بازدید 23642
فقط در ایران اتفاق می افتد؛

افزایش 19 میلیون تومانی و بی دلیل قیمت یک خودرو در دو ماه + توضیحات مدیرعامل سایپا + خبر تکمیلی

چند وقتی است همه چیز بر مدار گرانی قرار گرفته است و البته این موضوع در خودرو با شیب تندتری به پیش می رود. پس از گران شدن قیمت خودروهای خارجی در بازار، حالا خبر می رسد که خودروسازان داخلی هم دست به کار شده اند. سایپا چراغ خاموش در دو ماه اخیر و طی دو مرحله، قیمت سراتو را 19 میلیون تومان افزایش داده است.
کد خبر: ۷۵۵۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰ 16 December 2017

چند وقتی است همه چیز بر مدار گرانی قرار گرفته است و البته این موضوع در خودرو با شیب تندتری به پیش می رود. پس از گران شدن قیمت خودروهای خارجی در بازار، حالا خبر می رسد که خودروسازان داخلی هم دست به کار شده اند. سایپا چراغ خاموش در دو ماه اخیر و طی دو مرحله، قیمت سراتو را 19 میلیون تومان افزایش داده است.

به گزارش تابناک اقتصادی، این روزها همه چیز بر مدار گرانی قرار گرفته و البته موضوع افزایش قیمت در خودروهای وارداتی و حتی داخلی کمی جدی تر است. در هفته های گذشته، مطالبی را در مورد گرانی خودروهای وارداتی در سایت تابناک اقتصادی منتشر کردیم که عمده دلیل آن گویا به بسته شدن سایت ثبت سفارش بازمی گشت و حتی از بازار خودروهای وارداتی بوی رانت اطلاعاتی به مشام می رسید. حالا خبرها حکایت از آن دارد که این سونامی گرانی خودرو به خودورسازان داخلی نیز رسیده است و برخی خودورهای وارداتی توسط این خودروسازان یا در حال گران شدن هستند و یا گران شده اند.

در آخرین روز هفته گذشته یعنی در 23 آذر 1396 خبری از گروه خودورسازی سایپا منتشر شد که حکایت از آن داشت که خودور سراتو حدود 14 میلیون تومان گران شده است. در بخشنامه جدید سایپا به نمایندگی های سراسر کشور اعلام شده بود: به اطلاع نمایندگان محترم می رساند، قیمت پایه جدید انواع خودروهای سواری سراتو با توجه به افزایش نرخ ارز و نهاده های تولید و... به شرح زیر اعلام می گردد.

 گرانی چراغ خاموش سراتو

همان گونه که از جدول بالا پیداست، قیمت پایه سراتو 2000 اتوماتیک آپشنال، 104 میلیون و 530 هزار و 417 تومان اعلام شده است که این قیمت با احتساب افزایش قیمت جدید به میزان 13 میلیون و 969 هزار و 582 تومان به 118 میلیون و 499 هزار و 499 تومان رسیده است. افزایش قیمت برای سراتو 1600 دنده ای آپشنال، 11 میلیون و 398 هزار و 153 تومان و برای سراتو 2000 اتوماتیک، 11 میلیون و 976 هزار و 735 تومان بوده است.

علاوه بر موارد فوق، سایپا طرح فروش ویژه سراتو را هم با تحویل پانزده روزه آغاز کرده که مشتریان در قالب این خرید از تخفیف ٨ میلیون تومانی برخوردار خواهند شد!

گرانی چراغ خاموش سراتو 

این افزایش قیمت ها در حالی است که اعلام شده در قیمت پایه مذکور، تغییرات احتمالی عوارض و تعرفه گمرکی، نرخ ارز مبادله ای و ... لحاظ نشده که در صورت تحقق این تغییرات، قیمت های پایه جدید متعاقباً اعلام می شود؛ یعنی احتمال اینکه باز هم قیمت سراتو افزایش یابد، وجود دارد.

گفتنی است که سایت ثبت فروش سراتو، پنجشنبه هفته گذشته یکباره و بدون اطلاع رسانی به نمایندگی های فروش این شرکت بسته شد و این موضوع بلاتکلیفی خریدارانی که برای خرید سراتو اقدام کرده بودند را در پی داشت و تحویل خودرو به آن ها را متوقف کرد.

به هر صورت اگر بخواهیم افزایش قیمت 5 میلیون تومانی سراتو در ماه پیش را نیز به این افزایش 14 میلیون تومانی اضافه کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که سایپا در دو ماه گذشته، خودرو سراتو را 19 میلیون تومان گران کرده است.

حالا باید دید دولتی که به گفته مسئولینش، سایت ثبت سفارش را در راستای سامان دادن به واردات بی برنامه و نامشخص بسته است، چگونه می خواهد این اوضاع نابسامان قیمت ها در بازار خودروهای وارداتی را به سامان کند! تاکنون و در این چند ماه که هیچ گونه واکنشیی از سوی مسئولین مربوطه پیرامون افزایش قیمت خودروهای وارداتی نشان داده نشده است.

توضیحات مدیر عامل سایپا 

بعد از این مطلب و گسترده شدن دامنه انتقادات، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد که افزایش قیمت سراتو در حال حاضر منتفی شده است. محسن جهرودی گفت: در راستای حمایت از مصرف کنندگان و سیاست ‌های دولت خدمتگزار با اعلام دستور عدم افزایش قیمت سراتو به معاونت فروش و بازاریابی سایپا و بازگشت قیمت خودرو به شرایط قبل، موضوع افزایش قیمت در مقطع فعلی اجراء نمی‌ شود. وی در خصوص علل افزایش قیمت خودرو با توجه به افزایش هزینه‌ های سربار تولید افزود: با کنترل هزینه ‌های مرتبط با تولید و در راستای حمایت مستمر از مصرف کنندگان هزینه ‌ها را کنترل خواهیم کرد. بنا بر اعلام شرکت خودروسازی سایپا، در حال حاضر طرح ویژه فروش و تحویل فوری خودروی سراتو آپشنال با قیمت قبلی 104 میلیون و 158 هزار تومان در نمایندگی‌ های سراسر کشور در جریان است.

با پیگیری های صورت گرفته توسط خبرنگار تابناک اقتصادی و تماس با چند نمایندگی در استان هایی چون تهران، اصفهان و خراسان رضوی مشخص شد که این نمایندگی ها در حال حاضر سراتو موجود ندارند و هنگامی که پیرامون قیمت سراتو از آن ها سئوال شد همه آن ها اعلام کردند به دلیل آن که قیمت آن هنوز تصویب نشده است، قیمت نداریم!

با این اوضاع درست است که مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اعلام نموده که فعلا افزایش قیمت انواع خودروهای سواری سراتو منتفی است، باید گفت که اولاً آیا نمایندگی های شما از این نوع خودرو موجودی دارند که بخواهند با همان قیمت قبلی به خریداران عرضه کنند؟ ثانیاً اگر افزایش قیمت سراتو لغو و به نمایندگی ها ابلاغ شده است، چرا نمایندگی های سایپا در استان های مختلف از قیمت سراتو ابراز بی اطلاعی نموده اند؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۵۶
نمی خواید قیمت سراتو را هم مثل عوارض خروج و قیمت بنزین با دیگر کشورها مقایسه کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
خلایق هرچه لایق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
عوارض خروج در ایران از همه کشورها بالاتر است! قیمت خودرو هم لابد باید از همه کشورها بالاتر باشد! فقط درآمد اکثر مردم است که از همه کشورها پایین تر است
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
نخرید به جای اه و ناله کردن چند ماه این لگن ها رو نخرید بببیند به اشتباه کردن میفتن
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
اگر کمی عقل دارند بهترین فرصت رقابت با خارجیها پیش آمده
چشم دولت ومجلس و نهادهاي نظارتي روشن!؟باريكلا به وزير زرنگ صنعت كه ازوقتي اومده همه چيز ارزون شده"خود مردم بايد با نخريدن جلوي اين هرج ومرجو بگيرن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
به نظر من باید این خودرو رو خودرو نجس نام بگذاریم تامردم از خریدش امتناع کنن
واقعا كه چنين بي ثباتي در هيچ كجاي دنيا توسط خود دولت به اقتصاد تزريق نمي شود. شركت سايپا كه يك شركت دولتي است اين چنين مي كند واي به حال بقيه. اگر فرض كنيم قيمت اين خودرو حدود ٢٠٠٠٠ دلار باشد (كه البته كمتر است) و افزايش نرخ ارز را در اين ٢ ماه، ٤٠٠ تومان در نظر بگيريم و فرض كنيم كه خودرو كلا وارداتي است، افزايش قيمت بايستي ٨ ميليون شود نه ١٩ ميليون و ٢٠ ميليون. پاسخگويي هست؟
لیاقتمون همینه ؟
مملکت گل و بلبل که می گن همبنحاست
چه وزیری داره روحانی چه میکنه باریکلا مثل شما پیدا نمیشه این وزیر باید وزیر صنعت اتحادیه اروپا بشه چقدر حیف شدی جناب
هر دم از این باغ بری می رسد ....
دولت دارد قیمت‌ها را افزایش میدهد تا مصرف کاهش یابد، هیچ راه دیگری نیست. اتفاق خاصی‌ هم نمی‌افتد، فقط هر ماه یک تا دو میلیون نفر به زیر خط فقر پرت میشوند و اختلاف طبقاتی در ایران که همین حالا هم بالاترین هست(۱۲۳ میلیون تومن ده درصد بالا در برابر ۸ میلیون تومن دهه پایین در یک سال) هر روز بیشتر میشود. ولی‌ از نظر دولت و مدیران همه چیز هم درست پیش میرود، مگه کره شمالی و ونزوئلا نیستند که در زیر شدید‌ترین بحران اقتصادی و قحطی مزمن، همچنان ادعای پیروزی میکنند. اگر اسم این وضعیت را اداره مملکت بگذریم، قطعاً، ونزوئلا، کره شمالی، سوریه، افغانستان، سومالی و... نیز ، سالها است اداره میشوند! مهم این است که از ارزش‌های هیچ کسی‌ چیزی کم نمی‌شود و همه موفّق و هیچ کس مسئولیتی قبول نمیکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
مصرف چی کاهش یابد؟ کل ثروت کشور در اختیار 10 درصد جامعه است! میفهمی؟
جالب این است که حالا برخی‌ می‌گویند اگر آقای طیب نیا در کابینه بود، این خبرها نبود و با مدیریت درخشان خود، همچنین اقتصاد را با ثبات اداره میکرد!!! غافل از اینکه، بیشتر مسائل امروز کشور به خاطر همان مدیریت چهار ساله ایشان بود. با افزایش شدید نرخ سود موهوم بانکی‌ در بانکها و موسسات اعتباری، عملا به قیمت ورشکسته شدن سیستم بانکداری و البته صندوق‌های بازنشستگی و رکود سنگین در جامعه که با افزایش بیکاری همراه بود، قیمت ارز را دستوی تثبیت کرد و همه این عدم توازنهای سنگین در بودجه و اقتصاد کشور را به وجود آورد و چون می‌دانست، در دور دوم ، هیچ کس قادر به ادامه آن سودها موهوم نیست، و هیچ راهی‌ جز گران شدن انفجاری نیست، به بهانه عشق خود به کار دانشگاهی، از ماندن و قبول مسئولیت خودداری کرد. مشکل جامعه ما، چنین مدیرانی بود و هست که برای میز، همه اصول علمی‌ را زیر پا می‌گذرند و حاضر به قبول مسئولیت نیستند و از آن بزرگتر مشکل ما جامعه یی است که حافظه تاریخی‌ ضعیفی دارد و فقط امروز را می‌بینید و از چنین افرادی باز خواست نمیکند که هیچ، بلکه می‌گویند حیف شد که رفت!! آقای احمدی‌ نژاد هم از سال ۸۴ تا ۹۰، قیمت دلار را با سیاستهای اشتباه دستوری و افزایش شدید نقدینگی، ظاهراً تثبیت کرد، ولی‌ نتیجه را مردم در سال ۹۱ و ۹۲ دید‌ند. آقای طیب نیا هم اقتصاد و نرخ ارز را از سال ۱۳۹۲ تا ۹۶ تثبیت کرد که حالا مردم باید به انتظار تورم بیسار بالا مانند سال ۹۰ و ۹۱ بنشینند، متاسفانه.
سایپا گرانی ۱۴میلیونی سراتو را پس گرفت
شناسه خبر: 1602350 سرویس: اقتصادی
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محسن جهرودی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد، در راستای حمایت از مصرف کنندگان و سیاست‌های دولت خدمتگزار با اعلام دستور عدم افزایش قیمت سراتو به معاونت فروش و بازاریابی سایپا و بازگشت قیمت خودرو به شرایط قبل، موضوع افزایش قیمت در مقطع فعلی اجراء نمی‌شود.

کدامش باور کنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
آنچه در بازار میگذرد را باور کن! الان در نمایندگی ها دارند با تخفیف 109 میلیون میفروشند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
دیدن زیادی گندش در اومده
در همه فروش گاه‌های آمریکا و اروپا و در زبان‌های مختلف، در خواست‌های از مشتریان میشود که در شناسایی شاپ لیفترها یا به فارسی‌ کسانی‌ که جنس از فروشگاه بلند میکنند و در واقع می‌دزدند، به مدیریت فروشگاه کمک کنید و برای محکم کردن این تقاضای خود، به مشتریان می‌گویند که کسانی‌ که از فروشگاه ما جنس بلند میکنند، در واقع دارند از جیب شما، مشتریان، میزنند. چون مدیریت فروشگاه چاره یی ندارد جز اینکه، این هزینه اضافه و سر بار را ، با کشیدن قیمت ٔبر روی همه اجناس از شما ، مشتریان خوب و صادق، بگیرد. حالا حکایت دولت ماست که عوض اینکه این همه مردم هشدار میدهند که کسانی‌ که باعث سؤ مدیریت، وامهای چند صد میلیاردی بی‌ باز پرداخت، اختلاس، ارتشا ، بانک ورشکسته، موسسه اعتباری و... را دستگیر کنید و مال مردم را از آنها بستانید و سیستم را تصفیه کنید، ولی‌ مسولین، مانند آن مدیران فروش گاه ها، عوض مقابله با این شاپ لیفترها ی سیستم بانکی‌ و اقتصادی کشور، فقط دارد ضرر را روی همه اجناس و خدمات دولتی به مردم میکشد، !! دادن حقوق معوقه کارگران کارخانه‌های ورشکسته خصوصی یا پولهای سپرده گذران موسسات اعتباری ورشکسته، از خطوط اعتباری بانک مرکزی، معنی‌ دیگری جز پرداخت هزینه از جیب همه مردم ندارد!! افسوس!!
به نظر من اگر نمیتوانند مدیریت کنند و مدیریت کردن هزیبنه ها را فقط با گران کردن کالا می بینند بهتر است هم از مدیریت استفا بدهند هم کارخانه را جمع کنند. چون هر گرانی باعث گرانی های دیگر میشود حتی به من نوعی که از محصولات سایپا مصرف نمی کنم هم اثر دارد و خواهشن همه مدیران در همه سطوح مدیریت کنند.
عجیبه که یک خبر خوب که به نفع مردم باشه در سر تا سر رسانه ها نمیشه پیدا کرد ولی تا دلت بخواد اجحاف در حق مردم مثل نقل و نبات
با همین فرمون بریم جلو میرسیم به ونزوئلا به زودی _ ثبات افغانستان و عراق جنگ زده از ما که ادعای مدیریت جهان رو داریم بیشتره ،خدا به دادمون برسه -ملت روز به روز فقیر تر میشن و یه عده دارن با دلالی پول پارو میکنن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
از آنها گذشته ایم ولی صدایش را در نمی آورند! طی دیروز و امروز خبر رسیده که هم هند و هم کره جنوبی واردات نفت از ایران را به نصف کاهش داده اند و این یعنی باد کردن نفت روی دست مسئولان
خدا شاهده عمه خاله من که یه دکه داره شرایط اقتصادی رو بهتر درک میکنه و میتونه اوضاع اقتصادی رو اداره کنه. واقعا احساس خفگی داره بهمون اینجا دست میده
از ماست که بر ماست - ملت همیشه در صحنه 50 میلیون هم گرون بشه ،حجوم میبرن و ظرف 30 ثانیه ظرفیت رو تکمیل میکنن-
در واردات و خودرو بستن بخاطر همین عزیزان من
شما هم با نخریدن نشون بدید کور خوندن نه اینکه مثل دفعه قبل کنید هجوم ببرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
کجای کاری؟ در واردات خودرو رو هم باز کنن آنقدر تعرفه ها را بدن بالا که سراتوی وارداتی شده 200 میلیون! یعنی عملا دارند مردم را مجبور به خریدن همین خودروهای داخلی با قیمت بسیار بالا میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
به نظر من این خودرو نجس وسوار شدن نداره
خلایق هرچه لایق بخدا ازاین بدترشهم حقمونه
مردم میخرند
سلام
بریم آنلاین پریوس برانیم !!!!!!!!
اونم با این نرخ اینترنت مشابه خرید پراید
نه اصلا" چرا بریم
حساب کنید همان پول نفت و برنامه ریزی کنند و کارخانه خودرو سازی نسازیم به هر نفر چقدر میرسه ؟
اما ما کجا و حساب کجاست ؟
پسته ۷ هزار تومنی شده هفتاد تومن شلوار لی ۶۰۰۰ تومنی شده ۱۰۰ هزار تومن دلار ۸۰۰ تومن شده ۴۲۰۰ تومن چطوری توقع دارید خودروساز محصولش گرون نکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟مردم باید منصف باشند .خودروسازی هم باید انواع باج و حق و حسابهاروبه بانکو اینور اونور بدن . پس به خودسازم باید حق داد.
همین چند روز گذشته خبر رسید که اتحادیه اروپا واردات خودرو از ژاپن را کاملا آزاد کرده یعنی تعرفه گمرکی برای خودروهای ژاپنی صفر شده! و خودروسازهای اروپایی باید رقابت سختی را با ژاپنی ها داشته باشند. من در حیرتم که در این مملکت چه خبر است که از ترس خودروسازها دولت مجبور میشود واردات را متوقف و تعرفه ها را دو برابر کند؟ نه به جان مردم رحم میکنند نه به هوای لازم برای تنفس و نه به سوخت! به جای حمایت از تولید یا واردات خودروهای ایمن و کم مصرف و هیبریدی مردم را مجبور به استفاده از خودروهای نا ایمن و با آلایندگی بالا میکنند! ؟
مثکه ضرب المثله پرایده احمدی نژاد به سراتوی روحانی تغییر نام داره میده
تو رو خدا اين آشغالها رو نخريد تا مثل دفعه قبل التماس کنند و نه تنها قيمتها رو پايين بيارند بلکه وام هم به شما بدهند . البته خواهشاً با وام هم نخريد. شما اگر يکسال ماشين نو نخريد و با همان ماشين قبلي زندگي کنيد اتفاقي نمي‌افتد ولي آنها اگر يکسال نفروشند و سرمايه را راکد ببينند خيلي اتفاقات خواهد افتاد.
پاسخ ها
امیر
| Italy |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
ابرای بقیه نسخه نپیچید. شما خودت ماشین نداری؟اگر ماشینتو ماه پیش فروخته باشی که بدهیاتو بدی الان 60 تومن با بدبختی جور کرده باشی میری چینی آشغال میخری یا دست دوم پر از دروغ یا سراتوی قسطی سایپا؟
19 میلیون که چه عرض کنم بفرمایید 27 میلیون تا چند وقت پیش سراتو 90900000تومان فروخته میشد اونهم با 40 میلیون وام وبقیه اش 3 چک 5 ماهه بدون کارمزد حالا چی شده که ......... مردم بیچاره درمان همان نخریدن است زمانی خودرو روی دستشون مونده بود التماس میکردن چرا سو استفاده میکنید
علي بركت‌الله
پیشرفت در صنعت خودرو سازی همت وصداقت میخواد که متاسفانه ندارند. صنعتگر باید شخصیت دا شته باشه صنعتگری که در کوتاه مدت دنبال تیغ زدن مردم باشه در بلند مدت ورشکست میشه
نخرید خب آقاجام. چند سال با همون ماشین ها سر کنید تا اینها ورشکست بشن و تنبیه بشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
اینا تنبیه نمی شن بلکه عوارض خودرو های وارداتی
افزایش پیدا میکنه مگر اینکه سوار گاری بشیم
اخوی اولا که تعدیل قیمت یک بار در سال است و نه دوماهه و ثانیا تغییر تعرفه و سایر عوارض هم شامل حال این خودرو می شود و باید آنها را هم در نظر بگیری و ثالثا تخفیف 8 میلیونی برای فروش روزهای جاری وجود دارد که آن را هم در نظر نگرفته ای
شمارو نمیدونم ولی من که خیلی خیلی ناراحتم از این وضع موجود
قیمت ارزاق عمومی را کاهش دهید ،و حقوق ،ودستمزدها ،ومستمری ها ،واقعی نمایید ،؟ که مربوط به اکثریت مردم است ؟
تمام خبرها یا تضیع حق مردم یا ظلم یا خبرهای جنگی و کشتار. از صلح و صفا و دوستی دیگه خبری نیست.
اگه سر خود یا با خود این کار رو کرده به نظر من و مردم عزیز مدیر عامل سایپا بر کنار و قیمت به سر جای خودش بر گرده بهترین تنبیه همین
فقط بلدید بنالید حقمونه آقا خدا کنه بنزین لیتری 100 هزار تومان بشه
اگر امکان انتخاب از میان طیف وسیعی از کاندیداها وجود داشته باشد ممکن است کسی از انتخاب خود پشیمان شود ولی به نظر بنده در میان تعداد معدودی نامزد تأیید صلاحیت شده اگر ده بار هم رأی گیری شود باز آقای روحانی رأی می آورد. وضعیت کشورداری ما امروز خیلی وابسته به اشخاص و شخصیت ها نیست. بخش بزرگی از مسائل ما حصل تحولات بسیار سریعی است که در پیرامون ما می گذرد و نوک پیکان اکثر آنها متوجه ما است. ملت ایران باید نهایت کوشش خود را بکنند که یک بار دیگر اشخاصی با ادبیات احمدی نژاد و خیل مداحان پیرامونش دیگر بر سر قدرت بازنگردند. به نظر بنده از این نقطه نظر فرقی میان آقای احمدی نژاد و آقای قالیباف وجود ندارد و اگر ملت یک بار دیگر به این گونه افراد عوام گرا فرصت دهند مشکلات وسیعی برای کشور ایجاد خواهد شد.
انتخاب آقای روحانی هر چه بود به انسجام بیشتر مردم و مسؤولین کمک کرده و دو قطبی بودن جامعه را کم کرده است.
الان مشکل مملکت قیمت خودروهای خارجی هست ؟ هرکس مثل من نداره سوار نشه
در این مملکت، تا وقتی پول دست مردم هست گرانی هم هست!!!!!!!!!!!!!
ما قبل از اینکه به کم خوردن عادت کنیم خواهیم مرد.
دور از جون مثل خر ملا.
سایپای عزیز توهم مثل داداش ایریخودی بخور وبیاشام واسراف هم بکن که مسئولان وزارت صنایع مثل کوه پشتتن
تولید دو خودروی جدید در ایران خودرو تیتری بود برای فریب مردم. با گذاردن یک سقف کشویی و یک توربوژارژر خارجی که فقط کار هواه دهی بهتر را برای موتور همانند یک پنکه انجام میدهد روی اتوموبیل دنا و یا صندوقدار کردن پژو 207 با وجود اینکه تنها فرق 207 و 206 آرم پژو روی کاپوت بجای صفحه جلو پنجره است و 206 صندوقدار هم سالها قبل به بازار آمده بود که فقط چند آپشن بی ارزش هستند در کشور ما به عنوان خودروی جدید معرفی میشوند. متاسفانه شرکت بی ام دبلیو که یکی از معروفترین خودرو سازان جهان است از بهترین طراحان و مهندسین ایرانی در تولیدات خود استفاده میکند که اینجانب بدلیل داشتن دفتری در آلمان با تعدادی از این مهندسین آشنا هستم و جالبتر اینکه تمام این دوستان علاقه زیادی به همکاری با خودرو سازان داخلی دارند ولی از آنجاکه بی لیاقتی روسای خودروسازان داخلی که دولتی و رانتی نیز هستند با آمدن مهندسین ایرانی خارج از کشور بیشتر مشخص میشود، معلوم است که علاقه ای به این امر نشان نخواهند داد و حتی به دلیل منافع شخصی اجازه خصوصی سازی صنایع خودرو سازی را نیز نخواهند داد که تنها چاره پیشرفت این صنایع در کشور است.
اصلا من نمیفهمم چه اصراری به تولید محصولی هست که با 50 سال سابقه در تکنولوژی ساخت آن هیچ پیشرفتی هم نداشته و به دلایل گوناگون مورد مصرف درست آنراهم یاد نگرفته ایم. نتیجه همین وضعیت آلودگی هوا و ترافیک سنگین خیابان و جاده و از طرف دیگر سود عده ای مدیرو مسول و زبان عمومی برای جامعه و اقتصاد کشور. چرا این کارخانجات را تبدیل به تولید اتوبوس و مترو و وسایل حمل ونقل عمومی نمیکنن تا همه مردم منتفع بشن و این آلودگی هوا و محیط زیست از بین بره و مردم هم بدون مشکلات عدیده به کارشون برسن.
ظلم و ستم به مردم بدبخت با بهانه حمایت از خودروی داخلی
این مردم بهترین های دنیا هستن !
اقایان مدیر استعفا را برای همین مواقع گذاشتن؟
کمپین نه به خوروسازهای داخلی رو باید از نو اغاز کرد.
خدایی منم موافقم با نظر دوستان عزیز اشتباه خود ماست خریداری میکنیم اگ ی مدت خرید داشته نباشن قیمتو میارن پایین واقعا میگن ازماست ک بر ماست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار