بازدید 2546

شهادت معترض معلول فلسطینی در غزه

کد خبر: ۷۵۵۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴ 16 December 2017

جوان فلسطینی که از ناحیه دو پا نقص عضو داشت، در جریان درگیری‌ها در شرق غزه با اصابت تیری به سرش به شهادت رسید.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبری الجدید، ابراهیم ابو ثریا، جوان ۲۹ ساله فلسطینی که در جریان درگیری‌ها با سربازان رژیم صهیونیستی در مقابل پایگاه نظامی ناحل عوز در شرق محله الشجاعیه به شهادت رسید، به دلیل مبارزاتش با اشغالگران با وجود قطع پاها در درگیری‌های سال ۲۰۰۸ در غزه مشهور شد.

ابو ثریا در سال ۲۰۰۸ در جریان یورش اسرائیلی‌ها به نوار غزه و حمله هوایی یک پهپاد جاسوسی اسرائیل به گروهی از جوانان فلسطینی و شهادت هفت تن از آنها، از ناحیه دو پا زخمی شد که این جراحت در ادامه منجر به قطع هر دو پای او شد.

این مبارز مشهور فلسطینی با وجود نقص عضو در طول این سال‌ها به مبارزات خود ادامه داد و در تمامی راهپیمایی‌ها و تظاهرات علیه اشغالگران پرچم فلسطین را در دست داشت.

وی در لحظات پایانی زندگی‌اش تاکید کرد: این سرزمین متعلق به ماست و ما هرگز تسلیم نخواهیم شد.

ابو ثریا با تاکید بر اینکه آمریکا باید از تصمیم خود درباره قدس اشغالی عدول کند، گفت: فلسطینی‌ها مردمی قدرتمند هستند.

طبق گفته اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین، فریاد ابو ثریا نیروهای اسرائیلی را به وحشت انداخت به طوریکه به سر او شلیک کردند تا شهید شد.

وزارت اطلاع‌رسانی فلسطین تاکید کرد، شهید ویلچری ابو ثریا اصرار ملت فلسطین را بر آزادی و دفاع از قدس تحت هر شرایطی ثابت می‌کند و وحشیانه بودن اشغالگران را با اعدام جوانی معلول نشان می‌دهد.

این وزارتخانه از موسسات حقوقی و انسانی خواست به تعقیب قاتلان ابو ثریا بپردازند؛ نهادهایی که به جهان، سیاست تروریسم و خشونت اسرائیل را ثابت می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها