بازدید 28668
آخرین تحولات خاورمیانه؛

تصویب «قطعنامه ۶۵۸» علیه ایران/هشدار دیمیستورا در مورد احتمال تجزیه سوریه/دعوت رسمی از محمد بن سلمان برای سفر به اسراییل/ راز موگرینی در مورد برجام

تصویب «قطعنامه ۶۵۸» علیه ایران، دعوت رسمی از محمد بن سلمان برای سفر به اسراییل، راز موگرینی در مورد برجام و بیانیه پایانی نشست اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی درباره قدس، از جمله مهم ترین و آخرین تحولات و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به هشدار دیمیستورا در مورد احتمال تجزیه سوریه نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۷۵۵۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 14 December 2017

تصویب «قطعنامه ۶۵۸» علیه ایران، دعوت رسمی از محمد بن سلمان برای سفر به اسراییل، راز موگرینی در مورد برجام و بیانیه پایانی نشست اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی درباره قدس، از جمله مهم ترین و آخرین تحولات و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به هشدار دیمیستورا در مورد احتمال تجزیه سوریه نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد، سوریه در صورت عدم دستیابی به صلح، در معرض تجزیه است.

«استفان دی میستورا» گفت: معارضان سوری برای گفت وگوی مستقیم اعلام آمادگی کردند؛ اما هیأت دولت سوریه برگزاری مذاکرات مستقیم با معارضان را رد کرد.

تصویب «قطعنامه ۶۵۸» علیه ایران/هشدار دیمیستورا در مورد احتمال تجزیه سوریه/دعوت رسمی از محمد بن سلمان برای سفر به اسراییل/ راز موگرینی در مورد برجام

وی همچنین افزود: برای پایان دادن به جنگ در سوریه زمانی برای تلف کردن وجود ندارد.

دعوت رسمی از محمد بن سلمان برای سفر به اسراییل

رسانه صهیونیستی هاآرتص روز چهارشنبه در گزارشی دعوت این رژیم از ولیعهد عربستان برای سفر به اراضی اشغالی را رسماً اعلام کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، «اسرائیل کاتز» (Yisrael Katz) وزیر امنیت رژیم صهیونیستی، رسما از «محمد بن سلمان» برای سفر به فلسطین اشغالی دعوت کرده است.

وزیر امنیت رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد، همچنین می توان از پادشاه این کشور خواست تا در فرایند سازش میان فلسطینی ها و این رژیم به عنوان یک میانجی به نقش آفرینی بپردازد!

این در حالی است که ریاض تا کنون در برابر بسیاری از اخبار منتشره پیرامون ارتباط با رژیم صهیونیستی، سیاست سکوت در پیش گرفته بود.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هفته گذشته بار دیگر گفت، هم اکنون «در پشت صحنه روابط گسترده‌ای میان اسرائیل و برخی کشورهای منطقه که با ما روابط علنی ندارند، برقرار است.»

تصویب «قطعنامه ۶۵۸» علیه ایران

مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه ۶۵۸ را که خواستار رسیدگی به لوایح «شفافیت منابع مالی ایران» و «صدور تأئیدیه برای تراکنش های مالی مربوط به فروش هواپیما به ایران» بود، با ۲۳۸ رأی موافق تصویب کرد.

 اعضای مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه در مراسم رأی گیری خود «قطعنامه ۶۵۸» را با ۲۳۸ رأی موافق در برابر ۱۸۱ رأی مخالف به تصویب رساندند.

مجلس نمایندگان آمریکا در این قطعنامه خواستار رسیدگی به لوایح (H.R. ۱۶۳۸) و (H.R.۴۳۲۴) می شود.

تصویب «قطعنامه ۶۵۸» علیه ایران/هشدار دیمیستورا در مورد احتمال تجزیه سوریه/دعوت رسمی از محمد بن سلمان برای سفر به اسراییل/ راز موگرینی در مورد برجام

مفاد لایحه (H.R. ۱۶۳۸) وزارت خزانه داری آمریکا را ملزم می نماید که در مورد مجموع دارایی های برآورد شده ای که مستقیم و غیرمستقیم تحت کنترل مقامات بلندپایه ایران و سایر اشخاص ذیربط قرار دارد، به کمیسیون تخصیص [بودجه] کنگره گزارش دهد.

طبق مفاد مندرج در لایحه (H.R. ۴۳۲۴)، وزارت خزانه داری آمریکا ملزم می شود که در خصوص تراکنش های مؤسسات مالی آمریکایی و خارجی با ایران برای فروش هواپیما به این کشور گواهی صادر نماید.

گفتنی است، این قطعنامه روز سه شنبه دوازدهم دسامبر توسط «کِن باک» نماینده جمهوری خواه از ایالت کلورادو به مجلس نمایندگان ارائه شد.

راز موگرینی در مورد برجام

«فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جلسه‌ای در بخشی از سخنان روز سه‌شنبه خود در پارلمان اروپا گفت که رازی را درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 افشا کند.

موگرینی ادعا کرد، در بخش مقدمه (PREAMBLE) توافق هسته‌ای ایران «نیم‌جمله‌ای» با این مضمون وجود دارد که خواستار قرار دادن برجام به عنوان زیربنایی برای تعامل سازنده در منطقه است. او گفت، این جمله به درخواست ایران در بخش مقدمه برجام گنجانده شده است.

تصویب «قطعنامه ۶۵۸» علیه ایران/هشدار دیمیستورا در مورد احتمال تجزیه سوریه/دعوت رسمی از محمد بن سلمان برای سفر به اسراییل/ راز موگرینی در مورد برجام

وی گفت: «در بخش مقدمه این توافق 104 صفحه‌ای، نه در یکی از بندهای آن- من الان آن را حفظ شده‌ام- یک ارجاع در حد یک نیم‌جمله با این مضمون وجود دارد؛ این توافق می‌تواند مسیر را برای نوع دیگری از تعامل یا تعاملی سازنده‌تر در منطقه فراهم  و زیربنای آن را ایجاد کند. آن جمله- شاید الان دارم یک راز را افشا می‌کنم- به درخواست ایران گنجانده شد.»

با این حال، بررسی بخش «مقدمه و مفاد عمومی» (PREAMBLE AND GENERAL PROVISIONS) متن برجام حاکی از آن است که جمله‌ای با مضمون مورد اشاره خانم موگرینی در این قسمت وجود ندارد.

بیانیه پایانی نشست اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی درباره قدس

نشست اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی در استانبول با صدور بیانیه‌ای درباره قدس به پایان رسید.

48 کشور عضو این سازمان، در بیانیه پایانی نشست تأکید کردند که جامعه‌جهانی باید قدس شرقی را به عنوان پایتخت اشغالی دولت فلسطین به رسمیت بشناسد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» در این بیانیه از آمریکا خواسته شده است که از نقش خود به عنوان میانجی در مذاکرات صلح خاورمیانه دست بکشد و تصمیمش درباره قدس را لغو کند.

سازمان همکاری اسلامی با بیان اینکه دولت فلسطین به پایتختی قدس شرقی را به رسمیت می‌شناسد، تأکید کردد: « تصمیم رئیس جمهور آمریکا درباره قدس پوچ و بی‌اعتبار است، آن را نمی‌پذیریم و به شدت محکوم می‌کنیم.»

بیانیه پایانی نشست همچنین از شورای امنیت خواست تا وضعیت قانونی و بی‌طرف شهر قدس را مجددا اعلام و جامعه جهانی باید برای پایان اشغالگری و حفاظت از حقوق فلسطینیان تلاش کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «در صورتی که شورای امنیت سازمان ملل متحد در قبال تصمیم آمریکا در مورد قدس اقدامی نکند، این پرونده را به مجمع عمومی خواهیم برد.»

نمایندگانی از 48 کشور از جمله 16 «سر» شامل رئیس‌جمهور، شاه و شاهزاده در نشست سران سازمان همکاری اسلامی حضور داشتند. نکته قابل توجه، عدم حضور «ملک سلمان» پادشاه عربستان و «محمد بن سلمان» ولیعهد او در این نشست بود.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ساعات پایانی روز چهارشنبه ضمن به رسمیت شناختن قدس به پایتختی اسرائیل، دستور انتقال سفارتخانه آمریکا از تل‌آویو به قدس را امضا کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱۶
لطفا در مورد قطنامه658 بیشتر توضیح دهید وچگونگی کاربرد آنرا مشخص نمایید
دم بن سلمان گرم
ماشا اله آقاي روحاني انشاء خوبي خوند مارا به ياد دوران دبستان برد
بالاخره یک نفر پیدا شد به شفاف سازی مالی برخی مسولین بی ریا و مخلص کشور رسیدگی کند.
جمعیت کفر از پریشانی ماست آبادی بتخانه ز ویرانی ماست
اسلام به ذات خود ندارد عیبی هر عیب که هست از مسلمانی ماست
انشالله برخی از سران که به نا حق بر مسلمین مسلط شده اند سر عقل آمده و حق مسلمانان را باز ستانند
به نظرم من اگر این نیم بند در مقدمه آمده باشد این یعنی برجام های ۲ و۳
ما که در کشور خودمان شفافیت مالی نداریم شاید دیگران این شفافیت را ایجاد کنند.
گاو سوریه مثل اینکه باید یه شکمِ دوقلوی دیگه بزاد
این قطعنامه ی شورای امنیت نیست بلکه مربوط به کنگره آمریکاست
تیترهای شما مرا یاد میوه فروشهای کنار خیابان می اندازد که مثلا مینویسند هندوانه 100 تومان بعد که می ایستیم از نزدیک میبینیم نوشته 2 کیلو 1000
حالا شما مینویسید تصویب قطعنامه شماره ... علیه ایران..خواننده فکر میکند در شورای امنیت خبری بوده!!جلو که میرویم معلوم میشود مربوط به کنگره آمریکاست!
موگرینی یه ایتالیایی خالی بنده ،میخواد
دعوا را بندازه.
آقایون ، من نمی دانم چرا دولت محترم ما از سلاح هایی که عربستان در جنگ با یمن علیه مردم یمن استفاده می کند و آنها را از زندگی ساقط کرده اند ، از دولت آمریکا بخاطر فروش آنها به عربستان ، به شورای امنیت شکایت نمی کند . چرا ، چرا ، .... چرا شورای امنیت بقایای موشک یمنی را بررسی می کند اما مال عربستان را نه ؟؟؟؟ ... ( آمریکا و اروپائیان و اسرائیل بخاطر زبان نرم آقای روحانی و سخنگوی دولتش ، هر روز بامبول جدیدی در کنکره و سازمانهای بین المللی درست می کنند .
الوووووو، اتفاقا قطعنامه ۶۵۸ کاملا به نفع مردم ایرانه! چرا میگید علیه ایران ؟ البته نمیخواد توضیح بدید، کلا مسئولین ایران شفافیت مالی رو دوست ندارن و مردم خیلی خوب میفهمند اینارو.
خروج آمریکا ازبرجام تا یکماه دیگر=سقوط تاریخی بورس
چه فرقیه بین بلوکه کردن پول های ما توسط دولت امریکا و بلوکه کردن پول های ما توسط دولت ایران؟؟ .ای دولت لطفا پولهای ما را که از موسسات مالی مجوز دار بلوکه کردی به ما مردم برگردان تا فرقی بین شما و امریکا ببینیم.
ما که خودمون نمیتونیم پولهامونو پس بگیریم با تصویب این قانون در مجلس امریکا پولهای برده شده بلوکه میشه و برامون پس انداز میشه البته اگه باز یکی نیاد مث اوباما همه رو سود سولر هواپیما براشون هدیه بفرسته
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی