بازدید 5558

کاهش قیمت نفت با احتمال افزایش تولید نفت خام آمریکا در سال ۲۰۱۸

روز پنجشنبه قیمت نفت کاهش یافت. این در حالی است که اواخر روز چهارشنبه، قیمت نفت کاهش یافته بود و به بشکه ای ۶۲.۴۴ دلار رسید. دلیل کاهش قیمت نفت، واکنش بازار به احتمال ایجاد مازاد عرضه بر تقاضای نفت پس از پیش بینی آژانس بین المللی انرژی در رابطه با افزایش میزان تولید نفت خام توسط آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی بوده است.
کد خبر: ۷۵۵۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴ 14 December 2017

روز پنجشنبه قیمت نفت کاهش یافت. این در حالی است که اواخر روز چهارشنبه، قیمت نفت کاهش یافته بود و به بشکه ای ۶۲.۴۴ دلار رسید. دلیل کاهش قیمت نفت، واکنش بازار به احتمال ایجاد مازاد عرضه بر تقاضای نفت پس از پیش بینی آژانس بین المللی انرژی در رابطه با افزایش میزان تولید نفت خام توسط آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی بوده است.   

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز چهارشنبه ۵ سنت افزایش یافت و این نفت در بازار بشکه ای ۶۲.۴۹ دلار معامله شد، این در حالی است که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت با ۳ سنت کاهش بشکه ای ۵۶.۵۷ دلار صورت گرفت. همچنین، در اوایل روز جاری قیمت نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت به ترتیب به بشکه ای ۶۳.۱۴ و ۵۶.۹۳ دلار رسیده بود. لازم به ذکر است که نفت برنت در هفته ی جاری بشکه ای ۶۵.۷۰ دلار معامله شد. رسیدن قیمت نفت برنت به این سطح از دو سال و نیم گذشته بی سابقه بوده است.  

باید به این نکته اشاره گردد که اخیرا اوپک و سازمان اطلاعات انرژٰی آمریکا  در مورد پیش بینی های خود در خصوص میزان تولید نفت خام توسط آمریکا تجدید نظر کرده اند. بر اساس پیش بینی اوپک، آمریکا در سال ۲۰۱۸، به میران ۱.۰۵ میلیون بشکه در روز تولید نفت خود را افزایش خواهد داد. همچنین، سازمان اطلاعات انرژٰی آمریکا برآورد کرده است که این کشور شاهد افزایشی ۷۸۰،۰۰۰ بشکه ای در تولید نفت خام خواهد بود. پس از گزارشاتی که توسط اوپک و نهاد مسوول در خصوص اطلاعات مربوط به انرژی در آمریکا منتشر شده است، آژانس بین المللی انرژی نیز اخیرا پیش بینی کرده است که در سال ۲۰۱۸ میلادی تولید نفت خام توسط آمریکا به میزان ۸۷۰،۰۰۰ بشکه در روز افزایش خواهد داشت. این در حالی است که این آژانس در ماه نوامبر پیش بینی کرده بود که در سال ۲۰۱۸ تولید نفت خام توسط آمریکا ۷۹۰،۰۰۰ بشکه در روز افزایش می یابد. همچنین، آژانس بین المللی انرژی گفته است که بازار نفت در نیمه ی نخست سال ۲۰۱۸ با مازاد ۲۰۰،۰۰۰ بشکه ای و در نیمه ی دوم آن با کمبودی ۲۰۰،۰۰۰ بشکه ای مواجه خواهد شد. این بدان معناست که بازار نفت در مجموع شاهد تعادل خواهد بود. 

لازم به ذکر است که اخیرا پس از کشف ترک خوردگی در بزرگترین خط لوله ی صادراتی بریتانیا که فورتیس نام داشته و در میدان های گازی و نفتی دریای شمال قرار دارد، تصمیم گرفته شده است که صادرات نفت خام از این خط لوله برای چندین هفته جهت انجام عملیات تعمیر متوقف شود. صادرات نفت توسط این خط صادراتی تاثیر بسزایی در تعیین قیمت نفت خام دارد زیرا خط صادراتی فورتیس مهمترین خط لوله ی نفتی از میان پنج خط صادراتی عمده ای است که با توجه به آن ها قیمت نفت برنت تعیین می گردد. گفته می شود که روزانه ۴۵۰،۰۰۰ بشکه نفت از طریق لوله های نفتی فورتیس به کشورهای مختلف صادر می شود. این در حالی است که برخی تولید کنندگان نفت مانند بی پی و رویال داچ شل در پاسخ به توقف صادرات از خط لوله ی فورتیس اعلام کرده اند که میدان های نفتی خود را بسته اند. 

افزون بر این، کاهش موجودی نفت خام در آمریکا در قیمت ها تاثیرگذار بوده است. در هفته ی منتهی به ۸ دسامبر، ذخایر نفت خام آمریکا به میزان ۵.۱ میلیون بشکه کاهش داشته و به مجموع ۴۴۲.۹۹ بشکه در روز رسیده است. این چهارمین هفته ی متوالی ای است که موجودی نفت خام آمریکا کاهش یافته است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس