهارات معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حالی که «کدملی» ظرفیتی برای شناسایی درآمدهای خانوار و تعریف نظام مالیاتی است، از آمادگی برای شناسایی این درآمدها بر اساس کدملی خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر احمد میدری در دومین کنفرانس اقتصاد ایران گفت: خوشبختانه ایران کشوری است که کد ملی را در تمام سازمان‌ها به رسمیت می‌شناسد و با توجه به این ظرفیت آمادگی داریم که درآمد خانوارها را شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: ایران اطلاعات دقیقی از وضعیت خانوار ها دارد؛ کد ملی در بانکها، فرودگاه ها و سایر سازمان‌ها از افراد اخذ می‌شود، در نتیجه می‌توانیم از این ظرفیت در نظام مالیاتی نیز استفاده کنیم.

وی بیان کرد:در زمینه یارانه‌ها و به ویژه یارانه انرژی همیشه یک طرف واقعیت را بیان کردیم که فقرا کمتر از یارانه‌های انرژی استفاده می کنند اما این را نگفتیم که سهم هزینه‌های انرژی در دهک اول و دوم بیش از ١٦.٥ درصد است، این در حالی است که در دهک‌های بالا این سهم حدود ٨ درصد است.

او افزود: اصلاح قیمتی و تصمیم درباره یارانه‌های انرژی در این بخش باید به گونه‌ای باشد که دچار خطای سیاستی نشویم و فقرا متضرر نشوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
لااقل یارانه ما بیکارارو قطع نکنید
پاسخ ها
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
مردم ایران به چه روزی افتادن
میگویید قشر پایین کمتر از یارانه انرژی استفاده میکنند این حرف تا حدودی درست نیست وقتی قیمت حامل های انرژی پایین باشد بر روی قیمت حمل نقل و تولید نیز تاثیر میگذارد هم محصولات به قیمت پایین تر دست قشر پایین جامعه میاد و هم واحد های صنعتی مثل امروز ور شکسته نمیشوند و برای قشر پایین شغل ایجاد میشود و هم بهانه دست یک عده برای چند بابر کردن قیمت محصولات داده نمیشود.
لطفا به غیر از درآمدها اقساط ماهیانه و مخارج خانوار رو هم مدنظر داشته باشن.
شهروند ساکن تهران: کاشکی می تونستید در آمد افراد را با کد ملی شناسایی می کردید.
شهروند ساکن تهران: بعد شناسایی در آمد افراد، جلوی کسانی که با رانت صاحب در آمد نجومی هستن، بگیرید.
سازمانهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی و ... در بسیاری موارد فعالیتی موازی ارائه میکنن و در بسیاری موارد هم همسو هیچ کمکی به نیازمندان ارائه نمیکنن.
تعدادی از روستاییان رو اکثرا میشناسیم که جزو آمار روستاییان هستن ولی در شهرها سکونت دارند و ازقضا در شهرخونه ومغازه هم اجاره دادن یا استفاده میکنن و از حمایت های فوق الذکر هم برخوردارن.
حالا اینکه یه کارمند یا کارگر هم یه ماشین فکسنی و یه آپارتمان نقلی داشته باشه و دو سه میلیون هم حقوق بگیره برای دولت فخیمه زیاد به نظر میاد .
در مقابل این خرده درآمدها بدهکاران بزرگ بانکی به دلیل نسبت های فامیلی با مسولین محترم همچنان از زیر ذره بین و حتی دید غیر مسلح دولت به دور هستند و جان و مال سالم به در میبرند.
اگه دولت بتونه هرز رفتن منابع رو کنترل کنه نیازی به قطع یارانه مردم نداره.
کد ملی بیکارها رو هم می گیرند؟
با سلام . هر کدملی جهت استفاده از امکانات رفاهی و امنیتی هر کشوری باید مالیات بپردازد .این یک قانون جهانی هست
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
.کدوم رفاه کدوم امنیت دلت خوشه ها
بیکارها کار میخواهند خودتان را به خواب نزنید شما نمی توانید یارانه بیکارها را قطع کنید
در ایران دارایی از درآمد مهم تر است کسانی هستند که درآمد بالایی ندارند اما دارایی بسیار بالایی دارند فقط بررسی درآمد بسیار اشتباه است
ای کاش اختلاس افراد با کد ملی مشخص می شد
اقای روحانی یارانه یکنفر پول یک کیلو گوشته انگار از جیب خودت بخشش میکنی اگر بیت الماله مال همه است نه مال فقط گداها
توروخدا یارانه معلما را قطع نکنید لاقل
بعضی از درآمدها نیازی به کد ملی ندارد ، قابل شناسایی نیستند ، املاک ومستغلات دارند ، اجاره های منزل ، مغازه و.. ، درآمدهای حاصل از مسافر کشی ، داشتن وسیله های نقلیه سنگین به نامهای مختلف و... ، سپرده هایی که به دیگران واگذار شده برای کسب وکار وکارهای اقتصادی که اصلا" جایی ثبت نمی شه و خیلی ها هستند حقوق مثلا" بازنشستگی کم می گیرند ولی درآمدهای سرشار دارند وبا کد ملی هم شناسایی نمی شود .
فقط درامد بازنشستگان اموزش وپرورش را شناسایی می کنیداقساط وهزینه درمان انها را هم که نمی توانید شناسایی کنیدذرنتیجه یارانه انها قطع وثروتمندان که مشاغل ازاد دارند همچنان یارانه میگیرند
اگر براساس کد ملی باشد که آن پیرزن وارد کننده خودروهای لوکس باید میلیاردها هم به دولت بابت مالیات و عوارض و .............. بدهد.
با این 45 هزار که به مردم میدی انگار چه کار شاخی برای مردم میکنید واقعا دنیا حق داره به ما جهان سوم بگن
تعداد افراد خانوار رو هم در نظر بگیرید ، یه خانواده ۸ نفره اگه دو میلیون هم درامد داشته باشد باز هم هر روز بدهیش بیشتر و بیشتر میشه
جون مردم رو به لبشون رسوندید بترسید از واکنش مردم
جمعیت دهک های پایین راکه 99 درصد جامعه را تشکیل میدهند
این کار وقتی موفق است که درآمدها تا آخرین ریالش شفاف باشد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی