بازدید 3011

آمریکا نمی‌تواند برای دیگران تصمیم‌گیری کند

کد خبر: ۷۵۵۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴ 13 December 2017

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه ‌آمریکایی‌ها حرف بیخودی درباره توافق ایران، ترکیه و روسیه برای کنار رفتن اسد مطرح کرده‌اند گفت که آمریکا نمی‌تواند برای دیگران تصمیم گیری کند؛ چون این ملت سوریه هستند که درباره سرنوشتشان تصمیم‌گیری خواهند کرد.

علاالدین بروجردی در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر توافق ایران ترکیه و روسیه برای کناررفتن بشار اسد گفت: آمریکایی‌ها حرف بیخودی زده ‌ند؛ نه تنها چنین توافقی وجود ندارد که رسما روسها و ما موضع دیگر داریم. مقررات بین‌المللی نیز این را می‌گوید که سوریه کشور مستقل و عضو سازمان ملل است.

وی افزود: اگر حتی آمریکایی‌ها بخواهند قواعد دموکراسی که مدعی آن هستند را رعایت کنند باید در وهله اول این را بدانند که این ملت سوریه هستند که درباره سرنوشت و مدیریت کشورشان تصمیم گیری می کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اینکه آمریکایی‌ها فکر می‌کنند کدخدای دهکده جهانی هستند و هنوز در توهم فضای بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به سر می برند، دیکتاتوری مدرن است قطعا آمریکایی ها نمی تواندن برای دیگران تصمیم گیری کنند.

بروجردی در پایان گفت: آمریکایی ها عملا به دلیل چنین تفکر غلطی در تمامی عرصه‌ها از جمله سوریه در کنار هم پیمانانشان شکست خورده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار