بازدید 2979

شائبه بزرگ در ورودقانونی صالحی امیری به انتخابات کمیته المپیک

مشاور ريیس‌جمهور در دولت اصلاحات، مشخص نيست به چه دليل تلاش‌هاي زيادي براي حضور در ورزش دارد. اين اصرار چقدر به تلاش دولت براي دخالت در ورزش مرتبط است؟ او گزينه اصلي وزارت ورزش است؟
کد خبر: ۷۵۵۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶ 15 December 2017

سيدرضا صالحي اميري، متولد 1340 در بابل و با تحصيلات كارشناسي ارشد در رشته علوم سياسي است كه دكتراي مديريت دولتي هم دارد. او رفیق حسن روحانی است و حالا ورودش به انتخابات کمیته المپیک سوژه اصلی ورزش ایران شده است.

به گزارش تابناک ورزشی، مشاور ريیس‌جمهور در دولت اصلاحات، مشخص نيست به چه دليل تلاش‌هاي زيادي براي حضور در ورزش دارد. اين اصرار چقدر به تلاش دولت براي دخالت در ورزش مرتبط است؟ آیا او گزينه اصلي وزارت ورزش است؟ هر چه هست این چهره که تنها کمتر از دو ماه سرپرست وزارت ورزش بوده، حالا احتمالا می خواهد رییس کمیته النپیک ایران شود.

براساس بند دو از ماده پنج بخش چهار اساسنامه كميته ملي المپيك، افرادي كه به عنوان كارشناسان خبره در امور بازي‌هاي المپيك انتخاب مي‌شوند، بايد كارشناسان خبره در امور بازي‌هاي المپيك باشند. اين موضوع انتخاب صالحي اميري را به عنوان كارشناس خبره كميته ملي المپيك شايبه‌دار كرده است. او در كدام المپيك به عنوان هيات اجرايي حضور داشته كه اكنون به عنوان كارشناس خبره انتخاب شده و قرار است رييس كميته ملي المپيك ایران نيز شود؟ معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران پستي است كه صالحي اميري در حال حاضر در آن خدمت مي‌كند. اينكه اين عنوان و ساير عناوين صالحي چه ارتباطي به ورزش دارد را بي‌گمان كميته ملي‌المپيك و وزارت ورزش بايد پاسخ بدهند اما نكته مهم اينجاست كه چرا او بايد به هر بهانه‌اي پستي در ورزش و شاید مجموعه دولت فعلي داشته باشد؟ نكته مبهم تكذيب نزديكان صالحي اميري است. آن‌ها معتقدند اين مقام مسئول از شهرداري نخواهد رفت و ادعا درباره او كذب است اما شنيده‌ها از جدي بودن انتخاب وي به‌عنوان رييس حكايت دارد و به نظر می رسد انتخاب او کار در جایگاه پر زرق وبرق ورزش است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار