بازدید 5580
۱

دختر آزارجنسی دیده از بلاتر، کاندیدای ریاست فوتبال آمریکا شد+عکس

زن شماره یك فوتبال آمریكا كه كارنامه فنی‌اش سرشار از عناوین قابل توجه و كسب چندین و چند «دستكش طلایی» است، روزهای عجیب و غریبی را در زندگی‌اش سپری كرده و ماجراهای متعددی از سر گذرانده
کد خبر: ۷۵۵۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ 15 December 2017

دروازه‌بان تیم ملی زنان آمریكا برای ریاست فدراسیون این كشور كاندیدا شد.

به گزارش تابناک ورزشی، خبر جالبی از روز گذشته در فضای ورزش جهان دست به دست می‌شود؛ خبری كه بیش از هركس برای زنان ورزشكار در جهان خوشحال كننده است. «هوپ سولو»، دروازه‌‌بان پرآوازه تیم ملی فوتبال آمریكا در انتخابات ریاست فدراسیون این كشور كاندیدا شده است و این روزها خودش را برای حضور در نبردی آماده می‌كند كه هنوز نمی‌داند توان ِ برنده شدن در آن را دارد یا خیر.

Related image

نگاهی گذرا به كارنامه فنی و غیر فنی این دروازه‌بان 36 ساله آمریكایی نشان می‌دهد كه فراز و نشیب‌های زندگی حرفه‌ای و شخصی‌اش به حدی قابل توجه بوده كه از این زن پرقدرت، به‌طور حتم كوهی از تجربه خلق كرده است.شاید همین سیل تجربیات موجب شده باشد كه «هوپ» این روزها برای حضور در چالشی جدید خود را آماده می‌كند و معتقد است توانایی این را دارد تا مشكلات فوتبال آمریكا را حل و فصل كند.

زن شماره یك فوتبال آمریكا كه كارنامه فنی‌اش سرشار از عناوین قابل توجه و كسب چندین و چند «دستكش طلایی» است، روزهای عجیب و غریبی را در زندگی‌اش سپری كرده و ماجراهای متعددی از سر گذرانده است.داستان‌های جالبی كه شاید این روزها و در آستانه حضورش در نبرد كسب صندلی ریاست فدراسیون آمریكا، ایجاد دردسر كنند.

از تصاحب دستكش طلا تا محرومیت 6 ماهه

كارنامه فنی «هوپ‌ سولو»، سرشار از عناوین مهم و درخشان است. این بازیكن قبل از اینکه سنگربان قفس توری شود فاتح آن‌ها بود. وقتی پابه‌توپ شد، کارش را به عنوان یک مهاجم آغاز کرد. زمانی‌که برای تیم مدرسه ریچلند بازی می‌کرد، در سه فصل 109 گل زد.بعدها که به تیم دانشگاه واشنگتن پیوست، به‌عنوان دروازه‌بان کارش را شروع کرد. البته در ابتدا خیلی از اینکه دروازه‌بان شده، خوشحال نبود چون یک جمله تاریخی درباره دروازه‌بانی وجود دارد:«خب ساده است؛ پدرومادرها چه کسی را همیشه در دروازه می‌گذارند؟ معلوم است؛ بچه‌هایی که یک‌ذره تپل هستند».

اما او در حفاظت از دروازه‌ها نیز بهترین بود. دروازه‌بانی كه دو قهرمانی در بازی‌های المپیک 2008 و 2012 به همراه تیم ملی زنان آمریکا را در كارنامه دارد و علاوه بر آن در سال 2015 توانست به همراه تیم ملی كشورش به مقام قهرمانی رسیده و علاوه بر آن به‌عنوان بهترین بازیكن و بهترین دروازه‌بان مسابقات انتخاب شد. عنوانی كه «دستكش طلایی» نصيب این دروازه‌بان پرآوازه كرد. آخرین حضور رسمی این گلر در چارچوب دروازه تیم ملی آمریكا، به رقابت‌های 2016 المپیك برمی‌گردد. مسابقاتی كه در مرحله یك چهارم نهایی با شكست در ضربات پنالتی مقابل سوئد برای آمریكایی‌ها تمام شد.

یك بازی جنجالی و پر سر و صدا كه موجب شد فدراسیون فوتبال آمریكا دروازه‌بان با تجربه‌اش را به مدت 6 ماه محروم كند. دلیل این محرومیت نیز مصاحبه تندی بود كه سولو بعد از شكست مقابل سوئد درباره بازیكنان این تیم انجام داد و آن‌ها را به دلیل وقت‌كشی و ضدفوتبال بازی كردن « یک مشت عوضی تنبل» خوانده بود.این محرومیت 6 ماهه باعث شد خیلی‌ها تصور كنند این گلر 35 ساله برای همیشه از دنیای حرفه‌ای خداحافظی كند اما سولو مدتی بعد در مصاحبه‌ای بيان كرد كه قصد بازگشت دارد. شاید كمتر كسی تصور می‌كرد قصد سولو از بازگشت به فوتبال، كاندیدا شدن برای ریاست فدراسیون آمریكا باشد.

همه فراز و نشیب‌های شخصی خانم ِ گلر

زندگی خانوادگی «سولو» از همان روزهای كودكی‌اش دستخوش اتفاقات زیادی بود. جدایی پدر و مادرش از یكدیگر زمانی كه هوپ تنها 6 سال داشت، موجب شد وی با پدرش زندگی كند. پدر ایتالیایی‌تباري كه فوتبال بازی كردن را از همان كودكی به دخترش آموخت.البته از آنجایی كه پدرش شخصیت خوبی نداشت و به نوعی مرد فاسد و الكلی به شمار می‌رفت، فرزندانش را بارها بی‌سرپرست رها كرد و هرگز پدر خوبی برای هوپ و برادرانش نبود. حتی پایش نیز بارها به زندان باز شد.

شاید همین دور بودن پدر و مادر خانواده از فرزندان‌شان موجب شد هوپ بیشتر از اینكه روحیات لطیف و دخترانه داشته باشد، خشونت پسرانه دررفتارش موج بزند. دختر شرور و آشوبگر فوتبال آمریكا، بارها تیتر اول مطبوعات كشورش شده بود.اما اگر این تصور را دارید كه او به خاطر فوتبال و اتفاقات پیرامون آن توجه رسانه‌ها را جلب می‌كرد، سخت در اشتباهید.دلیل اصلی حواشی ایجاد شده برای هوپ بیش از هر چیز مسائل غیر فوتبالی بود. او بارها یك سوی نزاع‌های خانوادگی‌اش‌ بوده است. بگومگوهایی كه به درگیری فیزیكی و حضور پلیس منجر شده؛ این خانم دروازه‌بان ملی‌پوش حتی با پلیس‌ها نیز وارد جنگ لفظی می‌شد.زندگی زناشویی هوپ نیز به دور از حاشیه نبود. سال 2012 سولو با «جرمی استیونز» بازیکن سرشناس فوتبال آمریکایی ازدواج کرد ولی حتی جرمی سرشناس نيز از هوپ سولو کتک خورده و مشكلات متعددی با یكدیگر داشتند.

فعالیت‌های فمنیستی و اتهام جنسی به «بلاتر»

دروازه‌بان 36 ساله تیم فوتبال آمریکا همواره یکی از نفرات پیشتاز در حمایت از زنان ورزشكار به ویژه زنان فوتبالیست آمریكا بوده است. این بازیكن سال گذشته و در اقدام جسورانه‌ و اعتراض آمیزي به فدراسیون فوتبال آمریكا تاخت و مدعی شد دستمزدهای مردان و زنان فوتبالیست در آمریكا برابر نیست و باید برابر شود.او بارها در ارائه دلایل این اعتراض گسترده مدعی شد دختران فوتبال آمریكا به اندازه مردان فوتبال این كشور زحمت می‌كشند و اگر بخواهیم به میزان افتخارات توجه كنیم؛ به‌طور حتم زنان آمریكا افتخارات‌شان در فوتبال بسیار بیشتر از مردان است.

جدا از فعالیت‌های این گلر 36 ساله در حمایت از زنان فوتبالیست كشورش، موضوع دیگری كه چند سال قبل موجب سر و صداهای زیاد شد، اتهام جنسی هوپ به «سپ بلاتر» رییس سابق فدراسیون جهانی فوتبال بود.این بازیكن مدعی شد كه در سال 2013 و در مراسم برترین‌ها با آزار جنسی از سوی بلاتر مواجه شده است! هرچند بعد از این اظهار نظر نماینده سپ‌بلاتر به این موضوع واکنش نشان داد و گفته‌های این دروازه‌بان را پوچ و بی اساس دانست اما هرگز مشخص نشد این موضوع تا چه حد صحت داشته است؟

می‌دانم فوتبال آمریكا چه می‌خواهد

هوپ، بعد از محرومیتی كه پس از مسابقات المپیك ریو با آن مواجه شد، كمتر در رسانه‌ها حضور پیدا كرد.البته این دروازه‌بان پرآوازه در تمام این مدت از طریق شبكه اجتماعی‌اش با هواداران و مردم كشورش در ارتباط بود و همین اواخر نیز اعلام كرد كه برای ریاست فدراسیون فوتبال آمریكا كاندیدا شده است. بعد از آنكه «سونیل گولاتی» ، رییس فدراسیون فوتبال آمریكا بيان كرد كه دیگر نمی‌خواهد در سمت ریاست این فدراسیون باقی بماند، هوپ اعلام كرد كه برای حضور در این انتخابات آماده است.

«سولو» در این‌باره می‌گوید: «من درست می‌دانم كه فوتبال آمریكا چه كمبودهایی دارد و چه اهدافی را باید دنبال كند. اطمینان دارم كه می‌توانم به فوتبال كشورم در سمت ریاست فدراسیون كمك كنم. من در تمام زندگی‌‌ام همواره آماده فداكاری در راه‌هایی هستم كه می‌دانم می‌توانم در آن‌ها موفق باشم. اعتقاد من این است كه هیچ چیز مانند صداقت نمی‌تواند موجب موفقیت یك مجموعه شود».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اینم خانم با اون عکسهایی که از خودش توی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر شده نامزد ریاست فوتبال آمریکا شده. فساد اخلاقی در آمریکا چقدر زیاد شده.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی