بازدید 2756
دبیر کل سازمان تجارت جهانی:

اجلاس WTO بدون هیچ دستاوری پایان یافت

اجلاس سازمان تجارت جهانی در کشور آرژانتین درحال پایان یافت که ۱۶۴ کشور حاضر در این اجلاس نتوانستند به هیچ توافقی در خصوص مسائل مطرح شده دست یابند.
کد خبر: ۷۵۵۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰ 15 December 2017

اجلاس سازمان تجارت جهانی در کشور آرژانتین درحال پایان یافت که ۱۶۴ کشور حاضر در این اجلاس نتوانستند به هیچ توافقی در خصوص مسائل مطرح شده دست یابند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد مقاومتی در روزهای اخیر اجلاس سازمان تجارت جهانی در کشور آرژانتین برگزار شد. در این نشست نمایندگانی از ۱۶۴ کشور عضو سازمان تجارت جهانی حضور داشتند و بر سر مسائل مختلف تجاری به بحث و تبادل نظر پرداختند.

با اینحال به اذعان روبرتو آزِوِدو دبیرکل سازمان تجارت جهانی نشست این سازمان بدون هیچ دستاوردی به پایان رسیده است و کشورها نتوانسته اند بر سر در هیچ زمینه ای به توافق دست یابند.

آزِوِدو در این خصوص گفت: «برای دستیابی به یک توافق جامع لازم است که کشورها اندکی از مواضع خود کوتاه بیایند. اما در نشست اخیر این مسئله مشاهده نشد و به همین دلیل نتوانستیم در هیچ موردی به یک توافق دست یابیم.»

آزِوِدو همچنین تأکید کرده است که باید دلایل عدم دستیابی به توافق در اجلاس این سازمان مورد بررسی قرار بگیرد و درخصوص رفع آن تدابیری اتخاذ گردد.

این درحالیست که در طول ماه های اخیر مسائل متعددی در اجلاس سازمان تجارت جهانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است و هم اکنون در مورد آن ها اجماعی بین کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی وجود ندارد.

به طور مثال مسئله حمایت های یارانه ای دولت ها از بخش شیلات یکی از مواردی بود که در نشست اخیر سازمان تجارت جهانی مورد بحث قرار گرفت اما در نهایت توافقی در این زمینه حاصل نشد.

مسئله وضع قانون جدید در سازمان تجارت جهانی به منظور کاهش حمایت های یارانه ای دولت از بخش شیلات سال گذشته و از سوی کشور آمریکا و ۱۲ کشور دیگر مطرح شده است اما تا به حال توافقی در این زمینه صورت نگرفته است.

مسائل دیگری همچون حمایت های یارانه ای از بخش کشاورزی، تجارت الکترونیک و سرمایه گذاری مشترک از دیگر مواردی است که در اجلاس سال جاری سازمان تجارت جهانی مورد بحث قرار گرفته است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها