بازدید 8270

افشاگری موسسه آمریکایی علیه ولیعهد سعودی

موسسه واشنگتن در گزارشی با عنوان "تعامل عربستان در سیاست خارجی با موضوع قدس" ضمن ابراز تعجب از اینکه ریاض این مساله مهم را نادیده می گیرد و قدس از موضوعات مشترک دیدارهای مقامات عربستانی وآمریکایی نیست، اعلام کرد که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی اهتمامی به قدس ندارد.
کد خبر: ۷۵۵۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵ 15 December 2017

العالم نوشت: موسسه واشنگتن در گزارشی با عنوان "تعامل عربستان در سیاست خارجی با موضوع قدس" ضمن ابراز تعجب از اینکه ریاض این مساله مهم را نادیده می گیرد و قدس از موضوعات مشترک دیدارهای مقامات عربستانی وآمریکایی نیست، اعلام کرد که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی اهتمامی به قدس ندارد.


«رابرت ساتلوف» مدیر اجرایی موسسه واشنگتن، در گزارشی اعلام کرده است که قبل از صدور بیانیه ترامپ مبنی بر شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، در ریاض بوده و آنها پنج ساعت را در دیدارهای خود با سه وزیر عربستانی مختلف گذراندند و همه چیز اعم از بحران یمن، قطر و لبنان تا چشم انداز 2030 و آرزوهای عربستان را بررسی کردند اما به موضوع قدس نپرداختند.


ساتلوف افزود: کار به یوسف بن احمد العثیمین دبیر کل سازمان همکاری اسلامی که نسبت به نقش خود درباره دفاع از مسجد الاقصی و قدس سکوت اختیار کرده بود، کشید، آنچه موجب تعجب من شد این است که رئیس این سازمان حامل پیام بسیار متفاوتی بود که کلمه قدس ابدا به لب های وی نیامد.
ساتلوف گفت که العثیمین از رابطه دوستانه خود با خاخام های اروپا وآمریکا و سفر اخیر خود برای بازدید از کلیسایی در پاریس و گفت وگو میان ادیان با افتخار یاد کرد.


مدیر اجرایی موسسه واشنگتن تصریح کرد: مشخص نیست که قدس به عنوان یکی از موضوعات مشترک در دیدار های رسمی مقامات عربستانی وآمریکایی مطرح شده باشد.
وی ادامه داد: می خواستیم ریاض را با تصور واضح نسبت به مساله قدس ترک کنیم. به همین دلیل از آنها سوال کردم و برای حفظ میزان محرمانه بودن آن، هرگز مستقیما از آن اقتباس نخواهم کرد اما می توانم با یک کلمه بگویم، این امر حاکی است از نا امیدی وی (بن سلمان) درباره تصمیم ترامپ، کلامی است که امکان دارد، به سرعت، به عمل مشترکِ ریاض و واشنگتن برای جلوگیری از پیامدها و بازگشت امید به عملیات صلح اسرائیلی - فلسطینی تبدیل شود.


 این نویسنده آمریکایی ادامه داد: در سایه واضح ترین رابطه آمریکا با جهان عرب طی چند دهه ، محمد بن سلمان چشم انداز های بسیار متفاوتی از رابطه عربستان وآمریکا و امکان همکاری عربستانی- اسرائیلی ارائه داد.


وی افزود: برخلاف آنچه از رهبران سعودی در سفر های قبل شنیدم بن سلمان هیچ اشاره ای به توسعه طلبی اسرائیل، زورگویی های این رژیم و بی انصافی ها و تجاوز اسرائیل به حقوق اسلامی قدس نداشت و به جای آن از آینده روشنی که در انتظار روابط عربستان - اسرائیل در سایه دستیابی به صلح و تعهد "دو کشور" به تحقق آن، سخن به میان آورد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی