بازدید 3148
اقتصاد در گذر زمان

از ارسال یادداشت شدیداللحن انگلستان به فروغی پیرامون امتیازنامه دارسی تا خرید کاخ علیرضا پهلوی توسط مجلس سنا

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و سومین روز آذر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۷۵۵۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 14 December 2017

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و سومین روز آذر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

23 آذر 1311، دولت انگلستان یادداشت شدید‌اللحنی برای محمدعلی فروغی وزیر امور خارجه ایران فرستاد و مدعی شد اگر ایران در مورد امتیازنامه دارسی مطالبی دارد باید از طریق محاکم بین‌المللی اقدام کند. فروغی در پاسخ دولت انگلیس متذکر شد ایران از این تهدیدات باکی ندارد.

23 آذر 1321، سرتیپ اعتماد مقدم رئیس کل شهربانی در نامه‌ای محرمانه به وزارت کشور خاطرنشان کرد نیروهای متفقین با خارج ساختن بی رویه و غیر مجاز مواد غذایی از کشور سبب گرانی بهای این مواد به ویژه قیمت برنج شده‌اند.

23 آذر 1322، به موجب موافقتنامه ‌اي كه ميان ايران و شوروي به امضا رسيد، روسها در ازاي تحويل شكر، از ايران ترياك دريافت مي‌كنند.

23 آذر 1333، مجلس سنا کاخ علیرضا پهلوی را به مبلغ سی و پنج میلیون و دویست و ده هزار ریال خرید.

منابع: روزنامه دنیای اقتصاد و موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل